Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Motobikes

World Superbike: Ducati Panigale V4R limitat de regulament, Honda CBR1000RR „ajutată”

Recommended Posts

Ce vă povesteam acum câteva zile s-a concretizat: noul Ducati Panigale V4R din World Superbike a primit o nouă limită de turație în urma revizuirii după trei etape, iar Honda CBR1000RR a primit turație în plus din cauza performanțelor foarte slabe de la începutul sezonului.

D3zKUuJWwAIH-RN.jpg

După cele nouă victorii din nouă posibile ale lui Alvaro Bautista, plus două podiumuri ale lui Chaz Davies, organizatorii mondialului de Superbike au considerat că este cazul să se aplice algoritmul de recalculare a limitei maxime de turație a motorului V4 al motocicletei italiene, aceasta fiind scăzută cu 250 rpm.

La polul opus, Honda CBR1000RR a avut performanțe mult sub așteptări în primele trei etape și minusul era foarte evident la capitolul viteză maximă. Astfel, motocicleta japoneză va avea o turație maximă cu 500 rpm mai mare începând de următoarea etapă, care va avea loc weekendul viitor la Assen.

Dar limitările aplicate celor de la Ducati nu se opresc aici. Pentru că Bautista a câștigat toate cursele disputate până acum, Ducati nu va avea voie să vină cu noi componente pentru motor (incluzând aici orice modificări la nivelul chiulasei, admisiei etc.). Adică modelul Panigale V4R va trebui să rămână în stadiul de preparare cu care a început sezonul. În aceeași situație se află și Kawasaki, după cele nouă locuri doi semnate de Jonathan Rea.

Toți ceilalți producători (Honda, Yamaha și BMW) vor putea să vină cu o singură tranșă de componente pentru îmbunătățirea performanțelor la un moment dat, în cursul sezonului. Comunicatul de presă emis de FIM semnalează și faptul că BMW a ales să folosească motorul standard în primele două etape din 2019, astfel încât acele rezultate au fost cântărite ponderat la calculul schimbării limitelor de turație ale motorului BMW. Dacă noul S 1000 RR va continua să piardă mult la capitolul viteză maximă fațăd e alte mărci, s-ar putea să primească un plus de turație după următoarele trei etape.

D3j56q2WAAYajyA.jpg

În ceea ce-i privește pe cei de la Ducati, efectul schimbărilor va fi, probabil, neglijabil. În testele recente de la Aragon, italienii au folosit deja motorul cu turația maximă cu 250 rpm mai mică, pentru a se adapta la o eventuală limitare regulamentară, deci sunt pregătiți pentru această situație. În plus, au în continuare un avantaj de peste 1.000 rpm față de oricare dintre concurenți și este foarte probabil ca adevăratul lor avantaj să fie constituit de abilitățile lui Alvaro Bautista (având în vedere performanțele celorlalți piloți pe Ducati).

Pentru Honda, însă, ajutorul oferit de cele 500 rpm în plus s-ar putea să fie notabil și să-i ajute pe Camier, Kiyonari și Delbianco să se lupte în top 10.

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×