Mergi la conţinut

Recommended Posts

Vreau să mă apuc de mers pe bicicletă.

Deoarece eu am un mare defect, anume că de cîte ori vreau să fac ceva nou încep prin a cheltui bani, nici de această dată nu fac rabat de la această regulă și iau în considerare ideea de a cumpăra o bicicletă. Ei, aici începe nebunia. Sînt atîtea modele, tipuri, etc. încît un biet începător nu are nici o șansă să aleagă corect.

Evident, ca și la alegerea unei motociclete, presupun că trebuie să te întrebi mai întîi „unde și cum ai de gînd să folosești bicicleta?”. Normal că eu mă văd mergînd pe bicicletă prin țară, echipat ca de ciclism, așa cum îi văd pe alții pe care i-am întîlnit pe diverse drumuri de munte dar rațional vorbind, cel mai probabil voi fololsi bicicleta pentru mers în oraș și pe o rază de 30 de km. în jurul acestuia.

Pornind de la această idee, ce modele de biciclete de oraș recomandați într-o sumă rezonabilă (nu știu, 2000 lei cred că e maximul rezonabilității mele azi) sau ce alte tipuri considerați că mi-ar putea fi utile atît acum cît și în eventualitatea că în timp voi avansa (adică voi începe să-mi doresc ture mai lungi, pe drumurile țării)

M-am gîndit că ar merita să mai fac o mențiune: cîntăresc aproximativ 108kg în viu :D

 

P.S. între timp am căutat un pic pe net și am ajuns la concluzia că o bicicletă de trekking mi-ar trebui. Mă intrigă puțin și noțiunea de cross country, alea cum mai sînt?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

daca as avea de ales o singura bicicleta, si in banii tai, m as uita la un cross country. 

Cred ca pe romaneste e o bicicleta cu suspensie doar pe fata. Si m as uita la una cu roti e 29. 

 

de ce : la cat cantaresti tu in viu, e pacat sa dai 2000e doar ca sa reduci 1-2kg din bicicleta. Adica sa te uiti la o bicicleta eventual full carbon e blasfemie. Pentru ca te duce la aproape 3000e ceva serios. Revenim deci cu picioarele pe pamant. 

 

bicicleta , cadru de aluminiu fara suspensie spate.roti de 29. 

avantaje : frana pe disc. merita. la o bicicleta "de curse" doar frana integrata in schimbator e 600e.  

o iei cu cauciucuri de mtb si stii ca daca vrei sa cobori o borudura e ok , cateva scari la fel, mergi cu ea prin oras, la munte, pe drumuri pietruite, esti fericit. Chiar si la coborari mai agresive e foarte ok.  E un magar bun la toate. 

 

iti place si vrei sa avansezi: iti pui niste clipless pedals si iti iei o pereche de incaltari de bicla ok. 

vrei sa te dai predominant pe strada ? nici o problema, ii pui cauciucuri de bicla de strada sau de cyclocross si esti super ok sa tii o viteza decenta pe asfalt bun. (suspensia fata sa o tii blocata pe asfalt, deci sa te uiti la un model la care se blocheaza suspensia fata) 

 

in cazul meu : am o bicla de strada (hai sa ii zicem cursiera) care sta linistita in casa in mare parte din an. Ies cu ea cand fac peste 80km. e o placere. e usoara, manevrabilitate super, stabila in coborari , confortabila la drumuri lungi. Dar ..... exista un dar... 

 

am si un crosscountry de la cube. ( o echipare care poate iese putin din bugetul tau) 

 

am mai multe randuri de cauciucuri : de mtb, de strada de 28 si o pereche de cauciucuri de cyclocross (intre cauciucuri de cursiera si mtb). Daca as avea doar o bicicleta, pe asta as pastra o ..... trec cu ea prin orice , peste orice, e comoda, rezista la orice abuz si isi face treaba in orice conditii....

Arunca un ochi de biciclete de genul asta : hardtail mtb (e foarte aprope ce ce bicla vrei tu)  si cred ca te ai orientat bine.

 

dupa ce iti iei bicicleta, totusi ti as mai da niste sfaturi :

cumpara ti o casca. si ochelari.  

Daca iti vei cumpara pantofi de bicla, aia cu clipsuri, ia unii in care sa fii comod. Eu m am zgarcit si mi-am luat 2-3 perechi ieftine ( si nu prea, in jur de 60-80e) ca am zis ca nu dau aproape 150e pe o pereche de pantofi. Dupa 2-3 ore ba imi amorteau degetele, ba ma dureau picioarele, asa ca am sfarsit prin a cumpara o pereche de pantofi "de firma" model lat ca am talpa lata etc...

 

si ce o sa te socheze si mai mult vor fi pantalonii de bicla.

sunt ai dracu de scumpi si merita:D

dupa mult timp in sa, cateva ore (in oras sau pentru o ora de bicla nu e musai) o sa vezi ca isi merita banii ... si daca bicla poate sa fie mai ieftina, nu te zgarci la ceea ce iti va proteja prostata , oarecum oo-le, si curu.  

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×