Motobikes Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 Lambretta este mai degrabă un nume de legendă, decât o prezență reală pe străzile lumii, dar lucrurile s-ar putea schimba. Compania italiană a sărbătorit 75 de ani de la înființare, lansând două noi scutere. Acestea se doresc a marca un nou început, istoria mărcii fiind una tumultoasă, perioadele de glorie alternând cu cele de recesiune. foto – Daily Mirror/Mirrorpix/Mirrorpix via Getty Images De ce spunem nume mitic? În anii ’60, scuterele Lambretta erau vehiculele de absolută referință pentru tinerii din subcultura Mod, denumiți astfel pentru că ascultau modern jazz. Tinerii londonezi atrași de moda italiană au adoptat rapid scuterele Lambretta, pe care le accesorizau frenetic. Conflictele între ei și rockeri au rămas de referință până astăzi, la fel cum trupa The Who a inspirat filmul „Quadrophenia”, în care, personajul principal se deplasa cu o Lambretta LI150, accesorizată cu aproximativ o duzină de oglinzi. Iar acestea apare și pe afișele filmului, arătând cât se poate de psihedelic. Iar noul Lambretta G350 este un tribut adus istoriei mărcii. Farul hexagonal, partea posterioară alungită, silueta scuterului, toate l-ar fi încântat pe Signor Ferdinando Innocenti, industriașul care în urmă cu trei sferturi de secol dorea să dăruiască un scuter Italei. Dar, scuterul este și unul cât se poate de modern, grație bordului TFT color, a luminilor full-Led și a unei suspensii față cu braț oscilant și două amortizoare, tradiționale pentru Lambretta, care, primește un sistem ABS. Un motor de 330 cmc și 25.8 cai putere face ca această Lambretta să fie o „jucărie” cât se poate de serioasă, care va intra în producție la sfârșitul acestui an. Prețul, neoficial deocamdată, va fi în jurul a 7.200 de euro. Lambretta X300 este pariul pus de compania italiană deținută de KSR Grup pentru viitor. Sau, dacă doriți noua Lambretta. Designul este unul mult mai angular,partea posterioră a scuterului având din profil o formă de diamant, grație unor nervuri foarte hotârât trasate, atât vertical cât și longitudinal. Aripa față este tot fixă, dar de această dată are și ea, forme mai ascuțite. Spre deosebire de G350, cadrul este unul tip semi-monococă, iar motorul de 280 cmc și 24.8 cai putere propulsează scuterul la peste 130 km/h. Lambretta X300 vine și cu o cheie smart și cu un bord care combină, într-un stil pe care doar italienii îl pot face, instrumentele analogice cu un ecran LCD. Și acest scuter va intra în producție la sfârșitul lui 2022, la un preț estimat în jurul a 6.000 de euro. Știai că Lambretta ar fi putut fi… Vespa? Povestea e foarte interesantă. Industriașul Innocenti poseda încă dinainte de Al Doilea Război Mondial o fabrică de țevi de oțel. Chiar dacă aceasta fusese bombardată, italianul nu s-a împăcat cu ideea de a renunța la afacerea care odată mergea atât de bine. Ei bine, după ce s-a gândit că vrea să construiască un scuter, el a vorbit cu un anume inginer aeronautic D’Ascanio pentru designul acestui scuter care trebuia să fie simplu, robust, ieftin, să protejeze conducătorul de murdăria de pe drumuri…. Parcă am mai auzit această poveste undeva! Da, la Vespa! Întrucât scuterul imaginat deD’Ascanio avea un cadru tip grindă presată, iar Innocenti ținea morțiș la un cadru din țevi roluite de oțel, cei doi nu au ajuns la o înțelegere. Iar D’Ascanio s-a dus tot la un „anume” Enrico Piaggio, care nu a avut nimic de obiectat.Astfel, s-a născut Vespa, în 1946! Innocenti nu s-a lăsat nici el, a recrutat alți doi ingineri și un mai târziu, prima Lambretta ieșea pe porțile fabricii din Lambrate, un cartier din Milano. Așadar, soarta a făcut cumva din start ca aceste scutere să fie alternativa „main-streamului” Vespa, istoria mărcii fiind una tumultoasă, așa cum doar o viață de rebel încăpățânat poate să fie! Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.