Mergi la conţinut

Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Am avut o problema cu incarcarea, generatorul de curent nu producea curent cand era conectat la releul de incarcare, pe direct incarca brici pe fiecare faza (e generator cu trei faze). Am crezut ca de vina e releul (concluzia logica) pt ca desi era nou am zis ca fiind chinezesc e posbil sa fie defect de nou desi m-am interesat inainte si am inteles ca sunt foarte bune si fiabile. Am gasit pe internet cum se probeaza un releu de incarcare si m-am dus la magazin, acolo surpriza... releul meu avea aceleasi valori cu cele din magazin. Am cautat alt releu cu 5 fire care corespundea valorilor stiute de mine si cu acesta am rezolvat problema incarcarii, acum incarca perfect (va urma si video).

 

Intre timp am cautat pe internet schemele electrice ale releelor de incarcare si mi-am dat seama astfel ca primul releu desi era cu 5 fire era pentru generator de curent cu doua faze in timp ce noi avem generator cu trei faze. Deci nu releul era problema ci necunoasterea unor subtilitati ale releelor de incarcare pentru scutere.

 

Noul releu: 

 

20200109_194708.thumb.jpg.c211c74e761fe547910ef0e2d2150d4a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Busonul de benzina original militar, este facut din doua parti, aluminiu la exterior si fier la interior:

 

20190520_195521.thumb.jpg.3a7a47c7cba5c68939530a5d3cf4d639.jpg

 

Busonul sablat:

 

5e2407d6c8f93_TWN-bd250(1).thumb.jpg.1d5ac18ab21e5daeb0218bd42dc9a3f1.jpg

 

Busonul vopsit si garnitura noua, garnitura este de Ural/Dnepr si a trebuit sa o "tund" un pic pe exterior pt ca era o idee mai mare. Gaura de aerisire a rezervorului nu este in centrul busonului si se pare ca era o particularitate a lor:

 

5e2407d8a42a3_TWN-bd250(5).thumb.jpg.41bf5e2c1e337e987bf3be0045851283.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva chestiuni pe care nu am apucat sa le postez desi sunt facute de ceva timp.

 

Suportul fata pt prindere atas, motocicleta nu are atas si nici nu va fi montat unul dar acest suport este original. In specificatiile tehnice sunt trecute si rapoartele de transmisie din transmisia primara in cazul folosirii cu atas:

 

5e272dca9c71a_twn-bd250(10).thumb.jpg.b45a422db40f3414ea59e469e2e38545.jpg

 

Scutul de protectie al motorului vopsit:

 

5e272df9ea816_twn-bd250(8).thumb.jpg.9021f28776b43dd3abb5a4fd32566cb0.jpg

 

5e272dfb8e9cd_twn-bd250(9).thumb.jpg.184a0e903846a1a7985ab879b6a165d6.jpg

 

Suporul de prindere atas si scutul montate:

 

20200118_172741.thumb.jpg.86da2ea2e9691a92f52cfe817a7b151e.jpg

 

Cricul lateral tratat cu Feruginol:

 

5e272e5b32f38_twn-bd250(11).thumb.jpg.6113ecf8147260aa29886e652e6435bc.jpg

 

5e272e5db24df_twn-bd250(12).thumb.jpg.7724ca57c39c1a08276c93bf58d559fd.jpg

 

Cricul vopsit:

 

20200118_121005.thumb.jpg.6c6e54d5ef105d79cf9e285b4c0e1e67.jpg

 

20200118_121016.thumb.jpg.fcd47cb0ed59f40d33602e71186b92d4.jpg

 

Platnicul de prindere al cricului si arcul de revenire:

 

20200118_163021.thumb.jpg.4fa3464ea00bc15579aeeb5943302fc3.jpg

 

Cricul montat:

 

20200119_112532.thumb.jpg.96c2d2e7dd81588e4cd8cb74f1b4b25e.jpg

 

20200119_112527.thumb.jpg.7e9837e158fc7eca4fefb0ccdcd6fbe3.jpg

 

O chestie inteligenta la cric... daca pui motocicleta pe drept cricul se ridica automat, nu ai cum sa-l uiti pus in jos si sa risti sa-l agati in sosea cu consecinte nefaste.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dă bine cu protecțiile originale de la rezervor, nici nu-s uzate rău!

 

îmi place mult cricul. Mi se pare foarte isteț gândit, tot ansamblul - inclusiv cu arcul vârât intr-un sistem interior, nu am văzut nimic asemanator la nici o moto contemporană. 

 

Si la scărițele pasagerului am remarcat o alcătuire robustă și superioară tehnic (după opinia mea) celor din ziua de azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta are in total patru serii pe ea: doua placute de identificare aplicate, o serie de sasiu batuta pe cadru si seria de motor stantata pe carter. Seria de motor este aceeasi cu seria de pe cadru (matching numbers).

 

20200125_180553.thumb.jpg.2643b6863ef332907e7f51f17ad7791c.jpg

 

20191120_204149.thumb.jpg.57a52ad4605d49b146a823e6377dee51.jpg

 

20200127_174304.thumb.jpg.58e2972d123ec61fafd662e2cdac27c5.jpg

 

Seriile de pe cadru si de pe motor nu le pot prezenta din motive de confidentialitate si protectie, inceputul seriei 261 marcheaza anul de fabricatie 1939. Mai jos garnitura de cauciuc a carburatorului pentru protectie impotriva apei. Cablurile de acceleratie si de soc trec printr-un furtun de cauciuc, original treceau printr-un copex de metal care semana perfect cu furtunul de dus si se potrivea ca nuca in perete la imaginea generala a motocicletei. Astfel ca proprietarul nu a dorit sa trecem cablurile printr-un copex metalic desi se gaseste foarte usor la orice magazin de materiale de bricolaj.

 

twn-bd250.thumb.jpg.d436827361e281e1f872c463b5edea7b.jpg

 

A se vedea cum cuplajul vitezometrului la cablu iese la 45 de grade in dreapta pt a optimiza traseul cablului, foarte putine motociclete au avut asa ceva:

 

5e2e81f2011ca_twn-bd250(2).thumb.jpg.0b8a545f4aa7abfd2b5ca6b6168cf093.jpg

 

Cablul de kilometraj montat, acesta vine la roata din fata si urca pe langa furca pana sus la far:

 

5e2e81fa6fa3b_twn-bd250(4).thumb.jpg.0bc1b80d210ceda8e1e79ad188d76c70.jpg

 

Intre timp am rezolvat si problema debitului al pompei de ulei. Am mai desfacut o data pompa si practic nu gaseam nimic in neregula, la un moment dat am observat ca pompa se misca in locasul ei si chiar daca nu era fixata cu piulita de strangere nu avea voie sa se miste. Corpul pompei are un con de fixare, capacul in care se fixeaza are la randul lui un con in care se aseaza pompa. Rolul acestor conuri este de etansare iar cand asezi pompa, chiar si cu mana, nu are voie sa se miste deloc pt ca suprafata de contact a conului blocheaza miscarea si asigura etanseitate.

 

In acel moment am zis Evrika, din cauza faptului ca cele doua conuri nu erau identice ca unghi pompa etansa pe capac doar cat sa nu curga ulei in afara motorului dar nu etansa si intre gaurile de alimentare cu ulei din rezervorul de ulei. Astfel uleiul 2T curgea prin pompa dar si pe langa pompa unde era preluat de vacuumul creat de motor: practic o data exista un debit asigurat de pompa si inca un debit asigurat de lipsa de etansare pe langa gaurile de alimentare.

 

Am asigurat etansarea cu doua straturi fine de silicon asezate la 180 de grade intre gaurile de alimentare si astfel la teste a rezultat un consum de cca 30ml la litru. Astfel am depasit problema debitului exagerat de ulei si am ajuns in principiu la un debit de 30ml la un litru de benzina dar testele vor continua dupa inmatricularea motocicletei pt a putea testa debitul in conditii de trafic real, nu pe loc. Pana atunci vom continua sa adaugam ulei direct in benzina ca o masura de siguranta pt ca motorul este in rodaj si poate ceda foarte repede daca nu are cantitatea suficienta de ulei.

 

 

Si un test de incarcare, cifrele oscileaza din cauza vibratiilor. Cand o sa am pe cineva langa mine o sa fac un alt test in care sa nu mai oscileze cifrele si sa pot aprinde si luminile:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitasem de aceste doua clipuri, primul este un test de acceleratie pe care mi l-a cerut proprietarul din curiozitate:

 

 

Si stopul pe frana, desi motocicleta nu este dotata sin fabrica cu stop pe frana am luat decizia de a face si asa ceva deoarece ocazional motocicleta va iesi la plimbare:

 

 

Imagini cu motocicleta:

 

20200126_135015.thumb.jpg.a2f3982c32c959087e98ce7a31ca75af.jpg

 

20200126_135019.thumb.jpg.1842b945bb0c72422f4a04eb793ebf46.jpg

 

20200126_135025.thumb.jpg.23f49e506227b907e8fcb6ce866d889a.jpg

 

20200126_135033.thumb.jpg.8e2c627e1ba422f1b9be864d29704956.jpg

 

20200126_135047.thumb.jpg.e496c94528fda677a4cd9a6ac8a6f212.jpg

 

20200126_135105.thumb.jpg.cc5bff39caf53dc6c672a2610f9d3420.jpg

 

20200126_135116.thumb.jpg.8d791ffbff5a66d9ae2ed7468006ecb3.jpg

 

20200126_135125.thumb.jpg.29e030e43b6fa3f9f219e5d36d1cb869.jpg

 

20200126_135157.thumb.jpg.a5c331f1e0a29658ba423604114c4d89.jpg

 

20200126_135216.thumb.jpg.c9409676f2393026fcd472acc3dbb35b.jpg

 

20200126_135224.thumb.jpg.11cd98de77f232385f296b8c0c69d2f0.jpg

 

20200126_135231.thumb.jpg.03777096e9de5c6c9b157fb55a3f11ea.jpg

 

20200126_135251.thumb.jpg.8669f22425aa526d825822c7641dd53c.jpg

 

20200126_135427.thumb.jpg.104b0669ab4c43af68466355ef6153c0.jpg

 

20200126_135434.thumb.jpg.0c5192a4a40b2be1ba64a553fa7813a0.jpg

 

20200126_135443.thumb.jpg.b4c0b132636d41be1714d6ebf254d202.jpg

 

20200126_135452.thumb.jpg.50f90b965b085b96218f99a5a0bc862a.jpg

 

20200126_135544.thumb.jpg.e167a626d79f6e67e9cc42fe0b737faa.jpg

 

20200126_135549.thumb.jpg.1e11097b1d01fa29564c8bc13e0f98f3.jpg

 

20200126_135552.thumb.jpg.64d24da0792c7bd85bba94072771af29.jpg

 

20200126_135606.thumb.jpg.3ad5f4d3e640e9856784d6a2e71e4fdd.jpg

 

20200126_135615.thumb.jpg.f9038027364217a11b5ac4cad15b1c44.jpg

 

20200126_135618.thumb.jpg.adc73161180280505d749fe6b48d5d45.jpg

 

20200126_135628.thumb.jpg.b11591d24c7d46ce8a44259c91bf93d6.jpg

 

20200126_135635.thumb.jpg.fcf1c929bb5eeb038904b3cff8feff45.jpg

 

20200126_135639.thumb.jpg.ce9c2da9150f1e431f653377af7fb986.jpg

 

20200126_135656.thumb.jpg.643503d91646943b0b53a924ec54402b.jpg

20200126_135015.jpg

20200126_135019.jpg

20200126_135025.jpg

20200126_135033.jpg

20200126_135047.jpg

20200126_135105.jpg

20200126_135116.jpg

20200126_135125.jpg

20200126_135157.jpg

20200126_135216.jpg

20200126_135224.jpg

20200126_135231.jpg

20200126_135251.jpg

20200126_135427.jpg

 

20200126_135443.jpg

20200126_135452.jpg

20200126_135544.jpg

20200126_135549.jpg

20200126_135552.jpg

20200126_135606.jpg

20200126_135615.jpg

20200126_135618.jpg

20200126_135628.jpg

20200126_135635.jpg

20200126_135639.jpg

20200126_135656.jpg

 

20200126_135434.thumb.jpg.3ae58f584a38d7d9bbedea8e147184d6.jpg

 

 

20200126_135434.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...