Mergi la conţinut
Autentifica-te  
pemotoare.ro

teste Cum e cu Africa Twin în oraș

Recommended Posts

Motocicletele adventure-touring sunt construite să mănânce mii de kilometri, de la drumurile din Alpi la locuri uitate de lume. Dar ce te faci când trebuie să folosești motocicleta zilnic, pentru mersul la serviciu. M-am trezit într-o astfel de situația cu Honda Africa Twin, așadar o să vă spun, pe scurt, cum e. 

E o zi de vineri, cu trafic înfiorător. Parcă toate mașinile din București erau pe stradă. Iar eu aveam de bătut orașul în lung și-n lat: Pipera – Dr Taberei – Baneasa – Piata Muncii. Fix în ordinea asta. 

BMW_bannere_012019.gif

Mă înarmez cu răbdare, oricum altceva n-am de făcut și plec la drum. Mă simt confortabil pe o motocicletă adventure, chiar și-n aglomerați asta: poziția înaltă m-ajută să văd peste mașini, ghidonul înalt trece ușor peste oglinzile celor pe lângă care mă strecor, totul merge brici. Dacă trebuie să ocolesc îmi vine la îndemână datorită razei de întoarcere permisive, iar cutia DCT schimbă singură. 

Merg cu lumina de drum pornită (fază lungă), iar farul meu bate fix în oglinzile mașinilor. N-au cum să nu mă vadă și mulți dintre ei îmi fac loc să trec. Nu-s genul de motociclist cu comportament agresiv. Nu turez motorul ca să-mi fac simțită prezența, nu încerc să mă bag dacă n-am loc. Aștept să mi se facă loc și trec. Dacă nu, aștept. Și chiar dacă nu mi se face loc, Africa Twin (versiunea standard) este o motocicletă îngustă și se strecoară foarte ușor.

N-am monitorizat consumul, dar cred ca se învârte undeva în jur de 5 litri pentru o sută de km. Știu o scurtătură ca să evit Doamna Ghica, dar pentru asta trebuie să sar niște borduri. Ceea ce nu-i o problemă când vine vorba de Africa Twin. 

Am lăsat cutiile acasă. Nu-i o idee bună să iei lateralele în trafic. Sunt ceva mai late decât ghidonul și poți foarte ușor să te lovești de cei din jur dacă nu ești atent. 

E cald afară, sunt aproape 30 de grade și ventilatorul pornește destul de des. Simt o vagă senzație de căldură, dar nu e ca și cum aș avea un calorifer lângă mine. Africa Twin poate fi folosită și pe timp de vară. 

Totul decurge lin, mă mai mir de ura cu care unii apasă claxonul. Încerc să nu intru în jocul nervilor din trafic și să-mi văd de treabă. Le rezolv pe toate și-mi dau seama că Africa Twin nu e deloc o motocicletă rea pentru oraș. Ba, dimpotrivă. Se mișcă elegant prin trafic, e ușor de manevrat, nu te obosește. E un all-rounder excelent. Iar asta vine de la unul care folosește scuterul. 

Citește mai mult:
Test Comparativ: Cele mai bune maxi-scutere de 300 cmc
Motociclete practice – Cele mai bune din 2019
Vespa GTS 300 HPE – Ce-am învățat după trei zile prin București

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×