Mergi la conţinut

Sfaturi incepator


Recommended Posts

post-6622-1140126981_thumb.jpgpost-6622-1140127013_thumb.jpgSalut! In primavara asta vreau sa imi iau si eu permisul pentru motor si normal dupa sa imi iau un motor. Eu m-am gandit la ceva mai putin puternic pentru inceput cum ar fi un BMW F650 GS sau F650 CS Scarver. Mi se par rezonabile pentru inceput. Am cativa prieteni care au motoare japoneze si ma tot bat la cap sa nu imi iau BMW, dar eu cred ca BMW-urile sunt printre cele mai fiabile si comode (din ce am citit review-uri pe net). Voi ce ma sfatuiti? Bineinteles, motor la mana a doua din Germania.
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti endurist si iti plac drumurile lungi si comode atunci da asta e motorul pentru tine.Fara off road ca e greu pentru asa ceva , eventual drumuri forestiere se pot face dar fara pretentii de hard enduro ca e greu motoru'

<{POST_SNAPBACK}>

Dati-mi si mie o definitie a hard enduro. Peste tot vad ca motocicletele trebuie sa fie usoare pt asa ceva si nu neaparat puternice.

De exemplu un 125 in 4 timpi e mai bun pentru hard decat un BMW GS 650?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite o definitie pentru hard enduro: KTM 450 EXC

PS. Anul trecut si eu am fost cam tot in aceeasi situatie adica vroiam un KTM 640 Enduro sau un BMW Dakar si m-am ales cu un Suzuki DR 650 SE.

Cand lumea spune hard enduro de obicei se refera la lipsa asfaltului din peisaj si nu doar a asfaltului, cu o motocicleta hard enduro cum este Ktm 450 EXC nu te plimbi prin Bucuresti, o iei sa te dai cu ea exclusiv offroad(exista si exceptii) pe cand cu un Ktm 640 Enduro, BMW sau Suzuki DR te poti plimba linistit si pe asfaltul patriei si pe coclauri insa nu pe unde se plimba baietii cu EXC(nu te vei tine prea mult timp dupa ei).

Daca vrei o moto mai spre enduro, adica visezi si coclauri BMW nu prea e potrivita pentru asa ceva, merge si ea pe coclauri(drumuri forestiere, etc) dar te vei chinui destul de tare daca esti si incepator.

Si sa stii ca un BMW 650 GS nu este un motor mai putin puternic, e mai mult decat suficent pentru un incepator.

post-3382-1140246201_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hard enduro insemna sa megri pe unde nici nu visezi tu la inceput ca ar pute merge un motor sau mai exact pe unde cu greu poti merge pe jos , adica rape, coclauri nasoale, noroaie , stanci etc.Pt asta ai nevoie de un motor puternic si usor.De obicei pt asa ceva se folosesc motoarele in doi timpi mai vechi sau eventual daca te tine buzunarul sunt motoare noi in patru timpi care sunt foarte bune si fiabile si special concepute pt asa ceva.Iti trebuie cel putin 30 de cp la un motor de maxim 120kg ca sa faci fata si nu hernie tragand de el.Motoarele in doi timpi special concepute pt cross sau hard enduro sunt foarte puternice si usoare, si au ceea ce se cheama power valve care este un fel de turbo la masini ( asta ca sa intelegi mai bine ) si care dupa 4500rpm iti da un sut in cur de te duci pe pereti in sus. Sper ca am fos suficient de explicit.

Asa ca trebuie sa te hotorasti la ce folosesti motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hard enduro insemna sa megri pe unde nici nu visezi tu la inceput ca ar pute merge un motor sau mai exact pe unde cu greu poti merge pe jos , adica rape, coclauri nasoale, noroaie , stanci etc.Pt asta ai nevoie de un motor puternic si usor.De obicei pt asa ceva se folosesc motoarele in doi timpi mai vechi sau eventual daca te tine buzunarul sunt motoare noi in patru timpi care sunt foarte bune si fiabile si special concepute pt asa ceva.Iti trebuie cel putin 30 de cp la un motor de maxim 120kg ca sa faci fata si nu hernie tragand de el.Motoarele in doi timpi special concepute pt cross sau hard enduro sunt foarte puternice si usoare, si au ceea ce se cheama power valve care este un fel de turbo la masini ( asta ca sa intelegi mai bine ) si care dupa 4500rpm iti da un sut in cur de te duci pe pereti in sus. Sper ca am fos suficient de explicit.

Asa ca trebuie sa te hotorasti la ce folosesti motorul.

<{POST_SNAPBACK}>

da bine esti informat baiete.! apropo de kickstarter ,....

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dati-mi si mie o definitie a hard enduro. Peste tot vad ca motocicletele trebuie sa fie usoare pt asa ceva si nu neaparat puternice.

De exemplu un 125 in 4 timpi e mai bun pentru hard decat un BMW GS 650?

<{POST_SNAPBACK}>

Mihai

Nici nu stiu de unde sa incep?!

BMW este un moto conceput pt strada si pt drumuri eventual neasfaltate dar nu si pt padure noroi poteci etc etc...

Hard Enduro este sportul unde esti in continua concurenta cu locuri neumblate locuri greu accesibile, in momentele respective trantele sunt lucruri obijnuite unde ridici motorul s-au in taresti dupa tine 10de metri, aici nu este tot una sa ai un motor de 90 kg s-au de 180 kg, sa nu vorbim de faptul ca un BMW de 180 kg daca cade singur de pe trapa deja ai o dauna de vreo 200 euro

125 cc3 in 4 timpi inca nu am vazut!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite o definitie pentru hard enduro: KTM 450 EXC

<{POST_SNAPBACK}>

Am inteles definitia; dar de ce nu ktm exc 525 sau 300 ca vad ca toate au acelasi pret, care este de asemenea aproape egal cu pretul de lc4 enduro, care e de 640.

Cu exc urile nu poti sa mergi pe strada sau nu e recomandat?

Sa imi faca cineva si mie o comparatie intre lc4 enduro si exc 450 sau 525 la alegere.

hard enduro insemna sa megri pe unde nici nu visezi tu la inceput ca ar pute merge un motor sau mai exact pe unde cu greu poti merge pe jos , adica rape, coclauri nasoale, noroaie , stanci etc.

<{POST_SNAPBACK}>

Dar nu exista un enduro intre hard (care vad ca inseamna mai mult decat credeam eu) si soft (care vad ca inseamna numai gropile romania + drumuri forestiere) si al carui reprezentant sa fie LC4 enduro sau XT 660?

Iti trebuie cel putin 30 de cp la un motor de maxim 120kg ca sa faci fata si nu hernie tragand de el.

<{POST_SNAPBACK}>

Daca vrei sa urci pur si simplu un deal mai inclinat cati CP iti trebuie? Adica sa faci cam tot ce poate sa fac un Jeep high tech.

Mihai

Nici nu stiu de unde sa incep?!

125 cc3 in 4 timpi inca nu am vazut!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Presupunand ca ar exista Yamaha xtr 125 (4 timpi) si honda xr 125 (4 timpi) + poate altele; cum s-ar descurca la enduro (nu tocmai hard, dar nici soft) avand in vedere ca au doar 10 CP dat si cam 110kg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupunand ca ar exista Yamaha xtr 125 (4 timpi) si honda xr 125 (4 timpi) + poate altele; cum s-ar descurca la enduro (nu tocmai hard, dar nici soft) avand in vedere ca au doar 10 CP dat si cam 110kg?

Am un NX125 care multa placere imi aduce.

Pe sosea se tine la 100km/h si off-road a urcat pe pietroaie unde nu ma asteptam. La noroi este distractie mare si din tufisuri l-am ridicat destul de usor.

Pana si pe plaja in nisip fin a facut facut fatza.

post-6621-1140743777_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mihai,

tu ori te documentezi pentru o enciclopedie a definitiilor din sporturile cu motoare ori inca nu stii ce vrei : ba soft, ba hard ba intre ele, ba sado-maso-hardo-da nu prea tare- sa nu doara...

hotaraste-te.

motor usor plus puternic- pt coclauri dure + cazaturi

motor greu si puternic pt drumetii lungi si linistite cu bagaje si cort si pasager pe drumuri fie ele si forestiere.

cat despre dealuri alea le urci si cu bicicleta...daca ai singe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hard enduro insemna sa megri pe unde nici nu visezi tu la inceput ca ar pute merge un motor sau mai exact pe unde cu greu poti merge pe jos , adica rape, coclauri nasoale, noroaie , stanci etc.

<{POST_SNAPBACK}>

sincer nu cred ca oriunde poate ajunge un om, poate sa puna si o motocicleta roata.

singurul sado-maso-enduro e ala pe care il zici tu "adica rape, coclauri nasoale, noroaie , stanci". eu ma refer la termenul general de enduro. "enduro." se numeste.

vad ca pe aici exista doar hard (adica sado-maso) si soft (adica exclusiv drumuri forestiere).

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-mi dau si eu cu parerea poate te face sa mai intelegi putin.

La un hard enduro este foarte importanta greutatea motorului (care este de preferat sa fie cat mai mica) dar si puterea (valoare dar si dozaj) care trebe sa fie suficienta cat sa te duca impreuna cu motor cu tot pe drumuri cat mai abrupte cu putinta (atunci cand ai aderenta).

Ca veni vorba de ktm si pt ca si eu ma dau cu unul o sa-ti povestesc despre ele.

Dupa parerea celor mai multi (eu inca nu m-am dat cu asa ceva) cel mai bun pentru enduro greu ar fi 450 exc care reprezinta o combinmatie f buna de putere suficienta si greutate redusa. Asta teoretic merge oriunde si face orice.

Pe masura ce scazi cilindreea si mergi la 400 exc 300...etc puterea motorului scade si deci in unele situatii va fi mai greu. trebe sa tragi mai tare de motor cand stii ca o sa ai nevoie de putere si in acelasi timp greutatea motocicletei nu scate semnificativ.

Daca mergi in sus la 525 greutatea creste si ea (nu f mult) dar si puterea. Aceasta putere prea mare te va obosi mai repede si la sfarsitul zilei vei fi mai obosit decat cineva care a mers pe un motor mai bland.

La LC4 enduro deja se schimba calimera. Seria exc de la ktm este cea pt enduro. LC4 este un motor mai de compromis si are 2 variante: Adventure si Enduro in functie de ce vrei sa faci cu ea. Compromisul se traduce intr-un comportament mai bun pe sosea, performante mai bune la drum dar greutate mai mare si implicit mai greu de bagat la hard enduro.

La astea se mai adauga si seria de cross sx parca. Astea sunt orientate in principal catre concuratul pe piste de motocross si prezinta o serie de diferente care iti vor face viata grea la enduro. Una dintre ele este ca nu au far si nu pot fi inmatriculate ceea ce cred ca le exclude din start din lista ta de optiuni.

Cam asta e parerea mea formata din ce am vazut si auzit. Sper sa te ajute in luarea unei decizii de care sa fi multumit in viitor. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am avut un f 650 din 97 anu trecut si pot sa iti zic ca chiar era un compromis intre enduro si strada dar cu inclinatii mai mult spre strada.Pintre altele am facut un drum ce tg-jiu-bucuresti dus intors(650km) in aceiasi zi si seara nu ma simteam cu mult mai obosit decat daca stateam acasa la televizor.Am facut si drumuri forestiere (pe care mergeau astia si cu gsx)cu viteze de bicicleta;viteze si drumuri la care greutetea nu are nici o importanta.Singura problema era telescopul de pe spate care atunci cand sunt 2 persoane si mergi tere pe asfalt denivelat ajungea la capat (uneori).Am crezut ca numai la al meu dar se pare ca si la alti.Dar F-ul din 97 e o baba batrana pe langa gs >2000.Un prieten a luat un gs de 650 din 2001 cu 28000km la 3000 euro de la nemti .Adusul si inmatriculatul l-a mai dus inca vreo 2000 de LEI; dar el are pe cineva acolo care s-a ocupat de tot!

Inainte sa cumperi ceva gandestete ce vei face cu el: daca o sa faci drumuri lungi pe asfalt si multe ture prin oras mai bine iti cumperi una de viteza(sa recunoastem e mai cool si iti ofera altfel de senzatii);pentru iesiri la padure (in alt judet) un gs e perfect; pentru trasee montane lc4 sau dr 650 sunt ce iti trebuie;iar pentru hard enduro insa exc sau wr!

Sa nu cumperi CA PENTRU INCEPATORI ceva mai putin puternic!Asta ca sa nu iti dai suturi in fund dupa ce te obisnuiesti cu ea(o luna).Te poti disciplina sa il folosesti la 50 % din ce poate el si nu o sa ai surprize datorate lipsei de experienta.Caii,chiar de nu ii folosesti pe toti ,e bine sa ii ai acolo pentru ca te pot scoate din situatii dificile sau pur si simplu sa ai cu ce sa te lauzi :D .

Stilul european este de a costruii motociclete in dupa om;japonezi ii lasa pe oameni sa se adapteze motorului!De asta eu le prefer pe cele europene.

Oricum,eu ma vandut f-ul ca sa cumpar un alt compromis inclinat mai mult catre enduro(lc 4 asta e!) pentru ca atunci cand am cumparat f-ul m-am pripit si nu ma luat ce era pe gustul meu.Sa nu faci si tu la fel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai

Nici nu stiu de unde sa incep?!

BMW este un moto conceput pt strada si pt drumuri eventual neasfaltate dar nu si pt padure noroi poteci etc etc...

Hard Enduro este sportul unde esti in continua concurenta cu locuri neumblate locuri greu accesibile, in momentele respective trantele sunt lucruri obijnuite unde ridici motorul s-au in taresti dupa tine 10de metri, aici nu este tot una sa ai un motor de 90 kg s-au de 180 kg, sa nu vorbim de faptul ca un BMW de 180 kg daca cade singur de pe trapa deja ai o dauna de vreo 200 euro

125 cc3 in 4 timpi inca nu am vazut!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

125`urile in 4 timpi sunt foarte rare...cel putin eu nu prea am vazut...dar exista la yamaha un enduro mi se pare ca xt`ul dar nu mai stiu sigur(cand fac rost de catalog iti zic exact)care cu siguranta e in 4 timpi :aggressive:

am auzit ca bmw`urile sunt durabile si fff bune la drum lung....totusi e un bmw....dar la teren :thumbdown: sunt grele...daca ai fii urmarit serialul de pe explorer Calatorie in jurul lumii ai fii vazut ca in prima mlastina ramaneau infipte acolo.....intradevar alea erau de 1200cc si mai aveau si bagaje :D:thumbup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

salut, am un BMW F650GS Dakar [2003], referitor la intrebarea topicului pot spune ca DA, sunt bune...

POZITIV:

fiabile, gasesti piese si le cam poti schimba singur, consum foarte mic, suficient de puternice, foarte bine echilibrate, usoare, frumoase [cele de 2008 plangi langa ele], usor de intretinut overall si nu am patito sa ma lase nici o data, sau sa-mi faca vre-o surpriza neplacuta... deci te cam poti baza pe el, ceea ce e cel mai imp. lucru zic eu.

NEGATIV:

fereasca cel de sus sa dai cu el de pamant... putin cam mult plastic si se cam sparge [zicea cineva in ceva post ca o cazatura te costa 200E...cam asa e :|, cam multa electronica pentru gustul meu [...eu am inceput cu o Honda 250XL, o bijuterie mecanica, deci duc dorul kickstarterului], nu-i plac autostrazile sau drumurile lungi pe sosele asfaltale :D .. ceea ce e normal.. are totusi sange de off-road, parca as vrea ceva mai mult "zvac cateodata"

deci per ansamblu e de aur :))... numai sa nu pici... lucru pe care am observat ca BMWul [ca brand] se cam bazeaza, am incalecat si modelele de 2008 si cea mai mare dezamagire a fost cand am inceput sa ciocanesc in carene :(... plastic cam subtire si chinezesc asa... probabil ca se bazeaza pe faptul ca ce-i care isi iau un BMW au putina experianta sau ca daca ai bani sa-ti iei un BMW nou ai bani si sa tot schimbi la carene :))... cam stupid dupa mine, dar na .. marketingul frate :)

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de cate ori ai dat cu el de pamant?

ce s a rupt?

f 650 e cunoscut pentru plasticele care suporta socurile fara mari urmari,sunt oarecum elastice si absorb

am cazut,e adevarat ca la viteza mica cu f 650 si singura stricaciune a fost o semnalizare rupta (si o zgarietura neobservabila pe carena,nici nu mai stiu unde e ca nu se mai vede)

oricum,crush bar urile isi fac toti banii.ma gandesc sa mi iau si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intotdeauna crash-bars-urile isi fac toti banii. Nu fac decat sa se zgarie dar ai carena in regula. Eu am cumparat o carena stanga la TA si m-a costat 124 Euro. Crash-barurile au fost 125, dar au rezistat de mai multe ori decat carena :D

Pe langa asta...si un scut la motor e foarte important daca mergi pe drumuri off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
de cate ori ai dat cu el de pamant?

ce s a rupt?

f 650 e cunoscut pentru plasticele care suporta socurile fara mari urmari,sunt oarecum elastice si absorb

am cazut,e adevarat ca la viteza mica cu f 650 si singura stricaciune a fost o semnalizare rupta (si o zgarietura neobservabila pe carena,nici nu mai stiu unde e ca nu se mai vede)

oricum,crush bar urile isi fac toti banii.ma gandesc sa mi iau si eu

de 2 ori...

- prima data pe loc.. ca tampitu, in parcare, am plecat si am uitat blocul/lacatul pe roata din fatza :mellow: stupid... stiu.. sunt rosu de rusine deja... ce a fost aiurea ca am agatzat cu partea din spate [numar-stop-aparatoare] un scooter si am plecat cu stopu+numar in rucsac ... ma costat ceva altul nou... plus nervi

- a doua oara a fost mai urat.. padure, nu intru in detalii... intradevar carenele sunt elastice si nu sau spart, decat cea de pe stanga, partea pe care am picat sa rupt o ureche.. adica e ciudat, ia are vre-o 4 puncte de prindere, una dintre ele e cu 2 suruburi... si sa rupt defapt prinderea doar de sub un surub... nimic major, nu se vede, nu vibreaza, nu face zgomot... nu ai sti daca nu ai demontao sa vezi... eu am descoperito cand am desfacuto pentru a schimba bateria... dar una noua am inteles ca e cam scumpa.. nu stiu pret exact dar am inteles ceva in jurul a 60£ ...

crush barurile sunt de aur intradevar.. am doar scut pe motor momentan.

dar cum zici si tu... semnalizari, oglinzi, windscreen, aripi, protectii... e suficient, iar BMWul [marketingul] sunt si cam curve la fazele astea pentru ca te costa o oglinda [de la service official] 45£ .. :D ... mai mult decat bateria... si sunt convins ca semnalizarile sunt la fel de mult ... adica astea mici care devin consumabile sunt foarte scurte...

nu vreau sa ma gandesc ce se intampla dupa o cazatura urata, sau un dat peste cap.. dar na.. F650u nu e cross :|.. e enduro... chestii prea urate nu ar trbeuii sa se intample.

partea si mai rea [si termin] e ca am incalecat un F800GS... sa vezi ala ce plastic ieftin are :mellow: ala la o cazatura schimbi jumate din el...

:{/

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

conteaza mult ce cauciucuri ai,eu am pe bmw de strada si ma ia naiba daca ies putin in natura,iarba si noroiul o pun jos instantaneu

am patit si eu faza cu antifurtul,nu stiam de ce n o ia de pe loc,dar am fortat si s a rupt(bine ca nu s a smuls ceva la roata sau la discul de frana)

nu esti singurul grabit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

conteaza mult ce cauciucuri ai,eu am pe bmw de strada si ma ia naiba daca ies putin in natura,iarba si noroiul o pun jos instantaneu

am patit si eu faza cu antifurtul,nu stiam de ce n o ia de pe loc,dar am fortat si s a rupt(bine ca nu s a smuls ceva la roata sau la discul de frana)

nu esti singurul grabit :)

salut, inteleg ca ai bmw..dau si eu de permis acum pe o "voshod" (asa arca ii zice), si imi place pozitia in care stau foarte mult. Inainte sa dau de permis as fi vrut o moto naked (honda cbf 500/600 ABS!!!!); acum insa vazand ce comod stau pe asta, am zis ca poate cele de enduro sunt si mai comode. Nu zic sa ma simt ca in sufragerie pe ea, dar sa fie comoda.

1 - Este un lucru sigur ca cele de enduro sunt mai comode decat nakedurile ?

daca veni vb de enduro - F650 GS mi-a venit in minte..mai ales dupa ce am vazut "Long way round"..aia 3 care fac inconjurul lumii pe niste BMWuri..

Ma gandesc ca e FOARTE FIABILA, arata super..etc. din cate am citit aici merge si bine..

Pentru oras+drumuri lungi -300km 2 persoane , e bun??

2 - Am mai citit cum ca "nu ii prea place asfaltul"...asa e? Cum vine asta? Oricum vroiam sa intreb cum se comporta roata fata (care e ingusta si inalta tare) pe sosea asfaltata? Vad ca nekedurile (care sunt foarte manevrabile in oras) au roata fata mica, si destul de "lata"...

3 - voshod-ul pe care merg e intr-un cilindru..vibreaza el..dar ...cat am mers pe el..max 1h in continuu nu am sesizat, si nu m-au deranjat vibratiile...bine, asta e de 175...sau de cat o fi ea , dar GSul e de 650...deci...vibreaza mai puternic??

4 - am inteles ca e si o varianta cu mot 2v ...sa merg pe aceea? "cica e mai bun pt sosea"...

5 - are A B S , :man_in_love: ABS :man_in_love::clapping::jawdrop::thumbup::drinks::Jumpy::yahoo::clap::shok::punk::jump: ceea ce pentru mine inseamna mult.. asa ca te intreb : se simte? au fost situatii in care daca nu avea ABS cadeai ?(presupun ca da...vreau doar sa aud asta de la cineva care a fost pus in acea situatie)

mersi anticipat, sper sa ma lamuresti.

Poate ma lamuresti..

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

eu am bmw f 650 st,an 2000,ultimul an pe carburator

deci nu am gs,despre care vad ca intrebi

iti zic oricum cate ceva:depinde de conformatia ta si de gabaritul tau cum vei sta pe motor,dar daca ai minim 1,75,in principiu un enduro-touring va fi foarte comod

de naked uri e discutabil,sunt care au semighiodoane si stai aplecat,asa ca nu s prea comode,dar sunt si ok intre ele(comode ar fi honda cb 500,yamaha xjr ,suzuki bandit etc,incomode suzuki gs 500 etc)

e adevarat ca vibreaza monocilindrul,un v2 e mai smooth

dar are si mono ul avantajele lui:e simplu,ieftin si consuma foarte putin

cuplu au amandoua,2 v are ceva putere mai multa la turatii mari

astea s prostii ca nu i place asfaltul,e facuta pt asfalt si drumuri rele,nu pt off road,sunt mobre grele pentru asa ceva

exceptie intr o anumita masura ar face f 650 dakar,dar e inalt,scump iar daca ii pui cauciucuri crampoanate vei fi varza pe asfalt

daca mai ai intrebari zi

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...