Motobikes Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 Italia a fost la putere în Qatar, cu ocazia primei etape de Motomondial. Enea Bastianini (Ducati Gresini) a obținut prima sa victorie din carieră în cursa clasei mari, după 22 de tururi gestionate impecabil, Celestino Vietti câștigând la clasa Moto2 și Andrea Migno la Moto3. Prima etapă de MotoGP vine întotdeauna la pachet cu emoții specifice, mai ales înainte de cursa clasei regină. Am urmărit testele din presezon, cele două zile de antrenamente și calificări, dar cursa vine mereu cu un factor de imprevizibilitate, mai ales când încă nu știm clar cine vor fi favoriții în sezonul care tocmai începe. În cursă, Jorge Martin, pornit din pole-position, a avut un start deplorabil și a fost înghițit de pluton. Pe de altă parte, Marc Marquez și Pol Espargaro au țâșnit excelent și s-au instalat la conducere, inițial în ordinea Marquez-Espargaro. Pol nu a pierdut mult timp în spatele coechipierului său de la Repsol Honda și l-a atacat, trecând la conducere, apoi a încercat să se distanțeze de urmăritori. Printre aceștia se afla și Enea Bastianini, cel mai bine clasat pilot Ducati după start. „Bestia” a gestionat excelent cursa, și-a conservat bine pneul spate de compoziție medie și l-a atacat pe Espargaro cu câteva tururi înainte de final, depășindu-l pe linia dreaptă. Pol a încercat să frâneze extra-târziu pentru primul viraj, ca să nu piardă prea mult teren față de Bastianini, dar s-a dus foarte larg, fiind depășit și de Brad Binder, care rulase excelent încă de la start, trecând de Marc Marquez în prima treime a cursei. Bastianini s-a văzut dintr-o dată cu un avantaj considerabil de gestionat, căci îl despărțeau câteva secunde bune de urmăritori și a rulat impecabil pe final de cursă. Deși Binder, aflat în poziția a doua, a tras tare spre final, apropiindu-se amenințător de pilotul Gresini, „Bestia” a trecut linia de finiș fără emoții, deși doar la o treime de secundă de pilotul de uzină KTM. Pol Espargaro a completat podiumul pentru echipa de uzină Honda, declarându-se foarte mulțumit de rezultat și, mai ales, de cât de bine se înțelege cu noua RC213V. Pe locul patru, la mai puțin de o secundă de Pol, a terminat fratele acestuia, Aleix, marcând cel mai mic ecart față de câștigător pentru un prototip Aprilia, din toate timpurile. E clar că inginerii din Noale au făcut progrese importante cu noua RS-GP. Pe locul cinci, la patru secunde de câștigător, a trecut linia de finiș Marc Marquez, relativ mulțumit de rezultat, după o cursă lungă și complicată pe o motocicletă complet nouă și cu fizicul care încă nu a ajuns la 100% după multiplele accidentări suferite în ultima perioadă. Piloții Suzuki, enumerați printre favoriți în ajunul cursei, s-au văzut nevoiți să se mulțumească cu locurile 6 (Joan Mir) și 7 (Alex Rins). Mir a fost unul dintre urmăritorii lui Pol Espargaro la începutul cursei, arătându-se rapid și bătăios, dar a pierdut dueluri succesive cu Bastianini și Aleix Espargaro. Unul dintre cei mai nemulțumiți rideri (dintre cei care au terminat cursa) a fost, fără îndoială, campionul en-titre. Quartararo s-a luptat toată cursa în zona locului 10, terminând eventual pe 9, după ce a fost depășit de conaționalul Johann Zarco chiar la linia de finiș (au fost despărțiți de 7 miimi de secundă!). Motocicleta Yamaha suferea foarte mult pe liniile drepte, mai ales în condițiile în care toate celelalte motociclete au făcut progrese la acest capitol. Francezul și-a manifestat în repetate rânduri nemulțumirea față de acest minus evident al prototipului YZR-M1, inclusiv după ultimele teste din presezon, și, la finalul cursei, era în mod evident foarte frustrat. Mai supărați au fost Jorge Martin și Pecco Bagnaia, implicați într-un incident la jumătatea cursei. Ambii rulau în zona locurilor 9-10 când Bagnaia a încercat o depășire la capătul liniei drepte, pe perioada de frânare. Problema a fost că italianul a căzut chiar când îi lua interiorul lui Martin, doborându-l și pe acesta în mod spectaculos. Pecco s-a dus imediat la Jorge și i-a cerut scuze, fiind în mod evident spășit după ce i-a distrus cursa pilotului de la Pramac. Bastianini și întreaga echipă Gresini i-au dedicat victoria lui Fausto Gresini, decedat anul trecut după o luptă îndelungată cu coronavirusul. După prima etapă, clasamentul general nu arată deloc cum s-ar fi așteptat majoritatea cunoscătorilor. Mulți dintre marii favoriți (Quartararo, Bagnaia, Miller) nu figurează în top. Dar aceasta a fost doar o primă etapă, pe un circuit aparte și în condiții destul de specifice, care nu se vor mai repeta de-a lungul sezonului. Următoarea etapă va avea loc în Indonezia, pe circuitul Pertamina Mandalika, peste două săptămâni. Iată cum a arătat clasamentul final pentru clasa mare: Poz. Nr. Pilot Moto Timp Dif. 1 23 Enea Bastianini DUCATI 42’13.198 2 33 Brad Binder KTM 42’13.544 0.346 3 44 Pol Espargaro HONDA 42’14.549 1.351 4 41 Aleix Espargaro APRILIA 42’15.440 2.242 5 93 Marc Marquez HONDA 42’17.297 4.099 6 36 Joan Mir SUZUKI 42’18.041 4.843 7 42 Alex Rins SUZUKI 42’22.008 8.810 8 5 Johann Zarco DUCATI 42’23.734 10.536 9 20 Fabio Quartararo YAMAHA 42’23.741 10.543 10 30 Takaaki Nakagami HONDA 42’28.165 14.967 11 21 Franco Morbidelli YAMAHA 42’29.910 16.712 12 12 Maverick Viñales APRILIA 42’36.414 23.216 13 10 Luca Marini DUCATI 42’40.481 27.283 14 4 Andrea Dovizioso YAMAHA 42’40.572 27.374 15 87 Remy Gardner KTM 42’54.305 41.107 16 40 Darryn Binder YAMAHA 42’54.317 41.119 17 49 Fabio Di Giannantonio DUCATI 42’54.547 41.349 18 25 Raul Fernandez KTM 42’55.555 42.357 Neclasificați 89 Jorge Martin DUCATI 21’13.800 11 tururi 63 Francesco Bagnaia DUCATI 21’13.835 11 tururi 88 Miguel Oliveira KTM 19’19.886 12 tururi 73 Alex Marquez HONDA 17’25.782 13 tururi 72 Marco Bezzecchi DUCATI 11’41.321 16 tururi 43 Jack Miller DUCATI 11’42.306 16 tururi Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.