Mergi la conţinut

"Plictis si inspiratie"


Recommended Posts

Duminica aveam si nu aveam chef de treaba, nu aveam chef sa fac ceea ce trebuie dar nici sa stau nu puteam. Asa ca m-am gandit sa fac un portbagaj pentru Dnepr pe care il am in lucru, vreau sa renunt la saua spate si sa pun un portbagaj.

 

Am cumparat niste platbanda si am folosit ca model un portbagaj de Ural M72:

 

20171029_114141.thumb.jpg.a21b2a245c6ee5f8fefd05054152ec18.jpg

 

20171029_113337.thumb.jpg.59da039cbde1e6d119d3a2ff173ec20e.jpg

 

 

 

20171029_114613.thumb.jpg.ae5f386be72c46360cf71c7a6f17521e.jpg

 

Am taiat surplusul si am sudat capetele:

 

 

 

Dupa care am inceput probele pe o aripa de Dnepr:

 

20171029_134620.thumb.jpg.f887393236272c4360b62333a4dce143.jpg

 

20171029_135051.thumb.jpg.fe0220f3294232e2c3dcd0f914d2803e.jpg

 

Dupa ce am ajuns la concluzia ca este prea inalt am scurtat suportii de prindere iar rezultatul este acesta:

 

20171029_155954.thumb.jpg.ee996370625c5420568d62d07d47f1ab.jpg

 

20171029_160011.thumb.jpg.e6f903dac4d9c87caed36eab7858bacd.jpg

 

20171029_150955.thumb.jpg.d744fbc3c5925b2ab662d15f0c31e79a.jpg

 

20171029_150959.thumb.jpg.7a2a6f7928c2c1f2e6597bfaa5f79023.jpg

 

20171029_151302.thumb.jpg.280037874055f51ee62a3c66e32fafde.jpg

 

20171029_120339.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot la acest capitol intra si recuperarea unor suporti de ghidon de Dnepr/Ural care aveau filetele prezoanelor stricate. Acesti suporti nu au prezon demontabil ci este turnat direct din piesa si prelucrat dupa aceea:

 

suport-ghidon-dnepr-ural.thumb.jpg.708bbd080609664d922c93da3f581872.jpg

 

Am taiat prezonul:

 

taiare-prezon.thumb.jpg.a18d478e8b8ced3d4a5ee90f45a1a474.jpg

 

Am dat gaura (8mm) la o masina verticala:

 

59f83c189f8b1_gaurire-suport(1).thumb.jpg.2f015e5e3fd9ee8275d68358d98b1371.jpg

 

59f83c19c9b10_gaurire-suport(2).thumb.jpg.25dfc6efe995ccfcce0b41ee83e5e912.jpg

 

Am dat filet cu tarod de 10x1.25mm, acest filet este mai rezistent si totodata mai intalnit. Astfel este mult mai usor sa gasesti piulite in cazul in care le pierzi, piulite de 10x1mm eu nu am gasit decat la magazine specializate.

 

59f83c8cf396a_gauri-filetate(1).thumb.jpg.655730198d054635f7774551f9b70064.jpg

 

59f83c8cf396a_gauri-filetate(1).thumb.jpg.655730198d054635f7774551f9b70064.jpg

 

59f83c8e51c0f_gauri-filetate(2).thumb.jpg.b4c332840a3d7b0ee5cbdb9528647a2f.jpg

 

Am cautat doua suruburi de calitate pe care le voi transforma in prezoane, prezonul va fi sudat pe partea dinspre ghidon dupa care voi slefui sudura pana dispar diferentele:

 

20171029_104553_resized.thumb.jpg.52b8d1a4d399d02a7856381604427bf1.jpg

20171029_112334_resized.thumb.jpg.2d725a50c2fa96ed2dfe5837465330a9.jpg

 

Si asa am recuperat doua piese care in principiu erau in stare foarte buna exceptie facand filetele.

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am modificat suportii pentru a alinia portbagajul la orizontala fata de pamant, astfel portbagajul sta in pozitia corecta. Pentru a realiza acest lucru am facut alti suporti pentru partea din fata a portbagajului si i-am eliminat pe cei vechi:

 

20171104_153221.thumb.jpg.d01e9651714aec8386d96d549063a40e.jpg

 

20171104_165724.thumb.jpg.1e7f6260548535ffbc156c4ac36287c0.jpg

 

20171104_165706.thumb.jpg.0378a9506d988fe27a99c030a938bdcc.jpg

 

20171104_165733.thumb.jpg.2a0d61005bbc4dd147aebcff5f344712.jpg

 

20171104_165751.thumb.jpg.6bfde4e3141aafb90e19899db36cbd99.jpg

 

Sunt foarte multumit de rezultat, portabagajul este solid si ma ajuta la manevrarea motocicletei cand nu este pornita iar ca design nu mai apare asa ïncarcata"cum era cu saua spate.

 

Pentru cine este interesat pretul este de 130 lei si va fi disponibil si pentru motociclete Ural.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 months later...

M-am lovit de cateva ori de urmatoarea problema: nevoia de a verifica sau a repara un ambielaj. Desi e o chestiune care ma "roade" de ceva timp abia acum m-am hotarat sa fac primul pas spre a rezolva aceasta problema prin construirea unui banc de verificat bataia unui ambielaj. Asa ca m-am pus pe treaba si am pus mana pe cateva materiale pe care le aveam la dispozitie si iata ce a rezultat:

 

20180505_144218.thumb.jpg.0a8b9443c4c521a22228bab0140dc941.jpg

 

20180505_144755.thumb.jpg.706acddc2eddc888ecaaedc9f03c3045.jpg

 

20180505_152912.thumb.jpg.2e07b49d057d3e76058e062dc3847302.jpg

 

20180505_162001.thumb.jpg.d2d4871056eee925f3cf87686a712114.jpg

 

20180505_164336.thumb.jpg.96e6dc83bc1083989c9f7f1a7a4e0ad7.jpg

 

20180505_171411.thumb.jpg.b6d657a6a0fc0b9ed6f9dd2c39422b1e.jpg

 

20180505_170048.thumb.jpg.9975d19ed2e3369f04915bba4d7bb312.jpg

 

20180505_171904.thumb.jpg.14dd944673cba386cd0eb7dd2889ed57.jpg

 

20180505_170048.thumb.jpg.9975d19ed2e3369f04915bba4d7bb312.jpg

 

Acum urmeaza sa fac suportul pentru ceasul comparator si sa cumpar niste rulmenti noi. Pentru rulmentii noi voi face niste bucsi filetate pe care la voi presa in rulmenti ca sa-i pot prinde pe placi fara sa-mi mai ramana capetele de surub inafara pt ca incomodeaza la asezarea ambielajului.

 

Al doilea pas mare va fi executarea unor placi din otel de minim 10mm grosime pentru depresarea si demontarea in bucati a ambielajelor de Ural si K750.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Asa cum spuneam in postul anterior am realizat niste placi de depresare a ambielajelor de Ural si K750, desenul placilor a fost realizat in Autocad dupa masuratorile facute de mine iar piesele au fost executate de un atelier ( https://laser-rmc.ro/ ) care spre norocul meu are sediul in Mogosoaia unde locuiesc eu. Aceasta firma debiteaza materiale cu laser cu o precizie de 0,2mm (doua zecimi de milimetru). Placile au o grosime de 15mm si sunt facute din otel OL37.

 

20181102_194227(0).thumb.jpg.06e018b534f7272cc1a8f5d9abd7e9a8.jpg

 

20181102_194233.thumb.jpg.fc023b77b531282588adc387e6f0bf0f.jpg

 

20181102_194354.thumb.jpg.f5186723386cea2c6c9ca9553a963e34.jpg

 

20181102_194416.thumb.jpg.7fd6fc2f718b59eedb1fb85ef6e1a11a.jpg

 

20181102_194622.thumb.jpg.0bf4cd0cd1878dde93fb1f87cb76468a.jpg

 

20181102_194630.thumb.jpg.28afa5f730cf918ecddcc2fb67ce3752.jpg

 

20181102_194854.thumb.jpg.3209e10d969039159ab99d8c61d4c515.jpg

20181102_195045.thumb.jpg.b49fb671d0d546cebb655a86bd82bdb1.jpg

Thumbs.db

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca nu m-am lasat si mi-am facut de lucru, aveam un ambielaj de Ural care era descentrat dar nu avea nici un pic de joc in biele si nici nu parea sa fi fost rulat prea mult. Asa ca l-am desfacut, am verificat bolturile, bielele, bucsile de bolt si rolele si l-am asamblat la loc:

 

 

 

 

La verificarea cu ceasul comparator am iesit foarte bine, doar o sutime bataie ceea ce se incadreaza in normele tehnice. In film se vede pe ceas cum acul sare brusc intr-un anumit punct, acest lucru se intampla din cauza unor prelucrari ale materialului pe zona de control. Daca ambielajul nu ar fi fost centrat corect acul ar fi urcat si coborat progresiv, nu brusc doar intr-un anumit punct.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...