Mergi la conţinut
green.kecske

articole Cum pregatim motocicletele de enduro?

Recommended Posts

Înainte de a ieşi pe munţi, trebuie să ţii cont de câteva verificări, fără de care motocicleta nu va funcţiona în parametri. Dacă ai o motocicletă nouă, trebuie să-i scoţi limitatoarele, iar dacă este veche, trebuie s-o treci printr-o inspecţie, ca să fii sigur că nu rămâi cu ea în mijlocul pădurii.

P1010121.jpg

1. Scoaterea limitatoarelor

Dacă motocicleta este nouă şi vrei să sari cu ea din showroom direct în pădure, în regim de competiţie, trebuie să-i scoţi restricţiile pentru rodaj, care o împiedică să meargă la capacitate maximă. 

În primul rând, trebuie să-i scoţi limitarea din tobă. La finalul evacuării este o sită care obturează gazele şi ia din puterea motocicletei. Deşi ecologiştii nu vor fi probabil de acord, trebuie să scoţi sita pentru a merge la capacitate maximă.

Motocicletele noi mai au un cui de limitare a acceleraţiei. Acesta se află în spatele carburatorului şi nu permite ca turaţiile să ajungă la mai mult de jumătate din maximul disponibil. După ce l-ai dat jos, motocicleta se poate tura normal. De obicei se taie şi se montează la loc, ca să nu intre gunoaie.

O motocicletă pentru enduro trebuie să aibă neapărat hand-guarduri. În caz că nu vine cu ele montate din fabrică (sau dacă nu sunt suficient de robuste) trebuie să cauţi o soluţie after-market.

2. Pregătirea motocicletei

Lanţul
Înaintea oricărei curse, lanţul trebuie curăţat şi gresat. Fiind O-Ring, nu este recomandat să foloseşti perie de sârmă, ci doar soluţii speciale care să acţioneze şi să elimine mizeria.

Filtrul de aer
Acesta trebuie spălat cu soluţii speciale după fiecare ieşire. Altfel, mizeria poate ajunge în motor. Poţi spăla filtrul de aproximativ 50 de ori până ce trebuie să-l înlocuieşti.

Uleiul 
Înainte de plecare, se verifică nivelul de ulei. Uleiul se schimbă la 15-20 de ore de funcţionare, cu tot cu înlocuirea filtrului. Se mai verifică lichidul de răcire, dar şi bujia, mai ales după prima ieşire. Felul în care arată bujia spune multe despre cum lucrează motorul.

Strângerile 
După prima ieşire se mai verifică strângerile, roţile, tot ce ţine de cadru. Totul se face cu cheia dinamometrica, mai ales strângerea de la furci. Asta pentru că o furcă se strânge cu o anumită forţă. O strângere insuficientă duce la slăbire, iar una prea puternică strâmbă paharul furcii.

3. SAG

SAG este o măsurătoare ce trebuie neapărat făcută la enduro şi se referă la amortizorul spate. Se reglează în funcţie de kilogramele pilotului, cu echipament pe el.

Se face în trei paşi: cu motocicleta pe stender, cu ea jos şi cu pilotul călare. Din aceste măsurători reiese un coeficient, iar ajustările se fac comparând coeficientul cu indicaţiile din manual.

De asemenea, nu trebuie uitate nici setările furcii. Pentru un plus de performanţă se poate schimba evacuarea şi se poate monta un power-flow kit – un alt sistem de prindere al filtrului de aer.

Se mai poate umbla la axul cu came şi se pot face setări de alimentare care pot ajuta motocicleta să aibă putere mai mare.

Ca să eviţi eventualele complicaţii, la sfârşit de an, motocicleta trebuie desfăcută. Trebuie să dai jos bascula, roţile, jugul, toate articulaţiile motocicletei.

Totul trebuie verificat, spălat, gresat şi montat la loc. De exemplu, motocicleta are la jug doi rulmenţi care trebuie verificaţi. Se verifică şi instalaţia electrică, cablurile (acceleraţie, şoc - se lubrifiaza), culisanta etrierelor (spălată la interior şi unsă cu vaselină), etc.

În caz contrar, dacă o desfaci o dată la trei ani, poţi ajunge la cheltuieli mai mari din cauza uzurii. Poţi găsi semeringuri rupte, etc.

Sursa articolului aici.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×