Motobikes Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Sunt începător. Ce motocicletă să-mi iau? Există o mulțime de motociclete pentru începători în ofertele de modele noi ale importatorilor. Am găsit peste 50 de modele disponibile pe piața din România, care fie respectă deja limitele pentru categoria de permis A2, fie pot fi limitate din fabrică pentru această categorie. Așa că începem seria de articole dedicate acestor motociclete cu cele mai populare modele. Vom continua cu categoriile de motociclete sportive, adventure, cool și ieftine. Toate pentru începători, evident. foto: Cristina Udrescu, Dragoș Savu, producători Am inclus în selecția noastră toate motocicletele noi care pot fi comandate de la importatori oficiali în România și care se pot preta categoriei A2. Nu am inclus motocicletele mici, de 125 cmc (categorie A1), acestea urmând să facă subiectul unui articol ulterior. Lista arată cam așa: BMW G 310 R Cea mai mică motocicletă din gama BMW Motorrad a împlinit deja 6 ani de carieră și s-a înnoit recent. Naked-ul cu aspect sportiv este produs în India, în fabrica TVS, partenerul bavarezilor, dar a fost gândit în fieful BMW de la Munchen. Când l-am testat, acum patru ani, ne-a impresionat prin manevrabilitate, facilitatea pilotajului și prin cât de distractiv putea fi, la doar 313 cmc, 34 CP și 28 Nm ai monocilindrului răcit cu lichid. Motocicleta este folosită și la clasa monomarcă S300 din OMV Maxx Motion MotoRC din 2020 încoace și acolo și-a făcut datoria cu brio, dovedindu-se mai rezistentă decât ne-am fi așteptat. Cântărește 164 kg la plin, are bord digital, furcă inversată, etrier radial pentru singurul disc pe față, ABS și costă surprinzător de puțin pentru un BMW: 5.290 de euro. Honda – seria CB500 Modelele din seria CB500 de la Honda sunt unele dintre cele mai vândute și mai apreciate motociclete pentru începători din Europa. Simple, cu un raport preț/calitate greu de bătut, ușor de pilotat, au cucerit foarte multe inimi de rideri începători, mai ales pentru că respectă limitele categoriei A2 fără să fie nevoie de vreo limitare. Toate sunt propulsate de același motor cu doi cilindri paraleli, de 498 cmc, 48 CP și 43 Nm. CB500F este roadster-ul seriei – un naked fără mari pretenții, dar care arată sportiv și este foarte bine dotat. Două discuri de frână pe față, cu etriere radiale Nissin, furcă Showa SFF-BP, lumini cu LED, ambreiaj antihopping și asistat, display LCD, ABS. Noi am testat modelul anterior și ne-a cucerit cu simplitatea și facilitatea pilotajului. Costă 7.150 euro în versiunea 2022. Honda CB500X este enduro-tourer-ul gamei, având suspensii mai înalte, cu cursă mai lungă. Pentru 2022, are două discuri de frână pe față și furcă Showa SFF-BP. Asta pe lângă luminile cu LED și roata față de 19 inci, pe care le avea deja. Nu va câștiga Romaniacs, dar te duce cam pe oriunde vrei și impresionează prin raportul calitate/preț. Costă 7.650 euro. Honda CBR500R este sportiva seriei, fiind îmbrăcată într-un set de carene foarte arătoase. Are același motor și aceeași transmisie ca suratele din gamă, etriere radiale, ABS, furcă Showa SFF-BP, lumini cu LED. Costă 7.750 euro. Honda NC750X O motocicletă atipică, cu rezervorul sub șa și un spațiu de depozitare destul de generos în față, acolo unde ar trebui să fie în mod normal rezervorul. Are un motor cu doi cilindri paraleli amplasat foarte înclinat în cadru, promite cuplu mare și consumuri mici (motorul este derivat dintr-unul de mașină, de fapt) și este ușor de controlat, deși destul de grea pentru o primă motocicletă, la 214 kg la gol. Are centrul de greutate foarte jos, e confortabilă și este singura motocicletă din listă disponibilă în versiune cu transmisie automată, pe care am și testat-o recent. Nu debordează prin performanță, având „doar” 58 CP, dar are un cuplu generos (69 Nm). Calitatea e la nivel înalt, de unde și prețul nu tocmai mic: 8.650 de euro cu transmisie manuală, 9.650 de euro cu transmisie automată. Honda CMX500 Rebel Rebel a readus pe firmament un nume inventat de Honda cu aproape 40 de ani în urmă, tot pentru un cruiser compact. Motocicleta are la bază motorul de pe seria CB500, cu doi cilindri paraleli (doar că are 46 CP în loc de 48), dar are șaua ultra joasă, la 690 mm, fiind preferată de foarte mulți rideri începători mai scunzi. Rezervorul în formă de lacrimă are doar 11 litri, dar motocicleta consumă foarte puțin, deci nu ar trebui să fie o mare problemă. Componentele nu sunt la cel mai înalt nivel, dar motocicleta este echilibrată și nu are pretenții de performanțe. Am testat Honda Rebel relativ recent și ni s-a părut super facil de pilotat, deși nu este neapărat cea mai ușoară motocicletă din segment, la 191 kg la gol. Costă 7.350 de euro. Kawasaki Z650 O motocicletă simplă, agilă și plăcută, Kawasaki Z650 are un motor cu doi cilindri paraleli care dezvoltă 68 CP și arată interesant, adoptând stilul Sugomi al producătorului din Akashi. Este ușoară, la 188 kg, și nu impresionează prin componente: are furcă tradițională și etriere axiale, dar compensează prin bordul TFT și luminile cu LED. Șaua e destul de joasă, la 790 mm, iar motocicleta e îngustă și compactă, potrivită pentru rideri de dimensiuni mai mici. Costă 7.200 de euro. Kawasaki Vulcan S Motorul de pe cruiserul Vulcan S este, la bază, același bicilindru paralel de pe Z650, aici dezvoltând 61 CP. Marile avantaje ale lui Vulcan sunt șaua foarte joasă (705 mm) și ciclistica foarte stabilă, datorată ampatamentului lung, tipic unui cruiser. Evident, manevrabilitatea nu va fi punctul forte al lui Vulcan S, cel puțin nu când se compară cu naked-urile compacte destinate în general începătorilor. Dar motocicleta este foarte ușor de controlat, în ciuda greutății măricele (229 kg) și nu arată deloc rău. Am testat o versiune anterioară a modelului acum câțiva ani și nu ne-a displăcut deloc. Costă 8.000 de euro. KTM Duke 390 Nicio discuție despre motociclete pentru începători nu trebuie să excludă naked-ul proiectat în Austria și produs în India, în parteneriat cu Bajaj. Duke 390 are latura sportivă tipică celor de la KTM, cu un monocilindru de 373 cmc și 44 CP. Este și foarte ușor, la 150 kg la gol, dar șaua nu este tocmai joasă, la 830 mm. Agilitatea și manevrabilitatea sunt punctele forte ale naked-ului austriac, iar componentele sunt mai mult decât respectabile pentru gama de preț: furcă inversată WP Apex cu jambe de 43 mm, etrier radial pentru frâna față, bord digital, ABS Bosch cu mod Supermoto (decuplabil pe spate). Prețul este mai mult decât tentant pentru performanțele și dotările respective: 5.759 euro. Suzuki SV650 Un nume de tradiție în zona de motociclete pentru începători și nu numai, Suzuki SV650 și-a început cariera în 1999, păstrându-și spiritul și, în mare parte, estetica, dar evoluând din punct de vedere tehnic și al dotărilor de-a lungul anilor. Actuala generație are tot un motor V2 (deja o raritate într-o lume dominată de motoarele cu doi cilindri paraleli) de 645 cmc, care dezvoltă 73 CP și respectă normele Euro 5. Nu e foarte ușor, la 198 kg, dar e manevrabil, compact și intuitiv. Componentele nu te dau pe spate: furcă tradițională, etriere axiale, zero electronică în afară de ABS. Cei care vor un look mai exclusivist și mai „custom” pot opta pentru versiunea X, care este un soi de cafe-racer foarte arătos. Costă 6.690 de euro în versiunea de bază, 6.890 de euro în versiunea X. Yamaha MT-03 Este versiunea compactă a ideii „Dark Side of Japan” care descrie seria MT. Împarte motorul și ciclistica cu sportiva YZF-R3 și este produsă în Malaezia, de unde și prețul redus. Nu impresionează neapărat prin cifre sau dotări, dar arată foarte bine, e super manevrabilă și intuitivă și nu-i lipsesc performanțele, pentru segmentul în care se află și pentru prețul său. Cântărește 168 kg la plin, are șaua la 780 mm de sol și are un motor cu doi cilindri de 321 cmc, care dezvoltă 42 CP și 30 Nm. Furca este inversată, rezervorul are 14 l și ABS-ul este, desigur, în echiparea de serie. Am testat o versiune anterioară a modelului acum câțiva ani și s-a dovedit foarte practică și distractivă în același timp. Costă foarte puțin pentru ce oferă: 5.600 de euro. Yamaha MT-07 Una dintre cele mai populare motociclete pentru începători (și nu numai), Yamaha MT-07 s-a vândut în peste 100.000 de exemplare în toată lumea în ultimii câțiva ani. E compactă, distractivă, agilă, prietenoasă cu începătorii și rezistă foarte bine la abuz. E folosită ca motocicletă de școală, de livrări și chiar de stunt-riding, fiind foarte bună pentru wheelie-uri (începătorii să se abțină, da?). Cea mai nouă versiune are același super-lăudat motor CP2 cu doi cilindri paraleli de 689 cmc, care dezvoltă 73 CP și 67 Nm, pentru o greutate foarte redusă, de 184 kg cu plinurile făcute. Am testat versiunea anterioară acum câțiva ani și ni s-a părut una dintre cele mai distractive motociclete din acest segment. Costă 7.100 de euro. Yamaha Tracer 7 Sport-tourer-ul nipon este bazat pe platforma de MT-07, cu care împarte motorul și cadrul. Dar are rezervorul mai mare, șaua mai spațioasă, ghidonul mai lat, parbrizul mai înalt și suspensiile diferite. Promite mai mult confort la drum lung pentru pilot și pasager, păstrând însă facilitatea pilotajului, dimensiunile compacte și caracterul prietenos al lui MT-07. Are aceiași 73 CP și 67 Nm, dar cântărește 196 kg. Există și o versiune GT, mai bine echipată, cu genți laterale și parbriz mai înalt. Am testat-o anul trecut și ne-a impresionat prin facilitatea și plăcerea pilotajului, sportivitate și un confort cel puțin decent. Costă 8.900 de euro în versiunea de bază, 9.950 pentru versiunea GT. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.