Motobikes Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 Am urmărit cu atenția cuvenită „geneza” Yamaha Ténéré 700 World Raid. A sosit momentul în care putem discuta pe baza unui comunicat de presă oficial din partea Casei din Iwata, cel de-al treilea membru al familiei Ténéré urmând să ajungă la dealeri în mai. Așadar, foarte curând! Dintâi a fost Ténéré 700, lansată în 2019, o motocicletă accesibilă ca preț, cu un trecut legendar, care și-a câștigat rapid o bază de fani, grație robusteței și a genelor off-road care o descriu. Apoi a venit mai specializata Ténéré Rally Edition. Acum, World Raid face ca Ténéré să poată rivaliza cu motociclete mai mari, depășindu-se limitările oferite de rezervorul de 16 litri al Ténéré. Cu un rezervor de 23 de litri, inteligent conceput, Ténéré World Raid are o rază de acțiune de până la 500 de kilometri, încurajând „pornirile” celor care își dorescă să exploreze cele mai izolate locuri. Yamaha putea face acest rezervor pur și simpu mai voluminos și mai înalt, însă s-a optat pentru soluția „dublării” rezervorului. Practic, pe fiecare parte a cadrului motocicletei se află un rezervor conventional, secondat de încă unul, dedesubtul său. Rezultatele sunt interesante, nu doar că centrul de gravitație este unul coborât, aproape la fel ca la Ténéré, dar cel mai înalt punct al rezervorului este practic mai jos decât la aceasta, ceea ce a permis reducerea diferenței de înălțime față de șa. În off-road, pilotul se bucură de o bună mobilitate și pe deasupra, grație designului rezervoarelor, balansul masei de combustibil este redus, ceea ce face o diferență la capitolul manevrabilitate. Nu în ultimul rând, cu o capacitate de 23 de litri, rezervorului lui Ténéré World Raid este mai mare decât cel al Ducati DesertX și KTM 890 Adventure. Cu o înălțime de 890 de mm, șaua are un profil plat, este concepută atât pentru pilotajul din picioare cât și pentru cel din șezut și este realizată din două tipuri de piele, o zonă aderentă în partea centrală și una mai moale, pentru a facilita mișcările pilotului. Partea ei posterioară se poate demonta pentru a se instala accesorii și bagaje. Ecranul TFT de inch este nou, se poate conecta la aplicația Yamaha MyRide. Astfel, riderul capătă acces la informații relevante, atât în ce privește motocicleta cât și din partea persoanelor cu care păstrează legătura, ceea ce, să recunoaștem, contează atunci când te aventurezi pe cine știe unde. Se pot seta trei layout-uri, Explorer – indică datele cheie ale motocicletei într-un format ușor de citit, Street – un design mai familiar, tipic epocii instrumentelor analoage și Raid, asemănător unui roadbook de rally raid, cu două tripmeters independente. Pentru acele momente intense când ești în căutarea unui waypoint. Există trei moduri ABS. În Modul 1, destinat mersului pe drumuri publice, ambele roti beneficiază de ABS, Modul 2 dezactivează ABS-ul doar pentru roata spate, fiind recomandat pentru drumurile de macadam, iar în modul 3, ABS-ul este dezactivat complet. În orice moment, se poate reveni la Modul 1 prin apăsarea unui buton din partea stânga a panoului de instrumente. La capitolul suspensii, riderul este răsfățat cu o furcă KYB de 43 mm, cu coating Kashima în culoara bronzului, furcă a cărei cursă de 230 mm este cu 20 mm mai lungă decât la Ténéré. Totodată, în plus față de Ténéré, ea oferă și un arc de ajustare a preîncărcării. La fel ca și furca, amortizorul spate oferă o cursă cu 20 mm mai mare, venind cu un sistem de pârghii revizuit și un corp din aluminiu cu rezervor de ulei separat, tip piggy back, toate acestea permițând motocicletei să „încaseze” lovituri atunci când terenul devine prea dur. În caz de bottom out există o nouă bandă de cauciuc care să protejeze amortizorul. Impresionant este si amortizorul de ghidon de la Öhlins, montat în apropierea jugului triplu al furcii, ceea ce face ca el să fie ușor de operat atunci când se caută setarea perfecta între cele 18 opțiuni oferite utilizatorului. Plus că te face să arăți ca un profesionist. Propulsorul este aceași unitate CP2 de 689 cmc și 72 de cai putere, cu doi cilindri paraleli, cu manetoanele defazate cu 270 de grade. Merită menționat și că acesta a ajuns la peste 220.000 de exemplare produse! Reluăm și restul caracteristicilor noi, despre care am mai vorbit încă de când motociceta era în fază de prototip: parbriz înalt, deflectoare laterale și semnalizări LED ușor de montat/demontat, carenaje laterale noi, scărițe late cu cauciuc ușor demontabil, un scut de motor din aluminiu, din trei bucăți, suport nou, din aluminiu, pentru motor și o nouă grilă a radiatorului. Așadar, desi motocicleta a fost dezvoltată într-o perioadă scurtă, vorbindu-se de World Raid de puținde luni, s-a lucrat intens la ea! Variantele de culoare arată foarte bine, nefiind ușor să alegi între Icon Blue – acesta evocând motocicletele de curse Yamaha și Midnight Black, cu a sa imagine minimalistă și extrem de serioasă. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.