motoroute.ro Adaugat pe 2 Decembrie, 2019 Share Adaugat pe 2 Decembrie, 2019 Cel mai puternic motor boxer BMW din toate timpurile, cu rădăcini în trecut şi plin de cuplu.“Motociclismul în cea mai autentică formă a sa: instinctul mai presus de minte, tehnologie nu doar de dragul de a o avea, dar ca un mod de a crea spațiu pentru fantezie și emoții puternice, în loc de contemplare sobră și calcule obiective.”Acesta a fost mesajul care a însoțit debutul Concept R 18 de la BMW Motorrad la Concorso d’Elenganza Villa d’Este în mai 2019 – o revigorare uluitoare a elementului central al mărcii BMW Motorrad, motorul boxer.Inima noului BMW R 18 este un motor cu doi cilindri boxer complet nou – „Big Boxer” – care a jucat un rol esențial nu doar în cele două prototipuri BMW Motorrad – Concept R 18 și Concept R 18 /2 – dar și în motocicletele custom susținute de BMW Motorrad, și anume „The Departed” de la ZON și „Birdcage” de la Revival Cycles. Concept R18 Concept R18/2 “Birdcage” “The Departed” BMW Motorrad prezintă acum acest motor nou și deosebit în detaliu.Cu distribuția OHV, laolaltă cu cartere separate pentru motor și transmisie, noul „Big Boxer” are aceleași caracteristici structurale care au distins primul motor boxer BMW Motorrad, care la acea vreme avea supape dispuse lateral. Motorul boxer cu doicilindri cu cea mai mare cilindree folosit vreodată în producția moto de serie este un propulsor de 1.802 cmc, rezultând dintr-un alezaj de 107,1 mm și o cursă de 100 mm. Puterea motorului este de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. Cuplul maxim de 158 Nm este deja disponibil la 3.000 rpm. Un cuplu de peste 150 Nm este disponibil între 2.000 și 4.000 rpm. Astfel este garantată o forță de tracțiune enormă și – în combinație cu o volantă generos dimensionată – o rulare exemplar de lină, de asemenea. Acestea sunt avantajele acestui nivel de performanță și cuplu în pilotaj. Turația maximă a motorului este de 5.750 rpm, în timp ce turația de ralanti este de 950 rpm.Răcire cu aer/ulei, bloc motor divizat vertical și carter motor cu lagăre trei lagăre simple. Noul „Big Boxer” este răcit cu aer/ulei, care cilindrii și chiulasele mari, cu aripioare de răcire și cântărește 110,8 kg, cu tot cu cutia de viteze și cu sistemul de admisie. Are un bloc motor de aluminiu, divizat pe verticală. Spre deosebire de motoarele boxer clasice cu două supape pe cilindru, răcite cu aerde la BMW Motorrad, arborele cotit al motorului „Big Boxer”, forjat din oțel călit, are un lagăr principal suplimentar în centru, care a fost necesar datorită volumului enorm al cilindrilor, pentru a preveni vibrațiile nedorite ale arborelui cotit. Ca și arborele cotit, cele două biele sunt montate pe lagăre simple și sunt și ele forjate din oțel călit. Au pistoane turnate din aluminiu, cu doi segmenți de compresie și unul de ungere. Suprafața metalului ușor este tratată cu NiCaSil. Uleiul de ungere și de răcire este furnizat de un sistem de ungere cu carter uscat, cu o pompă de ulei cu două trepte, printr-un lanț acționat de arborele cotit. R18 Big Boxer R18 Big Boxer R18 Big Boxer R18 Big Boxer Transmisie secundară deschisă, ca la modelul clasic. Ca la toate motocicletele BMW cu motoare boxer, cuplul este transmis de la cutia deviteze la roata spate a lui R 18 printr-un arbore cardanic, cu transmisie finală în unghi, cu pinion conic și coroană dințată. Arborele cardanic este un exemplu de tehnologie moto clasică și fascinantă, fiind nichelat și expus direct privirii, cum era cazul la modelele BMW Motorrad până în 1955. O așa numită articulație tripod, cu viteză constantă, este aplicată pe partea dinspre cutia de viteze, pentru compensarea lungimii. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.