Jump to content

Triumph prezintă noul Trident 660


Motobikes

Recommended Posts

Iată toate detaliile despre noul naked entry level din gama Triumph – Trident 660. Modelul va apărea la finalul lunii ianuarie.

trident-hero-static-4.jpg

Iată-l, în sfârșit: noul Triumph Trident. Un model foarte important pentru producătorul din Hinckley, cu un nume de tradiție, preluat de la modelul legendar care le-a adus celor de la Triumph trei victorii în Isle of Man TT, între 1968 și 1975. Numele dă măsura importanței acestui proiect pentru producătorul britanic. De la renașterea mărcii Triumph, de la începutul anilor ’90, britanicii au țintit mereu segmentul premium al pieței, dar, odată apariția acestui nou Trident 660, Triumph intră pentru prima dată într-o lume foarte competitivă, cea a naked-urilor de cilindree medie, dominată până acum de modelele japoneze. Scopul acestui proiect ambițios a fost să se evite compromisurile și să-i bată pe adversari din toate punctele de vedere: preț, calitatea finisărilor, fiabilitate (grație intervalelor de întreținere de 16.000 km, adică cu între 25 și 65% mai bine decât majoritatea modelelor din segment, cu garanție de 2 ani care se poate extinde la 4) și performanțe.

trident-hero-static-2.jpg

Proiectul a apărut ca urmare a ideii de a cuceri un public nou, care nu este neapărat legat deja de marca Triumph, indiferent de vârsta și experiența riderului (de la motociclistul tânăr până la cel experimentat care vrea o motocicletă agilă și până la publicul feminin). Adică o motocicletă accesibilă și ușor de pilotat, care nu sacrifică însă valorile Triumph, începând cu motorizarea cu trei cilindri care, în acest caz, reprezintă un element distinctiv, împreună cu estetica, aceasta fiind fructul colaborării între departamentul de design din Hinckley și renumitul Rodolfo Frascoli.

Propulsorul este derivat din cel de pe Street Triple S, dar a fost revizuit în profunzime, fiind schimbate nu mai puțin de 67 componente (printre care și clapetele de accelerație, carterele, arborii cu came, cămășile cilindrilor, aproape toată cutia de viteze, arborele contraraotativ de echilibrare, conductele de admisie), putându-se astfel vorbi de un motor complet nou.

trident-engine.jpg

Motorul tricilindric, care promite compromisul ideal între cuplul la turații joase și puterea în plaja superioară de turație, are 12 supape, doi arbori cu came, alezaj și cursă de 74 și 51,1 mm, cu un raport de comprimare de 11,1:1, dezvoltând 81 CP la 10.250 rpm, cu un vârf de cuplu de 64 Nm la 6.250 rpm. Partea interesantă este că 90% din cuplul maxim este disponibil pe majoritatea plajei de turație. Există și un kit de limitare a puterii pentru a se încadra în regulile pentru permisul A2, puterea ajungând astfel la 47,8 CP și cuplul la 51 Nm. Evacuarea se află sub motor, ambreiajul antihopping are comanda servoasistată și, opțional, este disponibil quickshifter-ul bidirecțional Triumph Shift Assist.

trident-hero-riding-10.jpg

Motocicleta este gândită pentru a fi cât mai ușoară, mai accesibilă și mai ușor de pilotat. Trident 660 este compact, ușor (189 kg cu plinurile făcute), îngust, cu șaua joasă (doar 805 mm). Pasagerul poate avea la dispoziție mânere de susținere, acestea fiind oferite opțional.

Cadrul este din țeavă de oțel, cu suspensii produse de Showa: pe față avem o furcă SFF inversată, cu jambe de 41 mm și cursă de 120 mm, pe spate un monoamortizor reglabil la pretensionare cu cursă de 133,5 mm. Jantele de 17” au pneuri Michelin Road 5. Frânele au două discuri de 310 mm pe față și unul de 255 mm pe spate, cu ABS în echiparea de serie, evident. Etrierele au câte două pistonașe pe față și unul pe spate.

trident-hero-static-2.jpg

Stilul este la jumătatea drumului dintre retro și modern, cu diverse elemente specifice Triumph, combinate cu soluții mai minimaliste și mai sportive. Suportul plăcuței de înmatriculare este montat pe basculă, eliberând și mai mult codița, care este deja foarte îngustă și minimalistă.

trident-showa-forks.jpg

Electronica include un pachet peste ceea ce te-ai aștepta în acest segment, cu două moduri de pilotaj pentru sistemul de accelerație ride-by-wire și pentru controlul tracțiunii, acesta din urmă dezactivabil. Modurile sunt clasicele Road și Rain.

Bordul a fost realizat special pentru acest model și constă într-un display dublu mixt TFT color/LCD. Bordul poate fi conectat cu aplicația My Triumph Connectivity System (opțional) și suportă navigație afișată în stil „turn-by-turn”, o interfață de control pentru GoPro, integrarea unui smartphone și redarea muzicii prin conexiunea Bluetooth.

trident-instruments-accessory-incoming-c

Farul are un proiector cu LED, cu logo-ul Triumph în interior. Tot full-LED este și stopul spate și semnalizatoarele care se dezactivează automat. Printre opționale se numără manșoanele încălzite, priza USB sub șa și alarma.

Noul Triumph Trident 660 va apărea la dealeri în ianuarie 2021, prețul anunțat pentru Italia fiind de 7.995 de euro. Importatorul Triumph pentru România este Motoboom.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...