Motobikes Posted December 30, 2021 Share Posted December 30, 2021 Supermoto: iată un tip de motocicletă care a apărut val-vârtej, dar care a avut soarta unora dintre copiii supradotați. Toți le prevăd un viitor glorios, dar cumva, sunt și care eșuează în uitare, în rândul slujbașilor cu salariul mediu pe economie. Dacă prin anii 2000 mulți producători aveau în portofoliu și un astfel de model, astăzi genele supermoto mai pot fi regăsite pe o serie de motociclete naked și cam atât. Să ne aducem însă aminte de KTM 990 SMR, de Aprilia Dorsoduro 1200 sau chiar de BMW HP2 Megamoto. Cei care au avut prilejul să tragă de gazul acestor motociclete folosesc și acum termeni ca ”bazooka”, ”distracție la puterea trei”, ”catapultă” șamd. Pentru că trebuie să fim și realiști, să acceptăm însă și că, din păcate, doar cam acest gen de cuvinte le pote descrie. De aceea, nu e de mirare că supermotardele au prins doar la o nișă de public. Și mai prind și astăzi, pentru că și-au păstrat bine prețul, sunt puține la vânzare și nu fac prea mulți pureci pe site-urile de vânzări moto! Californienii de la Raticate Racing fac parte din această nișă. Ei par a fi genul de oameni care au visat mereu ca și KTM să continue să lanseze noi motociclete supermoto și cum acest lucru nu s-a mai întâmplat, au „profitat” atunci când un KTM 1190 Adventure R a încasat un accident în trafic. Adică, l-au reconstruit în forma lui KTM 1190 XLSM, inițialele provenind de la Xtra Large Supermoto. Sarcina a fost una destul de complexă. Dintâi a trebuit îndreptat cadrul, apoi jantele de 21 și 18 inch au fost înlocuite cu jante Excel de 17 inch, încălțate cu cauciucuri Pirelli Supercorsa. Desigur această operațiune nu este cea mai dificilă, făcând parte din Abecedarul supermotardului, însă băieții de la Raticate Racing au umblat și la subcadru, pentru a putea insera coada și partea centrală a unui 990 SMR. Apoi, au venit cu o serie de componente precum etriere Brembo M50, o pompă de frână radială de la RCS, amortizor de ghidon Scott`s Performance. Nu în ultimul rând, au reușit să scape și de șaua enduristică, grefând de o manieră cât se poate de elegantă o șa supermoto. Cât despre grefe, acestea au inclus și o linie de evacuare Akrapovic, preluată de pe un KTM 1290 Super Duke R, cu un colector din titan produs la comandă de Norma Racing. Testarea pe standul Dyno Jet a indicat 137 de cai putere și un cuplu maxim de 115 Nm. Asemenea performanțe ar consola orice pasionat al stilului moto, în caz că farul instalat de Raticate Racing nu i s-ar părea prea atractiv. Plus că, cu un pic de pricepere și de atenție, wheelie-urile foooaaaarte lungi ar putea fi la ordinea zilei. Așa ca, la fel cum Punk`s Not Dead, neither is Supermoto! foto: Raticate Racing Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.