Jump to content

Cele mai populare motociclete pentru începători în 2022

Motobikes

Recommended Posts

Sunt începător. Ce motocicletă să-mi iau? Există o mulțime de motociclete pentru începători în ofertele de modele noi ale importatorilor. Am găsit peste 50 de modele disponibile pe piața din România, care fie respectă deja limitele pentru categoria de permis A2, fie pot fi limitate din fabrică pentru această categorie. Așa că începem seria de articole dedicate acestor motociclete cu cele mai populare modele. Vom continua cu categoriile de motociclete sportive, adventure, cool și ieftine. Toate pentru începători, evident.

IMG_5046.jpg

foto: Cristina Udrescu, Dragoș Savu, producători

Am inclus în selecția noastră toate motocicletele noi care pot fi comandate de la importatori oficiali în România și care se pot preta categoriei A2. Nu am inclus motocicletele mici, de 125 cmc (categorie A1), acestea urmând să facă subiectul unui articol ulterior. Lista arată cam așa:

BMW G 310 R

BMW_G310R_01.jpg

Cea mai mică motocicletă din gama BMW Motorrad a împlinit deja 6 ani de carieră și s-a înnoit recent. Naked-ul cu aspect sportiv este produs în India, în fabrica TVS, partenerul bavarezilor, dar a fost gândit în fieful BMW de la Munchen. Când l-am testat, acum patru ani, ne-a impresionat prin manevrabilitate, facilitatea pilotajului și prin cât de distractiv putea fi, la doar 313 cmc, 34 CP și 28 Nm ai monocilindrului răcit cu lichid. Motocicleta este folosită și la clasa monomarcă S300 din OMV Maxx Motion MotoRC din 2020 încoace și acolo și-a făcut datoria cu brio, dovedindu-se mai rezistentă decât ne-am fi așteptat. Cântărește 164 kg la plin, are bord digital, furcă inversată, etrier radial pentru singurul disc pe față, ABS și costă surprinzător de puțin pentru un BMW: 5.290 de euro.

Honda – seria CB500

honda-cbr-500-r-42134-4360.jpg