Jump to content

Quartararo câștigă cea mai strânsă cursă de MotoGP din toate timpurile!


Motobikes

Recommended Posts

Fabio Quartararo a gestionat pneurile magistral și a atacat pe finalul cursei pentru a obține prima sa victorie pentru echipa de uzină Yamaha, în fața a două Pramac Ducati pilotate excelent de Johann Zarco și de fenomenalul debutant Jorge Martin.

EyJb8FMXAAAVnPn-scaled.jpg

Cursa clasei regină din Marele Premiu al orașului Doha a fost mai mult decât spectaculoasă: a avut cel mai strâns top 10 din istoria de 73 de ani a Motomondialului, la 5,382 secunde (recordul anterior era Brno 2018, cu 8,326 secunde). Mai mult, și top 15 a fost cel mai strâns din istorie, la sub 9 secunde între Fabio Quartararo pe locul 1 și Miguel Oliveira, pe locul 15.

Și așa cum arată și cifrele, spectacolul n-a lipsit deloc, ci dimpotrivă. Jorge Martin a luat un start excelent din pole-position și s-a instalat la conducere, cu coechipierul său, Johann Zarco, pe urmele lui. În spatele lor s-au luptat în pluton, foarte aproape, diverși piloți. Inițial, Alex Rins, pe locul 4, ataca puternic și încerca să treacă de Zarco pentru a ajunge la Martin. Dar, chiar și când Rins reușea depășirea pe zona virajată a circuitului (mai ales pe sectoarele 2 și 3), Zarco trecea pe lângă el ca trenul prin gară pe linia dreaptă, recăpătându-și poziția fără efort. Apoi a fost rândul lui Pecco Bagnaia să atace. La un moment dat, erau patru motociclete Ducati în top 5, când Bagnaia și Miller păreau să fie pe val, după jumătatea cursei.

În tot haosul general, Joan Mir și Jack Miller s-au duelat „la sânge”, atingându-se de cel puțin două ori, Maverick Vinales a ratat startul, dar a revenit puternic pe final de cursă, iar Fabio Quartararo a rulat în plutonul fruntaș (care era compact ca într-o cursă de Moto3), conservându-și excelent pneurile și atacând pe final. Francezul de la Yamaha i-a depășit în același tur, foarte hotărât, pe Zarco și pe Martin, apoi s-a distanțat suficient de cei doi ducatiști pentru a nu mai putea fi prins pe linia dreaptă. Ultimele tururi au fost o formalitate pentru Fabio, care avea o secundă avantaj și mergea impecabil.

Tot pe final, Zarco nu a suportat să fie eclipsat de mult mai puțin experimentatul său coechipier și l-a depășit în forță pe Martin, reușind să rămână în față până la final. Chiar și așa, cursa a fost una excelentă pentru Martin, care a luat un pole-position și un podium în doar a doua sa cursă în clasa regină, confirmând faptul că este un pilot de geniu. Fostul campion mondial la Moto3 a rulat relativ lent în fruntea cursei, conservându-și neașteptat de bine pneul. Practic, Martin folosea tactica Dovizioso: ritm fals în frunte pentru conservare, apoi forțarea ritmului pe final. I-a ieșit excelent. În ultimele trei tururi a tras tare, nu atât pentru a-l prinde pe Quartararo, cât pentru a se apăra de Zarco, căci știa că urmează un atac al francezului.

Vinales avea acces la podium, poate chiar la lupta pentru victorie, conform ritmului său pe final de cursă, dar a făcut câteva greșeli care l-au costat, fiind astfel nevoit să se mulțumească cu locul 5. Astfel, Vinales e la egalitate de puncte cu coechipierul său de la Yamaha, ambii având câte o victorie și un loc 5 în palmaresul de anul acesta. În fruntea clasamentului general se află însă (pentru prima dată în istorie) Johann Zarco, foarte consecvent, cu două locuri doi.

Dacă piloții de uzină Yamaha au avut o cursă foarte bună, nu același lucru se poate spune despre piloții Petronas Yamaha, cu Morbidelli terminând al 12-lea și Rossi având parte de o cursă dezastruoasă, terminată pe locul 16, după ce a rulat o mare parte a cursei pe ultimele locuri, la un ritm cu peste o secundă pe tur mai lent decât liderul din prima parte a cursei, Jorge Martin.

Până acum, sezonul 2021 livrează din plin ce a promis: spectacol pe pâine! Mai jos, rezultatele cursei:

DOHA MOTOGP, QATAR – REZULTATE
POZ.    PILOT                          NAT      ECHIPA TIMP/DIF.
1 Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) 42m 23.997s
2 Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP21) +1.457s
3 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP21)* +1.500s
4 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +2.088s
5 Maverick Viñales SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +2.110s
6 Francesco Bagnaia ITA Ducati Team (GP21) +2.642s
7 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +4.868s
8 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +4.979s
9 Jack Miller AUS Ducati Team (GP21) +5.365s
10 Aleix Espargaro SPA Aprilia Gresini (RS-GP) +5.382s
11 Enea Bastianini ITA Avintia Ducati (GP19)* +5.550s
12 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +5.787s
13 Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) +6.063s
14 Stefan Bradl GER Repsol Honda (RC213V) +6.453s
15 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) +8.928s
16 Valentino Rossi ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +14.246s
17 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +16.241s
18 Luca Marini ITA Sky VR46 Avintia Ducati (GP19)* +16.472s
19 Danilo Petrucci ITA KTM Tech3 (RC16) +16.779s
20 Lorenzo Savadori ITA Aprilia Gresini (RS-GP)* +38.775s
Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) DNF
Iker Lecuona SPA KTM Tech3 (RC16) DNF

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...