Mergi la conţinut
green.kecske

articole Metal craft, design de motoare si alte pasiuni ale unui customizator

Recommended Posts

Semnalmente Andrei Hotoleanu, în ordinea importanţei: motociclist înrăit, viitor arhitect, brunet, ochi căprui. Andrei se face vinovat de construirea în sistem organizat a proiectului Different Motorcycle. S-a apucat să conceapă motociclete unicat, dar, aici e aici, le şi asamblează.

1.jpg

Până acum, Andrei a construit de la zero un model, dar suntem convinşi că nu se va limita la asta. Are planuri măreţe, printre care şi îmbrăcarea unui motor original, rar, din anii 1920, cu "schelet" de motocicletă. Cât de dificil e să pui pe şosea un concept de motocicletă? Dezvaluiri înregistrate mai jos:

2.jpg

Început

Sunt student în şcoala de Arhitectura Ion Mincu, sunt foarte pasionat de motociclete şi ceea ce am ajuns să fac acum, „Different Motorcycle”, este rezultatul conexiunii între această şcoală, care mi-a şlefuit spiritul de creator, de artist şi, bineînteles, această mare pasiune, motociclismul.

Cu puţină experienţă de mecanică, practică furată de la diferite persoane pasionate şi dragi mie, acest lucru s-a putut realiza.

3.jpg

Different Motorcycle

Ideea a luat naştere în toamna anului trecut, la îndemnul şi sprijinul fratelui meu. Primul model de motocicletă pe care l-am realizat este şi singurul, dar cu siguranta nu şi ultimul.

E motocicleta care a atras atenţia şi care mi-a adus şansa de a continua mai departe. Inspiraţia a plecat de la constructorul de motociclete Max Hazan, pe care l-am contactat şi care mi-a vorbit/sfătuit foarte frumos.

4.jpg

Metal craft

Cel mai dificil este atunci când îmi doresc să fac o piesă anume şi, din lipsă de utilaje moderne şi performante, trebuie să mă reorganizez. 

Procesul de construcţie e simplu, totul plecând de la motorul în jurul căruia vreau să construiesc motocicleta. Motorul îl aleg în funcţie de raritatea acestuia.

Odată sudat pe un banc de lucru calculat, special construit, împreună cu roţile care, şi ele sunt fixate pe poziţia stabilită, ataşez o placă de desen în spatele lor, pe care încep să-mi desenez diferite variante la scară reală, până în momentul în care ajung la un design ce mă mulţumeste.

Apoi, de la diferite depozite de materiale brute, cumpăr materialele care consider că mă vor ajuta în construirea motocicletei şi încep procesul propriu-zis de construire. Motocicletele sunt construite de la zero, mai puţin motorul şi roţile.

Prima motocicletă a fost construită în 5 luni, dar următoarele două proiecte care sunt în desfăşurare sper să dureze mult mai puţin. Înainte de a reuşi să devin un constructor de motociclete din toate punctele de vedere, mă consider un tânăr care doreşte să demonstreze că, "deşi România", că "deşi români", se poate.

Vreau să îi încurajez cu realizările mele pe toţi cei care vor să fie activi în capitolul "hand-made”, cu calităţi de meşteşugar, care s-au blocat într-un punct anume. E greu, dar se poate.

Am observat că, din multe puncte de vedere, a început şi draga noastră Românie să se mai dezmorţească şi că, încet-încet, lumea devine din ce în ce mai deschisă către market-ul handmade.

5.jpg

Domeniul motocicletelor craft în România

Mai există ateliere. Sincer să fiu, nu sunt foarte bine informat şi n-am reuşit să intru sau să descopăr încă o comunitate în sensul acesta. În fiecare an aştept cu nerăbdare frumosul şi singurul festival de custom-uri din Bucureşti şi anume Custom Wheels, ajuns la a doua ediţie anul ăsta.

6.jpg

Oferta şi clienţii

Acum, într-o primă fază, lucrez motociclete pe placul meu, după viziunea mea, de la zero, motociclete făcute "pentru mine” şi pun în ghilimele pentru că la un moment dat acestea vor fi scoase la vânzare, motociclete care vor oferi viitorilor "clienţi” o idee despre designul care ma caracterizează.

Desigur, pot crea şi pentru doritori (le pot modifica unele modele de motociclete pe care le deţin deja), dar numai în condiţiile în care nu primesc din partea lor prea multe constrângeri şi limitări (timp/buget) şi dacă sunt lăsat să fac exact aşa cum cred eu că ar trebui să arate, cu materialele pe care le aleg eu şi cu metodele mele de lucru, sau, cu alte cuvinte, după viziunea mea.

Pot colabora numai cu cei care înţeleg că ei vin la mine pentru ce fac eu, nu pentru ce vor ei să le fac. Mi-aş dori ca toate colaborările mele să se întâmple pe baza unor proiecte cap-coada, proiecte care pot depasi chiar şi 3-4 luni de muncă.

7.jpg

Costuri, avantaje şi dezavantaje

Mi-e foarte greu să spun un preţ pentru că, în funcţie de ce vrea fiecare de la motocicleta respectivă, costurile cresc puţin sau uneori radical. Eu pentru aceste prime modele am investit/investesc destul de mult pe toate planurile.

Custom bike-urile pot fi făcute mai junk-style (rat-bike-uri), care pot costa destul de ieftin, cât şi modele care pot depăşi cateva zeci de mii de euro, în funcţie de materialele investite, complexitatea cu care a fost construită, timpul în care a fost construită şi motorul în jurul căruia a fost construită.

Avantajul de a avea un custom bike este foarte clar pentru mine: unicitate. Când ai o motocicletă hand-built (mai ales de la zero), ştii sigur că n-ai să mai vezi una la fel nici în trafic şi nici pe internet!

Dezavantajul motocicletelor care vor iesi din atelierul meu este acela că confortul acestora va fi umbrit de look-ul lor. Este foarte greu să creezi o armonie perfectă între Design-Inginerie-Comfort-Fiabilitate-Performanţe. Atuul motocicletelor mele va fi clar designul, dar totuşi nu voi neglija celelalte criterii.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×