Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Motobikes

Viva Milller: dublă de vis Ducati la Jerez, într-o cursă foarte spectaculoasă!

Recommended Posts

Jack Miller a obținut a doua sa victorie în clasa regină a Motomondialului într-o cursă emoționantă pe circuitul Angel Nieto de la Jerez, urmat de coechipierul său de la Ducati, Pecco Bagnaia și de Franco Morbidelli, după ce marele favorit, Fabio Quartararo, a avut momente dificile după jumătatea cursei.

E0YofTYXoA4a2ve.jpg

Jack Miller avea un nod în gât (și pe bună dreptate) la finalul cursei de la Jerez, după ce obținuse prima sa victorie pe circuit uscat (și prima pentru Ducati). Australianul nu se număra printre favoriții la victorie, deși se calificase foarte bine, pe prima linie a grilei. Asta pentru că Jerez este considerat un circuit foarte nefavorabil pentru bolizii din Bologna. Singura victorie Ducati la Jerez a venit în 2006, cu Loris Capirossi la ghidon. Și ultima dublă Ducati a fost la Red Bull Ring în 2016, cu Iannone și Dovi. Cursa de astăzi a fost a avut al șaptelea cel mai strâns top 10 din istorie și tot al șaptelea cel mai strâns top 15 dintre toate cursele clasei regină de până acum.

E0VMApvVEAQbiEl.jpg

Dacă era un pilot Ducati care avea cotă bună pentru victorie, acesta ar fi fost Pecco Bagnaia, care a arătat un ritm excelent pe motocicleta italiană, indiferent de pistă și de condiții. Bagnaia pare să fie primul rider care a învățat să compenseze prin propriul pilotaj neajunsurile motocicletei Ducati. Primul de la Stoner încoace, cel puțin. Dar, chiar și așa, Jack Miller a fost cel care a profitat de momentul dificil al lui Fabio Quartararo, marele favorit la victorie.

E0YkQ7IX0AQc1m4.jpg

Ce s-a întâmplat cu Quartararo? Francezul avea un ritm de cursă excelent, obținuse pole-position-ul fără emoții ieri și părea să aibă drumul către victorie asigurat. Asta și după dubla reușită la Jerez anul trecut. Și, până la un punct, Fabio a confirmat, revenind după un start mediocru, în urma căruia ajunsese al patrulea. Se distanțase la conducere și părea să se îndrepte către o victorie sigură, dar a lăsat ritmul brusc, fiind depășit ulterior de Miller, Bagnaia și tot așa, terminând cursa abia al 13-lea. Prima ipoteză a fost a pneurilor uzate prematur, reluările în super-slow motion părând să confirme această ipoteză, căci partea dreaptă a pneului Michelin nu arăta bine deloc. Dar nu a fost deloc așa: problema a fost la pilot, nu la motocicletă. Fabio a suferit de sindrom de compartiment sau „arm-pump”, adică blocarea mușchilor antebrațului în urma efortului intens și repetat, cauzată de umflarea acestora într-un spațiu prea strâns. E o problemă foarte comună pentru piloții de moto (pe asfalt și în off-road). Jack Miller s-a operat pentru „arm-pump” după etapele din Qatar și mulți alți piloți au fost afectați de această problemă în trecut (printre ei, Cal Crutchlow și Dani Pedrosa).

E0YmBucX0AI7zBM.jpg

După ce Fabio a ieșit din joc, lupta pentru podium a fost destul de scurtă, căci Miller s-a distanțat la conducere, urmat de Pecco, care pur și simplu nu reușea să recupereze suficient. În spatele lor Morbidelli rula „la limită” (conform propriilor declarații după cursă), dar a reușit să țină ritmul și să se pună la adăpost de eventualele atacuri ale lui Taka Nakagami, care a rulat excelent, mai ales pe final de cursă, ajungând foarte aproape de podium la finalul unui weekend în care s-a arătat foarte rapid în fiecare sesiune.

Joan Mir a limitat pierderile într-o cursă complicată, terminând al cincilea, după ce coechipierul său a căzut, iar Aleix Espargaro a confirmat vârful de formă al său și al motocicletei Aprilia RS-GP cu un loc șase la puțin peste 5 secunde de lider, după ce a fost implicat și în lupta pentru podium la un moment dat.

E0VmV7BXIAAjgNc.jpg

Marc Marquez a pornit de pe 14 și nu a forțat, rulând mult timp în zona locurilor 11-12, în spatele coechipierului său de la Repsol Honda, Pol Espargaro. Campionul din Cervera a dat totuși măsura nivelului său terminând pe locul 9 într-o cursă în care nu și-a asumat riscuri, în fața lui Pol (care este în formă fizică 100% și a rulat două etape și două sesiuni de teste în plus anul acesta pe motocicleta RC213V) și a lui Stefan Bradl, care mergea și el destul de bine în postura de wildcard pentru HRC.

Doctorul a avut parte de încă o cursă anonimă, după probleme la nivelul electronicii. Astfel, Rossi a terminat al 17-lea, în spatele fratelui său vitreg. Italianul declarase după ziua de vineri că nu se simte grozav având aceste rezultate, lăsând să se înțeleagă că va renunța la a mai alerga anul viitor dacă situația nu se va îndrepta curând. Dar mai multe despre „Care-i faza cu Rossi?” într-un articol viitor.

Bagnaia devine noul lider al clasamentului general, Zarco iese din top 4 și Quartararo rămâne aproape de vârful clasamentului, în ciuda rezultatului de-a dreptul groaznic de astăzi. Miller nu a intrat în top 4 pentru că a avut prea multe rezultate slabe până acum. Dar o dublă Ducati pe un circuit „anti-Ducati” complică destul de mult situația în campionat. O primă veste bună ar veni pentru Marc Marquez, pentru că punctele se distribuie din nou destul de uniform în acest început de sezon, ceea ce facilitează o eventuală recuperare în forță a campionului catalan după primele etape, când se va înzdrăveni complet (sau aproape complet). Dacă Fabio ar fi confirmat pronosticurile și ar fi câștigat, ar fi acumulat deja destul de multe puncte și ar fi devenit complicat de ajuns ulterior. Dar, la cum stau lucrurile acum, un titlu adjudecat de Marquez este, în continuare, o posibilitate cât se poate de reală. Bagnaia și Miller se anunță și ei ca pretendenți la titlu în toată regula, la fel ca Fabio Quartararo. Lupta lui Franco Morbidelli pentru titlu se complică după rezultatele slabe de la începutul sezonului și după declarațiile sale, din care rezultă că încearcă să facă minuni cu o motocicletă depășită, din 2019, și că nu se poate lupta realmente pentru titlu cu aceste arme.

Rezultatele cursei de astăzi:

E0YjmTTWQAMvthg.png

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×