Mergi la conţinut
  • 0
Szeb

Intrebare intrebatoare :)

Întrebare

Salut.

Am de gand ca in aceasta vara, sa imi achitionez un Yamaha YZF R125 din 2014, insa sunt cam reticent in unele privinte. 

Credeti ca mi s-ar potrivi in cazul in care am undeva la 90 kg si 1.87?

 

Multumesc. :)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

10 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

ce varsta ai ? 

daca nu ai anii necesari unei moto mai mari => da se va potrivi (ca nu ai alta solutie) 

Daca vrei sa o folosesti pt utilitate, sa te misti din punctul A in B , ar fi ok . 

Ai mai condus moto ? Fa intai scoala si iti vei da seama. 

125 e totusi mica, dar e mai buna decat nimic. E foarte important cum vrei sa o folosesti; unde ......

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
acum 5 ore gaxel a scris:

ce varsta ai ? 

daca nu ai anii necesari unei moto mai mari => da se va potrivi (ca nu ai alta solutie) 

Daca vrei sa o folosesti pt utilitate, sa te misti din punctul A in B , ar fi ok . 

Ai mai condus moto ? Fa intai scoala si iti vei da seama. 

125 e totusi mica, dar e mai buna decat nimic. E foarte important cum vrei sa o folosesti; unde ......

 

 

 

Am 16 ani in aug :))) vreau sa incep de la 16 ca sa ma familiarizez. De condus moto, nu am mai condus.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

incepe cu scoala. Te ajuta enorm sa te sui pe o motocicleta, sa vezi cum stai pe ea, poate te sui pe mai multe modele, chiar si pe loc ... altfel vei vedea lucrurile. 

daca chiar incepi, cred ca 125 e oricum singura ta optiune, deci ..... nu prea poti alege. 

 

Zici ca ai 187. Eu nu am 187. Dar port 46. Cu cizme moto de touring (cizmele mele) pe unele vitezane schimb FOARTE greu vitezele pentru ca schimbatorul e prea scurt pentru cat e picioru in cizma. Sunt detalii pe care le vei vedea DOAR urcandu te pe motocicleta. 

 

Poate te vei sui pe ceva COMPLET diferit, gen un varadero de 125 si vei realiza ca e ceea ce vrei , ca stai comod, ca ai vizibilitate buna . 

 

Fa scoala, cumpara echipament si pe urma motocicleta. 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
1 hour ago gaxel a scris:

incepe cu scoala. Te ajuta enorm sa te sui pe o motocicleta, sa vezi cum stai pe ea, poate te sui pe mai multe modele, chiar si pe loc ... altfel vei vedea lucrurile. 

daca chiar incepi, cred ca 125 e oricum singura ta optiune, deci ..... nu prea poti alege. 

 

Zici ca ai 187. Eu nu am 187. Dar port 46. Cu cizme moto de touring (cizmele mele) pe unele vitezane schimb FOARTE greu vitezele pentru ca schimbatorul e prea scurt pentru cat e picioru in cizma. Sunt detalii pe care le vei vedea DOAR urcandu te pe motocicleta. 

 

Poate te vei sui pe ceva COMPLET diferit, gen un varadero de 125 si vei realiza ca e ceea ce vrei , ca stai comod, ca ai vizibilitate buna . 

 

Fa scoala, cumpara echipament si pe urma motocicleta. 

 

La echipament nu m am gandit la cizme... o sa folosesc motorul prin oras si zic ca nu sunt necesare cizme si combinezon...

O sa mi iau armura, genunchere, casca, manusi si un rucsac. :)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

daca ma intrebi pe mine , ordinea e casca manusi geaca cizme pantaloni. 

cu riscul de a nu parea motociclist : armura , gandeste te bine daca chiar o vei pune zilnic. Pentru ca sa dai banii pe armura si sa nu o porti e o prostie, pe cand daca aceeasi bani ii bagi intr o geaca BUNA, o sa o porti. Eu am armura si genunchere si nu le port . 

Pe cand o geaca buna o vei purta mereu. 

Eu din 2001 de cand am carnet, pana acum, nu m am lovit DECAT la glezne (de doua ori) si o data la picior deasupra gleznei PENTRU CA NU AVEAM CIZME. 

In ambele dati a fost stupid , cazatura in parcare (e adevarat, iarna si inghet) , dar mi am prins glezna sub motor. Si am alunecat asa cativa metri. 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
acum 1 oră gaxel a scris:

 

acum 1 oră gaxel a scris:

daca ma intrebi pe mine , ordinea e casca manusi geaca cizme pantaloni. 

cu riscul de a nu parea motociclist : armura , gandeste te bine daca chiar o vei pune zilnic. Pentru ca sa dai banii pe armura si sa nu o porti e o prostie, pe cand daca aceeasi bani ii bagi intr o geaca BUNA, o sa o porti. Eu am armura si genunchere si nu le port . 

Pe cand o geaca buna o vei purta mereu. 

Eu din 2001 de cand am carnet, pana acum, nu m am lovit DECAT la glezne (de doua ori) si o data la picior deasupra gleznei PENTRU CA NU AVEAM CIZME. 

In ambele dati a fost stupid , cazatura in parcare (e adevarat, iarna si inghet) , dar mi am prins glezna sub motor. Si am alunecat asa cativa metri. 

 

Ma gandeam fara cizme, geaca si pantaloni fiindca o sa iau carnetul spre sfarsitul verii, ca nu pot mai devreme... si va fi o galagie de caldura. Dar sincer, ma voi uita dupa o geaca si pantaloni, sa vad ce pot gasi.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

eu te cred ca e caldura si te cred ca insuportabil echipamentul , dar crede ma : merita 

uite cazul meu : 3 accidente , toate cu ranire la acelasi picior. nici o alta rana "motociclista". Mult mai multe suferinte de la ski snowboard si mtb. 

 

Primul accident : curba. viteza mea ? mare. Scarita scotea scantei pe asfalt  , eram la inclinarea maxima si viteza maxima pentru curba aia. Pentru ca sunt erou si sunt un zeu al motocicletei. curba fara vizibiliteate, ca eu cunosc drumul si sunt smecher. 

masina pe contrasens care taie putin curba. La viteza pe care o aveam (maxima pentru curba aia) am doua variante : inclin mobra si mai mult, cad, derapez sub masina sau reduc viteza, ies de pe traiectorie larg si intru tot in masina, in fine, ideea e ca am pastrat traiectoria, m am atins de masina si am indoit TOATA masina de la usa soferului cu genunchiul (protectiile au ajutat) si i am smuls bara spate. Coltul barii spate s a infipt intre protectia de la pantalon si gheata (ca am zis sa nu pun cizme). 

taiatura de un 15cm lungime, pana la os. 

Motocicleta OK (nici nu s a atins de masina)

genunchi ok 

intre genunchi si glezna : taiatura mare, urgente, salvare hemoragie, cusatura tot ce trebuie. 

Urmari : de la taietura in jos am pierdut sensibilitate la nivelul pielii. Asta inseamna ca daca ma pisca un tantar sau ma manance piciorul (de la nervii sectionati uneori am impresia ca ma mananca) , peste noapte, ma scarpin. Si cum e noapte si nu vad ma opresc cand simt ca ma scarpin. Cum nu mai am sensibilitate la nivelul pielii ma scarpin pana literalmente da sangele.  Fix pe taietura, unde nervii spre interior sunt taiati, din cand in cand ma ustura terminatiile nervoase. si nu am ce sa fac. 

Concluzie : nu mai bine mergem eu fara viteza si cu cizme? 

e o rana STUPIDA care putea fi evitata. si care o sa ma doara toata viatza. 

 

revenim la chestii mai simpatice: ma intorc de la birou. Drum drept; semafor. Ploua in draci dar pana acasa desi ma uda e ok. fara pantaloni moto, fara geaca. in timp ce oprea ma semafor , intr o balta (10km la ora , aproape pe loc) roata fatza incepe sa se scufunde si sa se scufunde si nu se mai oprea. am cazut, aproape pe loc, dar nu am avut timp sa scot piciorul de sub motocicleta. Cand ai un fier de 250kg peste glezna, brusc iti dai seama ca e greu si ca era mai bine sa iei cizme. Asta era in 2007 sau 2008. 

 

In 2019 ( ca eu nu invat din greseli) , sunt obligat sa ies cu mobra iarna (masina in service). Ies de la birou (am 1km pana acasa) si in topcase am cizmele moto si pantalonii cu protectii. Dar imi zic ca 2 minute, cu tot frigu nu mor (purtasem echipamentu toata ziua ca mersesem mult). scot mobra de sub acoperitoare (parcare pt mobre) ma sui pe ea, 1a, 2a, dau sa ies din parcare si nu am timp sa stiu nici ce se intampla nici cum ca roata fatza a fugit pe unicu petec de polei din toata parcarea. Cad, din nou imi agatz picioru sub motoreta. Am ghete "civile". 

Ma frec in cadere de asfalt cu mobra peste mine. Se topesc/ard blugii si ghetele. pe genunchi, coapsa si glezna am un amestec de piele arsa cu zgarieturi de la asfalt si panaloni/gheata topita infipta in rana. Si niste pietricele. O fericire sa cureti rana. 

urmari : 2 saptamani am mers  in carja (glezna luxata). Dar pe glezna am o rana de toata frumusetea care dupa 6 luni e inca neagra si urata (dar inchisa) . s a pilit si putin din os nu doar pielea. mi a stricat si vacanta de iarna. 

 

Concluziile le tragi tu. 

Problema e ca ranile astea nu se vor mai vindeca complet niciodata. raman semnele (care estetic nu ma deranjaza) dar sunt mini sechele care fac totu putin mai dificil. 

te vei simti erou, toti ne am simtit, te vei simti smecher ,toti ne am simtit , incearca sa ai creier. 

 

 

PS : fara accident : imi amintesc ca am luat pe moto pe o "prietena"; eu avem in jur de 19 ani. Simteam pe spate (ioc echipament) sanii aleia presati de mine si undeva jos , unde ma imbratisa cu picioarele simteam o caldura nefireasca pe care in general nu o simt cand merg isngur pe moto . daca in general unde iese tricou din blugi ma tragea curentu , acu simteam ceva cald si (imi imagineam eu) umed. 

150km pe ora in oras ? fireste, doar aveam erectie. 

semafor  , e  lasa ca e timp. 

cand am inceput sa franez, roata fatza la limita blocajului , si eu am ajuns primu la semafor, dansand cu roata spate in derapaj printre siru de masini. Ea a crezut ca asa era planificata figura. Eu m am apropiat mai mult de dumnezeu si am zis multumesc ca nu al busit nici o masina , ca nu am facut accident si am jurat ca nu mai fac. 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
acum 9 ore gaxel a scris:

eu te cred ca e caldura si te cred ca insuportabil echipamentul , dar crede ma : merita 

uite cazul meu : 3 accidente , toate cu ranire la acelasi picior. nici o alta rana "motociclista". Mult mai multe suferinte de la ski snowboard si mtb. 

 

Primul accident : curba. viteza mea ? mare. Scarita scotea scantei pe asfalt  , eram la inclinarea maxima si viteza maxima pentru curba aia. Pentru ca sunt erou si sunt un zeu al motocicletei. curba fara vizibiliteate, ca eu cunosc drumul si sunt smecher. 

masina pe contrasens care taie putin curba. La viteza pe care o aveam (maxima pentru curba aia) am doua variante : inclin mobra si mai mult, cad, derapez sub masina sau reduc viteza, ies de pe traiectorie larg si intru tot in masina, in fine, ideea e ca am pastrat traiectoria, m am atins de masina si am indoit TOATA masina de la usa soferului cu genunchiul (protectiile au ajutat) si i am smuls bara spate. Coltul barii spate s a infipt intre protectia de la pantalon si gheata (ca am zis sa nu pun cizme). 

taiatura de un 15cm lungime, pana la os. 

Motocicleta OK (nici nu s a atins de masina)

genunchi ok 

intre genunchi si glezna : taiatura mare, urgente, salvare hemoragie, cusatura tot ce trebuie. 

Urmari : de la taietura in jos am pierdut sensibilitate la nivelul pielii. Asta inseamna ca daca ma pisca un tantar sau ma manance piciorul (de la nervii sectionati uneori am impresia ca ma mananca) , peste noapte, ma scarpin. Si cum e noapte si nu vad ma opresc cand simt ca ma scarpin. Cum nu mai am sensibilitate la nivelul pielii ma scarpin pana literalmente da sangele.  Fix pe taietura, unde nervii spre interior sunt taiati, din cand in cand ma ustura terminatiile nervoase. si nu am ce sa fac. 

Concluzie : nu mai bine mergem eu fara viteza si cu cizme? 

e o rana STUPIDA care putea fi evitata. si care o sa ma doara toata viatza. 

 

revenim la chestii mai simpatice: ma intorc de la birou. Drum drept; semafor. Ploua in draci dar pana acasa desi ma uda e ok. fara pantaloni moto, fara geaca. in timp ce oprea ma semafor , intr o balta (10km la ora , aproape pe loc) roata fatza incepe sa se scufunde si sa se scufunde si nu se mai oprea. am cazut, aproape pe loc, dar nu am avut timp sa scot piciorul de sub motocicleta. Cand ai un fier de 250kg peste glezna, brusc iti dai seama ca e greu si ca era mai bine sa iei cizme. Asta era in 2007 sau 2008. 

 

In 2019 ( ca eu nu invat din greseli) , sunt obligat sa ies cu mobra iarna (masina in service). Ies de la birou (am 1km pana acasa) si in topcase am cizmele moto si pantalonii cu protectii. Dar imi zic ca 2 minute, cu tot frigu nu mor (purtasem echipamentu toata ziua ca mersesem mult). scot mobra de sub acoperitoare (parcare pt mobre) ma sui pe ea, 1a, 2a, dau sa ies din parcare si nu am timp sa stiu nici ce se intampla nici cum ca roata fatza a fugit pe unicu petec de polei din toata parcarea. Cad, din nou imi agatz picioru sub motoreta. Am ghete "civile". 

Ma frec in cadere de asfalt cu mobra peste mine. Se topesc/ard blugii si ghetele. pe genunchi, coapsa si glezna am un amestec de piele arsa cu zgarieturi de la asfalt si panaloni/gheata topita infipta in rana. Si niste pietricele. O fericire sa cureti rana. 

urmari : 2 saptamani am mers  in carja (glezna luxata). Dar pe glezna am o rana de toata frumusetea care dupa 6 luni e inca neagra si urata (dar inchisa) . s a pilit si putin din os nu doar pielea. mi a stricat si vacanta de iarna. 

 

Concluziile le tragi tu. 

Problema e ca ranile astea nu se vor mai vindeca complet niciodata. raman semnele (care estetic nu ma deranjaza) dar sunt mini sechele care fac totu putin mai dificil. 

te vei simti erou, toti ne am simtit, te vei simti smecher ,toti ne am simtit , incearca sa ai creier. 

 

 

PS : fara accident : imi amintesc ca am luat pe moto pe o "prietena"; eu avem in jur de 19 ani. Simteam pe spate (ioc echipament) sanii aleia presati de mine si undeva jos , unde ma imbratisa cu picioarele simteam o caldura nefireasca pe care in general nu o simt cand merg isngur pe moto . daca in general unde iese tricou din blugi ma tragea curentu , acu simteam ceva cald si (imi imagineam eu) umed. 

150km pe ora in oras ? fireste, doar aveam erectie. 

semafor  , e  lasa ca e timp. 

cand am inceput sa franez, roata fatza la limita blocajului , si eu am ajuns primu la semafor, dansand cu roata spate in derapaj printre siru de masini. Ea a crezut ca asa era planificata figura. Eu m am apropiat mai mult de dumnezeu si am zis multumesc ca nu al busit nici o masina , ca nu am facut accident si am jurat ca nu mai fac. 

 

 

Te apreciez maxim ca ai stat sa ii explici atat unui pusti... desi par cam indraznet, as vrea sa stau cu tine (daca imi permiti sa te tutui) la o discutie nocturna de-ale vietii, cand iti permite timpul... tare as vrea sa stau sa te ascult incontinuu.

Iti multumesc enorm pentru ca ai stat sa imi deschizi ochii si sa incerci sa ma previi sa nu fac si eu greselile tale. 

 

Poate, imi dai o persoana de contact si cand ai timp, mai vorbim.

 

Inca o data multumesc si sper sa nu mai ai experiente de genul. Asfalt uscat! :)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

prefer sa scriu pe forum cand am timp. De fapt nu am timp. Vine o vreme cand o sa vezi ca 1 ora e o treaba super pretioasa pe care nu ai de unde sa o scoti. 

Am scris DOAR pentru ca am fost fortat sa astept dupa niste probleme la serviciu, altfel crede ma, daca am 30 de minute libere fac ceva cu ele :) 

 

Scriindu ti mi am mai adus aminte de ceva : eu am inceput sa motociclesc inainte sa stiu ca exista forumuri. Si asta a ajutat pentru ca nu am avut in jurul meu atatea pareri. Nu a fost usor dar am invatat multe singur, si am facut totul in ritmul meu , ceea ce iar e important. 

 

Daca ma intrebi ACUM ce vreau de la motocicleta : 

sa fie comoda si sa porneasca mereu. 

Sa am o pozitie "dreapta" in sa, ca sa vad bine traficul, sa nu am greutatea pe incheietura mainilor. 

Sa fie MICA , sa consume putin si sa nu coste nimic in intretinere

 

Fa intai scoala, vezi cum e cu motoretele 

 

Nu exclude din start ideea unui scuter de 125, un enduro touring de 125, vezi ce iti palce , dupa ce mergi putin 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
acum 50 minute gaxel a scris:

prefer sa scriu pe forum cand am timp. De fapt nu am timp. Vine o vreme cand o sa vezi ca 1 ora e o treaba super pretioasa pe care nu ai de unde sa o scoti. 

Am scris DOAR pentru ca am fost fortat sa astept dupa niste probleme la serviciu, altfel crede ma, daca am 30 de minute libere fac ceva cu ele :) 

 

Scriindu ti mi am mai adus aminte de ceva : eu am inceput sa motociclesc inainte sa stiu ca exista forumuri. Si asta a ajutat pentru ca nu am avut in jurul meu atatea pareri. Nu a fost usor dar am invatat multe singur, si am facut totul in ritmul meu , ceea ce iar e important. 

 

Daca ma intrebi ACUM ce vreau de la motocicleta : 

sa fie comoda si sa porneasca mereu. 

Sa am o pozitie "dreapta" in sa, ca sa vad bine traficul, sa nu am greutatea pe incheietura mainilor. 

Sa fie MICA , sa consume putin si sa nu coste nimic in intretinere

 

Fa intai scoala, vezi cum e cu motoretele 

 

Nu exclude din start ideea unui scuter de 125, un enduro touring de 125, vezi ce iti palce , dupa ce mergi putin 

 

 

 

Nu mi plac sub nicio forma scuterele.. imi cam plac sportivele, dar am auzit ca sunt super incomode. Te dor incheieturile, spatele... nu stiu ce sa zic..

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×