Mergi la conţinut
luca.stere

Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Recommended Posts

Incep acest topic pentru a prezenta restaurarea unei motociclete Triumph BD250 model militar produs pentru armata germana (Wermacht). Numarul total de bucati fabricate intre 1939-1943 a fost de 13.000 bucati din care 12.000 au fost pentru armata germana vopsite in culorile armatei germane iar 1000 de bucati au fost pentru uz civil vopsite numai in rosu. Dupa terminarea razboiului au mai fost fabricate un numar de 500 bucati doar pentru anumite oficialitati vopsite in negru.

 

Un scurt istoric al companiei Triumph Werke Nurnberg AG:

 

Comerciantul german Siegfried Bettmann emigreaza in Anglia in anul 1884 unde infiinteaza o fabrica de biciclete cu denumirea TRIUMPH. Mai tarziu aceasta fabrica avea sa devina "TRIUMPH Motorcycles".
In anul 1896 fondeaza o filiala cu acelasi nume si in Germania, in orasul sau natal  Nürnberg, unde incepe de asemenea productia de biciclete. Aici incepe in anul 1903 si productia de motociclete (cu motoare importate de la alti producatori), dar in 1907 este oprita din cauza cererii scazute din Reichul German.
In anul 1911 Compania germana isi schimba numele in "Triumph Werke Nürnberg AG" (T.W.N.), iar in 1913 se separa complet de Compania din Anglia.
In 1919 productia de motociclete se reia, aceasta rezumandu-se doar la modele cu motoare 2T derivate de la englezescul Triumph Junior. Folosirea motoarelor 4T incepe din perioada anului 1924, in 1938 acestea incetand a mai fi montate.
Fabrica TRIUMPH din Germania a inclinat mereu spre modelele 2T, care aveau un cost de productie mai redus si erau mai puternice. Decisiva in completarea acestor idealuri a fost si venirea lui Otto Reitz de la NSU.

 

Exemplarul la care lucrez a fost fabricat in 1939 fiind din primul an de fabricatie. A fost inmatriculata in Romania inca din anii '50 ceea ce ar putea indica faptul ca motocicleta er fi fost folosita de armata germana in Romania, dar asta este doar o ipoteza. Vopseaua originala a acestui exemplar este culoarea Stahlblau (albastru otel) si era caracteristica corpului Luftschutz care ar insemna Aparare Civila Antiaeriana. Pe furca are prinsa o placuta pe care scrie Enstort Nach Gruppe 3 care indica grupa de ecranare impotriva sistemelor de detectare, pe aceeasi placa se afla si vulturul cu svastica Waffenamt.

 

Cateva imagini cu modelul respectiv:

 

5ae80fdb1b47e_twnbd250(1).thumb.jpg.180a0395cebb1bc0fd25fe8300b3d784.jpg

 

twn2501.jpg.0c15d669e4325db609fcdf58ef807101.jpg

 

TWN-BD250-Russia.jpg.7dacc10f4d728af6839379d66a92234c.jpg

twn250.thumb.jpg.2b1f1d2cc4ae684a3a14048f3c3e4552.jpg

 

P1010476.JPG.3fce7a2a7552c0e9f07247f395b615e7.JPG

 

Datele tehnice:

 

5ae80fdb56183_twnbd250(2).thumb.JPG.188ed7cd1b8b12c294cd8cc10e6d7dba.JPG

 

 

archive.zip

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Ambielajul motorului, dupa cum se vede are doua biele foarte putin defazate. Acest motor are doi cilindri dar in realitate functioneaza ca un singur cilindru, au o singura camera de ardere care este comuna si o singura bujie. Defazarea are rolul de a atenua detonatiile si banuiesc ca solutia cu doi cilindri in loc de unul au adoptat-o pentru o racire mai buna.

 

5ae9d6377b37d_ambielaj-twn-bd-250(1).thumb.jpg.c8e6525834a271ce351fa806be266c86.jpg

 

5ae9d639941e3_ambielaj-twn-bd-250(2).thumb.jpg.0d822dd226c99edca618a6037fafc07c.jpg

 

5ae9d63b94b86_ambielaj-twn-bd-250(3).thumb.jpg.d5e15b165c52537dee38caab71024667.jpg

 

5ae9d63d8785a_ambielaj-twn-bd-250(4).thumb.jpg.1f9b1b64557d8d02f7ee405b296729b3.jpg

 

5ae9d63f877e4_ambielaj-twn-bd-250(5).thumb.jpg.d597172b8d340db7f289eca5029ce11d.jpg

 

Ambielajul se prezinta intr-o stare foarte buna (nu a fost batut, polizat, taiat, samd), va trebui verificat la comparator pt a vedea daca prezinta abateri. 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

O curatare preliminara a carterului motor pentru a verrifica mai usor daca prezinta defecte (fisuri, filete stricate, samd):

 

5aed3ba2698d8_carter-twn-bd-250(6).thumb.jpg.71125e51f9068caa2f35a0772ffb3a55.jpg

 

5aed3bc66ea36_carter-twn-bd-250(1).thumb.jpg.013d81631bc5bdcacb9165d28ee50e95.jpg

 

5aed3be10a045_carter-twn-bd-250(2).thumb.jpg.96c7b099a16961e6652141b773806861.jpg

 

5aed3bfaaa77c_carter-twn-bd-250(4).thumb.jpg.a09f1bfc1a7f25b622876ced147d82c9.jpg

 

Palierul din dreapta al carterului, pe acesta se monteaza aprinderea si dinamul:

 

5aed3c2f9b555_carter-twn-bd-250(10).thumb.jpg.0e4d74c10480db28918d98ec069c1877.jpg

 

5aed3c318c573_carter-twn-bd-250(11).thumb.jpg.c8201430938a49accba0cd6eed4c2469.jpg

 

Dupa spalare:

 

5aed3c562ed33_carter-twn-bd-250(8).thumb.jpg.88e3d38319287b9631fd79d3ef6005a9.jpg

 

5aed3c679f7ca_carter-twn-bd-250(9).thumb.jpg.b6ea94ca5b5fd80a32420c32a32fa2ed.jpg

 

5aed3c8bdef56_carter-twn-bd-250(7).thumb.jpg.bde369d0ac7895c629b7e54949dc5487.jpg5aed3caf48ead_carter-twn-bd-250(12).thumb.jpg.8d9c4fd02d9c108f6637a063781af3ea.jpg

 

5aed3cb13acc2_carter-twn-bd-250(13).thumb.jpg.c9cd6f467ca397caf607a365d096cf15.jpg

 

Cand am desfacut motorul am gasit cutia de viteze in stare foarte buna iar incinta cutiei de viteze era foarte buna, nu avea depuneri suspecte si partea buna este ca a stat cu ulei in ea.

 

5aed3d1d9a81e_carter-twn-bd-250(3).thumb.jpg.ff79c78e0bde6c17b32d10bd025d04da.jpg

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat ambielajul de la Triumph cu ajutorul bancului de proba pe care l-am facut la care am adaugat si ceasul comparator:

 

20180513_123202.thumb.jpg.70b6a8a9cc765c80f1c7e6e0bdf24e8e.jpg

 

Si iata filmarea de la verificarea ambielajului la care am constatat o bataie de 5 sutimi, pentru a fi sigur ca verificarea e corecta am testat si un arbore de Dnepr la care am gasit o abatere de maxim o sutime ceea ce mi-a certificat ca bancul de probe facut de mine este bun.

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

nu am de comentat despre motocicleta, asta mai tarziu, dar am o intrebare despre bancul tau de test 

 

Desi pare ok, ai cum sa verifici ca abaterea nu vine din rulmenti ? te intreb pentru ca o sutime sau 5 este putin. O astfel de eroare poate sa apara dintr un defect de fabricatie al rulmentului. 

 

Si o alta curiozitate, care ar fi o abatere acceptabila pentru tine ? 

 

Oricum, frumoasa piesa :D

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
acum 5 ore gaxel a scris:

Desi pare ok, ai cum sa verifici ca abaterea nu vine din rulmenti ? te intreb pentru ca o sutime sau 5 este putin. O astfel de eroare poate sa apara dintr un defect de fabricatie al rulmentului. 

 

Abaterea nu vine din rulmentii bancului, la verificarea ambielajului se pleaca de la "zero" si se face semn pe ambielaj unde este zero. Daca problema era din rulment nu mi-ar fi dat abaterea mereu in aceeasi zona a ambielajului ci aleatoriu. Ambielajele de BMW R71 de exemplu au voie sa bata maxim 1 sutime conform manualului.

 

 

Citare

 

Si o alta curiozitate, care ar fi o abatere acceptabila pentru tine ? 

 

 

Abaterea acceptabila este cea data de producator dar eu am vazut ambielaje reparate care nu aveau abatere.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am dus ambielajul la reparat la Adrian Ursuleac pentru constatare si reparatie. Dansul mi-a spus ca bataia de 5 sutimi nu ar fi fost foarte mare sustinand ca in acei ani era comuna o astfel de bataie dar mi-a confirmat ca bielele nu erau in regula. Am uitat sa mentionez ca la rotire bielele aveau puncte unde "tineau". La demontare am aflat si motivul, desi fusese reparat a fost reparat prost. Au fost gasite role de trei dimensiuni ceea ce facea ca biela sa nu se invarta uniform:

 

5b0171247a860_demontare-ambielaj-twn-bd250w(2).thumb.jpg.99fc9fe2bcdb90bf96d5d07b1259434b.jpg

 

5b0171223c280_demontare-ambielaj-twn-bd250w(1).thumb.jpg.cb74844420955b1f47669400e7797197.jpg20180519_141236.thumb.jpg.f293d675255a2f413a2768fbaa3ce424.jpg

 

O bucsa de bolt de piston a fost prost facuta, presata prost si fara taietura specifica bucsilor de bolt de la motoarele in doi timpi. Asa arata bucsa cu pricina:

 

20180520_164604.thumb.jpg.18d33c00995d9abf459f988fccd4b6e9.jpg

 

Dupa inspectarea cotelor care s-au dovedit a fi in perfecta stare a inceput preparea pentru montaj care a constat in alezarea camasilor de rulment a bielelor pt a se potrivi cu rolele noi si inlocuirea unei bucsi de bolt si alezarea ambelor bucsi de bolt pt a se potrivi cu bolturile noi deoarece sunt cu cateva zecimi mai groase:

 

20180520_095902.thumb.jpg.2eea1a8add320136a85208fd7d24ea96.jpg

 

20180520_164631.thumb.jpg.66cd92a3abffaf20016cd285ab7b7a6d.jpg

 

20180520_102632.thumb.jpg.13d19e3081019a29f96d7130a256fe20.jpg

 

20180520_102733.thumb.jpg.6860eeb362991b6da04e630a67741302.jpg

 

Si astfel a rezultat un ambielaj in stare foarte buna cu bataie aproape zero pe partea dreapta si aproape doua sutimi pe partea stanga:

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×