Motobikes Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Cele două versiuni ale noului model de KTM 1290 Adventure au fost zărite în timpul testelor finale în preajma orașului Mattighofen. Varianta standard are tot roată față de 19”, iar versiunea R de 21”. Apare motorul Euro 5 cu două radiatoare, rezervorul este mai jos și ciclistica este modificată serios. foto: Motorrad Magazin Există noutăți serioase de la Mattighofen, cum arată pozele publicate de colegii de breaslă de la Motorrad Magazin. În Austria au fost spionate versiunile aproape definitive ale noului KTM 1290 Adventure: cea standard S, cu jante de aliaj (fața de 19”) și cea R cu jante cu spițe tubeless (fața de 21”), suspensii cu cursă mai lungă și parbriz mai mic. Lipsesc doar elementele grafice cu culorile oficiale, dar motocicletele se pot vedea în detaliu, fără camuflaje. Se confirmă, evident, motorul LC8 cu doi cilindri în V la 75 de grade, care debutează aici în versiunea Euro 5. Nu știm încă dacă a crescut cilindreea sau puterea (cum a fost cazul cu multe dintre concurente), dar modelul 1290 nu stătea deloc rău la aceste capitole oricum. Pragul psihologic de 170 CP este aproape. Din poze este evident cât s-a lucrat la partea estetică și la distribuția maselor, dar și la sistemul de răcire. Acesta pare să aibă două radiatoare separate (ca pe motocicletele de enduro sau de motocros), în locul unuia singur, dispus central. Această soluție, pe de o parte, expune mai puțin radiatorul la loviturile de pietre aruncate de roata față și, mai ales, îmbunătățește canalizarea aerului cald către carenele laterale, care sunt complet inedite. Aceste modificări devin necesare odată cu adoptarea normelor Euro 5 și ar trebui și să rezolve unul dintre defectele binecunoscute ale marelui 1290 austriac – căldura transmisă de motor pe timp de vară. Farul nou cu led prezintă un spațiu în centru care ar putea fi ocupat de radarul sistemului de cruise control adaptiv, o premieră absolută în lumea moto, care ar trebui să facă parte din gama de opțiuni pentru vasul amiral al gamei adventure KTM. Evident, sunt deja prezente sisteme precum Cornering ABS, suspensiile electronice (pe varianta S) și un sistem evoluat de gestiune a motorului. Rezervorul s-a schimbat și el, devenind mai substanțial în partea de jos, ca pe 790 Adventure. Această soluție amintește de motocicletele de Dakar de acum câteva decenii, rezultatul fiind o motocicletă cu centrul de greutate mai jos și mai îngustă în zona genunchilor. Și astea nu sunt toate noutățile. Pe KTM 1290 Adventure 2021 apar și un nou subcadru spate realizat din aluminiu și lăsat la vedere și o basculă tot din aluminiu care pare mai robustă decât cea actuală. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.