Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Motobikes

MotoGP: Nouă lucruri de reținut după Marele Premiu al Franței

Recommended Posts

După acel „faux-pas” de la Austin, nu a durat mult până ce Marc Marquez să pară imbatabil din nou. Victoria clară de la Jerez a fost urmată de încă una fără drept de apel la Le Mans. Cu ce informații principale trebuie să rămânem după primele cinci etape ale sezonului de MotoGP 2019?

950a2357_1.big_.jpg

Marc Marquez este extraterestru
În prima sesiune de antrenamente libere de la Jerez, Jorge Lorenzo a ieșit larg în virajul dublu de dreapta Garage Vert, a pus roțile pe vibratorul alunecos și a căzut. Câteva minute mai târziu, Marc Marquez făcea aceeași greșeală. Când a intrat pe vibrator, motocicleta sa Honda RC213V a înnodat fața complet, în timp ce spatele țopăia pe denivelările vibratorului. Marquez a înfipt cotul și genunchiul drept în asfalt, în timp ce piciorul său stâng era în aer. Situația părea să se îndrepte către o căzătură inevitabilă. Dar Marquez a ținut-o pe roți. Din nou.
Evident, întâmplările de genul acesta fac furori. Nimeni altcineva nu a mai putut să facă așa ceva vreodată, cel puțin nu în mod regulat. Dar aceste salvări spectaculoase din situații aparent imposibile sunt doar vârful aisbergului. Marquez „se joacă” cu roata față a motocicletei sale în feluri mult mai greu observabile în mod constant. Pare să aibă timpi de reacție supraomenești și își permite să piardă fața tot timpul fără să cadă, reușind s-o țină la limită folosindu-și frânele și poziția corpului. Cal Crutchlow, în calitate de pilot de uzină HRC, are acces la datele lui Marquez, dar nici el nu înțelege exact ce se întâmplă: „Văd pe date cum face Marc ceea ce face, dar nimeni altcineva nu poate să facă așa ceva; e atât de simplu. La ieșirea din viraje nu este atât de tare, dar la intrare și în mijlocul virajului, felul în care înclină motocicleta și cum o controlează cu ambele frâne este ceva special. Cum blochează fața atât de des și nu cade, nu știu. O și pierde, de mai multe ori decât mine, dar o și salvează de foarte multe ori. Cum face asta?! Nu am nicio idee. Pur și simplu se înfige în pământ și o ridică. În acest moment e imbatabil, el face diferența.”

Și totuși, Marquez poate fi bătut
Deși este probabil în cea mai fastă perioadă a carierei sale (are o motocicletă excelentă, are experiență multă și talentul incredibil despre care am vorbit mai sus), Marquez poate fi bătut. Asta pentru că și adversarii săi progresează constant. Andrea Dovizioso este la doar opt puncte de Marquez în clasamentul general și urmează cursele de la Mugello și de la Barcelona, locuri în care italianul merge foarte bine. Dovi nu mai pierde foarte mult pe niciun circuit, are multă experiență, o motocicletă foarte bună și este un maestru al strategiei de cursă și al conservării pneurilor. În plus, are susținerea coechipierului său, Danilo Petrucci.
Jorge Lorenzo este încă departe de a fi cu adevărat competitiv, dar progresează cursă de cursă și va veni în curând momentul în care se va putea lupta cu Marquez, măcar ocazional. Valentino Rossi, la 40 de ani, pare să fie în plină formă și este încă capabil de victorie.
Iar senzația sezonului 2019 este fabulosul Fabio Quartararo. Tânărul francez nu a uimit prin rezultatul din cursa sa de casă de la Le Mans, calificându-se al zecelea și terminând pe opt. Dar la finalul primului tur Quartararo era al 15-lea, cu trei secunde în spatele lui Marquez. După trei sferturi din cursă, Fabio reușea cel mai rapid tur, cu 7 miimi mai rapid decât cel mai bun tur al lui Marc. Cu siguranță francezul de la Petronas Yamaha este de urmărit.

Există un Dovizioso care conduce un campionat
Antonio Dovizioso, tatăl lui Andrea, face încă motocros la un nivel destul de înalt și acum este pe primul loc în clasamentul campionatului regional MX1 „Senior”. Tatăl lui Dovi aleargă pe Kawasaki.

RIP Pietro Biaggi
Pietro Biaggi, tatăl lui Max Biaggi, s-a stins din viață, la vârsta de 77 de ani. Legendarul pilot din Roma a aflat că tatăl său este pe moarte în timp ce era la Le Mans, cu echipa sa de Moto3. A zburat imediat la Roma, dar nu apucat să-și ia adio de la tatăl său. A făcut-o printr-un post emoționant pe Instagram, care se încheie cu fraza: „Ești și vei rămâne mereu eroul meu. Massimiliano.”
Pietro a fost o persoană foarte importantă în formarea lui Max, susținându-l de-a lungul carierei sale.

D68y_icXoAAYVD_.jpg

Lui Dovi îi lipsește un mic plus
Ducati este încă una dintre cele mai bune motociclete de pe grilă, lucru evident din faptul că motocicletele de uzină din Bologna au terminat pe doi, trei și patru la Le Mans. Dar acum Honda a găsit ceva în plus și cei de la Ducati nu mai au avantajul clar pe liniile drepte.
„Avem nevoie de un plus de viteză,” a declarat Dovi. „Când ai un plus, poți gestiona multe lucruri. Când ești chiar și cu două zecimi mai lent, totul devine o problemă. Este vorba de viteză. Nu contează în care parte a virajului, intrare, mijloc sau ieșire, important este să ai acel avantaj. Nu e vorba neapărat de viteză maximă pe linia dreaptă, ci viteză ca timp pe tur.”

D68PYsBWkAAVR9X.jpg

Yamaha are nevoie de viteză pe liniile drepte
Motocicleta din Iwata nu a excelat niciodată la capitolul viteză maximă pe linia dreaptă, pentru că prioritățile producătorului nipon au fost întotdeauna ținuta de drum și manevrabilitatea. Dar acum handicapul pe liniile drepte este mai evident decât oricând, mai ales față de Ducati și de Honda, care au progresat constant la acest capitol în ultimii ani. „Pierdem mult pe liniile drepte,” a declarat Rossi după cursa de la Le Mans. „Este foarte greu, mai ales în cursă. Trebui să te lupți cu piloți care sunt mult mai rapizi în linie dreaptă, așa că este foarte greu să depășești. Se pare că anul ăsta pierdem foarte mult pe linia dreaptă. Asta în timp ce ceilalți au progresat. În rest, motocicleta este foarte bună, are performanțe constante până la finalul cursei, dar nu este destul.”
Dar această problemă nu va putea fi rezolvată cu adevărat decât sezonul viitor, căci motoarele echipei din Iwata sunt sigilate pentru acest sezon, deci nu mai pot fi dezvoltate în căutarea unui plus de putere. În aceste condiții, pe piloții Yamaha îi așteaptă două curse grele, la Mugello și la Barcelona, unde liniile drepte sunt foarte lungi.

Motoare folosite până acum
Dovi are trei motoare omologate și sigilate până acum și le-a folosit pe toate trei. Petrucci are tot trei, dar a folosit doar două până acum. Quartararo a folosit unul din două, Morbidelli trei din trei. Crutchlow două din trei, Rins trei din trei. Rossi – trei din trei. Marquez, unul din două, la fel și Lorenzo.

D6YXmgWXsAMzl-W.jpg

Un pole-position de record pentru Marquez
Marc Marquez a cucerit al treilea pole-position al sezonului la Le Mans și al 55-lea în clasa regină (al 83-lea în toate categoriile). Practic, Marquez a plecat din pole-position în 48,6% din cursele în care a alergat până acum, adică aproape o cursă din două. Spaniolul a egalat numărul de pole-position-uri al lui Rossi la doar 26 de ani și mai are de depășit un singur pilot pentru a obține recordul absolut, pe Mick Doohan, care are 58 de pole-position-uri în clasa regină.

KTM rămâne la cadrul grilă din oțel
Cursa de la Le Mans a fost o piatră de hotar pentru constructorul austriac. Pol Espargaro a reușit cel mai bun rezultat obținut vreodată de un KTM pe asfalt uscat, cu un loc șase, la doar câteva secunde de lider. Diferența se pare că a făcut-o o nouă basculă de carbon, pe care Pol a testat-o la Jerez, după cursă, și a cerut-o pentru cursa de la Le Mans. „Portocaliii” progresează în continuare, în ciuda vocilor care spun că e musai să ai cadru de aluminiu ca să reușești în MotoGP. Acum sunt cu atât mai hotărâți să rămână la soluțiile tehnice care i-au consacrat. Pe lângă cadrul grilă din oțel aliat cu crom-molibden, sunt singurii din grilă care folosesc suspensii WP și nu Ohlins.

Helvetia-banner-Tissot-v1-2.jpg

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×