Motobikes Posted May 25, 2021 Share Posted May 25, 2021 Cadrul care face obiectul brevetului este similar cu cel al supersportivei S 1000 RR. Noutatea constă în elementele din diverse materiale (fibră de carbon, compozite aramidice și sintetice) care se montează pe structură pentru a-i modifica rigiditatea. Eficiența ciclisticii motocicletei se poate regla foarte simplu prin modificarea rigidității cadrului. În funcție de pneurile utilizate și de tipul circuitului, plus stilul de pilotaj al riderului, ideal ar fi să se poată modifica rigiditatea structurii cadrului motocicletei, în funcție de nevoi. Pe multe cadre de motociclete sportive se poate interveni asupra unor anumiți parametri prin reglaje sau înlocuirea anumitor piese (reglarea unghiului lagărului furcii, a înălțimii lagărului basculei, a geometriei suspensiei spate și față). Pentru a putea acționa asupra rigidității cadrului sau basculei trebuie modificări mult mai radicale și destul de anevoioase. În competițiile de cel mai înalt nivel, se folosesc elemente de ranforsare din fibră de carbon sau din tablă de aluminiu, care pot fi adăugate sau îndepărtate, dar acestea sunt, în general, lipite sau sudate. Există studii care împing această tehnologie mai departe, dar acestea sunt încă departe de a putea fi puse în practică. BMW a depus un brevet care încearcă să rezolve această problemă într-un mod mai simplu. Principiul constă în utilizarea unui cadru tradițional din aliaj de aluminiu (pentru exemplu, este folosit un cadru foarte similar cu cel de S 1000 RR). Acesta este foarte ușor și i se pot adăuga anumite ranforsări, în funcție de nevoi. Acestea din urmă se fixează cu șuruburi, pentru a putea fi adăugate sau îndepărtate foarte rapid, putând avea diferite dimensiuni și putând fi construite cu diferite materiale. Pot fi și produse din materiale diferite: BMW vorbește despre fibră de carbon în brevet, dar materialul compozit poate fi avea o bază aramidică, ceramică, poliamidică și multe altele. Brevetul se referă la ranforsări în zona de prindere a subcadrului spate. În acest caz, avantajul ar consta în folosirea unui singur cadru de bază, care se poate adapta la diferite tipuri de motocicletă. Dar același concept poate fi aplicat și pentru zona lagărului furcii, pentru prinderile motorului sau pentru lagărului basculei. Folosirea unui singur cadru care poate fi adaptat pentru diferite nevoi aduce un plus de eficiență la folosirea în competiții, dar și un plus de eficiență economică pentru producție. Să nu uităm că producătorul bavarez a experimentat cu imprimanta 3D în competiții, pentru a produce anumite piese (nu unele de rezistență) și a venit cu HP4 Race, cu cadru din fibră de carbon. Deci nemții au facilități pentru producția pieselor din fibră de carbon, plus know-how. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.