Mergi la conţinut

Recommended Posts

Intra la reparat si acest motor de BMW R60/5 din 1971, provine de la o motocicleta care la un moment dat a fost tinuta n conditii improprii si a intrat apa in motor prin carburatoare. Din fericire au fost afectate ca piese doar cilindrii si carburatoarele, restul de piese din motor nu au oxidat. Cilindrii au fost alezati iar carburatoarele voi incerca sa le recuperez deoarece sunt foarte scumpe. Acesta este motorul asa cum a ajuns la mine:

 

5f1bc6078aea4_bmwr60(1).thumb.jpg.deaa4daccc522fdb92b732d716efcefd.jpg

 

5f1bc60d0d000_bmwr60(2).thumb.jpg.267d3b63e01696ef692ee6aa81727c5d.jpg

 

5f1bc61a1439c_bmwr60(3).thumb.jpg.085c2f68a2788e723dc5d71ecde9620b.jpg

 

5f1bc61fdc955_bmwr60(4).thumb.jpg.62985957992af6eaff96ae2ff0cd3639.jpg

 

Demontarea lui:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

In motor am gasit ceva uzuri, nu exagerate avand in vedere varsta motocicletei si faptul ca motorul nu a fost reparat niciodata. Astfel, cuzinetii prezentau niste zgarieturi si o uzura medie a materialului iar pe fusurile arborelui am gasit o uzura de 3-4 sutimi.

 

Cuzinet biela:

 

5f756bc9d5f33_cuzineti-bmw-r602.thumb.jpg.d80a597cd8afa1a630982fd248cc592c.jpg

 

Cuzinet palier, dupa cum vedeti nu este din doua bucati ci dintr-o singura foaie de tabla cu material imbinata printr-o cheie (se vede exact in centrul imaginii).

 

5f756bcad0122_cuzineti-bmw-r603.thumb.jpg.aaa1f9ccd047d9767747764bd6ffa937.jpg

 

Dupa constatare au inceput si aventurile, motoarele acestea boxer de BMW (din 1969 pana in 1994) au niste particularitati care te dau un pic peste cap daca nu le cunosti. Astfel ca mi-a luat ceva timp pana le-am dat de cap. Din procesul de fabricatie au rezultat mai mute tipuri de arbori si implicit cuzineti de palier. Astfel, pe fiecare cota (standard si reparatii) au si cod de culori in functie de cotele arborelui rezultate din procesul de fabricatie si avem cuzineti standard rosu, verde si albastru fiecare dintre ei avand alte dimensiuni pentru fiecare cota in parte. Nebunia continua si poti avea surpriza ca pe acelasi arbore sa ai cuzinet rosu in fata si cuzinet albastru in spate pe aceeasi cota (standard sau reparatii). La cuzinetii de biela nu exista culori ci doar cote de reparatii, in schimb exista culori pentru biela in sine pt ca difera greutatile intre ele si astfel daca ai un motor facut din bucati trebuie sa cantaresti bielele dar nu e cazul nostru.

 

Am putut sa identific dimensiunea corecta prin verificarea codului de piesa dupa ce am extras cuzinetii din palieri si am aflat ca ne trebuie cuzineti reparatia 1 albastri:

 

5f7572a75a26b_bmw-r60-510.thumb.jpg.8ddf8e5c499742c7762c022b361b21cb.jpg

 

Dupa ce am lamurit acest aspect m-am lovit de o alta problema la fel de presanta, desi cuzinetii au acelasi cod nu au acelasi numar de gauri cuzinetul din fata avand in plus doua gauri care trimit uleiul catre chiulase si o gaura in care intra un bolt de blocare:

 

5f757424ca07c_bmw-r60-55.thumb.jpg.be63b13fcc9fbc39307ae7bade6753d3.jpg

 

5f757425c541b_bmw-r60-56.thumb.jpg.ebd3d6c190374449fb3c803e52a98564.jpg

 

 

5f75742c19bf7_bmw-r60-512.thumb.jpg.65a35e0282c92921435060a92d129b67.jpg

 

5f75743267afa_bmw-r60-513.thumb.jpg.44908829856d909db2a35a1026a7e7fe.jpg

 

Pe internet nu am gasit nici o informatie, am intrebat pe grupuri din USA si UK si nu stia nimeni. Am intrebat la Bavaria Otopeni si au ridicat din umeri si asa ca am riscat si am cumparat cuzinetii urmand sa dau eu gaurile respective.

 

Cuzineti originali BMW:

 

20200611_142024.jpg.f01d8f3b0b0474945cb6be6828b870b9.jpg

 

5f7574f04c3ec_cuzinetinoipalier.thumb.jpg.5dad1947fc03892c3fde6062c5a00b1a.jpg

 

Dupa ce mi-am facut semnele am facut masuratorile si am gaurit cuzinetii:

 

5f75754856f86_bmw5.thumb.jpg.5fc03cfe2d654358a32ad7012bbd2e15.jpg

 

gaura-cuzinet.thumb.jpg.09e8a7ab643fefbc5adac51ca5d902bf.jpg

 

Dupa ce am dat gaurile am gasit informatia necesara in manualul de reparatii: cuzinetii sunt identici dar gaurile se dau dupa montaj cu un burghiu lung care sa treaca prin canalele de ungere din palierul fata.

 

5f757b5089dfc_bmw8.thumb.jpg.df06a9e7653b7b9fa58d7399116ea8a2.jpg

Thumbs.db

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 m am bucurat ca ai postat si ma bucur ca ne tii la curent 

2 m am uitat ca la o operatie pe cord deschis , e frumos ceea ce faci. 

3 proiecte de genu asta te invata sa apreciezi munca si timpul necesar pentru a aduce un astfel de motor in stare foarte buna. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O alta problema am avut cu arborele, l-am dus la rectificat si m-a sunat strungarul sa-mi spuna ca nu-l poate rectifica din cauza contragreutatilor care la aceste modele boxer sunt detasabile. Asa mi-am dat seama si de ce sunt detasabile, se foloseste acelasi arbore la capacitati cilindrice diferite si se compenseaza cu plus sau minus cu ajutorul contragreutatilor. Problema e ca ele fiind montate pe interior (prin nituire) nu poti ajunge cu piatra pentru a rectifica fusul bielelor. Asa ca a trebuit sa elimine niturile groase de 10mm, sa marcheze contragreutatile, si pe urma sa rectifice si sa faca alte nituri care au fost presate la cald. A fost un pic de bataie de cap dar a iesit treaba buna:

 

5f77560f397c3_bmw11.thumb.jpg.fc7232992fb1f4d6294492398f547ec8.jpg

 

5f77562948581_bmw2.thumb.jpg.c1e78e01bd8ad24b91eaab42ff75b265.jpg

 

5f77563fdb9c6_bmw1.thumb.jpg.7edfe6c5baee4b6f9e480d4d552b773a.jpg

 

La cuzinetii de jos axial am gasit o problema, unul dintre ei avea compozitie sarita si a trebuit sa comand unul nou dar si aici e o intreaga poveste pt ac sunt pe mai multe dimensiuni si il poti comanda numai dupa ce montezi arborele si masori jocul axial care nu trebuie sa fie mai mare de 0,12mm. Desi postez acum imaginea cu cuzinetul axial nou acesta a fost cumparat dupa montarea arborelui si determinarea jocului axial:

 

5f775694ec467_cuzineti2.thumb.jpg.2a5881f9cac71c0c577c47a72560e881.jpg5f775697a196e_cuzineti-bmw-r601.thumb.jpg.6b63765b58651e0638146a53230e01d2.jpg

 

20200722_180406.thumb.jpg.9083b446f77d8c01bd31c987a4c1fa59.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

stiu ca intrebarea e mai mult retorica , dar voi intreba totusi : 

ce ai sfatui pe cineva sa aleaga ca moto "clasica" : bmw , clasic, simplu , fara atas, sau un dnepr m16 sau ural cu tractiune pe atas ? 

bmw : nu are atas, dar are piese de schimb usor de gasit la nevoie 

ural/nipru : au atas, eventual cu tractiune, sau chiar un m72 care arata mai frumos (dupa mine) 

 

Avand in vedere ca ai demontat ambele motoare, pentru un mecanic mediocru (spirit tehnic dar fara experienta) , fara acces la strungar , ce ar fi mai usor de mentinut pe roti (presupunem ca punctul de plecare nu e o epava ci o motocicleta functionala)

 

buget TOTAL (moto si eventuale reparatii) in jur de 3500e max 5000 daca chiar merita :) 

 

PS : ma gandesc din cand in cand ca as vrea o motoreta "clasica" dar perfect functionala pentru plimbari de 20-30km in weekendurile cand e soare :)) (fantezii momentan ca buget alocat nu am) 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe 12/16/2020 at 12:01 gaxel a scris:

stiu ca intrebarea e mai mult retorica , dar voi intreba totusi : 

 

In situatia ta as merge pe BMW, in cazul unor reparatii ai mai mult succes. Astea rusesti se pot repara si sa mearga bine dar daca nu le cunosti "metehnele" poti sa esuezi foarte usor. Am intalnit motoare cu multe piese noi si desi reparatia a fost cu intentii bune (sa iasa cat mai bine) totusi nu au mers pt ca in anumite chestiuni au gresit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

 

Setul motor cu pistoane noi originale si cilindri alezati:

 

20200802_173236.thumb.jpg.3ece5284c485d262a6e6a9e9fe4cf685.jpg

 

Iata si problema principala pe care o avea motorul, apa s-a infiltrat in motor prin cablurile de acceleratie si au fost afectate carburatoarele, setul motor si o chiulasa. 

 

20200802_173247.thumb.jpg.213b0257f3f66498e4564df5ba637b18.jpg

 

Unul dintre pistoane a fost gaurit prin bataie de cel care a demontat motorul, asa de blocat era.

 

20200802_173244.thumb.jpg.52bfcc72f07391d8354108f1f7e38e2b.jpg

 

Chiulasele cu supape rectificate, am fost nevoit sa schomb doua arcuri de supape pt va erau corodate de apa:

 

20200802_171249.thumb.jpg.84c53750356fcb63e756f66d35403438.jpg

 

Montarea setului motor:

 

20200802_173252.thumb.jpg.a181c6f205d7d6aca67f728d67ab89f4.jpg

 

20200802_173256.thumb.jpg.b3d636f63633e6131d2eba879d074a33.jpg

 

20200802_173323.thumb.jpg.596960e3b7c8c8fe0248e58a0c8a596c.jpg

 

20200802_173340.thumb.jpg.1c955ab79dfd974cb02904c45f2355fa.jpg

 

Tevile curatate si vopsite cu lac:

 

20200818_192729.thumb.jpg.4f3620d4676a43f1b137e913646e09e4.jpg

 

Rampa de culbutori:

 

20200822_111916.thumb.jpg.e2e5bac6a6cc6af699ede16e822847ab.jpg

 

20200822_111511.thumb.jpg.3a48ba8c44ed96e914803c6fa189a56d.jpg

 

Garnituri noi originale, totusi le-am dat un strat de silicon Elring deoarece in timp acel cauciuc imbatraneste si slabeste etansarea:

 

20200823_130959.thumb.jpg.db32fbea531821e6f311da822e63b67b.jpg

 

20200823_131005.thumb.jpg.7b0789b6a39de9a0b95772aaa4cd4da5.jpg

 

20200823_131208.thumb.jpg.4bfcba47d83c633f21b19f0995c22755.jpg

 

20200823_132332.thumb.jpg.763a54260b8b523182b07470a79dc0d7.jpg

 

20200823_132809.thumb.jpg.56ff6c68380b3314fb68f18d8d90f2e4.jpg

 

Cilindrii montati:

 

20200823_133207.thumb.jpg.ca0f3281ddeae8543e57b54e58a7c177.jpg

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...