luca.stere Adaugat pe 25 Iulie, 2020 Share Adaugat pe 25 Iulie, 2020 Intra la reparat si acest motor de BMW R60/5 din 1971, provine de la o motocicleta care la un moment dat a fost tinuta n conditii improprii si a intrat apa in motor prin carburatoare. Din fericire au fost afectate ca piese doar cilindrii si carburatoarele, restul de piese din motor nu au oxidat. Cilindrii au fost alezati iar carburatoarele voi incerca sa le recuperez deoarece sunt foarte scumpe. Acesta este motorul asa cum a ajuns la mine: Demontarea lui: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 26 Iulie, 2020 Share Adaugat pe 26 Iulie, 2020 proiect nou, abia astept :) sunt foarte bine Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 August, 2020 Autor Share Adaugat pe 4 August, 2020 Dupa prima curatare: Asa arata baia de ulei: Tot stratul de pamant de pe baie bloca racirea uleiului. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 1 Octombrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 1 Octombrie, 2020 In motor am gasit ceva uzuri, nu exagerate avand in vedere varsta motocicletei si faptul ca motorul nu a fost reparat niciodata. Astfel, cuzinetii prezentau niste zgarieturi si o uzura medie a materialului iar pe fusurile arborelui am gasit o uzura de 3-4 sutimi. Cuzinet biela: Cuzinet palier, dupa cum vedeti nu este din doua bucati ci dintr-o singura foaie de tabla cu material imbinata printr-o cheie (se vede exact in centrul imaginii). Dupa constatare au inceput si aventurile, motoarele acestea boxer de BMW (din 1969 pana in 1994) au niste particularitati care te dau un pic peste cap daca nu le cunosti. Astfel ca mi-a luat ceva timp pana le-am dat de cap. Din procesul de fabricatie au rezultat mai mute tipuri de arbori si implicit cuzineti de palier. Astfel, pe fiecare cota (standard si reparatii) au si cod de culori in functie de cotele arborelui rezultate din procesul de fabricatie si avem cuzineti standard rosu, verde si albastru fiecare dintre ei avand alte dimensiuni pentru fiecare cota in parte. Nebunia continua si poti avea surpriza ca pe acelasi arbore sa ai cuzinet rosu in fata si cuzinet albastru in spate pe aceeasi cota (standard sau reparatii). La cuzinetii de biela nu exista culori ci doar cote de reparatii, in schimb exista culori pentru biela in sine pt ca difera greutatile intre ele si astfel daca ai un motor facut din bucati trebuie sa cantaresti bielele dar nu e cazul nostru. Am putut sa identific dimensiunea corecta prin verificarea codului de piesa dupa ce am extras cuzinetii din palieri si am aflat ca ne trebuie cuzineti reparatia 1 albastri: Dupa ce am lamurit acest aspect m-am lovit de o alta problema la fel de presanta, desi cuzinetii au acelasi cod nu au acelasi numar de gauri cuzinetul din fata avand in plus doua gauri care trimit uleiul catre chiulase si o gaura in care intra un bolt de blocare: Pe internet nu am gasit nici o informatie, am intrebat pe grupuri din USA si UK si nu stia nimeni. Am intrebat la Bavaria Otopeni si au ridicat din umeri si asa ca am riscat si am cumparat cuzinetii urmand sa dau eu gaurile respective. Cuzineti originali BMW: Dupa ce mi-am facut semnele am facut masuratorile si am gaurit cuzinetii: Dupa ce am dat gaurile am gasit informatia necesara in manualul de reparatii: cuzinetii sunt identici dar gaurile se dau dupa montaj cu un burghiu lung care sa treaca prin canalele de ungere din palierul fata. Thumbs.db Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 1 Octombrie, 2020 Share Adaugat pe 1 Octombrie, 2020 1 m am bucurat ca ai postat si ma bucur ca ne tii la curent 2 m am uitat ca la o operatie pe cord deschis , e frumos ceea ce faci. 3 proiecte de genu asta te invata sa apreciezi munca si timpul necesar pentru a aduce un astfel de motor in stare foarte buna. luca.stere 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 2 Octombrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 2 Octombrie, 2020 O alta problema am avut cu arborele, l-am dus la rectificat si m-a sunat strungarul sa-mi spuna ca nu-l poate rectifica din cauza contragreutatilor care la aceste modele boxer sunt detasabile. Asa mi-am dat seama si de ce sunt detasabile, se foloseste acelasi arbore la capacitati cilindrice diferite si se compenseaza cu plus sau minus cu ajutorul contragreutatilor. Problema e ca ele fiind montate pe interior (prin nituire) nu poti ajunge cu piatra pentru a rectifica fusul bielelor. Asa ca a trebuit sa elimine niturile groase de 10mm, sa marcheze contragreutatile, si pe urma sa rectifice si sa faca alte nituri care au fost presate la cald. A fost un pic de bataie de cap dar a iesit treaba buna: La cuzinetii de jos axial am gasit o problema, unul dintre ei avea compozitie sarita si a trebuit sa comand unul nou dar si aici e o intreaga poveste pt ac sunt pe mai multe dimensiuni si il poti comanda numai dupa ce montezi arborele si masori jocul axial care nu trebuie sa fie mai mare de 0,12mm. Desi postez acum imaginea cu cuzinetul axial nou acesta a fost cumparat dupa montarea arborelui si determinarea jocului axial: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Octombrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 4 Octombrie, 2020 Cuzinetii de palier montati, se monteaza prin presare dar cu incalzirea prealabila a palierilor pentru o presare usoara si rapida. Daca nu se incalzesc palierii presarea este mai dificila si poate schimba chiar cota cuzinetilor reducand diametrul cu o una-doua sutimi iar asta poate fi o problema. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 25 Octombrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 25 Octombrie, 2020 Blocul motor spalat din nou: Baia de ulei si sorbul pompei de ulei: Dopurile pentru canalele de presiune de ulei montate cu Loctite, au fost demontate pentru a ma asigura ca sunt curate canalele: Baia de ulei montata: Arborele montat: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 15 Noiembrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 15 Noiembrie, 2020 Axul cu came, lantul si patina montate. Am uitat sa fac poze cu axul cu came care e in stare foarte buna pentru ca la acest motor am mers mult pe filmari video care vor fi prezentate la sfarsitul topicului. Dupa cum se vede lantul si intinzatorul sunt noi: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 13 Decembrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 13 Decembrie, 2020 Capacul de distributie montat: Simering distributie montat: Cuzineti originali noi si bielele montate: Acestia erau cuzinetii vechi, pentru varsta lor se prezentau destul de bine: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 16 Decembrie, 2020 Share Adaugat pe 16 Decembrie, 2020 stiu ca intrebarea e mai mult retorica , dar voi intreba totusi : ce ai sfatui pe cineva sa aleaga ca moto "clasica" : bmw , clasic, simplu , fara atas, sau un dnepr m16 sau ural cu tractiune pe atas ? bmw : nu are atas, dar are piese de schimb usor de gasit la nevoie ural/nipru : au atas, eventual cu tractiune, sau chiar un m72 care arata mai frumos (dupa mine) Avand in vedere ca ai demontat ambele motoare, pentru un mecanic mediocru (spirit tehnic dar fara experienta) , fara acces la strungar , ce ar fi mai usor de mentinut pe roti (presupunem ca punctul de plecare nu e o epava ci o motocicleta functionala) buget TOTAL (moto si eventuale reparatii) in jur de 3500e max 5000 daca chiar merita :) PS : ma gandesc din cand in cand ca as vrea o motoreta "clasica" dar perfect functionala pentru plimbari de 20-30km in weekendurile cand e soare :)) (fantezii momentan ca buget alocat nu am) Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 18 Decembrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 18 Decembrie, 2020 Pe 12/16/2020 at 12:01 gaxel a scris: stiu ca intrebarea e mai mult retorica , dar voi intreba totusi : In situatia ta as merge pe BMW, in cazul unor reparatii ai mai mult succes. Astea rusesti se pot repara si sa mearga bine dar daca nu le cunosti "metehnele" poti sa esuezi foarte usor. Am intalnit motoare cu multe piese noi si desi reparatia a fost cu intentii bune (sa iasa cat mai bine) totusi nu au mers pt ca in anumite chestiuni au gresit. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 23 Decembrie, 2020 Autor Share Adaugat pe 23 Decembrie, 2020 Setul motor cu pistoane noi originale si cilindri alezati: Iata si problema principala pe care o avea motorul, apa s-a infiltrat in motor prin cablurile de acceleratie si au fost afectate carburatoarele, setul motor si o chiulasa. Unul dintre pistoane a fost gaurit prin bataie de cel care a demontat motorul, asa de blocat era. Chiulasele cu supape rectificate, am fost nevoit sa schomb doua arcuri de supape pt va erau corodate de apa: Montarea setului motor: Tevile curatate si vopsite cu lac: Rampa de culbutori: Garnituri noi originale, totusi le-am dat un strat de silicon Elring deoarece in timp acel cauciuc imbatraneste si slabeste etansarea: Cilindrii montati: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 22 Ianuarie, 2021 Autor Share Adaugat pe 22 Ianuarie, 2021 Reparatia motorului a fost filmata, sunt 12 filme: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 25 Ianuarie, 2021 Share Adaugat pe 25 Ianuarie, 2021 felicitari pentru rabdare, editare, perseverentza. o sa le iau la rand. Faci treaba buna si frumoasa. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.