Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Motobikes

Marea liberare

Recommended Posts

Weekendul trecut a marcat probabil cel mai important moment din motorsportul românesc post-Covid – riderii au învârtit din nou roata pe pistă la Adâncata timp de două zile, în primul test oficial al sezonului MotoRC by Rompetrol 2020.

97970914_3339804446052707_68622960445672

Foto: Cristina Udrescu

Așa un eveniment nu era de ratat, mai ales că se anunța o vreme ideală. Dar, la cât stătuserăm închiși în case (sau, în cel mai bun caz, umblând cu motocicleta de ici până colo, prin oraș), putea să ningă, să tune și să fulgere și tot se umplea parcarea circuitului Motor Park România, de la Adâncata.

Se umplea, vorba vine. Căci numărul participanților la eveniment a fost limitat din rațiuni de distanțare socială, iar înscrierea se putea face doar online. Așa că padocul circuitului arăta mult mai puțin animat ca de obicei, deși motociclete pe pistă au fost destule, la toate cinci clasele.

Cei familiarizați cu MotoRC din anii trecuți vor ridica o sprânceană: „Păi nu erau patru clase?” Da, erau, dar acum s-a adăugat una nouă: clasa monomarcă Stock 300, unde se va alerga cu motociclete BMW G 310 R identice, preparate cu un minimum de modificări „made in Romania”. Micile roadstere bavareze au carene realizate de AxiMoto (de fapt un kit de carene de S 1000 RR adaptat), semighidoane, scărițe de curse și pneuri mai performante. În rest, totul e stock, de unde și denumirea clasei.

IMG_3816.jpg

Sâmbătă și duminică, la Adâncata, au rulat deja primele cinci motociclete de Stock 300 preparate. Una dintre ele a fost pilotată de prietena noastră Cristina Udrescu, cu care am împărțit „boxa” (adică bucata de parcare) la pistă și care ne-a ajutat cu filmări și poze pentru ce materiale ne-a trecut prin cap să facem pe acolo.

IMG_3907.jpg

Unul dintre materiale îl puteți admira deja pe pagina noastră de Facebook, testul video cu noul BMW S 1000 XR. Un alt material video urmează să fie publicat cât de curând, un test cu motocicleta de Stock 300. Până la povestea detaliată care va urma în scurt timp, vă pot spune că, după câteva tururi parcurse cu motocicletele standard, nepreparate, am fost surprins de potențialul micului roadster produs în India, în colaborare cu gigantul indian TVS. Am testat motocicleta pe stradă acum ceva vreme și s-a descurcat mai mult decât onorabil, dar mă așteptam să se împiedice destul de tare pe pistă, la un ritm susținut. Desigur, frânele și suspensiile sunt de oraș și de buget redus, dar fac față cu brio atâta timp cât ai un stil de pilotaj elegant, fără să bruschezi motocicleta. Ca la orice motocicletă mică, cu roți înguste, trebuie să te bazezi mai degrabă pe precizie, un stil fluid și viteză pe viraj, nu pe frâne foarte întârziate și agresivitate exagerată ca să faci timpul. Puterea nu este grozavă, la 34 CP, dar, dacă ieși bine pe linia dreaptă și stai la cutie cum scrie la carte, poți obține o viteză decentă la capătul liniei drepte. Cristina, cu versiunea carenată, a obținut peste 160 km/h pe vitezometru. Eu, la o greutate (probabil) dublă, un gabarit pe măsură și pe versiunea naked, am ajuns cu greu la un 152 km/h înainte să ating frâna, dar pe sensul anti-orar al circuitului Motor Park. De-abia aștept să văd micile motociclete în curse (pe care o să le și comentez), cred că duelurile la aspirație pe linia dreaptă vor fi cât se poate de spectaculoase, odată ce riderii se vor obișnui cu motocicletele și le vor putea exploata cum trebuie.

98309000_3339806402719178_18822400871403

După o lungă pauză de curse și de track-days, parcă eram extra- bucuros să mă văd cu toată lumea de prin padocul MotoRC. Florin Bârlădeanu, campionul en-titre la Stock 600, era deja în costumația Team BMR-EXE (atât el, cât și motocicleta) și mergea „blană” cu a sa Honda CBR600RR. El a fost cel care mi-a atras atenția că vopseaua nouă de la interiorul unor viraje este cam alunecoasă. Ceea ce mi-a prins bine, pentru că majoritatea turelor le-am dat cu un S 1000 XR de test și pentru că am un istoric cu motociclete scumpe BMW avariate pe pista de la Adâncata.

Circuitul a fost refăcut parțial în cursul iernii, zonele cunoscute cu denivelări fiind reasfaltate. Acum au apărut noi zone cu provocări, la limita dintre asfaltul nou și cel vechi, dar lucrurile stau mult mai bine, oricum. Timpii obținuți la vârf au fost decenți, deși majoritatea riderilor avuseseră parte de o pauză de peste șapte luni de la mersul pe pistă.

99127526_3339804556052696_79603858148299

La Stock 600, Florin Bârlădeanu s-a impus cu un 1:46, fiind cu trei secunde mai rapid decât următorul clasat. Adrian Petrovici, cel care ar fi trebuit să fie tot pe acolo, a avut un ghinion de proporții: a spart motorul motocicletei sale (o venerabilă Yamaha R6 din epoca fierului) în primele câteva tururi de sâmbătă. A plecat acasă, la Constanța, și a venit cu motorul stock de pe motocicleta de rezervă, pe care l-a montat pentru a doua zi. După trei tururi, duminică, și al doilea motor ceda: ghinion demn de Cartea Recordurilor. Ghinion similar avut și de prietenul Dragoș „Lemne” Dobre de la Stock 600, venit cu noua sa R6 la pistă: motor avariat iremediabil încă din prima parte a zilei de sâmbătă.

99120474_3339800782719740_27982594678068

La Stock 1000, Cătălin Cazacu a stabilit referința, cu un 1:45,337, dar mai mulți rideri au stat aproape de tot de vedeta de la Racing Academy. Alexandru Szekely, de la VN Motorsport, a avut al doilea timp, cu 1:45,378, și de Bogdan Buleandră, de la Team BMR-EXE, cu 1:45,699, a fost al treilea. Vlad Neaga (VN Motorsport), care, la o vârstă foarte fragedă, este deja veteran în cursele de supermoto și care a mers excelent la 600, a trecut la Stock 1000 pe un Suzuki GSX-R1000R și cred că le va pune probleme numelor consacrate. Din păcate pentru el, câteva probleme cu ambreiajul motocicletei l-au ținut în loc și nu și-a exprimat încă potențialul. Dar avem toate motivele să credem că vom avea curse disputate. Timpii sunt în continuare foarte strânși la toate clasele, deci ar trebui să avem un sezon pe cinste. Cursele claselor Stock 1000, Stock 600 și Stock 300 vor fi transmise integral pe Telekom Sport și pe Look Sport. Prima etapă din MotoRC by Rompetrol va avea loc pe 12-14 iunie. Aici ar urma partea în care vă îndemn să veniți la pistă să vedeți cu ochii voștri acțiunea, dar trăim vremuri atipice, în care publicul spectator nu poate lua parte la evenimente, așa că va trebui să vă mulțumiți cu imaginile la TV și pe internet. Oricum, vă asigur că sezonul de MotoRC merită urmărit!

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×