Motobikes Posted December 7, 2021 Share Posted December 7, 2021 La doi ani după lansarea Tesi H2, care folosește propulsorul supralimentat de pe Kawasaki Z-H2, Bimota a lansat două noi modele, KB4 și KB4RC. Mai apropiate de ceea ce constituie lumea reală, motocicletele sunt propulsate de cvadriclindrul de 140 de cai putere de pe Kawasaki Ninja 1000 SX, știut fiind faptul că producătorul nipon deține acum o cotă de 49,9% din Bimota. Dacă e să cercetăm istoria mărcii italiene, sportiva KB4 pare o continuare firească a KB1, a doua motocicletă street legal produsă de Bimota, în îndepărtatul 1978, și care utiliza tot un propulsor Kawasaki. Deoarece producătorul italian a insistat încă de la bun început pe o abordare inovatoare în ce privește designul șasiului, KB4 nu se abate de la această linie. În acest caz, chiar dacă ciclistica este una tradițională, poziționarea radiatorului este cea care atrage atenția, această componentă putând fi regăsită sub șaua pilotului, deasupra roții spate! Astfel, cele două admisii monstruoase de aer capătă sens, chiar dacă ele vor polariza opiniile despre aspectul acestei motociclete. Dar, cu un radiator care nu mai e amplasat în mod clasic, ampatamentul scade în mod spectaculos, acesta fiind cu 50 de mm mai scurt decât cel al Kawasaki Z1000. Iar dacă ar fi să facem o comparație cu ultimul model Honda Fireblade, KB4 are un ampatament cu 70 de mm mai scurt! În condițiile în care roata față a putut fi mai împinsă mai în spate, bascula nu a trebuit scurtată. Rezultatul este o manevrabilitate de vis, cei de la Bimota lăudându-se cu această motocicletă, care este incomparabilă spun ei, când vine vorba de a puna distracția și uzabilitatea împreună. Totodată, unghiul cu verticala al axului lagărului de rotire de pe gâtul cadrului este de doar 24 de grade. Cu siguranță, dincolo de ce spune în fișa tehnica, cadrul “față ” tip trellis din oțel, se ascunde suficientă artă inginerească specific Bimota, întrucât, acesta se atașează de propulsorul folosit ca membru stresat al șasiului. Mai departe, bascula din aluminiu prelucrat prin mașinare se conectează direct la propulsor, iar pilotul poate simți mai bine atât ce se întâmplă între cele două roti, dar și cum se așează acestea în viraje. Bimota spune că a vrut să creeze o motocicletă “palpitant-easy ride”, ceea ce într-adevăr, este ceva nou atunci când vorbim despre sportive. Dacă aceste lucruri par cumva greu de digerat, trebuie să știi că un KB4 este cu 41 de kilograme mai ușor decât un Kawasaki Ninja 1000SX! Practic, pentru o sumă care din păcate se crede că va sări de 30.000 de euro, prin greutatea redusă și manevrabilitate excepțională, această Bimota poate să ofere un bilet de intrare în lumea dură a superbike-urilor, însă fără nota dramatică asociată acestora. Vine încălțată cu cauciucuri Pirelli Diablo Super Corsa SP de dimensiuni specifice unui superbike, 190/50ZR17 spate, 120/70ZR17, montate pe jante cu cinci spițe, obținute prin forjare, dar nu își va epuiza pilotul pe viraje. Puterea maximă e livrată la 10.000 rpm, cuplu este din belșug, 112 Nm, la doar 8.000 rpm, așadar cu aceste date, KB4 poate să „scurtcircuiteze” solicitările specifice pilotajului motoarelor sportive. Dacă mai punem la socoteală și suspensiile, o furcă Öhlins R&T NIX30 și un amortizor TTX36, nu prea mai rămâne loc de îndoială. Desigur, frânele vin de la Brembo și desigur, electronica este una de ultimă generație, cu toate răsfățurile pentru pilot, nici nu are rost să insistăm pe acest capitol. Așa cum se poate observa, pentru versiunea naked, KB4RC, italienilor le-a fost ușor să renunțe la carenajele din fibră de carbon, să adauge o pereche de oglinzi tip bar end și un suport de far și stop care “înfășoară” roata spate…Chiar și așa, nu credem că asta îi va scădea prea mult din preț. Din păcate… Și încă nu am încheiat veștile de pe „planeta” Bimota: italienii au anunțat la EICMA că lucrează la un Tesi pentru touring, cu motorizare Kawasaki H2 SX. Pierluigi Marconi, CEO-ul Bimota spune că șasiul Tesi prezintă o sumedenie de avantaje, dorind exploatarea acestora și în afara nișei motocicletelor sport… Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.