Mergi la conţinut
green.kecske

articole Diamante pe doua roti: motoare customizate la Galati

Recommended Posts

Dan Taşcă şi Dan Toma sunt doi tineri din Galaţi, pasionaţi de motociclete încă din copilărie. În urmă cu mai bine de trei ani, aceştia şi-au achiziţionat fiecare câte o motocicletă clasică, marca Simson. Visul lor a fost să le restaureze şi s-au dedicat trup şi suflet acestui hobby.

as_xg_motox_2048.jpg

„În anul 1998 mi-a venit ideea de a recondiţiona o astfel de motocicletă. Atunci, în România, motocicletele japoneze erau foarte rare şi se circula cu cele traţionale româneşti sau ruseşti. Acestora noi le spunem acum «comuniste». Deţin o motocicletă fabricată în 1958, deci are mai bine de jumătate de secol. Până acum, am reuşit să restaurez aproximativ 80 la sută din ea, este un proiect de lungă durată, care a început acum aproximativ trei ani”, ne-a povestit Dan Toma, restaurator de motociclete.

627x0 (1).jpg

Pentru ca bătrânul motor să atragă din nou privirile, are nevoie de îmbunătăţiri atât tehnice, cât şi estetice. Toate acestea presupun costuri, dotări, dar şi foarte multă pricepere.

2.jpg
Aşa arăta motocicleta înainte de a fi restaurată

 „Recondiţionată, motocicleta poate depăşi 3.000 de euro, însă preţul este considerat accesibil de pasionaţi. Partea cea mai dificilă a fost modificarea şasiului. După ce am băgat flexul, trei zile a durat să pun totul cap la cap. Lucrez între două şi patru ore pe zi şi îmi doresc să finalizez restaurarea anul acesta pentru a mă apuca de un alt model rusesc, o copie după un BMW R71, o motocicletă care se folosea în război”, a spus Dan Toma.

627x0 (2).jpg

Prietenul acestuia, care îi împărtăşeşte pasiunea, are la rândul său, o motocicletă Simson, cu o poveste interesantă. „În urmă cu patru ani, am cumpărat-o cu 100 de lei de la un avocat din Galaţi, care a desfăcut-o şi a lăsat-o aşa vreo zece ani pentru că nu a mai ştiut să o monteze înapoi. Jumătate din ea era deja îngropată în pământ, cealaltă jumătate se afla în alt colţ din curte”, ne-a explicat Dan Taşcă.

3.jpg
Aşa arăta motocicleta înainte de a fi restaurată

Până acum, tânărul gălăţean a investit peste 2.500 de euro în această motocicletă deoarece şi-a dorit să fie cât mai aproape de modelul original. „Numai motorul a costat 350 de euro, deoarece l-am achiziţionat din Germania şi este original. Nu mi-am dorit să modific proiectul pe parcurs, am vrut să îl respect întocmai.

Peste 90 la sută din motocicletă este cu piese specifice modelului Simson, dar, din păcate, câteva dintre ele nu se mai găsesc nicăieri de cumpărat”, ne-a relatat Dan Taşcă.

4.jpg
Aşa arată motocicleta după ce a fost restaurată

Primul său „diamant neşlefuit” l-a achiziţionat când avea aproape 17 ani. Atunci, motocicletele erau foarte accesibile pentru că nu le dorea nimeni. Şi pe aceea a încercat să o modifice, însă a fost nevoit să o vândă la un moment dat. „De atunci am rămas cu dorinţa de a-mi cumpăra o altă motocicletă. Am avut şi una din timpul războiului, un model M72.

627x0 (3).jpg

Şi pe aceasta am recondiţionat-o total, dar i-am vândut-o unui colecţionar. Din nou, am regretat. Sper că pe aceasta să nu o mai vând. În România preţul ei de vânzare ar fi de 1.500 de euro, iar în Germania depăşeşte suma de 3.000 de euro. La noi în ţară nu există cultura vintage, oamenii nu apreciază o motocicletă restaurată”, ne-a spus cu regret, Dan Taşcă.  

627x0.jpg

Până acum, tânărul a avut 16 motociclete. Cele Simson au fost proiectate în anul 1952, iar în 1954 au ieşit pe piaţă. Cele mai puţine modele au fost fabricate în anul 1962 şi sunt copia lui BMW R35 din cel de-al Doilea Război Mondial. Atunci când vor fi gata, ambele „bătrâne” restaurate de Dan Toma şi Dan Taşcă vor ieşi la plimbare, pe străzile Galaţiului.

627x0 (4).jpg

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×