Mergi la conţinut

Reconditionare Dnepr 650


Recommended Posts

Incep si reconditionarea unui Dnepr 650, nu-l aveam deloc in plan si a fost o chestiune de oportunitate. Aveam cumparat un cadru cu acte de Dnepr pt care nu aveam nici un plan imediat, l-am luat "just in case". Intre timp un amic a pus la vanzare un Dnepr 650 care era complet si am decis sa ma incurc si cu mobra asta avand cadrul cu acte. Astfel ca l-am cumparat si m-am apucat de treaba:

 

20170422_151458.thumb.jpg.8220fc0ef0c02fe91460e6215145144f.jpg

 

20170422_151511.thumb.jpg.ee9ae7939fb763583784cc3a99584788.jpg

 

Intentia mea este sa fac un Dnepr cu aspect de K750 sau MT9: far model 6V, sei individuale, lampi spate si pozitie atas modelul vechi, ghidon si comenzi de K750, rezervor de K750 (aici mai ma gandesc), si ce o  mai fi. Practic vreau sa arate cam ca cele de mai jos:

 

ural__k_650_solo_completely_restored___dnepr__1969_1_lgw.jpg.d9676ec4c33834b9a891297254880e0c.jpg

 

ural__k_650_solo_completely_restored___dnepr__1969_2_lgw.jpg.17d8a7e12e233f0e4d1b7766e07d4128.jpg

 

ural__k_650_solo_completely_restored___dnepr__1969_4_lgw.jpg.734dcdb3ba94e6e3eaf703011b1a7dcd.jpg

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am fost sa vad mobra am dat un ochi pe la ea desi era deja cumparata chiar daca o vazusem doar in poze, ma interesa mult faptul ca era completa. Cand am inceput sa o dezmembrez mi-am dat seama ca nu mai fusese demontat nimic de pe ea niciodata, pana si splinturile de siguranta erau originale. Chestia asta m-a pus pe ganduri si m-am uitat pe kilometraj: 4718km (si 300 metri :D). Initial nu-i dadusem nici o atentie pt ca am vazut ca fusese desfacut si pictat :skull:.

 

 

20170423_111356.thumb.jpg.3ecf5cb4a23cbb14037d01fea77c4454.jpg

 

Da, aceasta mobra chiar avea doar 4700km iar acest lucru l-am constatat pe parcursul dezmembrarii si al demontarii motorului (care deja este in lucru). 

 

20170422_173700.thumb.jpg.39c847b27854379527044d6251e2e611.jpg

 

20170422_173707.thumb.jpg.670bdd88d48a4b69ecc80c6327c4b8e8.jpg

 

20170423_094836.thumb.jpg.0e278fdb3a24895413b84524f7b5151d.jpg

 

20170423_110624.thumb.jpg.6951a3eb260e0797b592b6cfdb7f3837.jpg

 

20170423_110637.thumb.jpg.ce13d015ee4ece995430fc2685c9c031.jpg

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spusei anterior motorul deja este in lucru, timpul nu prea imi permite sa fac update-uri zilnice. Am constatat cu bucurie ca motorul este intr-o stare foarte foarte buna chiar daca am gasit cateva mici probleme. O problema ar fi legata de faptul ca inca din fabrica a avut niste nereguli, pinionul de la axul cu came a atins in palierul fata al arborelui cotit. Vajnicul ucrainian nu a binevoit sa corecteze problema desi a vazut la motaj ca atinge si a zis "las-o ba ca merge si asa". Astfel pilitura a ajuns inevitabil in baia de ulei... 

 

In baia de ulei am gasit alta problema, sita de la sorbul de ulei nu era prinsa de carter. M-am uitat prin mazga din baie (destul de consistenta, o problema la aceste motoare la care voi reveni cu explicatii) dupa surubul de 6mm care fixeaza sita... si nimic. Dupa ce am cercetat problema mi-am dat seama ca acel surub nu a fost pus niciodata de vajnicul ucrainian pentru ca platbanda care fixeaza sita nu permitea introducerea surubului (ca sa o montez a trebuit sa polizez platbanda).

 

Nu cred ca sita de la sorbul de ulei ar fi oprit pilitura de aluminiu sa ajunga in rampa de ungere dar e clar ca pilitura a ajuns pana la arborele cotit unde a afectat doar cuzinetii, din fericire nu si arborele cotit:

 

5908dbf38910a_cuzineti-vechi-dnepr-650(1).thumb.jpg.6c9db884d68d804b486302abfa323a18.jpg

 

Cuzinetii inca erau buni dar daca va uitati cu atentie se vede cum fragmentele de aluminiu s-au infipt in aluminiu, din fericire aluminul este un material moale in comparatie cu materialul arborelui cotit si nu l-a afectat.

 

Alta problema este sludge-ul gasit in baia de ulei, se pare ca la aceste motoare este produs in mod special de uleiul neschimbat la timp si probabil calitatea lui. Am vazut motoare de Dnepr/Ural care au mers cu ulei de calitate si schimbat la timp si erau foarte curate la interior. Credinta populara conform careia aceste motoare merg cu "orice" si doar completand ulei pt ca "oricum consuma" este gresita.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acesta este carterul, dupa cum se vede in partea din spate este foarte murdar deoarece pierdea ulei pe la simeringul de volanta, motivul pierderii era montarea gresita a simeringului, era montat foarte inclinat.

 

590aa7bff0328_carter-dnepr-6501.thumb.jpg.44ab9e550f9687df319f8b2cc1a9b0e7.jpg

 

590aa7c10163a_carter-dnepr-6502.thumb.jpg.eee64fddab1368d2c822006a685c7334.jpg

 

590aa7c1edad6_carter-dnepr-6503.thumb.jpg.2a5282f0b70d86f20e5caaf4f12c3e8d.jpg

 

carter-dnepr-650.thumb.jpg.d299594093843fbbdc203861e92b6a48.jpg

 

Dupa spalare au rezultat urmatoarele:

 

590aa85cc4f98_carter-spalat-dnepr-6501.thumb.jpg.98bccefa3c8278a02efaffd2912a9d2a.jpg

 

590aa85dbf611_carter-spalat-dnepr-6502.thumb.jpg.ed280c43fff385e34850bd1226496ea8.jpg

 

590aa86c2d6d7_carter-spalat-dnepr-6503.thumb.jpg.2f3c3a1294a0b8a83df5dda5a1e38d04.jpg

 

590aa86d29c47_carter-spalat-dnepr-6504.thumb.jpg.b55a0099e89630d7181dc2474e5d4194.jpg

 

piese-spalate-dnepr-650.thumb.jpg.d97bfdcf1e4a520333b8d1a634772b2a.jpg

 

Spalarea pieselor s-a facut cu benzina dupa care am solutie de curatat grasimi de la Triumf (marca romaneasca, pret 8 lei). Se spala piesele cu benzina sau motorina, se da un jet de apa pe ele (cu pistolul sau WAP) ca sa se duca grosul iar dupa aceea pulverizati solutia de curatat de la Triumf si o lasati un minut ca sa actioneze dupa care se clateste cu apa cu presiune. Rezultatul este un aluminiu impecabil.

 

triumf-degresant.jpg.6b3d0d312f1ddb667b93532654ebda72.jpg

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arboru' motor cum ar zice gypsanii, l-am masurat cu micrometrul sa vad daca are uzura (avea exact 48.00 mm, uzura zero), l-am  spalat bine dupa ce i-am desfacut capacele de la fusuri si i-am pus cuzineti noi:

 

arbore-fus-curatat-dnepr-650.thumb.jpg.9744fccfe2d17a6a5637c082d734d63e.jpg

 

cuzintei-noi-dnepr-650.thumb.jpg.14d724b8d5d455d51c8cbd029c486d5b.jpg

 

arbore-ambielat-dnepr-650.thumb.jpg.245d31ee54a1ca852f373c434c142097.jpg

 

PS: Ce se vede cu rosu este un soi de vopsea data pe arbore, nu este rugina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat rulmenti SKF 6209 C3 pt palierul fata si URB NJ209 (cu role cilindrice) pentru palierul spate. Rulmentii originali erau in stare foarte buna dar problema e ca ucrainienii au bagat din fabrica ambii rulemnti cu role desi in fata trebuia cu bile iar in spate la volanta rulment cu role. Din cauza asta arborele avea joc axialcam de 1-2mm. Asa ca daca tot a trebuit sa iau rulment pentru palierul fata am luat rulment nou si pt cel de spate.

 

rulmenti-arbore-dnepr-650.thumb.jpg.b62ed162877df767f200c99b7899416a.jpg

 

Rulmentul spate NJ209 montat:

590b501f3e337_rulmenti-arbore-montati-dnepr-6502.thumb.jpg.fc0136d3761292a57d783c72d2964cff.jpg

 

Rulmentul fata 6209 C3 montat:

 

590b5046b03ae_rulmenti-arbore-montati-dnepr-6501.thumb.jpg.44b51a14bc1b597a33e2de80a06e1088.jpg

 

Pompa de ulei e noua, nu are uzura deloc:

 

pompa-ulei-dnepr-650.thumb.jpg.02c2184d31177cabf8ee82e012ed8044.jpg

 

palier-fata-arbore-dnepr-650.thumb.jpg.6399bf46c1044e66e0cfd0aca89772ed.jpg

 

Palierul fata montat:

 

palier-fata-arbore-montat-dnepr-650.thumb.jpg.3c76af0253f0fc6e43d702527c1da66f.jpg

 

pinion-arbore-dnepr-650.thumb.jpg.73bb1a4a3456ec8c02155fa9c1653215.jpg

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axul cu came este in stare perfecta, pinionul si rulmentii asemenea. Am luat decizia sa nu schimb rulmentii pt ca nu au joc, sunt de calitate (se vede dupa inscriptii) dar mai ales pt ca astfel am putut sa evit depresarea pinionului de pe axul cu came. Depresarea si presarea pinionului de ax cu came trebuie facuta intotdeauna la cald si numai daca este absolut necesar (schimbare pinion sau rulment). Astfel se evita uzarea cotei de presare de pe axul cu came.

 

590c58f75a42f_ax-came-pinion-dnepr-6501.thumb.jpg.3bcfa61d3881734e7acb8b7e094d15f7.jpg

 

590c58fc6fd69_ax-came-pinion-dnepr-6502.thumb.jpg.313236f73f7cc9eb01880a3fec0368bb.jpg

 

590c58fda1a5c_ax-came-pinion-dnepr-6503.thumb.jpg.89aaaf5d17dbf726a362bb8be29e065b.jpg

 

Axul cu came montat, am uitat sa va spun ca doua suruburi de la axul cu came le-am gasit slabite iar celelalte doua nu pareau foarte stranse si niciunul nu a avut cherner. Asa ca le-am pus cu Loctite si le-am dat si chernere dupa care am montat si pinionul la pompa de ulei.

 

 

 

pinioane-distributie-monate-dnepr-650.thumb.jpg.02ad2850334c7392a7a81a16fcc5bf89.jpg

 

Filtrul de ulei centrifugal:

 

filtru-ulei-centrifugal-dnepr-650-2.thumb.jpg.2f0e5e1c5a0ac759a78e7627474262ad.jpg

 

filtru-ulei-centrifugal-dnepr-650-3.thumb.jpg.caf279313caad3b5357ea7575b2038d3.jpg

 

filtru-ulei-centrifugal-dnepr-650.thumb.jpg.88e19f6ff343e06639521592a823ba45.jpg

 

loctite-surub-centrifuga-dnepr-650.thumb.jpg.865c380f6e7e1886b2d5b57c6354dbf0.jpg

 

 

 

 

filtru-ulei-centrifugal-montat-dnepr-650.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am continuat cu montarea capacului de distributie:

 

590ccdc5a7d11_capac-distributie-dnepr-650(1).thumb.jpg.d686fdccae7aeb966f06af049578e492.jpg

 

590ccdce11ff0_capac-distributie-dnepr-650(2).thumb.jpg.88c35a3d8ed1fc9966e0fd23cbb01dcd.jpg

 

capac-distributie-montat-dnepr-650.thumb.jpg.fd626f0833d3d1dfe5cc41ed8a9deb51.jpg

 

La capac am folosit garnitura veche desi am set garnituri nou. Am facut acest lucru pt ca garnitura a ramas intacta la demontare iar calitatea materialului este net superioara garniturilor noi care se gasesc acum pe piata. Am folosit pt etansare si solutie Curil:

 

curil-capac-distributie-dnepr-650.thumb.jpg.d75ff52f8b86ead29d2bb61fd1e1eec8.jpg

 

Simering SKF pentru axul cu came:

 

590ccdd350435_simering-ax-cu-came-dnepr-650(1).thumb.jpg.f16f8470553566707a4c92f37fa46e8a.jpg

 

590ccdd477351_simering-ax-cu-came-dnepr-650(2).thumb.jpg.61abb6af7b6e7b7f3c3635979872fd43.jpg

 

La suruburile care fixeaza flansa simeringului am dat cu Loctite pt ca altfel vor pierde ulei in timp:

 

 

suruburi-corp-simering-dnepr-650.thumb.jpg.5a84276291b4d878d6243e7fe30599da.jpg

 

siemring-montat-dnepr-650.thumb.jpg.3746f27d085990126261e878d34f1739.jpg

 

Simering SKF pentru volanta:

 

590ccdd688b84_simering-volanta-skf-dnepr-650(2).thumb.jpg.b88c657152bb1169ccf94e6f70bb1b99.jpg

 

590ccdd587b44_simering-volanta-skf-dnepr-650(1).thumb.jpg.2ceca0e77a2733bfeb9cd7a5d7489023.jpg

 

Loctite pentru surubul la volanta. Aici am observat un lucru interesant, tabla de siguranta de la surubul volantului motor este mult mai groasa si mai rezistenta decat cele intalnite de mine pana acum. Totodata volanta este ca noua:

 

loctite-surub-volanta-dnepr-650.thumb.jpg.9b00cf1fa1def70a801f90965a81faa0.jpg

 

volanta-montata-dnepr-650.thumb.jpg.21bd87c6de1113829d1a9cd414f04348.jpg

 

Sorbul de ulei era dezlipit pe una din parti si a trebuit sa-l cositoresc:

 

20170502_191359.thumb.jpg.be6e7b6e8657d0035e40320d28badaef.jpg

 

20170502_191542.thumb.jpg.7fca616c59570f24d2bc4d073871ca93.jpg

 

20170502_193659.thumb.jpg.dd1b0c792e0cc53d0042064a24d27466.jpg

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si montarea chiulaselor, am pus garnituri noi pentru tevile si capacele de culbutori, cele vechi aveau fisuri de la imbatranire. Inainte sa pun chiulasele am verificat fiecare piston si segmentii pe care i-am pastrat pe pozitie, canalele pistoanelor sunt curate si am avut probleme doar la bucsile de bolt. Ucrainineanul tampit nu s-a sinchisit sa bage un alezor ca sa faca boltul sa intre usor, a preferat sa polizeze un pic boltul ca sa-i faca o intrare. Pt cine nu stie bucsile de bolt la boxerele rusesti sunt o tabla cu compozitie indoita la 360 de grade, adica nu e o bucsa propriu-zisa iar la presare in biela isi modifica cota si trebuie sa o rectifici cu un alezor pana ajungi la cota corecta (boltul trebuie sa alunece usor dar  fara joc). Asa ca am bagat un alezor de 21mm si am facut cotele asa cum trebuie.

 

garnituri-dnepr-650.thumb.jpg.d1952b07d8636edb20444b5b399f628a.jpg

 

590ec15469c12_garnituri-tevi-culbutori(1).thumb.jpg.2698c21063ac5138337c85cb946f4f5a.jpg

 

garnituri-capace-culbutori-dnepr-650.thumb.jpg.402f2c2fde9e4d23231ac56371f16f78.jpg

 

chiulase-montate-dnepr-650.thumb.jpg.f55d6c14d9d308d8850ef64f957b903f.jpg

 

590ec251e3004_capace-culbutori-montate-dnepr-650(1).thumb.jpg.c20bed9877c3e8728ec2dc2450cdf2bb.jpg

 

590ec252e5395_capace-culbutori-montate-dnepr-650(2).thumb.jpg.296826b45e05bbb06f93f067ded4c4e1.jpg

 

Si e gata motorul, mai am sa-i pun ambreiajul, carburatoarele si sa-l pornesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa sablare am vopsit cadrul:

 

59174895a8fcb_cadru-vopsit-dnepr-650(1).thumb.jpg.fee492b0833d0169c47269a6f506e7a0.jpg

 

59174896b0c56_cadru-vopsit-dnepr-650(2).thumb.jpg.6a0a02e4f7abe56c315e800654f2e338.jpg

 

591748a1c34d6_cadru-vopsit-dnepr-650(3).thumb.jpg.eec58bedc697666c8d5661b21b01c81d.jpg

 

591748a2dc71e_cadru-vopsit-dnepr-650(4).thumb.jpg.a942cdc00908d4c6f29c88cab0931a9b.jpg

 

 

Si fara vreo legatura cu acest topic prezint cateva chestii:

 

1. Mi-am facut o presa pentru volanta, de fapt este copia fidela a unei prese pe care fratele meu (mecanic si el)  o folosea pentru etrieri si se potrivea perfect si pt depresarea volantului de Dnepr sau Ural. Daca vrea cineva sa-si faca si are nevoie de model ii pot face o schita dupa acest model.

 

20170511_201101.thumb.jpg.78d87a860e31c2f71c906ebc22ccc59b.jpg

 

2. Declansator semnal pt aprindere electronica Dnepr si Ural. De data aceasta vreau sa fac o aprindere care va avea doua avantaje: cost mai redus si avans electronic.

 

20170511_201109.thumb.jpg.0eb361eb63e8ad87dd5a7db26eb5525c.jpg

 

3. Imbunatatire kit rulment ambreiaj Ural si Dnepr. Povestea a inceput aici ( http://motorist.ro/viewtopic.php?f=13&t=177&p=3944#p3943 ) si am reusit acum sa bucsez aceasta piesa cu o camasa din fonta bine finisata pe care va culisa rulmentul de ambreiaj fara sa mai piarda ulei. In afara de asta kit-il de rulment l-am modificat si am eliminat sistemul rusesc la care nu exista camasi de rulment:

 

20170511_200910.thumb.jpg.d4d812c96d6f88161c9f4543f7b7bb3b.jpg

 

20170511_200939.thumb.jpg.8c830ef4f91031a46e73d1f641afa627.jpg

 

20170511_201029.thumb.jpg.91f8ff53415f8e2d641902063e43a31a.jpg

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e o placere sa iti citesc topicurile. 

E frumos ceea ce faci, spor in continuare. 

 

Daca tu crezi ca nu se creeaza polemici, cat te costa o astfel de restaurare ? 

Te intreb pentru ca ar fi "educativ" de stiut nu atat cate ore de munca intra, ci si cat costa sa refaci o astfel de motocicleta. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum 5 ore gaxel a scris:

e o placere sa iti citesc topicurile. 

E frumos ceea ce faci, spor in continuare. 

 

Daca tu crezi ca nu se creeaza polemici, cat te costa o astfel de restaurare ? 

Te intreb pentru ca ar fi "educativ" de stiut nu atat cate ore de munca intra, ci si cat costa sa refaci o astfel de motocicleta. 

 

 

 

Nu am de ce sa creez polemici, am totul notat si poate fi oricand verificat orice pret la fiecare piesa sau lucrare de sablare, vopsitorie, strungarie. La Uralul M72 si la M63 am scos din buzunar (bani scosi la propriu din buzunar) cca 2300 euro pt fiecare in parte. Daca adaug pretul de achizitie si le scad din pretul de vanzare abia daca mi-am scos manopera. Daca as fi avut bani si spatiu nu le-as fi vandut. Anul acesta o sa incep sa-mi fac pentru mine un Ural M72 pe care nu-l voi vinde, il tin pt mine ca sa merg cu el solo.

 

La acest Dnepr in mod clar costurile sunt mult mai mici dar aici a fost o chestie de noroc pt ca am avut "pe ce pune mana". O sa anunt la sfarsit costurile fara manopera mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am facut de lucru si cu rotile, intentionez sa pun mobra pe roti cat mai repede si in acest sens am nevoie de roti chiar daca mai am destule de rezolvat pana sa merg cu ea. Prima roata mi-a facut probleme in sensul ca spitele s-au desfacut foarte greu, mai bine de 30 de spite s-au desfacut numai incalzite bine iar doua bucati s-au rupt pt ca erau fisurate. Culmea e ca dupa ce m-am chinuit sa le desfac am ajuns la concluzia ca mai bine pun spite noi, mai ales din motive estetice. Pe cele vechi intentionam sa le galvanizez in ideea ca sunt originale de fabrica si ca sunt mai bune ca material.

 

La a doua roata s-au desfacut usor spitele dupa care am inceput operatiile de curatare vopsea, respectiv rugina cu ajutorul unui flex la care am montat o perie de sarma. Jantele nefiind ruginite s-au curatat pana la fier fara probleme iar problemele de rugina superficiala le-am rezolvatr cu Feruginol. Vopseaua de pe tamburi am indepartat-o cu Nitrodiluant si spalare cu Triumf, au iesit "bec":

 

20170515_122255.thumb.jpg.164cf6d13e2f9f1769b39205a47b8d3b.jpg

 

20170515_122304.thumb.jpg.efb4c08bcb0940042c25a135d8d6b834.jpg

 

20170515_144319.thumb.jpg.d4fbe7f1cc04431321c86042ccde0f04.jpg

 

Rulmentii originali rusesti, inscriptionati si in stare perfecta, piulitele si distantierele asemeni.

 

20170515_144624.thumb.jpg.a2b59f4b258d75167e2774290874c93c.jpg

 

Jantele curatate si vopsite:

 

20170515_173649.thumb.jpg.cc5e79b5d98f8ef0b5f65af734fc865e.jpg

 

 

20170515_173655.thumb.jpg.8dfa3e9adfa8d67568b2e24a7b58edbc.jpg

20170515_192905.thumb.jpg.bb41b599b679e13797f3bb56ffef10b4.jpg

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum 5 ore CRISTIAN 1 a scris:

Mno,chiar ca ai prins elan...:thumbup1:

 

Ca sa prind si mai mult elan mi-am luat la mine la munca o janta, un tamburi, spite si un dop de vaselina pentru a le monta in pauza de masa:

 

591dc11b85169_jante-spite-tambur-dnepr-650(1).thumb.jpg.21b4e19e16ef189e6321f7c4ee73cb0f.jpg

 

591dc11e23c3b_jante-spite-tambur-dnepr-650(2).thumb.jpg.cf0f53e9f6b637f0c336ac27243e71f7.jpg

 

Maine o fac si pe cealalta, tot in pauza de masa dupa care le pun rulmentii si le centrez.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si facui rotile, la una dintre roti a trebuit sa schimb rulmentii (tip 30204 - 2 bucati per roata) pt ca aveau cimentajul sarit intr-un mod grosolan, probabil au prins ceva pe role pt ca nu era cimentaj sarit de la uzura de rulaj, erau bucati mari lipsa:

 

rulmenti-roata-30204-dnepr-650.thumb.jpg.c28d4df335cc4369bc6847e718d969bb.jpg

 

Anvelope Mitas 4.00x19, banda spite Continental, camere Vee Rubber:

 

5920a10f035db_anvelope-mitas-dnepr-6501.thumb.jpg.36fbea3ab75243a52bb99d2bf3bbd3b0.jpg

 

5920a1107cf23_anvelope-mitas-dnepr-6502.thumb.jpg.c3fefa2e14dc050e1cc005463deac777.jpg

 

5920a111d0037_anvelope-mitas-dnepr-6503.thumb.jpg.451e458c14202a3bc05a2a7f6656b3e0.jpg

 

5920a115546c6_anvelope-mitas-dnepr-6504.thumb.jpg.731958ea6353ae58211887f5d7319b92.jpg

 

5920a0200ee03_anvelope-dnepr-650(1).thumb.jpg.885f4e60e078d793f05d50163840ab94.jpg

 

Centrarea rotilor:

 

5920a156cc896_centrare-roata-dnepr-650(2).thumb.jpg.0a757782233819d4027d82b947b50d8d.jpg

 

5920a155b7a9a_centrare-roata-dnepr-650(1).thumb.jpg.a1c1fc916086e25298229f79c24c1bee.jpg

 

5920abd87a523_anvelope-dnepr-650(4).thumb.jpg.2e360a665dd4141423450b2a4d964b73.jpg

 

Si acum am doua roti ca noi:

 

roti-dnepr-650.thumb.jpg.0b9ce4c82ee06a2bdaa188ec07f42c34.jpg

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca vreau sa incep sa pun mobra pe roti am montat jugul de la furca. La prima vedere pare o chestiune simpla... si nu prea. Problema e ca ghidajul de la piulita principala de jug este mai mic decat cota interioara a rulmentului de jug si astfel nu fixeaza corect jugul (cea veche era deja uzata partial din cauza jocului). Ca sa elimin aceasta problema am facut alta piulita care se centreaza corect pe camasa rulmentului de jug:

 

592656ae3926f_ansamblu-jug-furca-dnepr-6501.thumb.jpg.a274c6f7a96e761df9566fb7072f8a7b.jpg

 

592656af67704_ansamblu-jug-furca-dnepr-6502.thumb.jpg.843346c8d66cc6100fd4d6b16356df3c.jpg

 

Piulita facuta fara joc iar calitatea executiei este foarte buna:

 

592656b08aca3_ansamblu-jug-furca-dnepr-6504.thumb.jpg.5199b55b8ad3cbd7956087cdca458c7a.jpg

 

Piulita noua cumparata de pe ebay este mai mica, in imaginea de mai jos se vede clar un joc de cel putin 1mm in partea de jos. Nu poate fi folosita cu acest tip de rulment in schimb o voi pastra pt a o modifica pentru alt tip de rulment de jug care are cota interiara mai mica:

 

592656b1ab88e_ansamblu-jug-furca-dnepr-6505.thumb.jpg.d7d04be498431664774466a2c7f05489.jpg

 

Montarea rulmentilor si a jugului:

 

592656b2bd993_ansamblu-jug-furca-dnepr-6507.thumb.jpg.165d715c6325833504bb64a1ac59b073.jpg

 

592656b3dc785_ansamblu-jug-furca-dnepr-6508.thumb.jpg.0f4a373fe5360ddfd731371304c4ac75.jpg

 

592656b4eb72e_ansamblu-jug-furca-dnepr-6509.thumb.jpg.a0ce5f6e29cd117db5d4999a5530ba5d.jpg

 

592656b6058c4_ansamblu-jug-furca-dnepr-65010.thumb.jpg.17dfcceea05727ae6338d4cf2f68faec.jpg

 

592656b714e5f_ansamblu-jug-furca-dnepr-65013.thumb.jpg.998e3f3c2bff9a374df716a758db6a2a.jpg

 

592656b826793_ansamblu-jug-furca-dnepr-65014.thumb.jpg.3247b8697cd3f005262fddeae7a79175.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru montarea basculei am cumparat bucsi noi de la Gaspar, patru bucati pt bascula mobrei si patru bucati pentru bascula de la atas:

 

20170526_211527.thumb.jpg.5cf5f32773086a3fd95f9ebf4546ef2c.jpg

 

Cateva fiare zincate, boltul si tamponul de bascula:

 

set-saibe-bascula-dnepr-650.thumb.jpg.ab7094809a11796bb77f9751ed0fba90.jpg

 

bolt-zincat-bascula-dnepr-650.thumb.jpg.c7900344598a59dea1fee8be3a7d588c.jpg

 

tampon-bascula-dnepr-650.thumb.jpg.bc451ade502aac8deb4950908fc90546.jpg

 

Pentru fixarea boltului am folosit alte suruburi noi, pe cele originale le-am pastrat pentru K750 pe care intentionez sa pun cat mai multe suruburi originale la exterior.

 

suruburi-bolt-bascula-dnepr-650.thumb.jpg.218e8da915b4f29e0d45add68bce0c41.jpg

 

La montare propriu-zisa m-am incurcat in saibele de mai jos, cand am dat piesele la zincat am dat si ceva piese pentru K750 care este similar cu Dnepr 650 dar cu mici diferente. Pentru boltul de bascula s-au facut niste prelucrari care nu sunt compatibile cu frecarea bucsei de cauciuc si astfel au pus o saiba de protectie pentru bucsa de cauciuc. In imaginile de mai jos se vad diferentele dintre Dnepr 650 si K750:

 

20170526_220107.thumb.jpg.6ba1a2b2bdc1abf6d042be281367df7d.jpg

 

20170526_220435.thumb.jpg.16656d0d9cfd0f8575a5f47756cccc97.jpg

 

Pozitia saibei pe bascula:

 

5929c608b3f3c_bascula-dnepr-650(1).thumb.jpg.9c3db8265a808ec76a6465c6712f9848.jpg

 

Bascula montata:

 

5929c6e01c13e_bascula-montata-dnepr-650(1).thumb.jpg.559aebe60bc6f381f45899af64ce79a9.jpg

 

5929c6e124c33_bascula-montata-dnepr-650(2).thumb.jpg.b2c7fca281fa6117d33f322f840c80af.jpg

 

5929c6f0a08fe_bascula-montata-dnepr-650(3).thumb.jpg.5c7f4adfdd1923757a14d5eaee96a37f.jpg

 

tampon-bascula-montat-dnepr-650.thumb.jpg.aacee643a2f3f03f07a16eaeb7def241.jpg

 

5929c6f1b1c17_bascula-montata-dnepr-650(4).thumb.jpg.1ce9afff98902d8390e99e74a67068f2.jpg

 

5929c6f2c45d3_bascula-montata-dnepr-650(5).thumb.jpg.74e2ca1d3f1d9496d5bbfc720343fdb4.jpg

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...