Mergi la conţinut
bikeshop

motociclism LIMITARE A2- Totul de la A-Z

Recommended Posts

!!! Aș dori ca acest topic să fie pinned deoarece informațiile de aici sunt extrem de valoroase !!!

 

Revin cu un topic pe care l-am deschis acum ceva timp dar a fost mutat datorită lipse de informații complete. Acum voi adăuga și partea cu RCA-ul la motocicletă, în rest informațiile au fost verificate și expuse așa cum trebuie.

Vreau să încep prin a sparge mitul limitării la A2. Am făcut treaba asta complet legal eu însumi dar pentru a putea conduce motocicleta cu permisul A2 va trebui respectați toate cele 3 condiții pe care categoria A2 le cere: 

 

„CATEGORIA A2

- motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;” (sursa: http://www.autogener...tegoria-a2.html)”

!: raportul de greutate se calculează după valoarea puterii limitate, nu ce inițială

 

Deci pentru a vă limita legal motocicleta și a o putea conduce cu A2, trebuie ca motocicleta să nu aibă mai mult de 70kw în carte de identitate și certificatul de înmatriculare. Deja ați sărit limita legală dacă motocicleta are mai mult de 70 ex: 71 kw, 83 kw etc. De ce? Pentru că înjumătățind puterea dă mai mult de 35kw.

 

De asemenea, înainte de a cumpăra motocicleta care nu este limitată la A2, trebuie să verificați ca seria motorului să corespundă cu cea înscrisă pe acte + plăcuța constructor. 

 

„Bine măi, Valentin. Dar cum facem mai departe? Ce ne trebuie ca să o limităm?” vă veți întreba.

 

Am tot citit și eu pe formuri că legal nu se poate face asta în România și că motocicleta trebuie să vină limitată deja de afară sau din fabrică. Ultima parte e adevărată, puteți face și așa luând-o direct de afară deja limitată sau motocicleta este deja limitată din fabrică.

 

Am sunat la RAR Grivița și am vorbit cu un anumit domn Șerban Dobre de la Consultanță Tehnică care m-a ajutat explicându-mi demersurile pentru limitare și confirmându-mi faptul că este o firmă din Germania, AlphaTechnik, care face kit-uri de limitare pentru motociclete și oferă de asemenea și documentație care demonstrează că instalând kit-ul la motocicletă, acesta îi reduce puterea. Costă undeva la 110 Euro kit-ul și transportul către România și livrarea se face undeva la 4-5 zile lucrătoare prin DHL. Kit-urile produse de ei sunt recunoscute de RAR.

 

Documentația este sub forma unei cărți galbene, sigilate inițial, în limba germană. NU VEȚI AVEA NEVOIE DE TRADUCERE LEGALIZATĂ pentru că pe documentație va fi imprimat codul VIN al motocicletei pe care îl veți introduce înainte de a comanda kit-ul de pe site-ul lor. Și pachetul vine cu kit-ul limitator și cu două stickere pe care cei de la RAR vor ști ce să facă cu ele.

ATENȚIE!: kit-ul trebuie să corespundă modelului dvs. de motocicletă (tipul motocicletei, anul de fabricare etc.) 

 

Montarea kit-ului, după cum mi s-a spus, trebuie făcută la reprezentanța acelei mărci de motociclete în România sau la alte ateliere de service agreate de constructor. Spre exemplu eu am Honda Hornet din 2002 și m-am dus cu kit-ul la Carpați Motors (dealer Honda în România) din București pentru a monta acel kit. Acolo am cerut dovada faptului că ei, ca reprezentață oficiala Honda în România, mi-au montat acel kit de limitare al vitezei. Ce face acel kit defapt este să nu mai deschidă pompele de aer la maximum, limitând cursa manatei de accelerație și turația până la o valoare stabilită în timpul sarcinii. În cazul meu este 5200.

 

Cu această dovadă, cu documentația de la firma germană și cu documentele necesare (CI, talon, contract vânzare-cumpărare etc.) te duci la RAR, unde ți-ai făcut o programare pentru reomologarea motocicletei. Când îți vine rândul, te duci cu motocicleta înăuntru și acolo îți vor cere documentele necesare și te va întreba ce documente ai care să demonstreze că a fost limitată. Îi răspunzi că ai documentația germană cu VIN-ul motocicletei pe ea și acele dovezi de la reprezentanță cum că au montat kit-ul.

 

IMPORTANT!: Să vă treceți ca proprietar al motocicletei la FISC înainte de a merge la RAR pentru ca lucrurile să meargă mai repede și să plecați acasă pe motocicletă. Eu nu m-am înscris la FISC cu ea și a trebuit să mă duc iar la RAR în București (sunt din Neamț eu) ca să le dau dovada fiscului iar ei să-mi completeze noua carte de identitate a motocicletei limitate.

 

Pentru cei care sunt din București, toate astea vor fi o ușurință pentru voi. Pentru cei din celelalte județe ale țării, va fi ceva mai greu și mult mai mult timp consumat. Limitarea asta se poate face la orice reprezentanță RAR din țară, dar cum celelalte nu au experiența asta, ei vor trebui să trimită la București ceva chestii pentru a fi verificate (presupun că documentația și etc.), deci timp consumat.

 

După ce ai luat noua carte de indentitate a motocicletei cu noile valori pe ea, te poți duce acum să-ți fac un RCA. Aici vei întâmpina ceva probleme pentru că motocicleta nu va fi trecută încă în sistem cu noile valori de KW așa că cel care îți va face RCA-ul va trebui să contacteze el firmele de asigurare pentru a-ți face o ofertă de RCA. Din ce am întâmpinat eu, prețul asigurării nu s-a schimbat în vreun fel chiar dacă s-au redus KW. Toată învălmășeala asta trebuie suportată pentru ca pe asigurare să fie trecute toate datele motocicletei pe care ai limitat-o la RAR.

 

După RCA, te duci la înmatriculări. SFAT: dacă ai la motor numerele proprietarului anterior, asigură-te că el vrea să renunțe la ele pentru ca tu să le poți preda poliției. În caz contrar, trebuie să aduci polițistului de la înmatriculări o dovadă cum că proprietarul vrea să păstreze numerele (de obicei e o chitanță care zice că el a plătit un preț pentru păstrarea numerelor).

 

Am trăit toate astea pe pielea mea și în am devenit deținătorul unei Honda Hornet din 2002 limitată la A2.

 

Stau la dispoziția voastră pentru a vă răspunde la orice întrebări aveți.

P.S.: Am atașat și ceva poze cu kit-ul și cu cartea galbenă de la firma germană.

P.S.S.: Motocicleta mea era deja înmatriculată în România

Attached Thumbnails

  • 14012522_1271467469538218_2039925444_o.jpg
  • 14059921_1271467589538206_318492046_o.jpg
  • carte galbena 2.jpg
  • carte galbena 3.jpg
  • carte galbena.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×