Mergi la conţinut
Autentifica-te  
rosbk

motorsport Interviu - Răzvan Ponoran

Recommended Posts

Planuri de viitor?

Pentru 2016, în primul rând, sper să reușesc  să fiu prezent la toate etapele, să termin cursele fără incidente, să progresez în siguranță tot mai mult și, bineințeles, să-mi apar locul pe podium obținut anul trecut. În anii următori planul este să ajung campion al clasei SBK și să particip și în competiții internaționale.

Dacă te-ai întoarce în timp ai schimba ceva?

Dacă aș avea puterea să mă întorc în timp aș face tot posibilul să ajung pe pistă mai repede cu vreo câțiva ani și nu aș mai irosi timpul și risca viața mergând cu viteză pe stradă. Motocicletele de viteză sunt prea periculoase pe drumurile publice.

Planuri de a schimba motocicleta?

Momentan nici nu mă gândesc să schimb motocicleta, nu pot să neg faptul că mi-aș dori noul model de Kawasaki însă nu-mi permit și consider că mai important este antrenamentul . Motocicleta pe care concurez acum cred că poate merge mult mai tare dacă eu reușesc să-i găsesc setările corespunzătoare și să ma antrenez mai mult. Poate o sa reușesc pe parcursul acestui sezon să-i aduc unele îmbunătățiri în materie de frâne însă prioritar este starea mecanica a acesteia. Atâta timp cât toate funcționează corespunzător, motocicleta este foarte performanta și rezultatele apar.

Ce părere ai de piloții romani comparativ cu cei din Europa?

Sunt sigur că și în România sunt foarte mulți piloți talentați, unii deja au participat în competiții internaționale și nu au făcut țara de rușine, însă motociclismul viteza în România este abia la început. De curând avem și noi un circuit pe care ne putem antrena. Vorbind la general nu cred că putem să ne comparăm cu țările dezvoltate din Europa. Pentru noi încă este foarte greu să ajungem să facem performanță peste hotare. Costurile sunt foarte mari, sponsorii apar greu deoarece nu au beneficii și mediatizarea este foarte slabă. Majoritatea facem asta din pură pasiune și investim bani fără a avea câștiguri materiale. Sunt sigur că în momentul în care se vor investi mai mulți bani în acest sport, vor exista premii și vom putea sa ne antrenăm mai mult, vom avea și rezultate de nivel internațional.

Ce ai recomanda unui tânăr pilot care vrea să vină pentru prima dată la RoSBK?

Mereu le recomand începătorilor să aibă răbdare, sa nu se aștepte la rezultate surprinzătoare peste noapte, totul vine în timp, după multa munca, antrenament, studiu etc. Este totuși un sport periculos, te “joci” cu niște motociclete foarte puternice, grele , care nu iartă și nu-ți permit foarte mult să greșești. În felul acesta riști să-ți închei repede “cariera” sportivă sau să întâmple ceva mult mai grav.

1111.jpg

Cum ți se pare circuitul nostru de la Adâncata?

Sincer, sunt bucuros ca în sfârșit avem un circuit în România dar încă nu i-am găsit farmecul. Nu sunt mulțumit de starea asfaltului, poate nici nu am reușit până acum o setare buna a motocicletei. Aștept să se finalizeze și poate atunci o sa merg spre el cu același entuziasm cu care merg spre cele din Europa. Pentru București  este extraordinar, e la doi pași, pe noi ardelenii nu ne avantajează foarte mult ca distanță, avem tot atât de mers pana la cele din Ungaria. Ne ajută în schimb  din punct de vedere financiar, taxele sunt ceva mai mici în România. Așteptam de multa vreme circuitul de la Mureș, acolo sper să fie mai bine doar că nu se știe când.

De ce te-ar alege un sponsor pe tine pentru a concura în RoSBK?

În primul rând pentru pasiunea fără limite pe care o am pentru motociclism și în special pentru motociclism viteza. Apoi, chiar dacă sunt un pilot cu putina experiență, cred că sunt talentat, responsabil, echilibrat, foarte serios, muncitor, perseverent, dornic de a merge tot mai tare, de a-mi depăși limitele și de a face performanță. Nu în ultimul rând le mulțumesc din suflet celor care deja ma susțin!

Cum te antrenezi? Fizic și tehnic.

Iarna am mai mult timp liber și atunci reușesc să-mi fac un program regulat de mers la sală, unde fac tot felul de exerciții specifice, multă izometrie, mult cardio, echilibru, coordonare, viteză de reacție și puțină forță. Vara, din cauza programului încărcat, prefer antrenamente în aer liber, alergări, bicicleta și exerciții cu greutatea proprie.

Tehnic din păcate doar la circuit în timpul etapelor. Încerc sa-mi și înregistrez turele parcurse cu un dispozitiv DataLogger și apoi să analizez să vad ce și unde pot sa îmbunătățesc. Mi-aș fi dorit să pot merge și la antrenamente între etape însă timpul și în special bugetul nu-mi permit lucrul acesta.

12931216_1062206437180605_21455421967141

 

 

 

 

 

Vezi sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×