luca.stere Adaugat pe 2 August, 2019 Autor Share Adaugat pe 2 August, 2019 Elementele farului, oglinda de far si geamul cu inscriptia Noris sunt piese noi iar fasungul de bec de far este piesa folosita dar originala si in stare foarte buna. Toate piesele sunt conforme cu cele originale, geamul de far "cu anchior" s-a montat pe mai multe marci si modele si este o tema care a fost reluata si pe strutzo-camila de prototip nereusit al celor de la BMW, mult trambitatul BMW R18. Acesta este ochelarul de far nou Hella, este varianta cromata iar aici am avut o discutie cu proprietarul caruia i-am recomandat sa pastreze cromul si sa vopsim peste el. Este un crom de calitate iar acesta va oferi o protectie mult mai buna in timp in comparatie cu vopseaua. Vom lua o hotarare dupa ce com face niste teste de aderenta pt ca aici este o intreaga discutie, peste crom nu se vopseste dar in acelasi timp am vazut piese cromate vopsite accidentale pe care vopseaua a rezistat cu anii si se curata greu: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 August, 2019 Autor Share Adaugat pe 4 August, 2019 Releul de incarcare, acesta va fi montat intr-un loc discret pentru a nu fi vizibil si in acest sens i-am facut un suport de prindere: Eliminarea mufei si adaptarea firelor nevoilor noastre: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 6 August, 2019 Autor Share Adaugat pe 6 August, 2019 Dupa cum am mentionat anterior am schimbat ochelarul de kilometraj care era cromat cu unul nceromat. Acesta provine de un M72 care la baza are tot kilometraj copiat dupa Veigel identic cu replica noastra: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 9 August, 2019 Autor Share Adaugat pe 9 August, 2019 Amortizorul de ghidon, rozeta de reglaj se prezenta in general in stare buna dar avea niste urme de lovituri pe ea. Am incercat sa scot acele urme prin selfuire dar din pacate nu am reusit, textura plasticului nu a permis acest lucru. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 13 August, 2019 Autor Share Adaugat pe 13 August, 2019 Emblemele de pe rezervor: Tratate cu Feruginol: Filler: Si mai departe e opera vopsitorului: Abia astept sa le vad montate pe rezervor! Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 3 Septembrie, 2019 Share Adaugat pe 3 Septembrie, 2019 Ai mai avansat? Mai e puțin, pare că o finalizezi in toamna asta, este? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 5 Septembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 5 Septembrie, 2019 Pe 03/09/2019 at 19:14 Aferim a scris: Ai mai avansat? Mai e puțin, pare că o finalizezi in toamna asta, este? Salut, a intervenit concediul, in toamna asta e gata. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 8 Septembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 8 Septembrie, 2019 Am ramas dator cu niste poze despre ceea ce am mai lucrat inainte de concediu, din pacate lipsa de timp nu mi-a dat voie sa sortez imaginile si sa le postez. Dupa ce am testat etanseitatea rezervorului am facut cateva reparatii cu cositor si am lipit si cutia de scule pe care am luat-o de pe celalalt rezervor. Mai inatai am pregatit cu cositor suprafata de contact a cutiei: Dupa ce am marcat pozitia cu un marker am asezat cutia: Dupa acea am cositorit: Ceea ce vedeti cu maro nu este rugina, decapantul folosit se transforma in aceasta culoare dupa incalzire: Am eliminat surplusul de cositor prin slefuire: Am dat filete de 3mm pentru prinderea emblemelor, original erau niste nituri subtiri de bronz care se bateau direct in material, nu mi-a placut solutia: Primul strat de filler: Dupa diverse prelucrari, chituri, fonduri, slefuiri, samd am ajuns la ultimul filler, cel dinaintea vopsirii: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 12 Septembrie, 2019 Share Adaugat pe 12 Septembrie, 2019 Totuși, cutia asta de peste rezervor este incredibil de urâtă! Strică tot aerul elegant al ansamblului - chiar dacă un utilaj militar nu trebuie sa fie musai elegant, această motocicletă este! Cu excepția cutiei ăsteia... Măcar de ar fi fost la jumătate de înaltă, sau precum alea de pe Zundapp, de ex... Așa, arată ca un buhai de baltă bolnav, biata motoretă. (Evident, nu comentez străduința ta în a o restaura ca la carte, chiar și cu tumoarea asta a rezervorului - care-s sigur că nici ție nu îți place, este?) Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 13 Septembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 13 Septembrie, 2019 acum 11 ore Aferim a scris: chiar și cu tumoarea asta a rezervorului Te-a traumatizat rezervorul asta . Este dorinta proprietarului sa pastreze cutia de scule, motocicleta fiind 100% modelul militar nu vrea sa renunte la ea. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 13 Septembrie, 2019 Share Adaugat pe 13 Septembrie, 2019 oamenii astia care au si putin frumos in "formarea" profesionala si sunt sensibili la proportii nu inteleg ca trebuie cutie mare cu scule. E totusi un triumf al practicului in fata esteticului, pentru ca e o masinarie de razboi. isi poarta "uratenia" cu mandrie pentru ca e o masina pentru momente urate ale vietii umane. Daca in easy rider iti permiti sa te joci cu forma si culoarea, aici nu Puse una peste alta mie cutia nu imi displace si isi are locul ei Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 14 Septembrie, 2019 Share Adaugat pe 14 Septembrie, 2019 Pe 13.09.2019 at 10:52 luca.stere a scris: Te-a traumatizat rezervorul asta . Este dorinta proprietarului sa pastreze cutia de scule Da, asa e! Nu m-am putut abține, când am dat iar cu ochii de el! Este insă absolut îndreptățită dorința proprietarului de a păstra cutia, este un element important al identității motoretei. acum 23 ore gaxel a scris: oamenii astia care sunt sensibili la proportii nu inteleg ca trebuie cutie mare cu scule. Touche! Pentru eleganța generală a motocicletei pesemne că trebuie omagiați creatorii săi englezi. Iar pentru cutia de scule putem bănui că aplauzele i se cuvin valoroasei contribuții practice a unui inginer militar german... (Parcă văd scena: anul 1939, ajunul războiului. Un înalt responsabil tehnic german inspectează materialul de luptă. Deodată, în fața acestei motociclete, se oprește și dă cu șapca de pământ, răcnind: Băăă, unde are asta cutia de scule? Permiteți să raportez, herr oberst: nu are. Că e englezească... și știți... britișharii-s mai poeți... da ia uitați-vă la ea nițel mai așhea, este că-i frumoasă? Păi și cum vreți să o reparați voi băăă, fără scule, în mijlocul Poloniei? se tumefiază apevistul - zicea de Polonia că pe atunci nu se punea problema invadării Rusiei, că doar erau tovarăși și prieteni și tocmai erau ințeleși să nu treacă de mijlocul Poloniei, că cealaltă jumătate era a rușilor - Permiteți să raportez: se face, șefu! unde să montăm cutia, să trăiți? Cum unde băăă? Drept pă rezervor! Una mare, urâtă și cât mai înaltă, să bage groaza în inamic!) Și așa o fi triumfat latura practică în fața esteticii. Poate că de-aia s-o numi motocicleta chiar așa: Triumf. luca.stere 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 21 Septembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 21 Septembrie, 2019 Mai am niste lucruri facute inainte de concediu. Ceva electrica, fire noi, totul cositorit: Probarea garniturilor de cauciuc, le-am comandat la Ural Zentrale si cand au venit mi s-au parut prea mici, din fericire s-au potrivit perfect: Acesta este schimbatorul de faze al farului, este actionat prin cablu. Este original ( chiar si surubul de prindere) si in perfecta stare, a trebuit sa schomb doar firele: Organizarea firelor, garniturile de cauciuc si schimbatorul de faze montate: Contactul cu becurile montate, am gasit becuri de 12V care se potrivesc perfect: Cheia de contact Hella, modelul original pt aceasta motocicleta, scumpa dupa spusele proprietarului... Designul art deco este magnific: Primele probe electrice: Farul montat: Lampile spate, nu am inteles de ce sunt doua in conditiile in care aceasta motocicleta nu este prevazuta cu stop pe frana. Singura explicatie logica ar fi ca sunt redundante, adica daca se arde un bec pe spate mai ramane celalalt dar asa ceva nu era o chestie obisnuita in acei ani. Lampile sunt Bosch amandoua, una dintre ele am mai prezentat-o mai in urma: Lampile au fost sablate, tratate cu Feruginol, cositorit unde a fost nevoie, asigurat zonele de contact tot cu puncte de cositor si vopsite: Geamul pt iluminarea numarulkui de inmatriculare este original, nu stiu cum a scapat vremurilor pt ca acestea de regula dispar primele. Lampile spate montate: La ceas de seara: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 22 Septembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 22 Septembrie, 2019 Lampile spate aprinse, au o lumna difuza, de vechi: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 29 Septembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 29 Septembrie, 2019 Saua motocicletei, piesele care o compun au mai fost prezentate dar acum aratam montajul: Cateva cuvinte despre sa si aici ma refer la guma Pagusa. Esye incredibil de confortabila, chiar voiam sa cumpar una pentru M72-ul meu dar am zis sa mai astept pt ca mai am pana ajung sa am nevoie de sa. Dupa ce am testat-o si a intrecut toate asteptarile nu mai am nici o indoiala ca pe M72 voi punea sa Pagusa. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
INFINIT Adaugat pe 2 Octombrie, 2019 Share Adaugat pe 2 Octombrie, 2019 Pe 9/14/2019 at 10:38 Aferim a scris: Da, asa e! Nu m-am putut abține, când am dat iar cu ochii de el! Este insă absolut îndreptățită dorința proprietarului de a păstra cutia, este un element important al identității motoretei. Touche! Pentru eleganța generală a motocicletei pesemne că trebuie omagiați creatorii săi englezi. Iar pentru cutia de scule putem bănui că aplauzele i se cuvin valoroasei contribuții practice a unui inginer militar german... (Parcă văd scena: anul 1939, ajunul războiului. Un înalt responsabil tehnic german inspectează materialul de luptă. Deodată, în fața acestei motociclete, se oprește și dă cu șapca de pământ, răcnind: Băăă, unde are asta cutia de scule? Permiteți să raportez, herr oberst: nu are. Că e englezească... și știți... britișharii-s mai poeți... da ia uitați-vă la ea nițel mai așhea, este că-i frumoasă? Păi și cum vreți să o reparați voi băăă, fără scule, în mijlocul Poloniei? se tumefiază apevistul - zicea de Polonia că pe atunci nu se punea problema invadării Rusiei, că doar erau tovarăși și prieteni și tocmai erau ințeleși să nu treacă de mijlocul Poloniei, că cealaltă jumătate era a rușilor - Permiteți să raportez: se face, șefu! unde să montăm cutia, să trăiți? Cum unde băăă? Drept pă rezervor! Una mare, urâtă și cât mai înaltă, să bage groaza în inamic!) Și așa o fi triumfat latura practică în fața esteticii. Poate că de-aia s-o numi motocicleta chiar așa: Triumf. Imi pare rau ca trebuie sa va dezamagesc, dar TRIUMPH este o marca germana. Creatorii sai sunt germani din Germania, singura contributie a Angliei fiind aceea ca a avut inspiratia de a primi niste emigranti care au deschis o Fabrica de biciclete (mai tarziu trecand si la productia de motociclete) acolo. In paralel a existat si o Fabrica in Germania. Cu timpul, Fabrica din Anglia s-a axat pe motocicletele 4T, iar cea din Germania s-a concentrat pe cele 2T. Deci aceasta motocicleta este un produs pur german, eleganta si rafinamentul fiind ceva absolut normal la nemti in acea perioada. Personal am detinut si am vazut mai multe motociclete germane din timpul Razboiului si detaliile sunt absolut incredibile. Iata cum arata, spre exemplu, acest taler de frana de pe un Puch 125 Wehrmacht (1942) pe care l-am detinut. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 3 Octombrie, 2019 Share Adaugat pe 3 Octombrie, 2019 Pe 02.10.2019 at 8:42 INFINIT a scris: Imi pare rau ca trebuie sa va dezamagesc, dar TRIUMPH este o marca germana. Nu mă dezamăgiți, precizarea dvs. e binevenită - din punctul meu de vedere! Intr-adevăr, firma a fost fondată, în Anglia, de niște nemți emigrați aici (cu ocazia precizării dvs am citit și eu povestea lor, mulțumesc!) Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 5 Octombrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 5 Octombrie, 2019 Claxonul Noris model HN6V, a fost prezentat mai in urma in starea in care a fost cumparat. Dupa sablare si curatare la interior l-am vopsit negru, culoarea originala: Vopsirea la interior a fost un pic dificila pt ca nu am putut sa demontez unele elemente ale claxonului acestea fiind ambutisate: Sigla originala Noris pe care este scris marca si modelul: Noris Zund-Licht AG, Nurnberg, Typ - HN6V. Pozitia lui pe motocicleta: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 9 Octombrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 9 Octombrie, 2019 Acesta este blocul de comenzi pt claxon si schimbatorul de faza lunga care este actionat prin cablu. Am avut norocul sa fie complet si functional, a trebuit doar curatat si vopsit. Cele trei poze de mai jos sunt facute cu blitz, practic le-a anulat culoarea. Piese blocului de comenzi vopsite: Capetele de ghidon vopsite: Comanda de soc vopsita: Mansoane noi: Comanda de acceleratie: Si montajele: Butonul claxonului este din alama: Aveam niste dileme legate de comenzile de ghidon, am fi vrut sa le zincam aceasta fiind in principiu cea mai buna solutie. Am ales pana la urma sa vopsim... si nu-mi pare rau chiar daca aceasta solutie nu rezista in timp asa cum rezista zincul. Vopsirea comenzilor a accentuat enorm imaginea retro a motocicletei, nu stim cum erau din fabrica cele militare dar arata asa de bine incat am putea crede ca le vopseau. Cu aceasta ocazie am montat definitiv si comutatorul de faza lunga caruia a trebuit sa-i facem o piesa din teflon care sa izoleze cablul fata de lamela comutatorului care are curent pe ea (plus) in timp ce cablul are minusul. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 13 Octombrie, 2019 Share Adaugat pe 13 Octombrie, 2019 Da, arată bine vopsite! Butonul de alamă e demențial! Ansamblul claxon - schimbător de fază arată foarte bine ca obiect iar soluția tehnologică cu cablu este interesantă de văzut - deși nu îmi dau seama pentru ce au ales o soluție mult mai complicată mecanic în detrimentul unui simplu comutator electric. Foarte bine că ai reușit să-l restaurezi în alcătuirea originală! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 13 Octombrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 13 Octombrie, 2019 acum 6 ore Aferim a scris: deși nu îmi dau seama pentru ce au ales o soluție mult mai complicată mecanic în detrimentul unui simplu comutator electric Comanda mecanica pt faza lunga era ceva normal in acei ani, majoritatate motocicletelor o aveau. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 22 Octombrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 22 Octombrie, 2019 Suportul portbagaj, nu este de seria 1 ci de seria 2 si a trebuit sa-i fac prinderile din spate conform cu originalul, adica din teava presata la capete: Tratament cu Feruginol: Vopsit in filler: Vopsit: Si montat: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 26 Octombrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 26 Octombrie, 2019 Pana la urma am reusit sa gasim vitezometrul original, marca Veigel. Acest tip de vitezometru cu iesire in diagonala pentru cablul de kilometraj este foarte rar si se pare ca s-a montat doar pe modelele militare pt ca apare in lista de accesorii pentru Wehrmacht pe care am postat-o la inceputul topicului: Aici se vede foarte clar iesirea pt cablul de kilometraj care este la 45 de grade fata de gaurile de prindere in timp ce Veigel-ul pt BMW R71 de exemplu care este identic ca forma si mecanism are iesirea verticala pozitionata la 90 de grade fata de gaurile de prindere Vitezometrul este functional, are toate piesele mecanismului intregi si fara uzura. Singura problema gasita pe care fostii proprietari nu au binevoit sa o rezolve a fost faptul ca o piesa din interior, un fel de tambur/cilindru era sarita si freca in anumite momente pe piesa pe care actioneaza acul de kilometraj. Si partea cu mecanismul: Acele rotite mici din plastic pe care le vedeti exista si la kilometrajele rusesti dar sunt din antimoniu, calitatea pieselor din plastic (tamburii cu numere) si celelalte piese din metal sunt net superioare calitativ fata de vitezometrele rusesti care sunt copie in proportie de peste 90%. Nu am putut sa demontez axul cu magnet dar pt ca l-am gasit gresat am zis ca nu are rost sa insist si sa risc sa stric ceva. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 8 Noiembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 8 Noiembrie, 2019 Ce se intampla in motor cand dai la pedala: 20191019_143648.mp4 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 10 Noiembrie, 2019 Autor Share Adaugat pe 10 Noiembrie, 2019 Rezervorul vopsit: Coturile de esapament sablate: Restul esapamentului a fost sablat si vopsit, ceea ce vedeti cu maro nu este rugina ci materialul si-a schimbat culoarea din cauza substantelor din esapament, nu stiu ce reactie s-a produs acolo: Capacele fishtail au suportat si niste reparatii cu cositor: Probarea esapamentului: Cricul spate care e si suport de aripa spate. Urmele de uzura au rams din dorinta proprietarului: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.