Mergi la conţinut

Noul BMW S 1000 XR, prezentat la EICMA


Motobikes

Recommended Posts

BMW prezintă o nouă generație a sport-tourerului S 1000 XR la Milano. Are aceeași putere maximă, dar se schimbă destul de mult, atât ca estetică, cât și ca tehnologie.

bmw-s1000xr-2020-1817-highres.jpg

Crossover-ul cu patru cilindri din Munchen a fost prezentat la EICMA, cu o bază tehnologică în actualul model de BMW S 1000 RR, inclusiv motorul portant, cadrul „flex frame” și dotările electronice de top.

Motorul noului BMW S 1000 XR este același patru în linie derivat din cel de RR, aceleași valori de vârf de 165 CP la 11.000 rpm și 114 Nm la 9.250 rpm. Dar raportul de comprimare a crescut de la 12 la 12,5:1, există mai mult cuplu la regimuri joase și medii (deși vechiul model nu avea deloc probleme la acest capitol), iar ultimele trei rapoarte ale cutiei de viteze sunt mai lungi, lucru care reduce turația în treptele respective cu 8%, ceea ce duce la o reducere a consumului în ciclu combinat cu același procentaj.

bmw-s1000xr-2020-2218-highres.jpg

Ca pe RR, supapele de admisie sunt goale pe dinăuntru, camele sunt tratate DLC, fiind acum cu 25% mai ușoare. Cilindrii sunt integrați în carterul superior, unde se află și cutia de viteze cu șase trepte. Propulsorul este mult mai compact (cu 25 mm mai îngust) și mai ușor, cu o economie de greutate de 5 kg față de unitatea precedentă.

Interesant este faptul că XR nu a primit distribuția variabilă ShiftCam. Cel mai probabil, motorul fiind deja reglat pentru mai mult cuplu la joase și medii și cu o turație maximă mult redusă față de RR, nu s-a considerat necesară distribuția variabilă pentru a realiza compromisul ideal între performanțele la regimuri joase și cele la regimuri înalte. Cum era de așteptat, motorul respectă normele Euro5.

bmw-s1000xr-2020-1800-highres.jpg

Și electronica este la un alt nivel pentru S 1000 XR 2020: motorul are frâna de motor ajustabilă, plus sistemul de control al cuplului pe decelerare MSR, care, împreună cu ambreiajul antihopping, previne derapajele intempestive ale roții spate pe decelerări puternice și retrogradări rapide ale treptelor.

Platforma inerțială cu șase axe permite apariția sistemelor de control al tracțiunii și anti-wheelie de ultimă generație, plus patru moduri de pilotaj: Road, Rain, Dynamic și Dynamic Pro (care, în premieră pe XR, este complet configurabil de către rider), care acționează asupra livrării puterii, sistemului anti-wheelie și reglajului sistemului de control al tracțiunii.

bmw-s1000xr-2020-1798-highres.jpg

Există și sistemul de asistență la pornirea în rampă HSC Pro, quickshifter-ul bidirecțional Shift Assist Pro, plus lumini cu LED. Opțional sunt disponibile proiectoarele suplimentare și farurile adaptive în viraj.

Cadrul este cel „flex frame” de pe S 1000 RR care, pentru a pierde în greutate (-2%), se bazează pe motor (înclinat în față la 32 de grade) ca element portant. Și subcadrul șeii este mai ușor cu 9%, pentru o greutate totală (la gol) de 226 kg. Mai îngust, cadrul ajută și la obținerea unei poziții de pilotaj mai comode, deplasată în față cu 20 mm pentru favorizarea pilotajului sportiv și obținerii senzației de siguranță pe trenul de rulare față.

bmw-s1000xr-2020-2230-highres.jpg

Ghidonul este cu 30 mm mai îngust, iar geometria ciclisticii este diferită, cu unghiul furcii care trece de la 25,5 grade la 24,9 grade și cu distanța de fugă cu 1 mm mai mică, la 116 mm, pentru un ampatament ceva mai mare, la 1.552 mm. Schimbările au fost gândite pentru a îmbunătăți feedback-ul și precizia în pilotajul sportiv.

Bascula a fost reproiectată, fiind mai ușoară cu 20%, iar monoamortizorul este montat direct pe cadru. Monoamortizoul este produs de Sachs, iar suspensiile semiactive și reglabile electronic Dynamic ESA Pro sunt disponibile opțional. Jantele sunt cele de 17” folosite pe RR, fiind cu 1,8 kg mai ușoare decât cele precedente, iar frânele cu două discuri de 320 mm pe față și unul de 220 mm pe spate sunt prevăzute cu ABS Pro în echiparea de serie.

bmw-s1000xr-2020-1788-highres.jpg

Schema de funcționare a suspensiilor electronice semi-active Dynamic ESA Pro.

Motocicleta va fi disponibilă în două variante de culoare: Ice Grey și Racing Red/White Aluminium.

Sursa

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...