Tiberiu Troia Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Honda CBR1000RR-R Fireblade SP are nu numai motor și sasiu noi, ci și un carenaj care conferă motocicletei în mers cel mai bun coeficient de frecare. Din punct de vedere aerodinamic, obiectivul principal al proiectanților a fost îmbunătățirea ținutei de drum și limitarea tendinței de a ridica fața la accelerații agresive, dar și îmbunătățirea stabilității motocicletei în perioadele de frânare. Prima parte a procesului de construcție a acestei noi versiuni CBR1000RR-R a fost coborârea poziției rezervorului de combustibil cu 45 mm față de modelul anterior, lucru care a modificat poziția pilotului. La un unghi de 35 grade, parbrizul carenei direcționează lin fluxul de aer din carena superioară peste pilot și masca șeii pasagerului și conferă o rezistență minimă la presiune iar fantele laterale din carenă reduc rezistența la forțele laterale în timpul schimbărilor de direcție. Pentru a optimiza manevrabilitatea, pe lateralele aripii față au fost realizate câte o suprafață convexă care direcționează fluxul de aer în lateral, către carenă. Fluxul aerului pentru răcirea radiatorului și a uleiului a fost optimizat prin managementul aerodinamic a vitezei și presiunii curentului generat de mișcarea roții față. Partea de jos a carenei a fost prelungită aproape de anvelopa spate și forma a fost modificată pentru a direcționa aerul în jos. Efectul este dublu: pe suprafața de rulare uscată, mai puțin aer lovește anvelopa spate reducând forțele de apăsare; pe ud mai puțină apă lovește anvelopa îmbunătățind aderența. Pentru a lăsa curentul de aer să curgă cu o rezistență minimă în jurul picioarelor pilotului, părțile laterale ale aripii spate sunt atent proiectate, partea superioară a acesteia fiind decupată pentru a elibera aerul care se canalizează în sus de ambele părți ale basculei, diminuând tendința de ridicare a roții spate. Rezultatul net al tuturor acestor modificări este obținerea unui coeficient de tracțiune în ritm de cursă de 0,27, cel mai bun de la această clasă. Pentru a genera forță de apăsare la viteze de circuit și a păstra cea mai mică zonă frontală posibilă, CBR1000RR-R folosește o structură de aripioare portante care generează aceeași forță de apăsare ca cele de pe modelul MotoGP RC213V 2018. Rezultatul este o reducere a plecărilor pe o roată la accelerație și stabilitate sporită la frânare și la intrarea în viraj. Trei aripioare sunt dispuse pe verticală, în interiorul conductelor stânga/dreapta de pe carenă. Acest aranjament (vertical adânc și longitudinal superficial), nu are niciun efect dăunător asupra comportamentului motocicletei în timpul intrării în viraj iar distanța constantă dintre vârfurile aripioarelor și peretele interior al carenei limitează separarea fluxului de aer, producând forța maximă de apăsare. Fișa tehnică Honda CBR1000RR-R Fireblade SP Motor în patru timpi, cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-DSFI. Capacitate cilindrică: 999,9 cmc, cursă și alezaj: 81,0 x 48,5 mm, raport de compresie: 13,0:1. Putere maximă: 160,0 kW (217,6 CP) la 14.000 rpm, cuplu maxim: 113,0 Nm la 12.500 rpm. Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, transmisie finală pe lanț. Cadru tip Diamant din aluminiu. Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Öhlins NPX Smart EC Ø 43 mm, complet reglabilă, cursă roată fată 125 mm. Suspensia spate: amortizor Öhlins TTX36 Smart EC, complet reglabil, cursă roată spate 143 mm. Frână față hidraulică cu disc de Ø 330 mm din oţel, etrier Brembo Stylema monobloc radial cu patru pistonașe, ABS cu dublu circuit. Frână față hidraulică cu disc de Ø 220 mm din oţel, etrier Brembo două pistonașe, ABS cu dublu circuit. Roată faţă / spate 17”, din aliaj de aluminiu. Anvelopă față/spate: 120/70 – ZR17 M/C (58W) / 200/55 – ZR17 M/C (73W), Bridgestone RS11. Lungime: 2100 mm, ampatament: 1455 mm, înălțime la şa: 830 mm, gardă la sol: 115 mm. Capacitate rezervor: 16,1 ltr, masă la plin: 201 kg, consum mediu: 6,3 ltr./100 km. Preț Honda CBR1000RR-R Fireblade SP în România: 25.900 euro. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.