Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Dual Motors

articole Noua Yamaha YZF-R6: Rafinata, reproiectata, remarcabila!

Recommended Posts

Noua Yamaha YZF-R6: Rafinata, reproiectata, remarcabila!

Yamaha-YZF-R6-2017-19.jpg

YZF-R6 este una dintre cele mai extreme, dar si cele mai populare motociclete produse vreodata de Yamaha. Usoara, agila si rapida, ea a fost si este alegerea numarul unu a pilotilor in cautare de senzatii tari, care cauta sa progreseze rapid in cursele dedicate clasei supersport. Pentru a intari si mai mult implicarea Yamaha in acest segment, modelul 2017 al YZF-R6 a fost reinnoit “din temelii”, utilizand solutii, atat in ceea ce priveste sasiul cat si electronica, derivate din noua YZF-R1.

 

Chiar daca designul modelelor anterioare YZF-R6 nu putea fi acuzat ca s-ar fi invechit, pentru 2017, motocicleta a fost complet restilizata, iar aspectul a devenit chiar si mai radical. Priza de aer de pe carena frontala, farurile cu tehnologie LED, ascunse sub aceasta sunt in cel mai pur stil YZF-R1, linia de sange a familiei R fiind instantaneu recognoscibila! A propos de “sange” si de “familie”, luminile de pozitie, imprima motocicletei o prezenta aproape… vie, animalica, efect la care contribuie si liniile foarte taioase ale carenajului si prizele de aer. Chiar daca genele de R1 sunt vizibile, R6 isi pastreaza insa propriul stil si caracter!

 

Forma noii YZF-R6 nu este insa conceputa doar pentru un efect “cool” asupra privitorului sau asupra celui sau celei se incumeta sa o piloteze. Echipa de designeri Yamaha a reusit si cel mai aerodinamic carenaj care a imbracat vreodata bestia din Iwata, cu 8% mai eficient decat cel anterior. Tot de dragul aerodinamicii, semnalizatoarele sunt incorporate in oglinzi, pentru a nu se face compromisuri sau totusi… compromisuri cat mai mici, necesare totusi atunci pilotezi pe strada o motocicleta de circuit!

 

YZF-R6 a fost una dintre primele motociclete dotate cu sisteme electronice care asigura un control cat mai precis, in speta Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) si Yamaha Chip Controlled Intake (YCC-I). Iar pentru un nivel si mai ridicat de control, supersportiva este echipata acum si cu avansat sistem de control al tractiuni, TCS, reglabil de pe ghidon. Pentru ca cei piloteaza acest motor au nivele de experienta si de abilitate diferita, noul TCS are nu mai putin de sase niveluri de interventie dar si functia… “off”, pentru cei care simt ca doresc asa ceva. Noul software a fost proiectat in asa fel incat interventia sistemului sa fie simtita cat mai natura de catre pilot sau mai bine zis, ca pilotul nici sa nu sesize acest sistem. Care, atentie, sa adapteaza si la cat de uzat este pneul spate!

 

Desigur, o astfel de motocicleta vine in mod obligatoriu echipata cu sistem de schimbare rapida a vitezelor, Quick Shift System (QSS), similar in acest caz cu cel de pe R1, pentru accelerari fulminante, cu ajutorul cutiei de viteze cu sase rapoarte apropiate.

 

Comparativ cu jambele de 41 de mm ale modelelor anterioare, furca are acum brate de 43 mm, fiind similara cu cea de pe R1, iar diametrul axului fata a fost crescut la 25 mm. Produsa de KYB, furca ofera o plaja foarte larga de reglaje, la fel ca si amortizorul spate, tot KYB. Nu doar suspensiile sunt “imprumutate” de la R1, ci si sistemul de franare, discurile fata de 320 de mm, cu etrieri cu patru pistonase oferind o putere de oprire remarcabila.

Intrucat ergonomia pilotului este cruciala pentru a se obtine un maximum de precizie si de agilitate, YZF-R6 model 2017 este echipata cu o sa noua, iar subcadrul este fabricat din magneziu, fiind cu 20 mm mai ingust, astfel incat sa se poata veni mai usor in contact cu rezervorul.

 

Chiar daca inaltimea seii este aceeasi cu a modelului 2016, ea este usor ridicata spre partea posterioara a motocicletei, pentru o mai mare libertate de miscare. Pentru a crea forma sculptata a rezervorului, Yamaha a folosit o tehnologie speciala de sudura, cu transfer de metal la rece, combinand munca robotilor cu cea a unor sudori foarte experimentati pentru a crea impresia tipica de lucru produs manual, un rezervor care este, atentie, cu 1.2 kilograme mai usor decat cel precedent. Nu in ultimul rand, tot rezervorul este responsabil de rapiditatea cu care pilotul isi poate transfera greutatea pe viraje, una dintre caracteristicile cunoscute de pasionatii acestui model dar descoperite vrand nevrand, si de cei care au ales… concurenta.

Pozitia de pilotaj este armonioasa, astfel incat manevrabilitatea, fortele de franare si de accelerare gestionate de electronica, discuri si suspensii sa poata fi pe deplin exploatate! Daca te intrebi cand va deveni disponibila aceasta motocicleta, trebuie sa mai ai doar putina rabdare pentru a trece sezonul rece, pentru ca din aprilie 2017, ea te va astepta in showroom-ul nostru din Bucuresti!

331

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×