Mergi la conţinut
luca.stere

Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

Recommended Posts

Incep acest topic pentru a prezenta restaurarea unei motociclete Triumph BD250 model militar produs pentru armata germana (Wermacht). Numarul total de bucati fabricate intre 1939-1943 a fost de 13.000 bucati din care 12.000 au fost pentru armata germana vopsite in culorile armatei germane iar 1000 de bucati au fost pentru uz civil vopsite numai in rosu. Dupa terminarea razboiului au mai fost fabricate un numar de 500 bucati doar pentru anumite oficialitati vopsite in negru.

 

Un scurt istoric al companiei Triumph Werke Nurnberg AG:

 

Comerciantul german Siegfried Bettmann emigreaza in Anglia in anul 1884 unde infiinteaza o fabrica de biciclete cu denumirea TRIUMPH. Mai tarziu aceasta fabrica avea sa devina "TRIUMPH Motorcycles".
In anul 1896 fondeaza o filiala cu acelasi nume si in Germania, in orasul sau natal  Nürnberg, unde incepe de asemenea productia de biciclete. Aici incepe in anul 1903 si productia de motociclete (cu motoare importate de la alti producatori), dar in 1907 este oprita din cauza cererii scazute din Reichul German.
In anul 1911 Compania germana isi schimba numele in "Triumph Werke Nürnberg AG" (T.W.N.), iar in 1913 se separa complet de Compania din Anglia.
In 1919 productia de motociclete se reia, aceasta rezumandu-se doar la modele cu motoare 2T derivate de la englezescul Triumph Junior. Folosirea motoarelor 4T incepe din perioada anului 1924, in 1938 acestea incetand a mai fi montate.
Fabrica TRIUMPH din Germania a inclinat mereu spre modelele 2T, care aveau un cost de productie mai redus si erau mai puternice. Decisiva in completarea acestor idealuri a fost si venirea lui Otto Reitz de la NSU.

 

Exemplarul la care lucrez a fost fabricat in 1939 fiind din primul an de fabricatie. A fost inmatriculata in Romania inca din anii '50 ceea ce ar putea indica faptul ca motocicleta er fi fost folosita de armata germana in Romania, dar asta este doar o ipoteza. Vopseaua originala a acestui exemplar este culoarea Stahlblau (albastru otel) si era caracteristica corpului Luftschutz care ar insemna Aparare Civila Antiaeriana. Pe furca are prinsa o placuta pe care scrie Enstort Nach Gruppe 3 care indica grupa de ecranare impotriva sistemelor de detectare, pe aceeasi placa se afla si vulturul cu svastica Waffenamt.

 

Cateva imagini cu modelul respectiv:

 

5ae80fdb1b47e_twnbd250(1).thumb.jpg.180a0395cebb1bc0fd25fe8300b3d784.jpg

 

twn2501.jpg.0c15d669e4325db609fcdf58ef807101.jpg

 

TWN-BD250-Russia.jpg.7dacc10f4d728af6839379d66a92234c.jpg

twn250.thumb.jpg.2b1f1d2cc4ae684a3a14048f3c3e4552.jpg

 

P1010476.JPG.3fce7a2a7552c0e9f07247f395b615e7.JPG

 

Datele tehnice:

 

5ae80fdb56183_twnbd250(2).thumb.JPG.188ed7cd1b8b12c294cd8cc10e6d7dba.JPG

 

 

archive.zip

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Ambielajul motorului, dupa cum se vede are doua biele foarte putin defazate. Acest motor are doi cilindri dar in realitate functioneaza ca un singur cilindru, au o singura camera de ardere care este comuna si o singura bujie. Defazarea are rolul de a atenua detonatiile si banuiesc ca solutia cu doi cilindri in loc de unul au adoptat-o pentru o racire mai buna.

 

5ae9d6377b37d_ambielaj-twn-bd-250(1).thumb.jpg.c8e6525834a271ce351fa806be266c86.jpg

 

5ae9d639941e3_ambielaj-twn-bd-250(2).thumb.jpg.0d822dd226c99edca618a6037fafc07c.jpg

 

5ae9d63b94b86_ambielaj-twn-bd-250(3).thumb.jpg.d5e15b165c52537dee38caab71024667.jpg

 

5ae9d63d8785a_ambielaj-twn-bd-250(4).thumb.jpg.1f9b1b64557d8d02f7ee405b296729b3.jpg

 

5ae9d63f877e4_ambielaj-twn-bd-250(5).thumb.jpg.d597172b8d340db7f289eca5029ce11d.jpg

 

Ambielajul se prezinta intr-o stare foarte buna (nu a fost batut, polizat, taiat, samd), va trebui verificat la comparator pt a vedea daca prezinta abateri. 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

O curatare preliminara a carterului motor pentru a verrifica mai usor daca prezinta defecte (fisuri, filete stricate, samd):

 

5aed3ba2698d8_carter-twn-bd-250(6).thumb.jpg.71125e51f9068caa2f35a0772ffb3a55.jpg

 

5aed3bc66ea36_carter-twn-bd-250(1).thumb.jpg.013d81631bc5bdcacb9165d28ee50e95.jpg

 

5aed3be10a045_carter-twn-bd-250(2).thumb.jpg.96c7b099a16961e6652141b773806861.jpg

 

5aed3bfaaa77c_carter-twn-bd-250(4).thumb.jpg.a09f1bfc1a7f25b622876ced147d82c9.jpg

 

Palierul din dreapta al carterului, pe acesta se monteaza aprinderea si dinamul:

 

5aed3c2f9b555_carter-twn-bd-250(10).thumb.jpg.0e4d74c10480db28918d98ec069c1877.jpg

 

5aed3c318c573_carter-twn-bd-250(11).thumb.jpg.c8201430938a49accba0cd6eed4c2469.jpg

 

Dupa spalare:

 

5aed3c562ed33_carter-twn-bd-250(8).thumb.jpg.88e3d38319287b9631fd79d3ef6005a9.jpg

 

5aed3c679f7ca_carter-twn-bd-250(9).thumb.jpg.b6ea94ca5b5fd80a32420c32a32fa2ed.jpg

 

5aed3c8bdef56_carter-twn-bd-250(7).thumb.jpg.bde369d0ac7895c629b7e54949dc5487.jpg5aed3caf48ead_carter-twn-bd-250(12).thumb.jpg.8d9c4fd02d9c108f6637a063781af3ea.jpg

 

5aed3cb13acc2_carter-twn-bd-250(13).thumb.jpg.c9cd6f467ca397caf607a365d096cf15.jpg

 

Cand am desfacut motorul am gasit cutia de viteze in stare foarte buna iar incinta cutiei de viteze era foarte buna, nu avea depuneri suspecte si partea buna este ca a stat cu ulei in ea.

 

5aed3d1d9a81e_carter-twn-bd-250(3).thumb.jpg.ff79c78e0bde6c17b32d10bd025d04da.jpg

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat ambielajul de la Triumph cu ajutorul bancului de proba pe care l-am facut la care am adaugat si ceasul comparator:

 

20180513_123202.thumb.jpg.70b6a8a9cc765c80f1c7e6e0bdf24e8e.jpg

 

Si iata filmarea de la verificarea ambielajului la care am constatat o bataie de 5 sutimi, pentru a fi sigur ca verificarea e corecta am testat si un arbore de Dnepr la care am gasit o abatere de maxim o sutime ceea ce mi-a certificat ca bancul de probe facut de mine este bun.

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

nu am de comentat despre motocicleta, asta mai tarziu, dar am o intrebare despre bancul tau de test 

 

Desi pare ok, ai cum sa verifici ca abaterea nu vine din rulmenti ? te intreb pentru ca o sutime sau 5 este putin. O astfel de eroare poate sa apara dintr un defect de fabricatie al rulmentului. 

 

Si o alta curiozitate, care ar fi o abatere acceptabila pentru tine ? 

 

Oricum, frumoasa piesa :D

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
acum 5 ore gaxel a scris:

Desi pare ok, ai cum sa verifici ca abaterea nu vine din rulmenti ? te intreb pentru ca o sutime sau 5 este putin. O astfel de eroare poate sa apara dintr un defect de fabricatie al rulmentului. 

 

Abaterea nu vine din rulmentii bancului, la verificarea ambielajului se pleaca de la "zero" si se face semn pe ambielaj unde este zero. Daca problema era din rulment nu mi-ar fi dat abaterea mereu in aceeasi zona a ambielajului ci aleatoriu. Ambielajele de BMW R71 de exemplu au voie sa bata maxim 1 sutime conform manualului.

 

 

Citare

 

Si o alta curiozitate, care ar fi o abatere acceptabila pentru tine ? 

 

 

Abaterea acceptabila este cea data de producator dar eu am vazut ambielaje reparate care nu aveau abatere.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am dus ambielajul la reparat la Adrian Ursuleac pentru constatare si reparatie. Dansul mi-a spus ca bataia de 5 sutimi nu ar fi fost foarte mare sustinand ca in acei ani era comuna o astfel de bataie dar mi-a confirmat ca bielele nu erau in regula. Am uitat sa mentionez ca la rotire bielele aveau puncte unde "tineau". La demontare am aflat si motivul, desi fusese reparat a fost reparat prost. Au fost gasite role de trei dimensiuni ceea ce facea ca biela sa nu se invarta uniform:

 

5b0171247a860_demontare-ambielaj-twn-bd250w(2).thumb.jpg.99fc9fe2bcdb90bf96d5d07b1259434b.jpg

 

5b0171223c280_demontare-ambielaj-twn-bd250w(1).thumb.jpg.cb74844420955b1f47669400e7797197.jpg20180519_141236.thumb.jpg.f293d675255a2f413a2768fbaa3ce424.jpg

 

O bucsa de bolt de piston a fost prost facuta, presata prost si fara taietura specifica bucsilor de bolt de la motoarele in doi timpi. Asa arata bucsa cu pricina:

 

20180520_164604.thumb.jpg.18d33c00995d9abf459f988fccd4b6e9.jpg

 

Dupa inspectarea cotelor care s-au dovedit a fi in perfecta stare a inceput preparea pentru montaj care a constat in alezarea camasilor de rulment a bielelor pt a se potrivi cu rolele noi si inlocuirea unei bucsi de bolt si alezarea ambelor bucsi de bolt pt a se potrivi cu bolturile noi deoarece sunt cu cateva zecimi mai groase:

 

20180520_095902.thumb.jpg.2eea1a8add320136a85208fd7d24ea96.jpg

 

20180520_164631.thumb.jpg.66cd92a3abffaf20016cd285ab7b7a6d.jpg

 

20180520_102632.thumb.jpg.13d19e3081019a29f96d7130a256fe20.jpg

 

20180520_102733.thumb.jpg.6860eeb362991b6da04e630a67741302.jpg

 

Si astfel a rezultat un ambielaj in stare foarte buna cu bataie aproape zero pe partea dreapta si aproape doua sutimi pe partea stanga:

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am curatat a doua oara carterul motorului si am inceput probele de montaj.

 

20180603_123458.thumb.jpg.52630810cdc0360858d4aafeb1d5b806.jpg

 

20180603_123503.thumb.jpg.cdf2ffa0be0e56a89946e358764c2904.jpg

 

20180603_123508.thumb.jpg.95daa2797bbd793593347303fc8b98a7.jpg

 

20180603_123508.thumb.jpg.95daa2797bbd793593347303fc8b98a7.jpg

 

20180603_123513.thumb.jpg.b12dec25b2d92ee757d11a29187b4eaf.jpg

 

20180603_123519.thumb.jpg.4dfef6e9e64049be3b6302700b5e183e.jpg

 

20180603_123527.thumb.jpg.2b88a3790da00e3b4f280878e7735c5a.jpg

 

20180603_123533.thumb.jpg.84426656b7656b6371f9ab089da10344.jpg

 

20180603_123537.thumb.jpg.1fd200d946fbec60d8e68e8585bbf468.jpg

 

A doua oara le-am spalat pentru a inlatura resturile de murdarie care erau depuse in timp si care nu s-au indepartat chiar usor avand in vedere ca nu pot sabla carterul pt a-i pastra patina si nici nu pot actiona mecanic asupra lui pt a nu-l zgaria.

 

Probele de montaj, aveam niste emotii in sensul ca poate ceva nu se va alinia corect si totodata trebuia sa determin grosimea aproximativa a garniturilor de etansare in functie de aceste probe de montaj (rulmenti si simeringuri SKF).

 

20180607_175936.thumb.jpg.fb124c608c421aa88b286a2f752d47b1.jpg

 

20180616_134156.thumb.jpg.fc17f4ac0386325282dda7864cc226ae.jpg

 

Totul se invarte usor, nu da sa blocheze in nici un punct iar asta inseamna ca pot incepe montajul dupa ce voi confectiona garniturile motorului.

 

 

20180616_104933.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput asamblarea motorului, am spalat din nou toate piesele, am verificat si curata filetele cu un tarod am facut o garnitura pentru palierul dreapta al ambielajului la care am folosit Curil (Elring) pentru etansare. Palierul de ambielaj pe care am croit garnitura nu este cel pe care l-am montat pe motor:

 

5b2e75159216c_twn-bd250w-engine-cranck(1).thumb.jpg.60b5e45ba666359ff3faa31f674d2875.jpg

 

5b2e75176f6ba_twn-bd250w-engine-cranck(2).thumb.jpg.71b2f44167c52ed8cc1e5bf80569e7c2.jpg

 

5b2e751936e30_twn-bd250w-engine-cranck(3).thumb.jpg.0995ffb9ec4c2d90455efeb5716f975c.jpg

 

Curatarea si verificarea filetelor:

 

5b2e751aeea3a_twn-bd250w-engine-cranck(4).thumb.jpg.40bcb2d1660cffe9c2e631095a079b0a.jpg

 

5b2e751cb5d36_twn-bd250w-engine-cranck(5).thumb.jpg.bac153cd2309f0d269730d9918a1a028.jpg

 

Am introdus ambielajul dupa care am aplicat solutie Curil pe zona de etansare a garniturii:

 

5b2e751e6b8d7_twn-bd250w-engine-cranck(6).thumb.jpg.0a8ef990b9388d20357f496a3d158af4.jpg

 

Palierul montat:

 

5b2e75202c179_twn-bd250w-engine-cranck(7).thumb.jpg.a533135d64e27c182c1451c77aaebe62.jpg

 

Am pus piulite si saibe de inox, chiar daca aceasta motocicleta nu va mai vedea noroaie si balti este o zona de expusa:

 

5b2e7522072e6_twn-bd250w-engine-cranck(8).thumb.jpg.e33735a8cf607f2f5735c453fcd22e5f.jpg

 

Simeringurile SKF 52x25x7  montate, chernerele nu le-am dat eu ci altii care au umblat candva la acest motor:

 

5b2e7523cd399_twn-bd250w-engine-cranck(9).thumb.jpg.cda088840262a6625b4f67048c6963ad.jpg

 

5b2e7525d5ef7_twn-bd250w-engine-cranck(10).thumb.jpg.f21cc244671d2c4600f3ba955480382a.jpg

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Urmeaza montarea cutiei de viteze, asa ca am confectionat garnitura pentru capacul cutiei de viteze. Cutia de viteze este in foarte buna, am gasit-o cu ulei in ea si completa fara nimic rupt sau uzat, are pana si placa de contact pantru indicatorul de neutral (voi reveni cu imagini).

 

5b3067f2ebe05_triumf-twn-bd250w(2).thumb.jpg.3ca54d4f00c66183d427b7a56645acee.jpg

 

5b3067f4bbb11_triumf-twn-bd250w(3).thumb.jpg.42880f61cfa2c037733b5cc41aaaa967.jpg

 

5b3067f68a5dc_triumf-twn-bd250w(4).thumb.jpg.d45d1efaeb2eb6820f9c35e642afd0d4.jpg

 

5b3067f85c7bb_triumf-twn-bd250w(5).thumb.jpg.653accf3ce066dbf4c5ca5f19a3b22bd.jpg

 

5b3067fa20244_triumf-twn-bd250w(6).thumb.jpg.1f74e0d55dfa9e98fefca9bb4a4939a8.jpg

 

 

 

5b3067fd942b5_triumf-twn-bd250w(8).thumb.jpg.bc3be974f14cb0f48287bdd0608eb3df.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Rulmenti noi SKF 6205 C3 si 6303 C3, sunt singurii rulmenti din cutia de viteze:

 

5b4a3f387b865_piese-cutie-twn-bd250w(13).thumb.jpg.4e8b3344eb757387efe172a3d01c19d4.jpg

 

5b4a3f2dec160_piese-cutie-twn-bd250w(8).thumb.jpg.296570796681d4827349cacc1a27e7d6.jpg

 

5b4a3f304689b_piese-cutie-twn-bd250w(9).thumb.jpg.7094c412ccf2e97474459774c1841add.jpg

 

Bucsa de mai jos are rol de distantier intre pinionul de lant si rulment dar si de etansare cu ajutorului filetului de pe bucsa care trimite uleiul inapoi in cutie. Desi am incredere in acest sistem (se folosea si la motoare) am lasat si o camasa de cauciuc rulmentului:

 

5b4a3f343bafb_piese-cutie-twn-bd250w(11).thumb.jpg.35b14535428a27f846667fc6484c84b8.jpg

 

5b4a3f36744b6_piese-cutie-twn-bd250w(12).thumb.jpg.a3bf112ba9715ee758d6197877291d54.jpg

 

Inelele din pasla folosite la etansarea axului de schimbator de viteze:

 

5b4a3f3e3ff0e_piese-cutie-twn-bd250w(16).thumb.jpg.94ef71e1a330724fe02dba034d0d8d65.jpg

 

5b4a3f4043b61_piese-cutie-twn-bd250w(17).thumb.jpg.b214798f8af285cbc6a4bec2d70d34f5.jpg

 

 

5b4a3f444e6c1_piese-cutie-twn-bd250w(19).thumb.jpg.091ce44f5c11ac264f31f5efe0381807.jpg

Si am inchis cutia de viteze, Loctite pe filet. Suruburile sunt originale, sunt dintr-un otel inchis la culoare si au o calitate foarte buna chiar si pentru zilele noastre. La motocicleta asta chiar m-a impresionat calitatea pieselor, a materialelor si a executiei.

 

20180712_202417.thumb.jpg.1c9c25bb41d6f7943ac06757081c639d.jpg

 

Garnitura a fost unsa cu solutie Curil (Elring) pe ambele parti:

 

20180712_200243.thumb.jpg.589e810050da4557682529eba78bdaf7.jpg

 

Si iata cutia inchisa, in partea de jos a cutie se vede clichetul de actionare al treptelor si lamela de cupru pt contactul de neutral:

 

20180712_203512.thumb.jpg.e27a86875ab8aabccca1c53b714fc970.jpg

 

20180712_204411.thumb.jpg.fbc313878f1e9d34ae4787cfb4978dae.jpg

 

Singura problema la asamblarea cutiei de viteze este data de "punerea la punct" a sistemului de actionare al selectorului de viteze care se monteaza intr-o singura pozitie care e cea corecta. Inainte de montaj a trebuit sa determin pozitia corecta a schimbatorului si sa-i fac un semn cu markerul.

 

20180712_204402.thumb.jpg.b5feb44f08f9dc96a4c84b3e41747e98.jpg

 

Acum urmeaza sa montez tranmisia primara dar mai intai trebuie sa aleg cele mai bune piese. Din fericire am de unde sa aleg...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am montat supapa rotativa, rolul acestui supape este similar cu cel al "muzicutei" de la motoarele 2T moderne si anume economie de carburant si un raspuns mai bun la accelerare. Pentru a intelege mai bine utiltatea acestui ansamblu puteti viziona clipul de mai jos:

 

 

Componentele valvei rotative: cilindrul de admisie, rulmenti, suruburi prindere si palier rulment stanga. Rulmentul din dreapta este cu role si foloseste ca palier carterul motorului:

 

supapa-rotativa-twn-bd-250.thumb.jpg.b1e4ae6c26bcf282d95671a11e2da327.jpg

 

Rulmentii supapei rotative sunt in stare perfecta si cred ca sunt originali din fabrica. Am inspectat fiecare rola si nu are nici o urma de uzura, rulmentul din stanga care este cu bile (marca FAG) este uns in permanenta cu ulei de transmisie din carcasa transmisiei primare si astfel nu s-a uzat. Totodata fortele asupra acestor rulmenti sunt minore pt ca supapa este pur si simplu un cilindru care se invarte iar acest motor are o turatie maxima de 3800 de ture/min. Rulmentul FAG nu l-am schimbat cu unul nou deoarece extragerea lui este blocata de un bolt care are rol de pana pt pinionul care actioneaza supapa rotativa. Din pacate acest bolt nu este foarte gros, este din otel si este presat destul de tare. Ca sa-l extrag ar fi insemnat sa-l elimin prin taiere sau polizare, sa extrag restul (cel mai probabil prin electroeroziune) si sa confectionez alt bolt la dimensiune. Pentru ca rulmentul este in perfecta stare si este uns in permanenta cu ulei de transmisie ceea ce ii prelungeste viata in mod aproape nelimitat am decis sa nu-l mai schimb:

 

rulment-FAG-twn-bd250.thumb.jpg.3356033e011021cdceb5587fa21a2ab7.jpg

 

5b73e5f427493_rulment-role-twn-bd250(1).thumb.jpg.0fc907347cbcb83b9b004e6b66a8ad72.jpg

 

5b73e5f6afac8_rulment-role-twn-bd250(2).thumb.jpg.401f8e8aa6696ff33aa6a6c1b141f69d.jpg

 

Loctite pentru suruburile (originale din fabrica) de la palierul supapei rotative:

 

locrite-twn-bd250.thumb.jpg.945903cc09abaf0fe7a67d15211f52ea.jpg

 

Pinionul supapei rotative este din textolit montat pe un suport din otel si are dantura in perfecta stare. Textolitul este un material foarte pentru pinioane si se foloseste in angrenaje unde nu sunt forte mari, am mai intalnit aceasta solutie la un motor de Ford V4 din anii '60 care avea pinionul axei cu came din textolit. Acest material reduce mult zgomotul si frictiunile la nivel molecular asigurand o utilizare indelungata fara uzuri, din pacate nu rezista la forte mari si astfel nu poate fi folosit la alte angrenaje (Ex: cutii de viteze).

 

5b73e9e5da24d_pinion-supapa-rotativa-twn-bd250(1).thumb.jpg.30c804ef7a18e7655a92fefe6902b476.jpg

 

5b73e9e84f8e2_pinion-supapa-rotativa-twn-bd250(2).thumb.jpg.59d38c3d457f888a389d230916d441f5.jpg

 

Acum observ ca am uitat sa pozez supapa rotativa montata, chiar daca nu era cine stie ce informatie (3 suruburi si un palier) imi pare rau ca am uitat sa faca poza. Mai jos montarea pinonului supapei rotative:

 

5b73eb534edd3_pinion-supapa-rotativa-twn-bd250(3).thumb.jpg.5325e898e2f2b1aa42afd7ff3759ee46.jpg

 

Am insemnat cu vopsea verde semnele pt punerea la punct a supapei rotative in raport cu pinionul de pe ambielaj. Mai jos piulita de prindere a pinionului, aici e o mica poveste, am cumparat acum 2-3 ani opt piulite de 12x1mm de la Rocast dar le-am cumparat din greseala pt ca eu voiam piulite de 12x1.25mm pt axele de prindere de motor de la boxerele rusesti si chiar ma gandeam ca probabil nu voi folosi niciodata aceste piulite. Pe acest motor nu am gasit piulita si am avut norocul sa am aceste piulite noi cumparate de la Rocast deoarece pasul de 12x1mm este folosit destul de rar si este greu spre imposibil sa gasesti astfel de piulite la magazine de "cartier".

 

m12x1mm.thumb.jpg.bd246e34a10045815f07604f98d7e024.jpg

 

Piulita am asigurat-o cu Loctite:

 

m12x1mm-2.thumb.jpg.e2f6b9331d6887fe66ae90610ae06553.jpg

 

Pana volantului motor:

 

pana-volant-twn-bd250.thumb.jpg.5c042976de88651345a0c0688470d254.jpg

 

Punerea la punct a pinionului supapei rotative, pinionul are doua semne pe ele si exact intre ele trebuie sa pice semnul de pe pinionul de pe pinionul de pe volantul ambielajului care se vede doar prin gaura de depresare. Am avut norocul ca acel semn sa fie inca vizibil doarece era un pic sters din cauza unor depresari anterioare la care cei care au lucrat in trecut au infiletat suruburile de depresare pana au ajuns in pinion si au atins semnul de oe pinion. Pt a fi sigur ca semnul este corect am facut o comparatie cu un alt volant la care semnul era impecabil.

 

Punerea la punct conform manual:

 

twn-bd-250-timing.thumb.jpg.bd1d863bd5d96830c6cb0ec0e963fa79.jpg

 

timing-twn-bd250.thumb.jpg.ae3374a641ea5ba7c4d537dae887d6b7.jpg

 

Astfel pozitia supapei rotative in raport cu motorul corespunde astfel, supapa este maxim deschisa cand pistoanele sunt la punctul mort superior ceea ce are si logica in cazul motoarelor 2T deoarece atunci este punctul maxim de admisie in carterul motor. PT cine nu stie motoarele in doi timpi fac admisia prion carter.

 

O privire de ansamblu:

 

supapa-rotativa-montata-twn-bd250.thumb.jpg.66164eb880faf78834eeb43853bdb909.jpg

 

20180812_162905.thumb.jpg.88e07874dafcdb4e9dfb22e05bfaaf26.jpg

supapa-rotativa-montata-twn-bd250.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Piesele transmisiei primare dupa ce le-am curatat:

 

5b8ed0f84bd1e_transmisie-primara-twn-bd250(3).thumb.jpg.8ea1b686437b27414fcb3526092f5311.jpg

 

5b8ed0fda7df2_transmisie-primara-twn-bd250(5).thumb.jpg.db27f201563a62cb2c5802a6cb369ca1.jpg

 

5b8ed0f2d36df_transmisie-primara-twn-bd250(1).thumb.jpg.f691266032942eee9cfd959347e78c12.jpg

 

5b8ed0f5694eb_transmisie-primara-twn-bd250(2).thumb.jpg.bcbebba87ddcd0cc816e8f76f946a690.jpg

 

Inca nu am realizat montajul final al transmisiei finale dar toate piesele sunt in stare perfecta. Volantul care a fost deja montat odata cu valva rotativa  prezinta niste urme de lovituri de ciocan, cel mai probabil in urma depresarii fara a avea la dispoztie o presa de extractie desi are filete generoase tpcmai pt acest lucru. Canalul de pana si si conul sunt in stare perfecta iar pinionul care antreneaza valva rotativa este impecabil dar acesta nu este solicitat de forte mari si probabil ca nu s-ar uza niciodata.

 

Placile de ambreiaj sunt noi iar cele metalice sunt in stare buna. Oala de ambreiaj nu prezinta batai provocate de capetele discurilor de ambreiaj iar canelurile suportului de discuri nu prezinta uzuri.Pinioanele lantului de transmisie primara sunt in stare foarte buna, probabil ca nu au avut sansa sa ruleze foarte mult.

 

Surpriza cea mare a venit din partea lantului de transmisie, este nou desi nu parea. In afara unor urme de depozitare (praf si oxizi superficiali) lantul este impecabil, daca ar fi fost rulat cat de putin trebuia sa prezinte un joc minim.

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

ce linii frumoase. 

 

curiozitate: cadru e modular sau vad eu prost ? adica segmente de cadru ar putea in teorie inlocuite individual ? 

 

arata super 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Pe 08.10.2018 at 13:09 gaxel a scris:

curiozitate: cadru e modular sau vad eu prost ? adica segmente de cadru ar putea in teorie inlocuite individual ? 

 

 

Da, cadrul e modular si deja l-am facut bucati. Toata motocicleta demontata ocupa foarte putin spatiu, nu stiu daca asa a fost caietul de sarcini avand in vedere ca s-a fabricat pt armata Germana sau e doar o caracteristica derivata din constructie. O sa pun poze si cu ea demontata, saua de pasager nu e originala ci e de Simson si nu va mai fi montata pe motocicleta.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Pe 08/10/2018 at 13:09 gaxel a scris:

curiozitate: cadru e modular sau vad eu prost ? adica segmente de cadru ar putea in teorie inlocuite individual ? 

 

Cam asta a rezultat dupa demontare:

 

20181007_143943.thumb.jpg.8882ac64f66918cf37a582ab0406cbf9.jpg

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am sablat jantele, un tambur si un butuc, la acest model doar la roata fata tamburul de frana este prins cu spite. Pe spate este prins cu pinionul rotii spate si oarecum face parte din transmisie. Dupa sablare au am reusit sa gasesc niste inscriptii pe janta, dimensiune si firma producatoare (RK).

 

20181013_184258.thumb.jpg.d6047a0d4cc982a2f8791f35ed593e24.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Acesta este capacul transmisiei primare, am reusit sa gasesc unul in stare foarte buna. Cred ca cineva a incercat sa-l poliseze dar nu a reusit, ca sa-l scot "la fata" a trebuit sa-l sablez cu sticla (apelati la Urse), costa ceva bani dar merita. Efectul sablarii cu sticla este ca aluminiul capata o finisare ca de fabrica, zici ca acum a fost turnat:

 

capac-transmisie-primara-twn-bd250w-2.thumb.jpg.5d3e0afa86b0530df7186c0ada3ece84.jpg

 

capac-transmisie-primara-twn-bd250w.thumb.jpg.5703fef7da7e5dfed76fc680e902d1d5.jpg

 

Mai jos puteti vedea pompa de ulei de amestec. Da, acest motor avea pompa de ulei de amestec pe care il pompa direct in motor si care prin turbionarea provocata de ambielaj si pistoane se amesteca cu combustibilul. Designul pompei e un pic complex dar principiul de functionare este simplu, asigura pomparea uleiului prin centrifugare si are si reglaj de debit.

 

5c0c282634013_pompa-ulei-twn-bd250w(1).jpg.9a1f5b4c39f641f41326ad1a0fc86d6c.jpg

 

5c0c282680981_pompa-ulei-twn-bd250w(2).jpg.59de92c0095375239be20ff713634ed4.jpg

 

5c0c2826c6de1_pompa-ulei-twn-bd250w(3).jpg.98230d729c75d5c6ecddb660fe8aab04.jpg

 

5c0c28271a209_pompa-ulei-twn-bd250w(4).jpg.9665845569c44bdaa7562edf8c2d941f.jpg

 

La montare o sa detaliez functionarea pompei de ulei.

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×