Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Motobikes

Harley-Davidson prezintă noul Pan America 1250, în două versiuni

Recommended Posts

Harley-Davidson a prezentat în sfârșit prima motocicletă adventure din istoria companiei americane – noul Pan America 1250, în versiunile de bază și Special, cu suspensii cu gardă la sol variabilă.

201482-pan-am-ra1250-pan-am-ra1250s-0325

După lansarea modelelor 2021 Harley-Davidson la începutul acestui an, a urmat un nou eveniment virtual de lansare, de data aceasta pentru un model complet nou – o motocicletă despre care se vorbea deja din vara lui 2018, când au apărut primele poze oficiale. Apoi am văzut noul Harley-Davidson Pan America 1250 la EICMA 2019, sub formă de concept, alături de roadster-ul sportiv Bronx.

Noul Pan America a fost acum prezentat oficial, în varianta de serie. Va concura într-un segment foarte disputat, cu modele consacrate precum BMW R 1250 GS, Ducati Multistrada V4, KTM 1290 Super Adventure S și Triumph Tiger 1200 – o misiune deloc simplă având în vedere prestigiul acestor modele, dar e clar că inginerii din Milwaukee au depus toate eforturile.

21-ra1250-e77-r.jpg

Noul Pan America este primul model Harley-Davidson care folosește ineditul motor V2 Revolution Max de 1.252 cmc, cu răcire cu lichid și cu funcție parțial portantă, cu unghiul dintre cilindri de 60 de grade, o putere maximă de 150 CP la 9.000 rpm și un cuplu maxim de 127 Nm. Motorul are un arbore contrarotativ pentru echilibrare și transmisia finală cu lanț.

201482-pan-am-ra1250-01581.jpg

Și ciclistica e inedită, cu cadrul din țeavă de oțel, furcă inversată și suspensia spate montată central, pe sistem de pârghii pentru acțiune progresivă. Sistemul de frânare are etriere radiale Brembo pe față, roți cu spițe și pneuri tubeless, cu diametre de 19 țoli pe față și 17 pe spate.

Masa declarată este de 228 kg la gol, care ajunge la 242 kg cu plinul făcut, la un rezervor de 21,2 litri.

201482-pan-am-ra1250s-00734.jpg

Pe lângă versiunea standard va exista și una denumită Special, cu dotări mai cuprinzătoare care includ suspensiile semiactive Showa controlate de un software conceput de H-D, senzori TPMS pentru presiunea în pneuri, cric central, pedală de frână reglabilă pentru pilotajul în picioare, protecții pentru radiator, scut motor din aluminiu, faruri adaptive în viraj, manșoane încălzite, apărători de mâini și amortizor de ghidon.

201482-pan-am-ra1250-01304.jpg

O avanpremieră este sistemul „Adaptive Ride Height” (ARH). Acesta variază înălțimea șeii, coborând suspensiile atunci când motocicleta se oprește, astfel încât riderul să ajungă mai ușor cu picioarele jos. Când motocicleta se pune în mișcare, suspensiile revin imediat la înălțimea normală. Se pot alege două variante de coborâre, cu 25 sau cu 50 mm. Sistemul nu afectează cursa utilă a suspensiei și intervine în funcție de cât de mult se frânează.

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×