luca.stere Adaugat pe 1 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 1 Mai, 2019 Centrarea rotii spate: Claxonul, este intr-o stare foarte buna pentru anii lui si cand i-am dat curent a claxonat incet, probabil trebuie curatat pe platini. Va trebuie sa-i demontez cu grija contactele si sa le curat: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 1 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 1 Mai, 2019 Mecanismul de arc pentru sa: Dupa calculele mele aici lipseste o piesa, respectiv un rulment de presiune care trebuie sa vina intre fluture si saiba mare. Sau o bucsa... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 2 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 2 Mai, 2019 Scaritele au cauciucuri in stare destul de buna, proprietarul spune ca ar fi originale. O scarite are o indoitura, nu am indreptat-o pt ca materialul pare sa fie un otel care se poate sparge la "revenire", similar cu otelul intalnit unele scule si nu am vrut sa risc. Schimbatorul de viteze, brida de prindere a motorului in partea din fata si tevile care fac parte din sistemul de prindere al esapamentului (prin ele trec niste prezoane lungi). Aceste patru piese formeaza doi suporti (corect: doua suporturi) pentru cutiile laterale, acestea erau un accesoriu specific pentru armata germana, pe varianta civila nu erau montate. Am inceput asamblarea cadrului, o operatie destul de delicata in sensul ca trebuie sa am grija sa nu zgarii piesele cadrului. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 3 Mai, 2019 Share Adaugat pe 3 Mai, 2019 Cadrul are o line foarte elegantă și îi dă motocicletei un aer fluid... Mi se pare interesant și că e compus din tronsoane demontabile (în genul a ce am numi astăzi cadru modular). Dacă te-ai apucat de montajul lui, pare că nu mai ai mult! In zonele de îmbinare a elementelor de cadru, unde acestea se suprapun, folosești o soluție anume de prevenire a coroziunii (de tipul unui mastic bituminos, de ex) sau îmbinările se realizează simplu, fier pe fier, conform soluției originale? Ești într-un stadiu avansat și cu motorul? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 4 Mai, 2019 acum 23 ore Aferim a scris: Cadrul are o line foarte elegantă și îi dă motocicletei un aer fluid... Mi se pare interesant și că e compus din tronsoane demontabile (în genul a ce am numi astăzi cadru modular). Dacă te-ai apucat de montajul lui, pare că nu mai ai mult! In zonele de îmbinare a elementelor de cadru, unde acestea se suprapun, folosești o soluție anume de prevenire a coroziunii (de tipul unui mastic bituminos, de ex) sau îmbinările se realizează simplu, fier pe fier, conform soluției originale? Montarea se face fier pe fier, aplic o vaselina siliconica intre elemente. Piesele nu vor coroda, aceasta motocicleta va cunoaste exteriorul numai la expozitii moto si plimbari scurte de duminica, imposibil sa rugineasca in astfel de conditii. acum 23 ore Aferim a scris: Ești într-un stadiu avansat și cu motorul? Mai am sa pun cilindrul cu pistoanele si sa definitivez cateva chestii mici legate de adaptarea generatorului, nu o sa-mi ia mult timp. Anvelope noi 3.25x19, camere si banda de spite: Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 4 Mai, 2019 Am inceput sa pregatesc aripile pentru vopsitorie, ele sunt intr-o stare destul de buna dar au cateva probleme, niste mici indoituri concentrate in niste suprafete compacte, unele dintre ele am putut sa le elimin prin ciocanire usoare si atenta iar la aripa fata a trebuit sa lucrez si cu cositor ca sa le elimin. Mai jos aripa spate. Zona cu probleme: Prima faza de indreptare: Si dupa a doua faza am verificat cu un tampon cu smirghel planeitatea: O alta zona cu probleme: Verificarea cu tampon dupa indreptare: Pe sortul dinspre fata al aripii spate am gasit un numar pansonat, nu stiu ce reprezinta dar sper sa aflam: Semi aripa de spate, este in stare perfecta, nu are nici o indoitura. Totusi suportul numarului de inmatriculare a atins pe ea intr-un loc si a favorizat depunerea de praf care la randul lui a mentinut umezeala fapt ce a dus la corodarea locala a aripii formand niste gropite. Am aplicat cositor si l-am slefuit la fata: Zona corodata: Cositorul aplicat: Dupa slefuire a rezultat o suprafata fara probleme care nu va necesita chituire: Maine voi prezenta si aripa fata la care a fost mai mult de munca dar la care am aplicat aceleasi tehnici. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 5 Mai, 2019 Share Adaugat pe 5 Mai, 2019 la cositorire, ca sa invat si eu ceva : cureti zona, ma gandesc sa dai cu flux ( nu stiu cum se numeste, sa nu se oxideze cand incalzesti) , incalzesti cu lampa si aplici cositoru ? cam cum se sudeaza tevile de cupru ? sau incazesti piesa, pui flux, si cisitoru (topit in prealabil) il torni direct ? Te intreb ca eu am incercat (in alt context) si mereu am avut probleme gen suprafata prea fierbinte (zici ca fierbe cositoru) , suprafata prea rece, sau pun cositor dar prinde doar o pelicula mica si restu stratului nu adera (ca a oxiddat intre timp) Daca ai timp sa detaliezi foarte putin, ar fi super :) Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 5 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 5 Mai, 2019 Aripa fata, dupa cum spuneam anterior la aceasta a fost mai mult de lucru decat la cea de spate... per total o aripa in stare foarte buna fara gauri, rugina sau indoituri grave. Totusi prezenta multe "cucuie" in anumite zone pe care nu reusesc sa-mi dau seama cum s-au format pt ca aripa nu a fost lovita, si chiar mototcicleta per total se vede ca nu a suferit nici un accident. Acesta este sortul din fata, am dat cu un tampon cu smirghel pe el pt a vedea deformarile, stratul de pasivizare al Feruginolului actioneaza ca un fond si se vede foarte usor astfel unde este o deformare: Dupa o prima runda de ciocaniri am mai dat o data cu tamponul: Si rezultatul, desi niste reflexii dau impresia ca inca exista deformari in realitate aripa a iesit la forma dorita, vreau sa evit sa bag chit pe ea, sau macar sa dau foarte putin chit daca va fi nevoie: Aici avem o suprafata mai mare pe care nu prea reuseam sa o scot din ciocan, totodata era si o difereanta de nivel aripa fiind infundata sub arcul de cerc descris de aripa, aici am incarcat cam cu 2mm de cositor pe o suprafata maricica: Dupa care am constatat ca trebuie sa extind suprafata de incarcare si am facut o baie de cositor: Si am incarcat: Finisarea, la inceput se foloseste un raspel care ajuta la eliminarea rapida a surplusului grosier: Dupa care se ia la tampon cu smirghel sau masina de slefuit dar totul cu mare atentie si fara graba. Si acesta este rezultatul, chiar daca au mai ramas niste gropite mici acelea se acopera lejer cu chit rapid (chit de finisare, nu de umplere) Cam aceasta era diferenta de nivel ca sa va faceti o idee: Acesta este sortul de jos al aripii fata, deformarile erau minore dar ma deranjau craterele formate de la oxidare, fiind partea de jos a aripii aceasta a fost mai predispusa la oxidare din cauza contactului mai des cu apa si mizeria de pe strazi: Dupa curatare am aplicat baia de cositor: Am incarcat: Slefuirea grosiera cu raspelul, cu raspelul trebuie sa aveti grija, daca e un raspel bun ia si din tabla daca atingeti piesa: Si finisarea cu tampon: Am mai avut catva zone mai mici care au suferit acelasi tratament: acum 7 ore gaxel a scris: la cositorire, ca sa invat si eu ceva : cureti zona, ma gandesc sa dai cu flux ( nu stiu cum se numeste, sa nu se oxideze cand incalzesti) , incalzesti cu lampa si aplici cositoru ? cam cum se sudeaza tevile de cupru ? sau incazesti piesa, pui flux, si cisitoru (topit in prealabil) il torni direct ? Tehnica de lipire a tevilor de cupru nu prea merge la reparatii chiar daca se aseamana. acum 7 ore gaxel a scris: Te intreb ca eu am incercat (in alt context) si mereu am avut probleme gen suprafata prea fierbinte (zici ca fierbe cositoru) , suprafata prea rece, sau pun cositor dar prinde doar o pelicula mica si restu stratului nu adera (ca a oxiddat intre timp) Pe scurt, trebuie curatata suprafata de orice impuritate, daca ai cratere trebuie sa sablezi sau sa insisti cu o perie de sarma, ac... orice ca sa poti curata. Dai cu solutie de decapare (flux), eu folosesc pasta Rothenberger dar mai exista si altele (apa tare). Dupa asta pe suprafata pe care o lucrezi trebuie sa faci o baie de cositor, adica sa intinzi un strat foarte subtire de cositor pe suprafata pe care vrei sa lucrezi (lipire, incarcare, samd). In aceasta faza o temperatura a ciocanului de lipit mai ridicata este imperativa, altfel nu se produce baia. Daca lipesti doua piese intre ele trebuie sa faci baie de cositor pe ambele piese. Dupa ce s-a facut baia de cositor pe suprafata de lucru urmeaza incarcarea sau lipirea piesei (depinde ce lucrezi). Si la incarcat sau lipit ai nevoie de temperatura dar daca e prea mare temperatura nu te lasa sa incarci pt ca "fuge" cositorul. Ai doua posibilitati, ori folosesti un letcon electric care nu este foarte puternic si atunci ai un control mai bun asupra temperaturii sau daca folosesti letcon incalzit cu flacara astepti un pic sa piarda din temperatura (nu dureaza mult) si vei vedea cum pt o perioada ai un control bun asupra incarcarii. Nu incalzi suprafetele/piesele cu flacara, atunci oxideaza imediat si nu mai prinde. Poate o sa fac un film si-l incarc pe youtube, nu esti singurul care m-a intrebat cum fac lucrarile cu cositor. Nu sunt un expert dar imi dau seama ca tinichigii vechi care erau foarte buni in reparatii cu cositor au cam disparut si e clar ca asta e o tehnica care se pierde. Si acestea sunt aripile motocicletei, urmeaza nituirea suportilor dupa carevoi aplica filler: Aripa spate: Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 8 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 8 Mai, 2019 Tuburile prin care trece lantul, si pe aceste piese se vede culoarea originala, RAL7043: Ochiul de vizitare: Tuburile curatate: Si dupa tratemntul cu Feruginol: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 9 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 9 Mai, 2019 Atasament gresit. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 11 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 11 Mai, 2019 Ansamblul filtrului de aer si al rezrvorului de ulei, aceasta piesa are trei functii: filtru de aer, rezervor de ulei si legatura din cadru in partea superioara cu motorul in partea inferioara, practic motorul impreuna cu aceasta piesa fac parte din cadru, fara ele nu ai cadru. Si pe aceasta piesa am gasit culoarea originala, se vede la interior: Ansamblul: Filtrul de aer, acest model este specific numai modelului militar, modelul civil avea filtrul numai in capacul lateral al motorului: Rezervorul de ulei sablat: Dupa sablare l-am tratat cu Feruginol, acum l-am prins in menghina pentru a proba daca pierde lichid: A aparut o pierdere dar nu din prima, daca nu insistam cu spalatul la interior nu as fi descoperit gaura si ma trezeam mai tarziu ca pierde ceea ce ar fi fost groaznic: Si am rezolvat prin cositorire dupa care am probat din nou si nu mai are pierderi: Cam asta a iesit din el: Dar am reusit sa-l curat destul de bine, inauntru nu mai are reziduuri si se vede doar tabla goala: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 12 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 12 Mai, 2019 Dupa o finisare a rezervorului de ulei l-am imbracat in filler, saptamana asta care vine trebuie sa-l vopsesc pt ca sambata vreau sa pun mototcicleta pe roti: Furca sablata: Furca in Feruginol: Suportii de far inainte si dupa Feruginol: Vopsite in filler: furca, pantalonii de far si tuburile de protectie ale lantului: Roata fata, am avut niste aventuri cu ea, nu-mi iesea spitarea desi o montam spitele corect: verificata lungimea spitelor, asezarea lor in roata conform regulii generale pt acest tip de roata si verificat cu pozele facute inainte de demontarea lor. Dupa ce am desfacut-o de trei ori a trebuit sa revopsesc tamburul pt ca se zgariase dar am reusit sa spitez roata din prima incercare dupa revopsire. Nu-m dau seama de ce nu a mers de prima oara desi am o teorie in acest sens dar nu am argumente sa o sustin, asa ca mergem inainte. Axul rotii, rulmentii si piulitele, pinonul kilometrajului: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 18 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 18 Mai, 2019 Furca fata si rezervorul de ulei vopsite: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 19 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 19 Mai, 2019 Am inceput sa asamblez jugurile, am inceput cu chiuvetele cadrului care au fost vopsite la exterior: Chiuvetele de pe jug, sunt in stare excelenta: Jugul sablat: Jugul superior vopsit: Jugul inferior: Montarea: Am montat si anvelopele pe roti: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 19 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 19 Mai, 2019 Astazi au urmat montarea furcii fata si a rotilor, de fapt in acest weekend telul (atins) a fost sa pun mobra pe roti. Elementele furcii: Ocazie cu care am descoperit ca nu am dat un ax al furcii la zincat, va trebui sa-l zinchez dar deocamdata il montez asa: Placile de frictiune din textolit: Arcul furcii: Furca montata, o operatiune destul de dificila nu atat prin complexitate cat prin grija de a nu zgaria piesele: Platoul de franare: Roata fata montata: Roata spate montata: Motocicleta pe roti: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 20 Mai, 2019 Share Adaugat pe 20 Mai, 2019 ce linie frumoasa si eleganta are. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 21 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 21 Mai, 2019 Pe 20/05/2019 at 13:26 gaxel a scris: ce linie frumoasa si eleganta are. Deja ii masor cotele cadrului si al furcii, ma bate un gand cu un monocilindru de 650cmc. Embleme rezervorului, curatate la tabla: Tratate cu Feruginol: Stropite in filler: Proprietarul le va duce la vopsire cu aerograf, abia astept sa vad ce iese. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 22 Mai, 2019 Share Adaugat pe 22 Mai, 2019 gandu ala care nu iti da pace, cu 650 ul, are legatura cu motorul de la suzuki ls650 ? intreb ca mie imi place mult de tot blocul ala motor. Diferenta vizuala dintre cutia de viteze mica si cilindru inalt si mare Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 22 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 22 Mai, 2019 acum 4 ore gaxel a scris: gandu ala care nu iti da pace, cu 650 ul, are legatura cu motorul de la suzuki ls650 ? Nu, mai repede un motor de NX650, e mai compact. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 28 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 28 Mai, 2019 Am mai sablat niste piese, tratament cu Ferugionol, samd: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 29 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 29 Mai, 2019 Am mai lucrat un pic pe la motor, am pregatit si montat cilindrul cu pistoanele. Cilindrul are aripioarele de racire de tip Porcupine (porc spinos) care sunt foarte eficiente pentru racire. Asa arata un piston din acei ani, aveau inaltime de compresie foarte mare (distanta dintre centrul boltul pana la fata pistonului), asa se faceau in acei ani. Dupa cum se vede era imbracate intr-un stat de vaselina. Segmentii: Garniturile cilindrului si a chiulasei: Dupa ce am spalat pistoanele de vaselina le-am montat: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 29 Mai, 2019 Share Adaugat pe 29 Mai, 2019 acum 1 oră luca.stere a scris: Garniturile cilindrului si a chiulasei: Imi e greu sa cred ca ai gasit de cumparat pentru mobra asta, probabil că le-ai făcut tu - dar execuția e foarte îngrijită! Sau chiar ai găsit? BTW, există piese de schimb pentru ea - așa cum mici ateliere fabrică piese pentru multe motociclete antice/clasice din modele faimoase? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 30 Mai, 2019 Autor Share Adaugat pe 30 Mai, 2019 acum 12 ore Aferim a scris: Se mai gasesc piese in Germania, replici sau reconditionate. Garniturile din imagine au fost facute de un domn din Galati care se ocupa cu executia de garnituri de motor, daca e cineva interesat aflu datele de contact si vi le dau. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 2 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 2 Iunie, 2019 Am montat pe aripa fata elementele de prindere, acestea se prind cu nituri din fier iar zona de contact a fost tratata suplimentar cu Zinc: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Iunie, 2019 Autor Share Adaugat pe 4 Iunie, 2019 Aripa de spate, am dat cu zinc in zonele de contact a platnicelor dupa care am probat din nou piesele: Nituirea: Si o scurta proba pentru a vedea cum mai vin si celelalte elemente care se monteaza pe aripa de spate: Lampa de pozitie este Hella sau Noris, inca nu am stabilit exact iar ochiul de pisica este Bosch, facut in fabrica de la Eisenach: Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.