Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Motobikes

10 lucruri de reținut despre prima etapă de MotoRC by Rompetrol din 2020

Recommended Posts

Weekendul trecut s-a desfășurat prima etapă de MotoRC by Rompetrol din 2020, după o pauză competițională mult prea lungă, de peste opt luni. Iată ce concluzii sunt de tras după cursele celor cinci clase, de-a lungul celor trei zile de competiție toridă.

Start-la-Stock-300.jpg

foto: Cristina Udrescu, Sabin Malișevschi / fastmedia.ro

Am trăit prima etapă de MotoRC by Rompetrol din mijlocul acțiunii, ca participant la clasa Rookies 600, ca membru al echipei de organizare, comentator și jurnalist. M-am bucurat foarte tare să văd din nou curse pe viu, căci ne săturaserăm toți de curse vechi pe youtube și de curse virtuale. Oricât de interesante ar fi cursele virtuale, nu au nici pe departe farmecul celor reale, unde miza este mult mai mare și marja de eroare enorm de mult mai mică.

O povestire pe larg, cu detalii, a celor trei zile de competiție ar lua mult prea mult timp și spațiu, dar voi reveni cu detalii într-o sesiune de live pe pagina noastră de Facebook, unde să povestim pe îndelete și să puteți interveni cu întrebări.

Până atunci, iată 10 idei interesante cu care am plecat de la Motor Park România duminică seara, la finalul etapei.

Catalin-Cazacu-urmarit-de-Vlad-Neaga-si-

Plutonul fruntaș în prima parte a cursei la Stock 1000: Cazacu, Neaga, Rus.

  1. Motorsportul pe două roți chiar contează.

Gurile rele ar putea spune că este doar un hobby scump și periculos. Dar motociclismul sportiv este mult mai mult decât atât. În vremuri în care nu se întâmplă cine știe ce pe plan sportiv și când societatea este măcinată de spaimă și de incertitudine, reluarea motorsportului (o premieră pentru zona aceasta a Europei) ne dă tuturor speranță și încredere în viitor. Și curajul și îndârjirea cu care piloții își urmăresc obiectivele pe pistă ne inspiră.

IMG_5072.jpg

Debut de cursă la Stock 1000: patru piloți în mai puțin de două secunde.

  1. De anul trecut, de când MotoRC a trecut la pasul următor și cursele s-au transmis la TV, nivelul mediu al piloților a crescut enorm.

Nu demult mă contraziceam cu diverși prieteni pe această temă: ce e mai important pentru competiție – să ai unul-doi piloți extrem de rapizi la vârf, sau foarte mulți piloți destul de rapizi, de valoare apropiată unii cu alții? În MotoRC by Rompetrol, toți piloții și toate echipele dau totul și timpii sunt foarte strânși. La clasa Stock 1000, unde acum doi ani cursa era un recital al unui singur pilot, acum există între patru și șase piloți care se pot lupta pentru victorie în orice moment. În calificări e deja foarte normal să avem câte cinci-șase piloți în aceeași secundă. Asta înseamnă curse spectaculoase (cum a și fost cazul, la Stock 1000 duminica trecută), dar și un progres din partea tuturor. Pentru că fiecare trage după cel din față și nivelul tuturor crește. Astfel, din punctul meu de vedere, MotoRC este cel mai puternic campionat care a existat vreodată în România din perspectiva calității pe care englezii o numesc „depth of field” și pe care nu știu să o traduc mai bine decât „densitatea de piloți rapizi, de nivel apropiat”. Dacă vine un pilot de afară la MotoRC, știe că nu va avea de luptat cu doar unul sau doi piloți buni, ci cu 10.

Și în felul ăsta cursele merită urmărite și pentru spectacolul pur pe care îl oferă, nu doar pentru că acolo aleargă „ai noștri”.

Razvan-Teodorescu.jpg

Răzvan Teodorescu, 12 ani: cel mai tânăr pilot din MotoRC by Rompetrol. Și podium la debut la clasa Stock 300.

  1. Tânăra generație vine puternic din urmă.

Marea problemă a motociclismului viteză din România în ultimii ani era lipsa de piloți tineri sau foarte tineri care să se apuce de sportul ăsta, astfel încât să putem privi către un viitor cât de cât decent. Ei bine, această problemă este pe cale să se rezolve, odată cu dezvoltarea MotoRC.

La Stock 1000, categoria regină, câștigătorul – Vlad Neaga de la VN Motorsport – are 20 de ani. A doua treaptă a podiumului i-a revenit lui George Cațan (ACSRU Racing), care împlinea 22 de ani chiar în ziua cursei.

La Stock 300, cel mai tânăr pilot din MotoRC a făcut furori. La doar 12 ani, Răzvan Teodorescu (Team IQRM) a terminat pe podium la ghidonul motocicletei BMW G 310 R, cu un timp excelent (2:12), mergând curat, frumos, elegant. Patrick Pascotă (Pascotă Racing) a luat locul cinci, la 13 ani.

  1. Ionel Pascotă, la peste 40 de ani, încă este o forță în motociclismul viteză.
Ionel-Pascota.jpg

Ionel Pascotă.

Un plus incontestabil de valoare la clasa Stock 600 l-a adus Ionel Pascotă, un pilot cu zeci de titluri naționale și balcanice la activ. Pascotă a venit, a văzut și a învins, pornind din pole-position către o victorie relaxată, facilitată și de faptul că singurul lui potențial adversar direct, Florin Bârlădeanu (Team BMR-EXE), a fost blocat în spatele lui Cristian Angeloni în primele câteva tururi. Când a reușit să evadeze, Florin avea deja o prăpastie de 10 secunde imposibil de surmontat față de pilotul din Giroc.

  1. Un BMW G 310 R (monocilindru, 34 CP) cu minime modificări poate fi surprinzător de rapid pe Motor Park România, mai ales în mâinile unor piloți tineri și talentați.
Alin-Gradinaru-urmarit-de-Razvan-Teodore

Alin Grădinaru (Wizard Racing), a trecut de la motocros la viteză cu succes.

Recordul pe tur la clasa Stock 300 a ajuns la 2:11, un timp excelent pentru o motocicletă naked fără pretenții de racing din fabrică, cu un motor monocilindric de 34 CP și cu minime modificări pentru pistă (carene, semighidoane, scărițe, evacuare, pneuri Pirelli Supercorsa).

  1. Profesionalismul întregului padoc a trecut și el la următorul nivel, odată cu MotoRC by Rompetrol.

Se vede după cum arată motocicletele: scheme coloristice gândite, uniformizate în cadrul echipelor, „profi”. Desigur, padocul nu arată încă a unul de MotoGP, dar și atmosfera este mult mai relaxată și mai prietenoasă, ceea ce îi va face pe spectatori (atunci când aceștia vor putea veni la pistă) să se simtă în largul lor.

Echipe precum Racing Academy, ACSRU Racing, VN Motorsport, Team IQRM și Team BMR-EXE sunt organizate foarte profesionist și au piloți de top în componență, cu logistică și mecanici pe măsură.

Cristina-Udrescu-pe-grila.jpg

Încă o dovadă a profesionalismului este susținerea Michelin Motorsport pentru piloți de la Stock 1000 precum Adrian Rus (DAF Corse) și Marian Pivniceru (Team BMR-EXE). „Sinnerul” a pornit din prima linie, dar, în urma unor probleme cu suspensiile motocicletei, a pierdut locuri, terminând pe 7. Marian Pivniceru, aflat în sezonul de debut la Stock 1000, a terminat pe 11.

  1. De cele mai multe ori, succesul este măsura efortului depus, a antrenamentului și a dorinței de a ajunge la vârf.

Vlad Neaga a trecut anul acesta la Stock 1000, cu o motocicletă nouă (Suzuki GSX-R1000R). A avut ceva de furcă în procesul de punere la punct și a venit de mai multe ori la Motor Park cu echipa condusă de tatăl său, Horea, lucrând intens și antrenându-se. La fel și George Cațan, care a făcut kilometri serioși într-un extrasezon scurtat de pandemie, alături de echipa ACSRU. Și asta s-a văzut în rezultate.

Vlad-Neaga-urmarit-de-George-Catan.jpg

Cursa de Stock 1000 spre final: Neaga, urmărit de Cațan.

La Stock 600, Florin Bârlădeanu este un exemplu de muncă asiduă care aduce rezultate. Pilotul din Focșani își prepară singur motocicleta, o setează și a făcut sute de tururi pe pistă în ultimii doi ani. Și rezultatele se văd: weekendul trecut, Florin făcea timpi care rivalizau cu cei ai lui Ionel Pascotă, un nume enorm în sportul acesta.

  1. Cursele din MotoRC sunt unele dintre cele mai spectaculoase care s-au întâmplat vreodată în România.

IMG_5361.jpg

Aici revenim la ideea că atunci când ai densitate mare de piloți rapizi, cursele arată frumos. Și așa a și fost. La Stock 1000, un pluton de cinci piloți a rulat în față, cu dueluri frumoase roată la roată, până spre finalul cursei. La Rookies 600 și Rookies 1000 s-au format de asemenea grupuri la toate nivelurile plutonului, cu depășiri frumoase.

  1. Fetele merg tare. Și, uneori, foarte tare.
Cristina-Udrescu.jpg

Cristina Udrescu.

Motociclismul viteză nu este un sport destinat exclusiv băieților. A demonstrat-o clar Cristina Udrescu (Century Team), atunci când a revenit în cursa Stock 300 după un start ratat și a terminat a doua, cu timpi care rivalizau cu cei ai câștigătorului cursei, Alin Grădinaru (Wizard Racing). Și foarte tânăra Diana Maria Sturza (VN Motorsport – locul 8 la Stock 300) care se acomodează acum cu circuitul de asfalt. Și Cosmina Crișan (Buha Moto Racing), pe care m-am străduit câteva tururi bune s-o depășesc în cursa clasei Rookies 600.

  1. Motociclismul viteză este un sport de echipă, deși nu pare așa la televizor.

Profesionalism în motociclism-viteză înseamnă să ai oameni care să te ajute. Oameni care se pricep și își dau silința. Pe lângă oameni care să se ocupe de mecanică și de logistică, ai nevoie de un „mastermind” cu experiență care să știe cum se fac lucrurile, care să-ți inspire calm atunci când te agiți și care știe să gestioneze multitudinea de situații și de probleme care pot apărea. Și din ce în ce mai mulți piloți sunt înscriși în echipe serioase, care au logistică bine pusă la punct. Și din ce în ce mai mulți piloți din toate clasele, de la debutanți absoluți până la piloți de top, apelează la priceperea unui antrenor sau mentor, care să-i învețe, să-i antreneze și să-i ajute să-și împlinească potențialul. De acolo și nivelul ridicat al multor rideri, inclusiv al unor de la clasele Rookies.

IMG_4658.jpg

Florin Bârlădeanu.

Poate că traversăm o perioadă nu tocmai fastă, ca societate, dar sportul pe două roți are semne bune. Următoarea etapă de MotoRC by Rompetrol va avea loc pe 3-5 iulie.

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×