Tiberiu Troia Posted December 13, 2021 Share Posted December 13, 2021 Go Takamine, constructor și preparator de motociclete, a fost ales de Indian Motorcycle pentru a realiza un Indian Chief în stilul Brat, înființat chiar de el. Apariția stilului Brat este inedită, pentru că Go Takamine, inițiatorul acestui concept, nu a intenționat să dea naștere unui curent, ci pur și simplu a numit atelierul său din Tokio “Brat Style”, locul în care construia și modifica motociclete într-un stil personal. De la numele atelierului și aspectul inconfundabil al motocicletelor sale, totul s-a transformat într-un stil de viață cu sute de mii de susținători. Atelierul/magazin Brat Style Fiind pasionat de motociclete încă din școală, lafel ca jumătate din generația sa, Go Takamine a deschis primul său magazin/atelier în Tokio la sfârșitul anilor ‘90, pornind de la necesitatea rezolvării problemelor create de traficul aglomerat al orașului, pentru care a construit motociclete simple și eficace. În 2013, Go s-a stabilit în California, unde a deschis un nou atelier/magazin, realizându-si visele mai ușor, pasiunile sale fiind construcția de motociclete și competitiile. Aici, în Statele Unite și mai ales în California, totul este mai aproape de lumea construcțiilor de motociclete personalizate și de firma pe care Go o îndrăgește, Indian Motorcycle. Ideea construcției unui Indian Chief în stilul Brat a pornit de la o discuție pe care Go Takamine a avut-o cu prietenul său Ola Stenegard, șeful departamentul design de la Indian Motorcycle, care i-a arătat niște schițe ale viitorului model Chief. Cadrul motocicletei i-a atras atentia constructorului, care a observat potentialul proiectului, totul se potrivea cu ceea ce obisnuia sa realizeze. La fel ca în atâtea alte creații ale lui Go, viziunea lui a fost să creeze ceva simplu, nu strălucitor, iar munca a început pentru a modifica modelul Chief în stilul Brat. Designul rezervorului de combustibil a fost o parte importantă a proiectului, luând forma dorită de constructor, dar micșorând lățimea și reducând înălțimea. Următoarea piesă importantă a fost aripa spate. Inspirându-se încă o dată din designul de epocă funcțional, Go a optat pentru o aripă spate de la un Ford din 1937, modificând-o ca să funcționeze și să se potrivească perfect cu roata din spate și cu bascula originală a motocicletei. Pe măsură ce aspectul Brat Style a început să apară, Go a ales și prelucrat componente cheie, cum ar fi capacele furcii și apărătoarea lanțului, realizate manual din tablă, până la eșapamentul megafon tipic pentru stilul Brat, ghidonul, înălțătoarele din alamă și scărițele pilotului. Cu o asemenea atenție la detalii, aspectul final trebuia să fie cel corect, Go selectând o schemă coloristică simplă, dar clasică pentru Brat Style. Și, pentru că un astfel de proiect deosebit nu putea să nu fie remarcat, motocicleta a fost cumpărată de Nicholas Hoult, cunoscut pentru rolurile sale din filmele Mad Max și Young Ones, filme în care actorul și-a descoperit și pasiunea pentru motociclete. Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.