Mergi la conţinut

BMW prezintă noile S 1000 R și G 310 R!


Motobikes

Recommended Posts

BMW Motorrad a înnoit complet două modele din gama naked, agresivul S 1000 R (care era aproape neschimbat de când a fost lansat, în 2014) și modelul entry-level G 310 R, odată cu trecerea la normele Euro 5.

P90407536_highRes.jpg

BMW S 1000 R devenise unul dintre cele mai populare hypernaked-uri de pe piață în ultimii ani, bazându-se pe combinația dintre motorul puternic, designul agresiv și un oarecare caracter practic, cu dotări precum manșoane încălzite și pilot automat. Bavarezii nu au schimbat prea mult modelul bazat pe „racheta” S 1000 RR de când l-au lansat și asta începea să se vadă. Acum, după ce au luat la bord criticile și observațiile aduse de presă și de clienți, nemții au schimbat complet modelul.

P90407567_highRes.jpg

Schimbarea sare în ochi, în primul rând la capitolul estetică. A dispărut stilul asimetric și oarecum improvizat al vechiului model (una dintre critici era că arăta ca o motocicletă carenată accidentată căreia i se montase un proiector și un ghidon lat), în favoarea unui stil mai rafinat și mai închegat, care integrează foarte bine motocicleta în familia de naked-uri actuale BMW. Farul este simetric, full LED, și silueta motocicletei este chiar mai agresivă și mai încărcată pe față decât înainte.

P90407256_highRes.jpg

Noul BMW S 1000 R este bazat pe actualul S 1000 RR, atât din punctul de vedere al motorului, cât și al ciclisticii. Cadrul și bascula sunt gândite în sistemul Flex Frame și sunt preluate direct de la S 1000 RR, facilitând și o poziție mai bună în șa – motocicleta fiind mai îngustă și riderul stând cu genunchii mai apropiați. Ghidonul are poziția reglabilă, putând fi deplasat cu 10 mm mai în față și, opțional, sunt disponibile risere mai mari cu 10 mm, care înalță ghidonul.

P90407559_highRes.jpg

Noul motor, preluat de pe S 1000 RR, nu are și sistemul de distribuție variabilă ShiftCam, dar dezvoltă tot 165 CP la 11.000 rpm, cu un cuplu mai mare, de 114 Nm la 9.250 rpm. Mai mult de atât, cuplul este distribuit mai bine pe toată plaja de turație. Astfel, un cuplu de minimum 90 Nm este disponibil între 5.500 și 12.000 rpm și motorul dezvoltă deja 80 Nm de la 3.000 rpm. Pentru a reduce nivelul de zgomot și consumul de combustibil la viteze de croazieră, treptele 4, 5 și 6 ale cutiei de viteze au rapoartele mai lungi. Ambreiajul este anti-hopping.

P90407630_highRes.jpg

Motorul este cu 5 kg mai ușor decât vechea unitate și greutatea motocicletei a scăzut, per total, cu 6,5 kg față de vechiul model, ajungând la 199 kg la gol. Greutatea poate scădea cu încă 4,8 kg dacă se optează pentru pachetul M (care include jantele din fibră de carbon).

Cadrul promite performanțe mai bune pe frânare și pe viraje, cu un compromis mai bun între stabilitate și manevrabilitate, plus feedback transmis riderului. Noua basculă are ranforsarea în partea de jos, soluție tehnică adoptată de toate motocicletele moderne de competiție.

P90407263_highRes.jpg

Cum era de așteptat, electronica este la un nivel ridicat. Trei moduri de pilotaj sunt în echiparea standard, la fel ca sistemul de control al tracțiunii și ABS Pro. Există opțiunea „Riding Modes Pro”, care include modul „Dynamic Pro”, plus sisteme precum Dynamic Brake Control (DBC), controlul frânei de motor (MSR) și funcția „Power Wheelie” (pe care abia așteptăm s-o testăm).

P90407257_highRes.jpg

Încă o componentă așteptată demult pe supernaked-ul bavarez era bordul TFT de 6,5 inci, preluat și el de pe S 1000 RR. Acesta oferă mai multe moduri de afișare a informațiilor, se poate controla facil de la ghidon, folosind rotița „Multi-Controller”. Luminile sunt full-LED și, opțional, există Headlight Pro, cu Adaptive Turning Light, care luminează în viraj.

P90407642_highRes.jpg

Naked-ul mic BMW G 310 R a primit o ușoară actualizare cu ocazia trecerii la normele Euro 5, aceasta fiind vizibilă din exterior mai ales la nivelul părții frontale, unde micul roadster se laudă cu un far nou, care îl plasează stilistic foarte bine în familia de naked-uri bavareze. Motorul monociclindric de 313 cmc are tot 34 CP și 28 Nm, dar respectă acum normele Euro 5, are accelerația comandată electronic ride-by-wire și un ambreiaj anti-hopping și servoasistat.

P90407641_highRes.jpg

Manetele de ambreiaj și de frână sunt acum reglabile în patru trepte și luminile sunt full-LED.

Sursa

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...