Mergi la conţinut
luca.stere

Motocicleta mea - Ural M72

Recommended Posts

Dupa cum spune si titlul voi incepe un proiect personal, motocicleta mea Ural M72 la care tanjesc de prea multi ani. Nu va fi o restaurare, cel putin nu in prima faza, scopul va fi realizarea unui M72 functional 100% chiar daca va avea si elemente de Ural 650 sau poate chiar Dnepr mai ales ca scopul primar al acestei mobre va fi sa circul cu ea cat mai des posibil.

La acest proiect nimic nu va fi batut in cuie, totul va evolua in functie de prioritati si disponibilitati. In acest moment am majoritatea pieselor necesare pt a asambla si a pune motocicleta in functiune. Ramane de vazut rezultatul final... mai intai cadrul care a mai fost prezentat si pe alt topic:

 

probe-cadru-ural-m72.thumb.jpg.84d3836f442fa3dab32579a33f5579db.jpg

 

probe-motor-Ural-m72.thumb.jpg.1a58b482c6d83aa36b44acb27f062935.jpg

 

Cadrul curatat si vopsit, spuneam la acel moment ca acest cadru l-am curatat manual si sablat. Am muncit la el doua zile si pot sa spun ca nu merita, sablarea este net superioara si te scuteste de o munca foarte grea.

 

cadru-ural-m72-curatat.thumb.jpg.69849e3827595ceb6a4eb91737bed79b.jpg

 

cadru-ural-m72-vopsit.thumb.jpg.034c7449bec0131ae9682f6e046ac103.jpg

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Sa fie cu noroc! Chiar daca astazi e 13 ianuarie, bine ca nu e vineri... Am reusit ca in inghesuiala din garajul meu sa fac un mic spatiu in care sa asamblez motocicleta la care visez de prea multi ani si pe care am amanat-o mereu. Desi am ca prioritate absoluta restaurarea TWN-ului la care lucrez acum voi monta si la M72 cate o piesa.

 

5c3b8b7fd971f_Ural-M72(1).thumb.jpg.0e295d673bc557ef835913baca9e84a4.jpg

 

5c3b8b811f754_Ural-M72(2).thumb.jpg.eb0d45476fec63f6a03c560a46975138.jpg

 

Axele de prindere motor le-am facut la un strungar, puteam sa le cumpar dar acum orice cumperi din Ucraina trece prin vama si pierd prea mult timp ca sa ridic coletul. Asa ca am preferat sa apelez la un strungar care mi-a facut niste axele de prindere ale motorului. Fac o mica paranteza, tot la el am facut niste axe de prindere roata fata si spate si l-am rugat sa le finiseze un pic, mi le-a scos mai frumoase decat unele noi pe care le-am cumparat de la Gaspar si astfel am platit si meseria unui roman de-al nostru.

 

 

Jugul si rulmentii de jug, le am pregatite de mai bine de un an. Jugul nu este de M72, este de Ural mai nou (probabil M63) sau de Dnepr/K750 dar cum deocamdata nu am furca fata de M72 o sa merg pe o suspensie modificata de Ural mai nou, am niste pantaloni de furca taiati ramasi de la proiectul Ural M63 iar aripa fata va veni "pe roata" impreuna cu niste burdufuri de cauciuc BMW R75 style. Dupa cum metionam mai sus aceasta motocicleta pt moment nu va fi o restaurare ci motocicleta mea.

 

Rulmentii de jug sunt conici, i-am luat de pe ebay de la un chinez nenorocit care s-a suparat ca i-am cumparat de la el cu transportul ieftin, zicea ca a gresit pretul la transport (i-am luat cu 100 lei cu transportul inclus) si ar fi vrut sa-i mai dau niste bani. I-am zis sa tina cont ca am mai luat piese de la el la care am platit transportul destul de scump si ca astfel nu pierde nimic. Piulita de jug e noua dar nu se potriveste cu interiorul rulmentulului asa ca a trebuit sa ma duc cu ea la strungar sa o faca la cota. 

 

5c3b8ea8ccc2b_Ural-M72(4).thumb.jpg.5e7b062d18deb992c217e2d2e214599e.jpg

 

5c3b8eaa1c1cf_Ural-M72(5).thumb.jpg.769b49de8aa0bbe98c7a57bc2ae61fb2.jpg

 

5c3b8eab5e853_Ural-M72(6).thumb.jpg.ee0046ad982db3efad753653b74456fe.jpg

 

Jugul montat, totul este foarte ferm si se misca usor si cursiv:

 

5c3b90b089135_Ural-M72(7).thumb.jpg.ce1fe74190d9dcc1148ad529efd39504.jpg

 

5c3b90b1ab8e6_Ural-M72(8).thumb.jpg.93c4bbbc6ae38379b2c6a8ea4bb661fc.jpg

 

5c3b90b32e154_Ural-M72(9).thumb.jpg.d9c62e221cf384b6b6cd93f30d193400.jpg

 

5c3b90b44f585_Ural-M72(10).thumb.jpg.668d8464718b601fdfa89c707dcdb254.jpg

 

5c3b90b57c6ec_Ural-M72(11).thumb.jpg.66e5e83c2b73609dfb694b2d95a36f7e.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Dupa aceasta operatiune am montat ghidonul care este de fapt de Ural M63, motivul pt care am ales acest ghidon este faptul ca ofera cea mai comoda pozitie de condus pe care am experimentat-o vreodata pe o motocicleta. Ghidonul de M72 supune incheietura mainii la niste intinderi care dupa maxim 10km iti vine sa tragi pe dreapta, in schimb cand am mers cu M63-ul... superlativ! Asa ca pun acest ghidon la care probabil voi monta si comenzile intoarse de M72 pe care le am deja dar la acest aspect ma mai gandesc.

 

Suporturile de ghidon (reiserele) sunt cele salvate de mine si la care le-am pus prezoane din otel cu pas normal:

 

5c3b9fe5f1bc6_Ural-M72(16).thumb.jpg.ebb458a603f5960acb3f255a5b4fc017.jpg

 

5c3b9fe733ba5_Ural-M72(17).thumb.jpg.605fd20734106ddff7e3c79e862aec6f.jpg

 

5c3b9fe86019c_Ural-M72(31).thumb.jpg.a48fb38f363cb3f5013d7f61f23d2903.jpg

 

5c3b9fe9844d5_Ural-M72(32).thumb.jpg.b9f47a89648c99df9581e059e8449472.jpg

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Aveam un far de Ij 56 (este 99% identic cu cele de M72) prin garaj cumparat de la un cetatean, cand l-am cumparat nu i-am dat mare atentie dar acum cand am pus mana pe el pt proiectul asta am constatat ca fusese macelarit, cele trei gauri unde se pune martorul de incarcare, soclul de siguranta si contactul au fost majorate cu vreo 4-5mm fiecare. Gaura din dreapta unde vine soclul de incarcare oricum voiam sa o astup din motive de design dar celelalte gauri trebuie sa le aduc din nou la cota lor originala.

 

20190119_134508.thumb.jpg.edc690b931163c87b2cb3d174bf4c0c9.jpg

 

Ideea astuparii gaurii din dreapta mi-a venit cand ma gandeam la un moment dat sa elimin soclul de siguranta (la un alt proiect) pt a pune un martor luminos. Atunci mi-a venit si ideea sa astup gaura pt ca farul sa aiba un singur martor luminos si cred ca amplifica aspectul spartan si utilitar al motocicletei. Asa ca m-am apucat de treaba si am taiat o bucata de tabla de cupru la dimensiune pe care am cositorit-o pt a astupa gaura:

 

20190119_135300.thumb.jpg.6bcbfa85b3a45cbca33f04170221ab6a.jpg

 

20190119_135939.thumb.jpg.8be0e8b3d4a209fa19e0ae768d5e7ab9.jpg

 

20190119_135947.thumb.jpg.860d1bdc5677b2a6c67e0a824c6289e0.jpg

 

Dupa care am slefuit la fata:

 

20190119_140933.thumb.jpg.8778052da100924745a7eca73695a326.jpg

 

Si o proba de design:

 

20190119_141358.thumb.jpg.9915e59a63deb4d6356f8bb67a286397.jpg

 

La gaura din stanga am avut norocul sa gasesc o saiba de cupru care imi acopera exact cat era nevoie pt a reveni la cota initala pt a putea capsa sticla martorului luminos:

 

20190119_171416.thumb.jpg.e8ccd1e68b6036d2d13ce4f3aecac0e6.jpg

 

20190119_171450.thumb.jpg.821c6874c29f4bb714bc3ef443790554.jpg

 

20190119_172322.thumb.jpg.97be1b75847d36f952e85c39d5342a02.jpg

 

20190119_172639.thumb.jpg.6c1587d5a5c1a4caeed61fb540040a1d.jpg

 

Acum va trebui sa gasesc sau sa fac o saiba pe care sa o cositoresc pt gaura contactului.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum spuneam mai sus a trebuit sa ma ocup si de gaura de la contact ca sa o micsorez la cota initiala. Am avut norocul sa gasesc doua seibi de cupru care s-au potrivit la fix:

 

5c447a3c80454_oala-defar(1).thumb.jpg.392064e49458d615d4c70f7ec1a83666.jpg

 

5c447a3dd1a2f_oala-defar(2).thumb.jpg.d6246b68f3f85d39d73a4e62df910c02.jpg

 

A doua saiba:

 

5c447a3f0d32d_oala-defar(3).thumb.jpg.5a5d5b2017a8ff41adb167436477200a.jpg

 

I-am montat un contact ca sa se cositoreasca saiba pe poztie:

 

5c447a4059d44_oala-defar(4).thumb.jpg.e94a895ead6d3dd0b28c40b4545329c4.jpg

 

5c447a4194ea1_oala-defar(5).thumb.jpg.3eb243d588a4056aadea1c27d89e2dce.jpg

 

Am slefuit la fata:

 

5c447a42d0a4a_oala-defar(6).thumb.jpg.b768716db7798dd75f217e36d132bda6.jpg

 

 

 

Cea verde din stanga este oala de far originala, in interior se vad diferentele: gaura prin care intra cablul care actioneaza contactul de faza lunga si suportul pt contactul de faza lunga. Oala originala o pastrez pt alt proiect, sau poate in cele din urma o voi monta tot pe acest M72 care in timp va deveni original.

 

5c447a4599f56_oala-defar(8).thumb.jpg.fbac320be4e6925f322e4bf2300d2c3b.jpg

 

Rezultatul final:

 

5c447a46f2e0e_oaladefar2.thumb.jpg.7fd3573319821ab3db1e6cec26626dd6.jpg

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

deci inteleg ca salivam si in noul an la ce mesteresti. 

si eu visez la un ural/nipru dar nu am nici spatiu nici timpu si nici priceperea si nici banii sa compensez toate astea :) 

spor la mesterit . 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
acum 3 ore gaxel a scris:

deci inteleg ca salivam si in noul an la ce mesteresti. 

si eu visez la un ural/nipru dar nu am nici spatiu nici timpu si nici priceperea si nici banii sa compensez toate astea :) 

 

Nu va fi o restaurare dar cred ca rezultatul va fi interesant.

 

acum 3 ore gaxel a scris:

spor la mesterit . 

 

Multumesc!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Jambele le-am vopsit pt a le feri de rugina care apare dupa sablare imediat ce pui mana pe ele, substantele pe care le eliminam prin piele sunt foarte agresive cu fierul curat, am patit-o candva cu un rezervor si cu o aripa, a trebuit sa le curat din nou. Am spalat si restul elementelor de furca fata:

 

5c55d8cfa39c4_Ural-M72-furca-fata-aripa(1).thumb.jpg.c72d8f4b53143afd911d77d270ffcf4f.jpg

 

La partea hidraulica am gasit niste uzuri si totodata niste deficiente de proiectare pe care am sa le mentionez mai tarziu. Per total hidraulica e gandita bine dar alte aspecte lasa mult de dorit, cu ceva strungarie poti face o furca de ruseasca sa functioneze ca una de japoneza.

 

Am asamblat furca pt a incepe niste probe pt ca am niste idei, la aceasta motocicleta nimic nu este batut in cuie si ce prezint aici se poate schimba radical daca imi vin alte idei. Bun, mie variantele de aripa fata de Ural M72 nu prea imi plac, de fapt imi plac dar fiecare varianta are niste treburi care puteau fi imbunatatite din "pix" pentru un design mai curat. Cautand "perfectiunea" am zis sa probez o aripa de Ural M63 pe care sa o integrez in designul de M72, sau mai bine sa o o imperechez in nota de design data de aripa spate care e perfecta.

 

Am montat aripa de Ural M63 dar in aceasta varianta nu vine deloc, e prea avansata.

 

5c55d8d08e9e7_Ural-M72-furca-fata-aripa(2).thumb.jpg.d2889bb274ffe868067ca92ea58c38bb.jpg

 

5c55d8d180953_Ural-M72-furca-fata-aripa(3).thumb.jpg.e832aa77d026bfe14800f7ff01123723.jpg

 

Asa ca am pus-o invers:

 

5c55d8d26205b_Ural-M72-furca-fata-aripa(5).thumb.jpg.1f81d228e0f0a834b075cf12003e7d1c.jpg

 

5c55d8d344e36_Ural-M72-furca-fata-aripa(6).thumb.jpg.918a22f86ea311588b95c1519c8525eb.jpg


Acum in spate e bine, ar trebui taiat sortul lateral dar e cam scurta in fata. Mai gandim si vedem, daca nu-mi place cumpar o aripa de oldtimergarage si gata. Mie imi place stilul asta, pe roata:

 

1953-ural-m72-25325-1.jpg.5e39cd0d09c1f3bc087957350400cd03.jpg

 

 

 

 

 

Ural-M72-furca-fata-aripa (7).jpg

 

5c55d8d42b55b_Ural-M72-furca-fata-aripa(7).thumb.jpg.e619ae17daa8d1d7cbcd5072b0aae2c1.jpg

 

I-am pus si rezervorul ca sa completez imaginea.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Anvelope si camere noi, am luat 3.5x19, vreau sa experimentez aceasta dimenisune pe M72 pt ca fiind mai inguste dau o nota de retro mai accentuata. Am observat acest lucru cand am pus de proba pe un atas o roata de Ural care avea anvelopa de 3.5x19. Totodata BMW R71 avea tot anvelopa 3.5X19, rusii fiind cei care au inceput sa puna anvelope de 3.75x19 care sunt mai bune pt drumuri proaste:

 

20190330_112217.thumb.jpg.5e6f9222d9334301bc67cdc37ead384c.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat si a doua janta de la Ural Zentrale si un cric lateral. Ural M72 nu a avut cric lateral dar daca vrei sa mergi cu ea solo este necesar. Acest model de cric este interesant mai ales prin modul de prindere, suportul cricului vine intre motor si cadru si inlocuieste bucsa distantier, astfel nu este necesara sudarea suportului de cric pe cadru:

ural m72.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am vopsit jantele noi, am ales codul de culoare RAL6003 olive green semimat. Am ales sa nu mai iau vopsea mata pt ca se pateaza usor si trebuie sa stai speli mereu piesele patate, la vopseaua semimat cu o carpa din material moale stergi imediat petele fara sa provoci zgarieturi superficiale.

 

5d37e20082d03_RAL6003.thumb.jpg.c92c0a6d703150810fd660c00046fbfd.jpg

 

6003.thumb.jpg.b94b452e8270883486b611b557b4a29d.jpg

 

5d37e1f682c16_janta-ural-m72(1)(1).thumb.jpg.f6f651cad059a2f318cbe7bf41609537.jpg

 

5d37e1fe109bb_janta-ural-m72(3).thumb.jpg.92af61a3a7c01039ba4ee99fb817d3be.jpg

 

20190721_180943.thumb.jpg.4fdfcaa2ab3cef8f598e5466281edc2b.jpg

 

20190721_180741.thumb.jpg.5ae4acff82ca2dc1212b83816795cb84.jpg

 

20190721_180823.thumb.jpg.5e6c429b1625b2dc3e8725eb9d4e1212.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×