Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Dual Motors

articole Noile MT-09 si MT-10SP: Latura intunecata a Japoniei nu doarme...

Recommended Posts

Noile MT-09 si MT-10SP: Latura intunecata a Japoniei nu doarme niciodata!

2017_YAM_MT09_EU_BNS4DSJ_DET_001.jpg

MT-09 a devenit rapid modelul de referinta pe “salbatica” nisa a motocicletelor naked de mare performanta. Asa ca pentru 2017, designerii Yamaha au pregatit un look si mai dinamic, la pachet cu performante crescute si o stimulare si mai intense pentru pilot. Sub puternica influenta a “navei amiral” a familiei, MT-10, MT-09 are acum un far dublu, cu tehnologie LED, care ii imprima un aspect agresiv, accentuat de aripioarele din jurul sau. Bordul a fost mutat si mai aproape de masca farului, iar semnalizatoarele au fost mutate pe radiator. Estetica de hyper naked este intarita de codita ultra-compacta, orientata usor vertical, pentru care subcadrul a fost scurtat cu 30 mm, iar stopul cu o accentuata forma 3D, cu trei LED-uri, are forma literei “M”, atunci cand este privit de sus.

Pentru ca pilotul sa se poata “tine bine” de motocicleta, saua este mai plata si mai inalta cu 5 mm decat cea precedenta. Bascula din aluminiu este nou-nouta, contribuind din plin la impresia de agilitate si de putere pe care o imprima MT-09. Nu in ultimul rand, prizele de aer sunt mai mari, iar nervurile laterale ale radiatorului sunt noi. Trecand la partea pur mecanica, nou pentru 2017 este ambreiajul anti-patinare, care imbunatateste experienta de pilotaj, accentuand latura sportiva si reducand efortul pilotului pe deccelerarile agresive.

Iar cand vine vorba despre acceleratii foarte rapide, un sistem de schimbare rapida a vitezelor este intotdeauna bine venit. Ce spuneti atunci de sistemul prezent pe YZF-R1? Da, il puteti intalni pe MT-09, gata sa te asiste atunci cand … te grabesti! Furca de 41 mm are acum compresia si revenirea localizate fiecare in cate un tub, pentru o plaja mai vasta de reglaje si un comportament cat mai predictibil. Pana si evacuarea a fost modificata pentru 2017, capacul final fiind mai plat, pentru a sublinia conceptul de mase condensate si de frumusete mecanica.

Desigur, pana la acest punct am vorbi doar despre o foarte reusita demonstratie de design, dar propulsorul cu trei cilindri cu tehnologie cross plane, de 850 cmc, ofera valuri-valuri de cuplu liniar, pentru a satisface si pe cei mai pofiticiosi de adrenalina rideri.

Pentru noua MT-10 SP, reteta a fost “oarecum” simpla: transferul de tehnologie de pe YZF-R1M. Desigur, nu e tocmai usor sa iei tehnologie de pe o motocicleta de circuit si sa o transferi pe una de strada, dar inginerii Yamaha stiu sa isi faca treaba. Aceasta inseamna suspensie racing electronica de la Ohlins, ceea ce inseamna compresie si revenire care se regleaza in timp real, in functie de conditiile de rulaj si un panou de instrumente TFT (Thin Film Transistor)care nu doar prezinta informatiile pe un ecran cu o super-definitie ci prezinta o multitudine de informatii in timp real!

Pentru a sublinia nota exclusiva, Yamaha MT-10 SP vine in schema de culoare Silver Blu Carboni inspirata din cea a YZF-R1M supersport, cu roti albastre, aripa fata neagra, furca aurie si elemente de carenaj argintii. Toate acestea pentru a nu ramane nici o indoiala ca ai in fata cel mai avansat hyper naked al momentului!

Nici MT-10 nu a fost uitat pentru 2017 si aceasta motocicleta fiind echipata cu un quickshifter si ambreiaj antipatinare, iar harta de aprindere a fost revizuita pentru o performanta mai echilibrata, pe toata plaja de turatii!

Noile MT-09, MT-10 si MT-10SP devin disponibile din februarie 2017.

367

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×