Motobikes Posted January 23, 2022 Share Posted January 23, 2022 CCM este un nume departe de a fi relevant atunci când te referi la piața moto autohtonă, dar motocicletele britanice și-au găsit câțiva proprietari și în România. Ba chiar, acum niște ani, exista și un showroom CCM, pe care nu am ratat ocazia de a-l vizita. Fondată în 1971 de către Alan Clews, inginer și pilot de motocross, CCM a fost timpul orientată către modelele off-road. Inițialele provin de la Clews Competition Machines, iar primele motociclete au fost construite utilizându-se o serie de cadre cumpărate de la BSA, atunci când compania își închidea porțile. Ca pentru orice mic producător, istoria a fost agitată pentru CCM, britanicii construind motociclete pentru Armata Britanică și implicit forțele NATO, echipate cu motoare Rotax. În anii 2000, CCM a utilizat motoare Suzuki și Kymco pentru o serie de motociclete supermoto și dual sport, dar ideea de a se îndrepta către piața modelelor premium a fost cea care a stabilizat compania și a adus succes afacerii. Este vorba despre CCM Spitfire, o motocicletă pentru care britanicii folosesc în prezent propulsoarele monocilindrice pe care BMW le pregătise pentru Husqvarna și care poate fi configurată într-o sumedenie de variante, de la (un fel de) supermoto la bobber. Ca și capacitate de producție CCM încă jonglează între artizanat și producție de serie, motocicletele sunt scumpe dar nu inaccesibil de scumpe, vorbim despre 11.000 de lire sterline pentru ceea ce oferă Spitfire. Ok, și ce oferă Spitifire vei întreba? Păi, oferă acel tip de motociclism. Ai înnebunit complet. Care? Păi în primul rând vorbim despre un monocilindru și cine a folosit așa ceva în mod uzual, știe la ce ne referim. Apoi, se scoate din ecuație tot ce înseamnă electronică sofisticată și se pune în loc kilograme puține și un caracter foarte agil. Apoi, o grămadă de accesorii, componente și detalii customizate, pentru care ar trebui să vâri mâna adânc în buzunare, dacă ai vrea să le alegi de la unul din marile branduri. Desigur, mai puțin carene. Cine are nevoie de așa ceva atunci când se dă cu motorul? 😀 Iar acum să vorbim despre Heritage ’71 TI, modelul pregătit de CCM pentru a marca a cincizecea aniversare a mărcii Ti provine desigur de la titan și se spune că este alegerea cunoscătorilor. Acest material de regulă regăsit în industria aerospațială a fost utilizat pentru cadrul trellis, complet expus privirii, dar și pentru sistemul de evacuare, despre care britanicii spun că e compus din 64 de secțiuni sudate individual. Merită menționate și scărițele Raptor, desigur tot din titan. CCM nu s-a încurcat la suspensii, au mers pe mâna Öhlins Blackline, descrisă drept suedezi drept clasică, clasică, atemporală și minimalistă. Franele Brembo și componente de la Rizoma, completează tabloul. Trebuie să menționăm și roțile cu șapte spite de la Dymag, care aduc o economie de șase kilograme în ceea ce privește masa nesuspendată. Șaua acoperită cu piele Beluga stă subcadru din aluminiu prelucrat prin mașinare, care poartă semnătura lui Alan Clews,dar și badge-ul CCM, iar în ce privește electronica, aceasta a primit o concesie sub forma unui far adaptativ full Led. Toată motocicleta cântărește doar 136 de kilograme, cu toate plinurile făcute, cu 20 de kilograme mai puțin decât modelul de serie. Desigur, cu un monocilindru de 600 cmc, răcit cu lichid, capabil de 55 de cai putere și un cuplu de aproape 60 Nm, asta nu sună deloc, dar deloc rău, chiar dacă ar fi să te gândești la modelul „obișnuit”. Nu avem un preț pentru motocicletă, dar dacă te-am făcut curios, pe site-ul CCM, britanicii te invită să le faci cunoscut interesul tău pentru Heritage ’71 TI. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.