Jump to content

FCC TSR Honda France a câștigat la Le Mans cu un motor aproape stock!


Motobikes

Recommended Posts

Echipa FCC TSR Honda France a obținut prima victorie în competiții de nivel mondial pentru noua Honda CBR1000RR-R Fireblade, fără a modifica prea mult motorul motocicletei standard.

5f4ba0e68d6ca.jpg

Îi mulțumim prietenului Adrian „Sinner” Rus pentru informațiile din interior și pentru fotografiile din acest articol. Urmăriți-i vlogul despre lumea curselor de motociclism viteză, dați-i like-uri și share-uri pe Facebook și pe Instagram.

FCC TSR Honda France este, în mod oarecum bizar, o echipă japoneză, în ciuda particulei „France” din denumire. De fapt, echipa japoneză se numește TSR și a alergat pentru prima dată în Cursa de 8 Ore de la Suzuka în 1990. FCC, un producător japonez de ambreiaje, este sponsorul principal al echipei de mulți ani încoace. Iar Honda France, importatorul mărcii japoneze în Hexagon, s-a alăturat proiectului atunci când japonezii au decis să facă sezon complet în anduranță, fără a se mai limita doar la cursa de la Suzuka (una de foarte mare importanță pentru producătorii japonezi, practic echivalentă cu un titlu mondial în MotoGP).

5f4ba1063db63.jpg

Din 2003 până în 2015, FCC TSR Honda a obținut trei victorii și patru podiumuri la Suzuka, fiind una dintre echipele principale susținute cu efort de uzină de Honda. În 2016 au făcut sezon complet pentru prima dată, obținând un podium la Le Mans la prima participare și, în sezonul 2017-2018, au devenit campioni mondiali în anduranță.

efe01961-ec21-444a-904f-3dc1dca413b6.jpg

Cursa de 24 de Ore de la Le Mans din 2020 a avut o semnificație deosebită pentru ei, căci erau vârful de lance al efortului Honda în anduranță și au venit cu noua CBR1000RR-R SP. De obicei, când apare un model complet nou, succesul în anduranță întârzie puțin, căci cursele lungi, de 24 de ore, scot în evidență orice mică problemă a motocicletei complet noi, care nu a trecut încă prin furcile caudine ale anduranței.

4d1a08a9-d6fe-4bda-9dc6-9822651b4e93.jpg

Probabil de aceea echipa japoneză a optat să nu umble prea mult în motorul noii CBR. Propulsorul a fost preparat de specialiștii de la TSR în configurație stock, folosind inclusiv arborii cu came standard (deși aceștia se pot schimba la clasa regină, EWC). Practic, singura componentă mecanică aftermarket folosită a fost kitul de ambreiaj FCC. Mai mult de atât, același motor a fost folosit în antrenamentele libere, calificări și cursă, adunând astfel foarte mulți kilometri, în condiții de fiabilitate ireproșabilă. Motorul noului model de CBR1000RR-R dezvoltă 218 CP în configurație stock și este derivat din propulsorul folosit în Cursa de 8 Ore de la Suzuka în anii trecuți. Echipa a folosit ulei Motul 300V.

b718eb22-688e-4494-a86e-708b660e10c4.jpg

Pentru a obține victoria, piloții Josh Hook, Mike di Meglio și Freddy Foray au parcurs 816 tururi ale circuitului Bugatti în cele 24 de ore, acumulând astfel peste 3.414 km de forjă continuă. Victoria a venit de la sine, pentru că toți cei trei piloți au fost foarte rapizi, nu au făcut greșeli și motocicleta n-a făcut niciun fel de probleme. Mike di Meglio a stabilit și recordul de cursă, pe timpul nopții, cu un 1’36,985.

718baa15-a8f1-4510-84a5-d7bee56a6156.jpg

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...