Motobikes Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Suzuki Gladius este o motocicletă gândită pentru începători și începătoare. Dar și pentru restul celor care își doresc, pur și simplu, o motocicletă. foto: Dragoș Savu, Motomus Deși așa ceva pare mai greu de crezut, exact așa și este. În 2009, Suzuki l-a prezentat pe Gladius ca înlocuitor pentru SV650. După care, în 2016, japonezii au revenit cu un SV650 actualizat. Important este că în această perioadă Gladius nu a dezamăgit, reușind, grație ergonomiei postului de pilotaj și a înălțimii șeii – 785 mm – să își facă și un renume de motocicletă foarte potrivită pentru fete. Asta, în condițiile în care riderii mai înalți, precum autorul acestor rânduri, nu se simt înghesuiți pe Gladius. Chiar dacă motocicleta este compactă, ceea ce o face să fie foarte ușor de manevrat. Propulsorul cu de 645 cmc, cu doi cilindri în V la 90 de grade oferă 72 de cai putere, iar aceștia nu sunt nici prea mulți, nici prea puțini. Gladius a primit în epocă multe laude pentru modul cizelat de funcționare a injecției electronice cu combustibil, dar și pentru curba de cuplu constantă și predictibilă. Totuși, Gladius nu suferă de acel cusur tipic motocicletelor considerate potrivite pentru începători/începătoare: după o perioadă de obișnuire ce poate fi mai lungă sau mai scurtă, ele devin fade, obligându-te să te gândești, prea devreme, la viitoarea motocicletă. Trei persoane diferite, fiecare cu așteptările sale de la o motocicletă, cu propriul stil de pilotaj. Absolut nici o problemă pentru Gladius! Proprietarul sau proprietara ar dori acum să se bucure de senzațiile pentru care sunt lăudate motocicletele, să abordeze într-o notă mai dinamică un drum virajat, însă motocicleta parcă le-a rămas „mică” și le transmite că ea știe doar să te ducă, docilă, din punctul A în punctul B. Iar atunci, trebuie să o iei de la început: ce motor să îmi cumpăr, cum „scap” de cel actual? Din fericire, această situație nu se aplică în cazul Gladius. Chiar dacă nu e vreun naked agresiv, cu componente scumpe, el reușește să își distreze pilotul pe viraje, fără a-l face să fie la limită. Gladius este și o excelentă motocicletă pentru cei care își doresc să revină pe două roți, după o perioadă mai lungă de pauză. Și nu trebuie să își spargi economiile pentru asta! Da, Gladius face parte din rara categorie a motocicletelor bune la toate. Ba chiar, Marius Băcilă l-a testat, la vremea lansării, pe circuitul Hungaroring, concluzionând că e mai ușor de pilotat comparativ cu SV650, mai prietenos și mai confortabil față de acesta, pierzând în schimb puțin la capitolul sportivitate. Este adevărat, cadrul din oțel face ca Gladius să fie mai greu decât SV650, dar nu are de furcă cu puterea produsă de bicilindrul în V care trage suficient de tare încât să nu pară plictisitor nici celor care au experiență pe motociclete de capacitate mai mare. Nu există plângeri din partea proprietarilor de Gladius, mai degrabă comentarii privind sistemul de frânare. Rețin și eu că, folosind motocicleta în regim agresiv, ți-ai fi dorit ca cele două etriere cu câte două pistonașe pe roata față să lucreze mai tăios și mai modulabil. Trăgând însă linie, deși a fost conceput să ofere o estetică atractivă de naked, cu finisaje de calitate, Gladius clar nu este vreun streetfighter. Și până la urmă, chiar proprietarii o spun, nimeni nu și-a mai bătut capul să aducă îmbunătățiri la sistemul de frânare, considerându-se că în regim normal de utilizare a motocicletei își fac bine treaba. Bordul nu avea cum să arate prea spectaculos în cazul unui model de buget produs înainte de 2010, dar, chiar și așa, oferă un foarte util indicator al treptei de viteză selectate. Trebuie spus că suspensiile se descurcă excelent în oraș, dar și la viteze legale pentru drumurile naționale. Deși furca este reglabilă doar pentru pretensionare, ea încă păstrează suficiente resurse pentru a susține pilotajul în regim sportiv. Gladius este primul Suzuki care folosește câte două bujii per cilindru, iar pentru injecție s-a recurs la soluții tehnice din gama GSX-R. Funcționarea cutiei de viteze cu șase rapoarte este și ea ireproșabilă. Toba originală a lui Gladius nu arăta deloc grozav, părând mai degrabă împrumutată de pe un scuter, dar ambele exemplare vândute de Motomus au această problemă rezolvată, cu evacuări aftermarket. Trăgând linie, deși „Gladius” este un nume care sună suav, atunci când îl întâlnești pentru prima oară, dacă te documentezi puțin, afli că aceasta era spada, scurtă, cu două tăișuri, cu care soldații romani au construit un imperiu. Cam așa stau lucrurile și cu această motocicletă! Dacă ți-am stârnit interesul, trebuie să știi că am găsit la prietenii noștri de la MotoMus două exemplare de Gladius , impecabile din punct de vedere tehnic și estetic. Iar acestea ne pun în fața unei dileme: alb-roșu cu o evacuare Akrapovic, mini-parbriz și ghidon Rizoma sau alb-albastru, top case și crashpads? După cum spuneam, motocicleta asta este ceea ce vrei tu să fie! Racer facil sau utilitară, Gladius știe din toate câte ceva! Indiferent ce ai alege, trebuie să știi că, la fel ca în cazul oricărei motociclete second hand achiziționată de la MotoMus, aceasta beneficiază de garanție de 12 luni. Totodată, dacă nu te împaci cu motocicleta, în termen de zece zile calendaristice de la data achiziței sau în limita parcurgerii a 300 de kilometri, poți cere înlocuirea motocicletei cu alta de aceeași valoare sau mai scumpă. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.