Motobikes Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Reprezentanta ideii de Dark Side of Japan s-a înnoit complet. Mai ușoară, pai puternică și mai rafinată, modelul 2021 reprezintă prima revoluție din istoria gamei MT. A venit, în sfârșit! Yamaha MT-09 2021 evoluează profund, devenind ceea ce poate fi considerat un model complet nou. Crește cilindreea, care ajunge la 889 cmc, crește și puterea până la 119 CP (cu 4 CP în plus față de modelul). Cu peste 250.000 de exemplare vândute în toată lumea, gama Hyper Naked MT de la Yamaha (care pornește de la micuța MT-125 și ajunge până la MT-10, cu motorul de R1) a obținut un succes în continuă creștere din 2013 până astăzi. MT-09 este unul dintre cele mai de succes modele ale seriei, cu 50.000 de exemplare vândute din prima versiune (cea Euro 3, produsă între 2013 și 2017) și ceva mai puțin de atât din a doua versiune (când a intrat în gamă și varianta mai rafinată, MT-09SP). Dar, deși a evoluat de-a lungul timpului atât în materie de eficiență, cât și în materie de rafinament, MT-09 a rămas, tehnic vorbind, destul de apropiată de modelul inițial. Asta până la versiunea 2021: motocicleta se schimbă acum radical în toate privințele, de la la motor, la ciclistică și până la estetică. Noul motor CP3 cu trei cilindri a fost complet reproiectat, obținând astfel un propulsor mai puternic și mai ușor (cu 700 g mai ușor decât predecesorul, mai exact). Cilindreea crește până la 889 cmc prin intermediul unui alezaj cu 3 mm mai mare. La nivel de performanțe, asta se traduce printr-un plus de putere de 4 CP, ajungând astfel la 119 CP la 10.000 rpm. Avantajele cele mai importante se obțin însă în materie de cuplu, cu o valoare maximă de 93 Nm, atinsă cu 1.400 rpm mai jos față de modelul precedent, la 7.000 rpm. Sistemul de alimentare a fost complet revizuit, cu injectoare amplasate mai aproape de cilindru, în galeria de admisie, pentru a direcționa jetul acestora direct pe supape, îmbunătățind astfel pulverizarea carburantului și obținând astfel o ardere mai eficientă, pentru o scădere a consumului cu 9%. Și traseul de admisie este diferit (acum are un filtru cu trei canale cu lungimi și secțiuni diferite), la fel ca și evacuarea, acum mai ușoară (-1.400 g). Se schimbă și sistemul de control ride-by-wire YCC-T cu o comandă dotată cu senzor montat direct pe manșon, ca pe YZF-R1. Transmisia a fost modificată pentru a se adapta la noua livrare a puterii, cu rapoarte mai lungi pentru primele două trepte, un schimbător complet reproiectat și un quickshifter care acum oferă asistență atât la schimbarea în treaptă superioară, cât și la retrogradare. S-a schimbat și ambreiajul servoasistat și antihopping. Pe partea de asistență electronică, apare noua platformă inerțială cu șase axe derivată din cea introdusă pe R1 în 2015, care permite folosirea sistemului de control al tracțiunii (TCS) pe trei niveluri, „slide control” (SCS), wheelie control (LIF) și ABS cu gestiune a frânării, care limitează transferul de masă și ridicarea roții spate pe frânare. Rămân valabile cele trei moduri de putere, denumite în continuare D-mode. S-au schimbat complet și cadrul Deltabox și bascula din aluminiu turnat sub presiune, cu tehnologia „controlled filling”; când se ia în considerare și subcadrul șeii, economia de greutate ajunge la 2,3 kg, fiind revizuite și valorile rigidității laterale și torsionale ale cadrului, îmbunătățind stabilitatea fără a compromite agilitatea și senzațiile transmise pilotului. Și geometria ciclisticii este diferită, lagărul furcii fiind cu 30 mm mai jos, pentru a îmbunătăți feedback-ul trenului de rulare față. Se schimbă și forma basculei, care renunță la forma de „banană” pentru brațul drept și are lagărul în interiorul cadrului. Furca inversată KYB are jambe de 41 mm și este complet reglabilă; monoamortizorul spate, complet reglabil, este nou. Jantele au câte 10 spițe și sunt mai ușoare cu 700 g față de cele precedente. Frânele față au etrier și pompă radiale Nissin, ca pe YZF-R1, cu două discuri de 298 mm. Toate aceste schimbări sunt accentuate de designul minimalist, care reduce la esență suprastructurile (Yamaha vorbește despre conceptul „coverless”), lăsând la vedere mecanica și componentele funcționale. Ideea este să se transmită senzațiile de putere și de cuplu printr-o centralizare serioasă a maselor, accentuând liniile musculoase ale motocicletei. Farul, rezervorul, șaua și evacuarea s-au apropiat cât mai mult posibil de motor; noua culoare Crystal Graphite a cadrului a fost aleasă pentru a evidenția calitatea pieselor mecanice. În general, noul design subliniază sportivitatea și agilitatea noii MT-09, care oprește acul cântarului la 189 kg, cu 4 mai puțin decât modelul actual. Farurile sunt full LED, cu o unitate inedită pe față care schimbă complet look-ul lui MT-09 și cu un nou stop pe spate care proiectează o lumină în formă de Y. Bordul abandonează precedenta unitate cu LED în favoarea unui panou TFT color de 3,5 inci, cu turometrul în formă de bară, care își schimbă culoarea în funcție de creșterea în turație, în timp ce display-ul include ceas, indicator de treaptă de viteză, temperatura motorului, a mediului ambiant și diferite alte informații. Bordul se integrează cu aplicația Yamaha My Ride, disponibilă pentru iOS și Android, care permite înregistrarea datelor (distanța totală, viteza maximă, viteza medie, accelerația, unghiul de înclinare) fiecărei ture pe motocicletă, plus adăugarea de poze din călătorie, care pot fi apoi încărcate pe rețelele sociale. Noua MT-09 va fi disponibilă în trei culori: Storm Fluo, Icon Blue și Tech Black și va ajunge la dealerii Yamaha începând din primăvara lui 2021. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.