Motobikes Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 În ciuda respectării normelor Euro 5, bicilindrul Triumph câștigă putere și cuplu. Ciclistica a fost modificată și au apărut noi culori. Triumph Speed Twin va apărea la final de iulie. Triumph Speed Twin a fost dintotdeauna o sinteză excelentă între eleganță și performanțe. Despre cât de bine arată, scriam în testul din 2019: „De fapt, Speed Twin este probabil cea mai frumoasă motocicletă în șaua căreia m-am suit în ultimii ani. Uitați-vă la ea: proporțiile, culorile, silueta, detaliile… e greu să-i găsești vreun defect. Este o motocicletă pe care mi-aș dori-o chiar și dacă ar fi leșinată, inconfortabilă și deloc plăcută de condus. La fel cum, dacă o femeie arată ca o combinație între Monica Belucci și Scarlett Johansson, n-o s-o dai afară din casă pentru că face ciorba prea sărată.” Nu ne miră, așadar, că Triumph a păstrat linia estetică pentru versiunea 2021 a lui Speed Twin, adăugându-i performanțe și un plus la capitolul dotări și finisări. Fiind unul dintre vârfurile gamei „classic” în materie de performanță, Speed Twin poate fi considerată o sinteză între performanțele lui Thruxton R (devenit între timp RS) și estetica mai simplă a lui Street Twin 900, model care l-a înlocuit de fapt pe vechiul și simplul Bonneville. Modificările aduse întregii game Bonneville fac ca bicilindrul High Power de 1.200 cmc să sporească în performanțe, deși acum respectă normele Euro 5. Puterea maximă crește cu 3 CP, ajungând la valoarea rotundă de 100 CP la 7.250 rpm, dar cu mai mult cuplu la regimuri medii. Se schimbă și curba de cuplu, valoarea maximă de 112 Nm fiind obținută cu 500 rpm mai jos decât înainte. Grație reducerii cu 17% a inerției componentelor aflate în mișcare, motorul crește în turație mai rapid și ajunge cu 500 rpm mai sus. Intervalele de revizie rămân la 16.000 km. Dotarea electronică rămâne neschimbată, cu sistem ride-by-wire care oferă trei moduri de pilotaj, acestea gestionând livrarea puterii și funcționarea controlului tracțiunii. Funcționarea fiecărui mod în parte a fost revizuită. Modificările au afectat și ciclistica: furca este acum Marzocchi inversată cu jambe de 43 mm, iar pe spate avem două unități arc-amortizor reglabile la pretensionare (acestea au rămas la fel ca ale modelului precedent). Etrierele de frână sunt acum Brembo M50 radiale monobloc, cu discuri de 320 mm. Speed Twin păstrează tehnologia full-LED pentru faruri și stopuri, cu lumină pentru timpul zilei pe far. Bordul are două cadrane circulare analogice, cu două panouri digitale care afișează treapta de viteză folosită, două jurnaliere, nivelul combustibilului din rezervor, autonomia, consumul mediu și instantaneu, reglajele electronice și, opțional, presiunea în pneuri. În plan estetic, noutățile constau în noile aripi din aluminiu lustruit. Finisările rămân la un nivel foarte înalt, cu linia caracterizată de rezervorul cu scobituri pentru genunchi, de șaua plată și de oglinzile „bar-end”. Triumph Speed Twin va apărea în această vară în showroom-uri, în trei variante de culoare: Red Hopper, Matte Storm Grey și Jet Black. Prețul oficial nu s-a comunicat încă, dar se estimează a fi în jurul a 13.500 de euro. Catalogul Triumph are peste 50 de accesorii disponibile pentru Speed Twin – de la bagaje la protecții pentru motor, capace de carter, manșoane încălzite etc. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.