Mergi la conţinut

[TEST][Honda][NC750X] Motocicleta de care avem nevoie în oraș?


Recommended Posts

Având în vedere că orașele devin din ce în ce mai aglomerate, dacă vrei să nu pierzi mult timp în trafic,deplasarea pe două roți devine o soluție evidentă. Există varianta unui scuter, însă dacă nu vrei să-ți simți lezat ego-ul de motociclist, există soluții practice, care să te ducă la serviciu zilnic rapid și economic, iar la sfârșit de săptămâna să le poți folosi și la o tură la munte sau la mare.
Honda NC750X este una dintre aceste soluții. Am petrecut câteva zile împreună, mai întâi doar prin oraș, că să ne convingem de cât de practică este, ca apoi să o scoatem la o plimbare în zona Câmpina-Brebu.

Faza pe hârtie: NC750X este o motocicletă numai bună pentru a face naveta zilnic la serviciu. Se spune că este una dintre cele mai practice motociclete în oraș, asta datorită ușurinței cu care se conduce, mai ales varianta cu DCT, cât și datorită spațiului de depozitare în locul rezervorului clasic. Motorul de 745cc dezvoltă 55CP@ 6.250rpm cu un cuplu de 68NM@ 4.750rpm. Frânele sunt bine dimensionate pentru o astfel de motocicletă, pe față avem discuri de 320mm împreună cu etrieri cu 2 pistonașe și ABS bineînțeles. Iar pentru o siguranță sporită în zone cu aderența mai scăzută, motocicleta dispune de Traction Control. Un alt punct forte al acestei motociclete este consumul, cei de la Honda specificând un consum de 3.6L/100Km. Știind toate astea, am luat și noi la test o astfel de motocicletă și am scos-o la o plimbare de vreo 400Km prin București și împrejurimi.118773_2018_NC750X.jpg?resize=900%2C600

Faza pe stradă : Motocicleta asta a primit mai multe porecle. Una dintre ele este de motocicleta-scuter, asta pentru cutia DCT disponibilă pentru acest model (și prezentă pe modelul testat) dar și pentru spațiul de depozitare generos, în locul rezervorului clasic. Primele zile petrecute împreună au fost în oraș. Mai întâi să va spun despre DCT. Mai mersesem înainte cu o cutie DCT pe Honda Africa Twin Adventure Sport, așa că știam la ce să mă aștept, dar nu știam cum se comportă cuplată la motorul de pe NC750X. Ei bine primul lucru care mi-a plăcut la DCT-ul de pe NC750X este modul în care pleacă de pe loc. Indiferent că ești în modul Drive sau Sport, motocicleta pleacă extraordiar de lin, te unge la suflet cum pleacă semafor după semafor, mi-ar plăcea să pot să debraiez și eu la fel de fiecare dată. În schimb nu mi-a plăcut foarte mult modul Drive. Mi s-a părut că „termină” cam repede vitezele,le schimbă prea repede astfel încât la 80Km/h ești deja în a 6-a. Există însă modul sport cu 3 nivele, care schimbă mai târziu, iar dacă bagi mâna în gaz la maxim, atunci schimbă treapta de viteza doar când ajunge aproape de limitare.

Tot în oraș am experimentat și „torpedoul” motocicletei. Cei de la Honda zic că este suficient cât să încapă o cască full-face, depinde cât de mare ai căpățâna probabil, Shark-ul meu Speed-R nu a încăput,chiar m-am luptat un pic să-l scot de acolo după ce am încercat să-i închid capacul cu forța. Așa că asta cu casca trebuie testată la fața locului cu casca fiecăruia. În schimb poți lejer să-ți pui niște cumpărături din oraș, un ghiozdan mai mic sau alte lucruri de care ai nevoie să zicem când mergi zilnic la birou.Spațiul este foarte generos și te înveți imediat cu utilitatea lui. În plus ai și o priză de 12V poziționată în interior, care poate fi folosită pentru ați încărca telefonul.

Și dacă în locul rezervorului este un mini portbagaj, unde este rezervorul ? Rezervorul este sub șa, iar bușonul de la benzină este sub șaua pasagerului. Lucrul ăsta este un pic incomod dacă ești pe fugă, pentru că trebuie să te dai jos de pe motocicletă ca să poți să bagi benzină, însă oricum coborai ca să plătești…Mare avantaj al acestei poziționări în schimb este mutarea centrului de greutate a motocicletei mai aproape de asfalt, ceea ce o face să fie manevrabilă și să aibe o ținută bună drum.

Și dacă vorbim de ținuta de drum, trebuie să o scoatem și în afara orașului. O fi ea motocicletă pentru navetiști, dar toată lumea trebuie să se plimbe pe niște drumuri mai pitorești în weekend. Am scos-o la o tură pe lângă Câmpina, drumul principal de test fiind Telega- Buștenari-Cosmina de jos (cum să ajungeți acolo gășiți aici).IMG_20190512_095529377_PORTRAIT.jpg?resi

Până să ajungem acolo am ieșit în schimb pe autostrada București-Ploiești, pentru ca unii își doreau să afle cum se comportă la viteze mai susținute. Unul dintre atuurile acestei motociclete este consumul redus. Odată ce începi să accelerezi, să mergi la viteze mai mari , acest atuu scade. La o viteză constanța între 130-140Km/h consumul este undeva între 4.6-5.2 și se duce înspre 6% dacă forțezi calul. Știu, e în continuare un consum decent, însă este mai mult decât consumă ea în mod normal, dacă mergi civilizat, adică undeva între 4 și 4.4 L/100Km. Eu am scos 4.4 în toată tura, oraș, autostrada, drumuri virajate și puțin off-road. Asta la un rezervor de 14L înseamnă că poți scoți în jur de 300km. Însă sunt un pic sceptic legat de capacitatea exactă a rezervorului. Când am plecat am făcut plinul și când îmi arăta pe bord că am consumat un pic peste 10L , a intrat pe rezervă. Am mai făcut aproximativ 15Km, iar când am realimentat am „reușit” să bag doar vreo 10.5L până s-a umplut. Poate un posesor de NC750X sa ne zica exact dacă a făcut teste legate de capacitatea rezervorului 🙂 .

Apropo de bord și indicatoare, unora li se poate părea cam mic și înghesuit. Mie mi s-a părut că ocupă spațiu cât mai eficient, nefiind lăsat niciun spațiu liber pe bord 🙂 . Îmi place modul în care se schimbă culoarea barei de la RPM, în funcție de modul ales de mers, în funcție de felul în care mergi sau când să schimbi viteza sau dacă mergi la un consum economic. Noaptea este un adevarat spectacol de lumini bordul. În rest ai informațiile uzuale, consum mediu, viteza, treapta de viteză, ceas etc. Nu mi-a plăcut că nu îți arată autonomia, în schimb îți arată cât combustibil ai consumat de la ultima alimentare.Honda-NC750X.jpg?resize=900%2C506

Pentru cei ce m-au întrebat cum se descura acest motor la viteze susținute având în vedere plajă limitată de turații, se descurcă cu brio. În modul Sport, la o viteză de croazieră de 120Km/h ai o accelerație destul de bună cu care poți să ajungi rapid la 150-160Km/h, iar referitor la turații, la viteză de 130Km/h, motorul are 4000rpm, asta înseamnă că mai are disponibil peste 2.500rpm până la limitare. Ca referință, la 150Km/h motorul are 4.500 rpm. În documentație, limitarea este la 7.500rpm, însă pe bord, redline-ul începe pe la 6.400rpm, deci pentru motor nu este un chin să meargă la aceste viteze. Cu siguranță această motocicletă nu a fost concepută că să spargă recorduri de viteză sau de accelerație, însă este capabilă să susțină o viteză de croazieră foarte bună. Referitor la mersul pe autostrada mi-ar fi plăcut ca NC-ul să aibă și cruise control, mai ales în contextul DCT-ului, parcă este ceva ce se cere automat. Însă se pare că cei de la Honda nu agreează acest lucru, nici pe Africa Twin DCT ne-existând această posibilitate. Cred că inginerii japonezi ar trebui să se gândească și la oamenii care fac naveta zilnic venind pe autostrada 🙂 .

Tot referitor la mersul pe autostradă, protecția la vânt este destul de bună, nu a-și spune că excelează, aș putea să zic că este mai bună decât în cazul CB500X. NC750X are un parbriz un pic mai mare și rotunjit spre margini, plus handguarduri care mai dispersează aerul. În cazul meu, la 1.85, am simțit la viteze mai mari , vantul în zona umerilor.

Revenind la ținuta de drum pe drumuri virajate, mi-a plăcut cum se simte datorită centrului de greutate jos, se mișcă foarte cursiv pe viraje, suspensiile preiau denivelările din șosea foarte bine, în schimb șaua mi s-a părut un pic cam tare. La drum lung a început să mă incomodeze spre sfârșitul zilei. Frânele mi se par suficient de bune pentru această motocicletă, în schimb mi s-a părut mai greu de frânat pe coborâre. Acolo am avut senzația că cele 230Kg ale variantei cu DCT se simt și pun la muncă serios frânele. Și i-am mai simțit greutatea pe loc, atunci când eram pe ea și o împingeam să o scot cu spatele din parcare.vlcsnap-2019-05-20-21h00m55s052.png?resi

Faza pe lângă stradă: Așa cum au votat majoritatea, Honda NC750X, dă mai bine și se înțelege mult mai bine cu drumurile asfaltate. X-ul acela din denumire te duce cu gândul la off-road, însă este clar că nu pentru asta a fost făcută. Am scos-o un pic pe câteva drumuri forestiere mai mult pentru câteva poze 🙂 . Primul lucru care m-a făcut să cred că totuși nimeni nu s-a gândit la off-road la Honda când a fost coneputa această moticicleta este poziția care o ai pe ea atunci când stai ridicat în scărițe. În cazul meu, la 1,85m, mi s-a părut o poziție incomodă, ghidonul parcă e prea jos, așa că m-am coborât înapoi în șa și am luat-o ușor. De mers pe drumuri de pământ și pietriș, motocicletă merge că orice motocicletă touring și bineînțeles mai bine ca orice motocicletă de stradă , beneficiind de garda la sol de 165 mm. Ce nu mi-a mai plăcut în off-road la ea a fost modul în care intră Traction Controlul atunci treci peste mai multe denivelări. Traction cotrolul intervine puternic pe nivelul 2, tăind intr-un mod agresiv gazul, fapt ce face DCT-ul să fie ușor indecis, să tot schimbe treapta de viteză în sus și-n jos. Mi s-a atamplat o dată asta și pe asfalt în aceleași condiții, 3 dâmburi în asfalt în urcare pe o pantă cu praf, după ce am trecut de ele motocicleta parcă rămăsese hipnotizată între treapta 2 și 3.
Așadar, impresia pe care mi-a lăsat-o a fost că X-ul din nume este mai mult pentru designul cu influențe adventure, dar la nevoie bineînțeles că poți să parcurgi câțiva kilometrii de drum forestier la o viteză decentă, cred ca ar fi facut fata de exemplu la traseele din tura de toamna de anul trecut, RideDacica, unde am fost cu o Honda VFR800XIMG_20190512_131756056_PORTRAIT-01.jpeg?
Prețul motocicletei testate de noi este de 8.490€, însă prețul NC-ului 750X începe de la 7.490€ pentru varianta fără DCT. Pentru a programa un test-ride în rețeaua dealerilor Honda puteți accesa site-ul Honda România : www.honda-moto.ro

  • Motor - 7/10
  • Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8/10
  • Dotări standard - 8/10
  • Fun factor - 5/10
  • Raport calitate / preț - 8/10

Date tehnice

Motor: 2 cilindri, 4 timpi, racit cu lichid, SOHC.
745cmc
55cp@6.250rpm
68Nm@4.750rpm
Cursa suspensie fata : 41mm,
Garda la sol: 165mm
Frana fata : 2xdiscutri 320mm
Frana spate : mono disc 240mm
Inaltime sa: 830mm
Greutate la plin : 230Kg (*DCT) / 220Kg
Capacitate rezervor carburant 14L
Consum mediu indicat în testul nostru: 4.4%
IMG_20190512_085125730_PORTRAIT.jpg?w=90

Continue Reading

Articol preluat de pe motoroute.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...