Mergi la conţinut
Autentifica-te  
Motobikes

Triumph lansează noul Speed Triple 1200 RR 2022

Recommended Posts

E cel mai rafinat și mai performant Speed Triple produs vreodată. Derivă din foarte recentul 1200 RS și se distinge prin semicarenă, farul rotund, poziția de pilotaj mai sportivă, suspensiile Ohlins semi-active și finisările mai elegante.

a1.jpg

Anticipat acum ceva vreme de câteva videoclipuri teaser, noul Triumph Speed Triple 1200RR a fost prezentat oficial astăzi. Va apărea în showroom-uri anul viitor, la un preț de peste 20.000 de euro.

Scopul a fost crearea celui mai performant, exclusivist și rafinat Speed Triple produs vreodată. Sigla RR subliniază caracterul celui mai sportiv model din istoria de 27 de ani a streetfighter-ului britanic.

a14.jpg

Noul model a preluat platforma noului Speed Triple 1200RS, prezentat la începutul acestui an, dar vine cu o estetică nouă, motorul cu o cilindree și putere mai mare, mai ușor și montat pe o ciclistică reproiectată, îmbunătățită și mai ușoară decât înainte.

Se deosebește prin prezența semicarenei cu linii clasice, pe care este montat un far rotund în locul perechii tradiționale de proiectoare, tipice pentru Speed Triple. Farul cu leduri și lumină pe timp de zi, cu prize de aer în jurul său, îi dau un look deosebit.

s11.jpg

Apoi sunt detaliile din fibră de carbon (baza parbrizului, aripa față, profilul inferior al rezervorului și deflectoarele de pe radiator), care adaugă un plus de opulență finisărilor deja impresionante, cu detalii din aliaj de aluminiu. Dotarea include lumini cu led, pornire keyless, butoane iluminate și pilot automat.

Șaua pasagerului se montează după ce se îndepărtează capacul monopost, iar spoilerul de sub motor ascunde sistemul de evacuare. Noul RR este disponibil în două scheme coloristice bicolore, iar Triumph pune la dispoziție aproximativ 30 de accesorii speciale pentru noul model.

a5.jpg

Orientarea spre sportivitate începe cu poziția la ghidon. Pe RR apar semighidoanele (montate sub jugul superior al furcii) în locul ghidonului înalt, scărițele sunt ceva mai înalte și poziționate mai în spate, iar șaua se află la 830 mm de sol. Astfel rezultă o poziție mai aerodinamică pentru pilot, care încarcă mai bine roata față.

Sistemul de frânare este același de pe 1200RS: două discuri flotante de 320 mm pe față, etriere monobloc radiale Brembo Stylema și ABS Cornering. Manetele de pe ghidon sunt Brembo MCS reglabile. Suspensiile s-au schimbat: în locul furcii Ohlins NIX30 și monamortizorului Ohlins TTX36 apar două unități electronice semiactive Ohlins Smart EC 2.0 OBTi – o furcă inversată cu jambe de 43 mm și monamortizor RSU cu o cursă de 120 mm.

20210914-124217068-5322.jpg

Reglajele părții hidraulice a suspensiei se pot face și în mișcare, prin intermediul bordului TFT color de 5 inci. Pneurile sunt Pirelli Diablo Supercorsa SP V3, în timp ce cadrul, subcadrul spate și bascula monobraț (toate din aliaj de aluminiu) sunt aceleași cu cele de pe 1200RS, cu o greutate cu 17% mai mică decât cele de pe precedentul Speed Triple.

Tot identic cu cel de pe RS este motorul cu trei cilindri, crescut anul acesta de la 1.050 la 1.160 cmc, cu un raport alezaj/cursă superpătrat, în căutarea puterii la turații mari. Puterea este de 180 CP la 10.750 rpm, cu un cuplu maxim de 125 Nm la 9.000 rpm, dintr-un motor cu 7 kg mai ușor și cu dimensiuni exterioare mai compacte.

a2.jpg

Masa lui Speed Triple 1200RR este de 199 kg cu plinurile făcute, adică cu doar 1 kg mai mult față de 1200RS, care nu are carenaj.

Și pachetul electronic este preluat de pe RS, începând cu bordul TFT configurabil cu două teme grafice și cu funcție de conectivitate prin intermediul aplicației My Triumph. Există o platformă inerțială cu șase axe, care controlează intervenția sistemelor electronice mai precis decât înainte: controlul tracțiunii pe opt niveluri, controlul derapajului lateral, anti-wheelie și reglarea frânei de motor. Funcționarea tuturor acestor sisteme poate fi personalizată în modul User, unul dintre cele cinci moduri de pilotaj selectabile (celelalte patru fiind Rain, Road, Sport și Track). Sistemul ABS este un Continental MIB-EVO, de tip cornering și cu acțiune combinată pe frâna spate atunci când se acționează frâna față.

speed-triple-1200-rr-my22-detail-12-ml.j

Quickshifter-ul Triumph Shift Assist, bidirecțional, este prezent în echiparea de serie. Acesta folosește un senzor mai avansat și ia în considerare mai mulți parametri, pentru o funcționare optimă. Reviziile sunt prevăzute la fiecare 16.000 km și garanția de doi ani poate fi extinsă până la patru ani.

Sursa

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×