Mergi la conţinut

Motocicleta mea - Ural M72


Recommended Posts

Releu de incarcare electronic 6V de la Vape (PowerDynamo):

 

 

20200211_180558.thumb.jpg.13b329165819146108c8d255238bc8d0.jpg

 

20200211_154240.thumb.jpg.9627473ade27ce3cecafa3e76e4dc63a.jpg

 

Aproape ca se potrivea pe suportul de M72, o sa-i fac un adaptor:

 

20200212_210830.thumb.jpg.a122f61d7a9a5483eecfd5fca956c61c.jpg

 

Ideea e in felul urmator, am tot citit informatii postate de unii pe forumurile straine si s-a ajuns la concluzia ca dinamul de M72 (de fapt BMW) nu era unul foarte reusit si avea cateva probleme:

 

1. Rulmentii prea mici si se pare ca undeva la 15.000km cam trebuie schimbati, chiar si preventiv

2. Dinamul este supus vibratiilor si caldurii ceea ce duce la o uzura rapida a bobinajului de pe rotor in comparatie cu alternatoarele moderne

3. Releul de incarcare mecanic reprezinta o limitare a acelor vremuri si care nu era potrivit dinamurilor de putere mica

 

Astfel ca cea mai rezonabila rezolvare am gasit-o la un finlandez care a pus la un M72 releu de incarcare electronic si toate becurile pe led. Spunea ca in aceasta configuratie nu a mai avut nici o problema cu incarcarea indiferent cat de mult sau de putin a mers cu motocicleta. Ce as vrea sa fac eu in plus este sa fac niste fante de racire pt dinam, sa duc carcasa statorului la un strungar care sa-mi frezeze fantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 69
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am cumparat de la Ural Zentrale o replica de aripa spate: https://www.ural-zentrale.de/en/body/wing/m72/rear-mudguard-m72-reproduction . Am aripa de spate originala de M72 dar mai trebuie lucrata si in afara de asta as vrea sa o folosesc la un proiect viitor care va fi o resturare de M72, cred ca la fel voi proceda si cu aripa de fata pe care o am acum si pe care as putea sa o imlocuiesc cu o replica:

 

5e4ceb1ac6bfd_ural-m72(2).thumb.jpg.bfd8198578765ac61f47e7558276435f.jpg

 

5e4ceb1ca48f2_ural-m72(4).thumb.jpg.a18a805ce39a29f5754c14866cd308da.jpg

 

5e4ceb19e866b_ural-m72(1).thumb.jpg.339c761ff0e5dac77877f74d729fcc8d.jpg

 

5e4ceb1bc30c6_ural-m72(3).thumb.jpg.0f69c1e0d4da1eccd8739c5911d1fe62.jpg

 

5e4ceb1d88b2b_ural-m72(5).thumb.jpg.c14068c7e70eb2666857f32418fcf35a.jpg

 

5e4ceb1e4cfe8_ural-m72(6).thumb.jpg.0d9b9eee2d9f13f34b4187e8521cf45e.jpg

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am avut niste probleme cu coturile de esapament (made in China). Cand le-am cumparat acum doi ani mi s-au parut ca ar avea o minima calitate pentru ca erau foarte groase fata de coturile originale. Problema e ca niciunul din coturi nu venea bine, nu respectau linia paralela cu cadrul iar cel de pe dreapta venea aproape lipit de cadru in zona de curbura:

 

Cotul pe stanga, se vede cum practic trimite toba de esapament sub cadru:

 

20200217_211021.thumb.jpg.3db7e5c956beb861c422015ea78717f1.jpg

 

 

 

Si dupa ajustare s-a distantat de cadru lasand loc tobei de esapament:

 

20200217_212307.thumb.jpg.0995be1e8f370eb7d045638aa58162d1.jpg

 

Pe partea dreapta a trebuit sa fac doua taieturi partiale in teava de esapment pentru a schimba traseul cotului, taieturile le-am facut pe loc pentru a fi mai exacte (a se introduce o carpa pe teava in capatul cilindrului pt a nu intra span in cilindru si la supape).

 

5e65d3b9e4875_ural-m72(1).thumb.jpg.01bc7a0cb1ef5b17c210e49109e4ef5a.jpg

 

5e65d3bb8e77f_ural-m72(2).thumb.jpg.ffaa39dc9ae0d4f464342603e635b60f.jpg

 

5e65d3c9e6124_ural-m72(6).thumb.jpg.4a637f8d9c7a7958d4aa87e474a41cae.jpg

 

ural-m72.thumb.jpg.f1dc9658939d2ed13d9533c75be2c8e2.jpg

 

ural-m72-8.thumb.jpg.457e007961c47a6e2eef15d62888c147.jpg

 

5e65d3f132406_ural-m72(5).thumb.jpg.7325f98e97f65c55b1ccac234a6f6849.jpg

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat portbagaj chinezesc iar banuiala mea s-a confirmat, intre portbagajul de M72 si cel de CJ750 este o diferenta si acesta era motivul pentru care nu cadea la gauri:

 

5e6fe68b691a8_ural-m2(1).thumb.jpg.9eca1349713f2535563298d3bc0960fd.jpg

 

5e6fe68d10355_ural-m2(2).thumb.jpg.7748936de1c46a61e02d8627f49d6da4.jpg

 

Cateva mici defecte de la presare dar per total e un produs bun:

 

5e6fe69057e22_ural-m2(4).thumb.jpg.37323e86322d9dbd995fcdf7603045f7.jpg

 

5e6fe691f109e_ural-m2(5).thumb.jpg.891f82c1d21632ecd26530858f0b3daa.jpg

 

Proba:

 

5e6fe68eae4f1_ural-m2(3).thumb.jpg.31f431b2b82c63502167d75c1f1e628f.jpg

 

Am taiat suportul spate al aripii, nu-mi plac niste treburi la acest suport (forma, e prea scurt si trage de aripa):

 

5e6fe69549862_ural-m2(7).thumb.jpg.0d9919658a2ea57c7c546fa6e354fdc7.jpg

 

5e6fe696e8152_ural-m2(8).thumb.jpg.855bd7903096feed9e6fc8606c5b482f.jpg

 

Ii voi face un suport tip BMW R71:

 

bmw-r71.thumb.jpg.4e3cedc1e950695884fbe18c37cce5ef.jpg

 

Mai jos in poza un ax suspensie spate (al doilea) si al doilea levier de comanda.

 

5e6fe6988cf76_ural-m2(9).thumb.jpg.4456f07381fbfb33eed34745dc94a7ac.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru suportul de semiaripa am ales o platbanda groasa de 4mm pe care am sudat-o pe platbanda vechiului suport:20200321_113840.thumb.jpg.8a7623b97d91bba0824e20bc494c58ef.jpg

 

20200321_113922.thumb.jpg.76b6f6b3d8e066d01733a09218f91d91.jpg

 

Ocazie cu care am intarit si sudurile anemice date de chinez la balamaua aripii:

 

20200321_130601.thumb.jpg.e932501e2ed15cccc590154b0bf1ba40.jpg

 

20200321_131257.thumb.jpg.a8c717937f0ed4f31df99fe95b5546d6.jpg

 

20200321_131912.thumb.jpg.281134766a8f774aabe03ed7eabaf2a7.jpg

 

Suportul a iesit binisor, vor mai urma niste finisari:

 

20200321_132432.thumb.jpg.000601085f74aa02a5bbe6395291e2b3.jpg

 

20200321_132446.thumb.jpg.939cd322e1bf4bc85b92e73cf3b36a19.jpg

 

20200321_133343.thumb.jpg.7cd2e5f5dc08d9d63b2d9e3aa08c8e7f.jpg

 

20200321_133353.thumb.jpg.0cced3e639a26cafdc3e182a86da83cf.jpg

 

20200321_133428.thumb.jpg.181983478746134c609dabd28adb6aac.jpg

 

Lampa spate este tot chinezeasca, se monteaza pe atas de fapt si este copie BMW R75/Zundapp KS750 daca nu ma insel. Am lampa spate originala de M72 (cea neagra) dar nu vreau sa o folosesc deocamdata la acest proiect:

 

20200322_130110.thumb.jpg.8534334c0fbfd9dd3f8f2d5ff12893db.jpg

 

20200322_130036.thumb.jpg.957d163bc1dbd5b9a02557485255f77c.jpg

 

Semnele pentru gaurile de prindere:

 

20200322_120007.thumb.jpg.63ac3e58bb4080beb75a2c3ce8569ecd.jpg

 

20200322_131301.thumb.jpg.d67e1e6d86e330b093b2c755139c780a.jpg

 

20200322_122800.thumb.jpg.a571747903ac0e4cebf752f8d432c744.jpg

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat si un ochi de pisica, initial voiam sa montez modelul original, cel cu carcasa mare de tabla cu doua suruburi de prindere. Cel din stanga este tot un ochi de pisica rusesc dar de bicicleta pe care mi l-a dat un prieten in ideea ca poate imi trebuie la fiarele mele, si nu a gresit...

 

Am ales sa montez ochiul de pisica de bicicleta pentru aspectul mai spartan pe care il are in comparatie cu cel original iar cum aceasta nu este o restaurare am libertatea sa aleg:

 

20200328_124417.thumb.jpg.329a4582b7cdec09097423ff315495eb.jpg

 

Sdelano V URSS (made in russia):

 

20200328_125857.thumb.jpg.7da687192ce56a5f9045f54d61c391b3.jpg

 

20200328_125849.thumb.jpg.0adfcde9603055abe2294a7c6a16cde2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru prima data ma ui la topicu asta cu o invidie care aproape ca da in ura. 

Eu sunt inchis in casa, unde pe langa ca sunt inchis tre sa lucrez la rahaturi care nu imi plac, sefu stresat ca pierde firma bani ne freaca la cap si mai mult si ne controleaza ca pe sclavi (muncesc mai mult de acasa decat de la birou) ... in timp ce alti oameni pot lucra la proiecte frumoase. 

 

arata superb si mereu am fost fascinat de linia cadrului (panta , prinderea amortizoarelor spate, rezervorul .... ) 

bravo in continuare :) 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum 11 ore gaxel a scris:

sefu stresat ca pierde firma bani

 

Si eu muncesc ca angajat de luni pana vineri, ce vedeti pe acest topic (si pe celelalte) sunt facute exclusiv in timpul liber, cateodata seara si ce mai pot face in weekend. Stau la bloc dar am avantajul unui garaj propriu la 50 de metri de bloc intr-o curte interioara, deci da, sunt un caz fericit in aceasta perioada nefasta. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am reusit sa fac suportii care fixeaza aripa, m-au chinuit ceva dar macar am reusit sa-i fac din prima incercare fara sa stric material. Ca sa-i fac a trebuit sa le fac prinderea pe aripa cu suruburi dar acestea vor fi inlocuite cu nituri industriale din fier din motive estetice (niturile sunt frumoase). Totusi la suportul dinspre spate, cel de jos, cred ca o sa-i las prinderea cu suruburi pentru ca nu se vad si s-ar putea ca pe viitor sa refac acel suport care in mod normal are si rol de cric pentru roata fata iar in felul in care l-am facut eu pe acesta nu poate fi folosit ca cric. Mai jos una din fazele de "productie":

 

20200423_171339.thumb.jpg.2f495c29cbcc7f7f92ee91c35a23186f.jpg

 

Pozitia aripii, mai am de dat doua gauri la suportul central care acum este prins in cleme dar am reusitb totusi sa fixez aripa, in acest weekend care vine ar trebui sa termin tot, inclusiv cateva mici probleme la pantaloni de far si de furca.

 

20200423_180122.thumb.jpg.85ec425272a5adbd301e7b6ad207f3f5.jpg

 

20200423_180502.thumb.jpg.f6abe3bc0d375b3be232582a6d89a970.jpg

 

20200423_180623.thumb.jpg.d5ec088a251fe0bd7fb67602eb9af3c1.jpg

 

Desi arata bine pozele imi confirma ideea (personala) ca trebuie sa pun anvelope de 3.5 in loc de 3.75 cum sunt cele din imagine. BMW R71 avea din fabrica anvelope de 3.5x19 iar Ural M72 (corect IMZ M72) avea 3.75x19.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat lucrul cu aripa fata, am cositorit gaurile originale care nu-mi erau de folos, am finalizat forma suportilor de aripa si am dat aripa cu Feruginol:

 

20200427_151307.thumb.jpg.95182304a5653bc0f459be919e7c77e4.jpg

 

20200427_151255.thumb.jpg.72b9dfa01d834e77b8632ea41315c68f.jpg

 

20200426_180204.thumb.jpg.4944eaad7dacd378fc51fd94c2fc790f.jpg

 

20200501_105837.thumb.jpg.e7c4ffc0e725d2d8af645e274d7b7109.jpg

 

Dupa ce am montat aripa am dat gaurile pentru suportul de numar:

 

20200501_114721.thumb.jpg.5c3b180de71beef02f791af17cfada65.jpg

 

Suportii de prindere (corect suporturi) ai numarului fata ii aveam de ceva timp (vreo trei ani) si nu am apucat sa-i probez. Au fost facuti din inox iar asta mi-a creat probleme, o data pentru ca strungarul nu a dat corect o gaura fiind inclinata si totodata fiind din inox este prea dur si nu strange numarul. Astfel ca a trebuit sa tai o laterala pentru a putea strange numarul cu un surub dar va trebui sa le reduc si inaltimea, deci mai am de lucru:

 

20200501_133107.thumb.jpg.d8452c5024d2d88776c8cd35a8f2a2b4.jpg

 

20200501_133100.thumb.jpg.3c4f1497d0ca6b2265a8c1b907017b99.jpg

 

dd.jpg.048c54be0360f45865f4f9647c6a53d7.jpg

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La rezervor am avut un pic de lucru in zona suprafetelor unde se monteaza ornamentele laterale din cauciuc (knee pads), este o problema specifica rezervoarelor vechi cu astfel de ornamente care retin praf care la randul lui retine apa si astfel zona respectiva corodeaza. Cand am preluat eu rezervorul nu prezenta acele ornamente dar proprietarul anterior nu a reparat suprafata respectiva deoarece nu curgea. Astfel ca a trebuit sa extrag suruburile rupte, sa dau alte filete si sa repar toata zona cu cositor pe ambele fete ale rezervorului:

 

20200429_094653.thumb.jpg.7fa380a7a2f03a969bbab3ea49f7a3b1.jpg

 

5eb05bf4f1603_imz-m72(1).thumb.jpg.078635250d4aa5b75b8c631fd7ef5cc4.jpg

 

5eb05bf6bcac3_imz-m72(2).thumb.jpg.fab56f7f91aca7a3728cdde767bfcc67.jpg

 

A trebuit sa elimin si o tabla alamita in lacasul prin care trece suportul de sa:

 

5eb05c23758f3_imz-m72(3).thumb.jpg.cbf5a3e95f6bf1250987dffc1449e02d.jpg

 

5eb05c33deea4_imz-m72(8).thumb.jpg.f6ab6cc5256077db3a61274fd23816fc.jpg

 

Cositorirea a mers mai greu fata de ce m-am lovit la alte rezervoare dar pana la urma am reusit, o sa va faceti o idee in clipul de mai jos:

 

@gaxel

 

 

Iar acesta este rezultatul:

 

5eb05cc08e93b_rsz_20200502_181510(1).thumb.jpg.6c701d831947f399c7b691ba35079c78.jpg

 

Dupa ce am terminat partea de cositorire am aplicat din nou un strat de Feruginol iar acum rezervorul este gata de vopsire. La aceasta motocicleta nu voi aplica pe table chit si filler ci doar  Feruginol si direct vopsea (nu explic acum de ce).

 

5eb05e171fb49_imz-m72(12).thumb.jpg.07d0c4a1859f80e03287b22c245eb9fc.jpg

 

5eb05e1d8daa1_imz-m72(13).thumb.jpg.ee595a9a9f267ff2fa8748c0cff3f85e.jpg

 

5eb05e1fad387_imz-m72(14).thumb.jpg.1a9d5189f9022c17e63a315bf3ab206c.jpg

 

Rezervorul este intr-o stare foarte buna, nu prezinta nici o indoitura iar coroziuni au existat doar in locurile specifice. Fiind un rezervor original de M72 este un mister pentru mine cum s-a putut pastra intr-o stare atat de buna la exterior dar si in interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am cumparat de la Ural-Zentrale placile suport si ornamentele de cauciuc ale rezervorului. A trebuit sa dau alte gauri pentru ca se pare ca CJ750 (varianta chinezeasca de M72) are alte dimensiuni la prinderea placilor pe rezervor:

 

5ec0d054187bf_imz-m72(1).thumb.jpg.c395e8a317a9da90046bbb6e0e712c52.jpg

 

5ec0d0565c657_imz-m72(2).thumb.jpg.de59f40e5b03a48d3265b073a65105b0.jpg

 

5ec0d05843d1a_imz-m72(3).thumb.jpg.13f0a9140136c806ba74dbcce1cc9109.jpg

 

5ec0d05a2ee9e_imz-m72(4).thumb.jpg.eebc47f665145bb228212d5be6244b5e.jpg

 

Am probat si rezervorul pentru eventuale pierderi de benzina, din fericire nu pierde benzina si cu ocazia aceasta am terminat lucrul la rezervor.

 

5ec0d05c141cf_imz-m72(5).thumb.jpg.1130fda0fd19e6173eecca5bdd7276ee.jpg

 

Am mai facut o rectificare mica la suportul cotului de esapament pe dreapta dupa care le-am dat un nou strat de Feruginol:

 

5ec0d1c5aef98_imz-m72(1).thumb.jpg.1bcb80a3f00366166c7f2fc4d84bac6f.jpg

 

5ec0d1c7c76f8_imz-m72(2).thumb.jpg.f7c16e0990e7943e44a7f170031794c8.jpg

 

5ec0d1c9aa299_imz-m72(3).thumb.jpg.47d916daaee08d7b8c543815845396af.jpg

 

La fel am procedat si cu aripa spate care desi era nou avea un strat superficial de rugina in anumite locuri pe interior din cauza depozitarii. Am curatat bine cu smirghel si am aplicat doua straturi de Feruginol la interval de doua ore:

 

20200516_180953.thumb.jpg.04018a29c17d08f920de08a7459c9ca1.jpg

 

20200516_180932.thumb.jpg.710f98e56552dc09040cfecb773104d8.jpg

 

20200516_180850.thumb.jpg.600e53de2450523a502030974bb9afa8.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Intram in linie dreapta si cu cutia de viteze, am inceput deja lucrul la ea de 2-3 saptamani dar nu am avut timp sa o termin, poate in urmatoarele zile reusesc acest lucru. Ma i jos, carterul cutiei de viteze:

 

5ed1e34d8f611_ural-m72(1).thumb.jpg.2866b67d7a833569c4903107979d6099.jpg

 

5ed1e35097a6b_ural-m72(2).thumb.jpg.8d6de983c97dc0162f8cf4d866a6b058.jpg

 

5ed1e353db7ef_ural-m72(3).thumb.jpg.6cbf295d8f6d473dc52dc44d27058f2b.jpg

 

5ed1e3598eaef_ural-m72(5).thumb.jpg.e614de9c62bbaaa62268f4b42074e1f5.jpg

 

Rulment nou marca URB model NJ206, este rulmentul care vine pe axul primar in spate unde este si sistemul de actionare al ambreiajului:

 

imz-m72.thumb.jpg.9e16ff3c45cb19ed58a80151b9ebc19d.jpg

 

L-am presat in palier:

 

5ed1e45e3a7c7_imz-m72(1).thumb.jpg.a314b9ca20933b02a1fd7656219f9668.jpg

 

Dupa care am presat palierul in lacasul lui din cutia de viteze, palierul a fost scos din cutie pentru a fi rectificat si bucsat la interior unde lucreaza rulmentul de ambreiaj (voi explica si acest lucru):

 

5ed1e4644ff3c_imz-m72(3).thumb.jpg.356a00d85724b913c165340ab7e7176e.jpg

 

Pentru axul secundar a trebuit sa refac penele, cele vechi erau uzate dar am avut norocul sa am doua pene aproape noi pe care a trebuit sa le prelucrez un pic cu pila ca sa le fac sa intre in lacas, astfel le-am putut face sa nu aiba joc si sa intre fest:

 

5ed1e5e8b1b49_ural-m72(1).thumb.jpg.0d4fff175966168f0215a612ef2a8bd5.jpg

 

5ed1e5ebb1369_ural-m72(2).thumb.jpg.cd0f1623e032bd991e807737bf730b06.jpg

 

5ed1e5f5f0ef9_ural-m72(5).thumb.jpg.906053c9dad76d6c9f856f9ddbbf0303.jpg

 

5ed1e5ef7b04a_ural-m72(3).thumb.jpg.b6ccfeafccacbed7329fa160cdceb420.jpg

 

5ed1e5f2274a6_ural-m72(4).thumb.jpg.264ee39a0fadb015983aa76923c31ff1.jpg

 

20200510_120659.thumb.jpg.87464bda6b9159b9f20b71d0f0fc4b73.jpg

 

Am scos de pe axul primar rulmentul, odata cu scoaterea rulmentului iese si bucsa pe care etanseaza simeringul si am constatat ca nu prezinta uzura specifica:

 

20200510_114629.thumb.jpg.250cf4469faa872a4a5dbf94b6951802.jpg

 

20200510_114808.thumb.jpg.9289ab233e32f4346da26381e13143e0.jpg

 

Asamblarea pinioanelor, rulmenti noi:

 

5ed1e964a47de_imz-m72-gearbox(1).thumb.jpg.82d662a8e0b92711570ccb7c2f92a270.jpg

 

5ed1e96838566_imz-m72-gearbox(2).thumb.jpg.9908f4ad38fabbd3ef1476073cf6947f.jpg

 

5ed1e96bd0342_imz-m72-gearbox(3).thumb.jpg.04bef09f10ae93a902590111ae9fdfa8.jpg

 

5ed1e96ed7a5d_imz-m72-gearbox(4).thumb.jpg.1429426fdf7af134cbc368262ecc0044.jpg

 

5ed1e97347168_imz-m72-gearbox(5).thumb.jpg.bc7e413efc85b40a87f8be4e9d6c722c.jpg

 

5ed1e976ab858_imz-m72-gearbox(6).thumb.jpg.a35ad85386e0e71e9fc21f26ea5a7f81.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum 19 ore gaxel a scris:

asta da puzzle :) 

 

 

Fiecare piesa are locul ei, nu ai ce sa incurci. Problema pe fond e alta, cutiile de M72 au multe uzuri din cauza vechimii si nu la piesele principale ci la anexele mici. Pana le pui la punct ajungi sa muncesti mai mult la chitibusuri decat la cutia propriu-zisa (pinioane, rulmenti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar fi posibil (avand in vedere munca de a fabrica pene si toate chitibusurile) sa pastrezi carterul cutiei si inauntru sa ai o cutie de bmw "modern" gen r65 ? bine, nu ar fi originala, stiu. Dar ma gandeam, pastrezi elementele exterioare si inauntru puti piese de calitate la care inca gasesti schimburi noi. Stiu nu ar fi M72 ... 

imi dau seama ca intrebarea mea e tampita si pentru ca daca interiorul motorului e de bmw unde te opresti ? nu mai bine pui direct motor de bmw in cadru ? etc ... usor usor ajungi ca mai bine iei un bmw r1100 la mana a doua si nu mai muncesti la fieratane :)) 

e frumos ceea ce faci , spor la lucru 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×
×
  • Creează O Nouă...