Motobikes Posted September 15, 2022 Share Posted September 15, 2022 Dacă ești o motociclistă sau un motociclist bucureștean, este foarte puțini probabil să nu fi auzit de Dual Motors. De fapt, traiul în acest oraș nici măcar nu este o condiție sine qua non ca și numele de Dual Motors să îți spună ceva. În ultimele două decenii, implicarea Dual Motors în sportul cu motor din România a fost atât de consistentă încât acest nume a ajuns unul de notorietate pe scena moto autohtonă. Zilele trecute, i-am făcut o vizită lui Ciprian Popescu, general manager Dual Motors. Și mi-am dat seama cât de mult a crescut această scenă moto românească. Chiar dacă orice actor implicat știe că nu ne putem compara cu țările occidentale cu mare tradiție în motociclism. Am intrat într-un showroom ultra-modern, amenajat în baza unui concept de design consistent, cu zeci de motociclete expuse, da, zeci de motociclete, în speță Yamaha – alături de echipamente și accesorii moto, chibzuit organizate și prezentate spre vânzare într-un mobilier ultramodern specializat pentru un magazin din domeniul moto. Trebuie spus că în 2020, Dual Motors a devenit primul dealer Yamaha din România care și-a aliniat showroom-ul la standardele Yamaha, care au adus un concept unitar în toată Europa. A fost mult de muncă, mulți bani investiți, să nu uităm că este vorba despre 600 de metri pătrați, care au fost luați la purecat până la ultimul ungher. M-am așezat în insula „Core”, acolo unde m-am simțit confortabil imediat, poate și grație mobilierului din lemn. Aș fi putut servi un Monster, dar am considerat că era prea devreme pentru asta, așa că m-am jucat cu un ditamai display-ul, configurând motociclete Yamaha. Ba am văzut cum o ediție specială despre care scriam în primăvară, Yamaha XSR 125 Legacy stă bine merci în showroom și da, arată chiar mai bine ca în poze! Insula „Core”: un spațiu de trecere în universul Yamaha. Chiar are un aer oriental, nu? Apoi, a apărut Ciprian, descălecând de pe o Yamaha TMax, așa cum mă și așteptam. Că doar, nu umblă cu altceva prin oraș! Trebuie spus – pe scurt – că Ciprian este un tip multi-sportiv care „se dă” cam cu toate lucrurile pe care te poți da: vorbim nu doar de motociclete ci și de snowmobile, de ski-jets, de biciclete, de avioane (da, ai citit bine) și dacă se ivește ocazia nu se dă înlături nici de la o alergare pe cinste, pentru… condiția cardio, după cum spune chiar el. Putem începe chiar cu concluziile… Atmosfera din showroom-ul Dual Motors mi s-a părut atât de firească, încât am și uitat cum arătau magazinele noastre prin anii 2000. Iar ăsta e un lucru foarte îmbucurător, care ne demonstrează că, în ciuda tuturor dificultăților și vorbim aici de un popor care visează mai degrabă la „dotări full cu piele”, a crizei economice, a pandemiei și mai nou a războiul de la graniță, piața moto din România a evoluat! De fapt, după o oarecare introspecție, îmi dau seama că acest showroom s-ar putea găsi bine mersi în orice oraș european, ba chiar, capitală europeană! Și iată că, din perspectiva celui care îi trece pragul, eu iau acest lucru ca fiind de la sine înțeles. Iar asta nu ar fi fost posibil fără astfel de Locomotive ce au tras scena moto românească înainte… Subtitlul ăsta mi-a venit în mod firesc, Ciprian povestindu-mi cum, până în 1988 a fost sportiv, motocrosist, la clubul Locomotiva Ploiești. Apoi, el s-a axat pe studii, dar pasiunea a rămas, iar după câțiva ani, continuând să meagă la curse for fun, a prins tranziția dintre motoarele comuniste, Jawa, CZ, la cele japoneze. Iar cu Yamaha, a fost dragoste la prima vedere! Este anul 2003: familia Popescu și familia Dual Motors sunt la început de drum! Apoi, cealaltă pasiune, cea pentru busines, s-a făcut și ea simțită, îndepărtatul 1997 fiind anul în care ea s-a concretizat prin înființarea unei firme. Chiar dacă activitățile de vânzare se desfășurau la curse, direct din „portbagaj”, în câțiva ani, Ciprian a putut să își contureze o filosofie după care să vândă. După cum povestește, aceasta era să vândă doar mărci și produse pe care le-a testat personal, care l-au atras și pe care le poate prezenta cu încredere și plăcere celor interesați. Astfel, în 2003, apare în Ghencea un magazin de 100 metri pătrați, dar asta numai după ce Ciprian a reușit să își convingă soția, pe Daniela, să se ocupe de acest business. Iar aici, putem vorbi de o altă condiție sine qua non, o piatră de hotar în istoria Dual Motors, pentru că o vorbă înțeleaptă ne spune că în spatele oricărui bărbat puternic stă o femeie puternică… Poate ca primul showroom era mic, dar feng shui-ul a fost unul bun din start! „Aveam una, două, motociclete în showroom, în rest erau prospecte și pliante…” Iar aici îmi dau seama că Ciprian a descris o întreagă epocă, epoca de început a industriei în România. Și totuși, de aici, până în 2008, lucrurile s-au mișcat foarte repede. Doar că, mutarea în actualul spațiu din Bulevardul Pipera nr. 48, în 2008, a corelat cu criza financiară de la acea vreme. Și, pentru că timpul a trecut și „arhivele” se pot „desecretiza”, un credit de 180.000 de euro cu siguranță nu e cel mai relaxant lucru pe care dorești să îl ai pe cap într-o astfel de perioadă. Efortul a fost unul sisific: Ciprian a refuzat pur și simplu să renunțe la echipa pe care o strânsese în jurul său. „Dacă nu ar fi fost un business pornit din pasiune, ar fi trebuit să spun, gata, nu a mers, închid. Dar, din fericire, am putut lua bani dintr-o altă afacere și am rezistat”. Apoi, este anecdotică imaginea cu Ciprian apărând la cursele de motocross, la care nu concepea să renunțe, cu un van ce de abia își mai ținea suspensiile și caroseria laoaltă, concluzionând sugubăț: duba de criză! Iată însă că până și criza financiară trece… Și urmează noi ani de creștere… Oamenii încep să își aducă aminte că nu există doar rate de plătit și asigurat traiul zilnic și, după doi-trei ani de „reorganizare”, motocicleta devine din nou obiect al dorinței. Iar Dual Motors este în continuare pe piață să le ofere printre cele mai bune produse pe care le are industria moto de oferit. Compania are deja o solidă poziție ca și importator oficial în Românaia al brandurilor Arai, Putoline, Dainese, Lazer, AGV, TwinAir, Goldfren, iar pe site-ul www.bikershop.ro, vânzările – inclusiv cele ale altor mărci pentru care Dual Motors este dealer – au înflorit! Familiile Popescu și Răduță au făcut ca astfel de imagini să devină norma în motocrosul românesc. Cursele de motociclete – o sursă de pasiune pentru business-ul de zi cu zi! Poate că un deceniu în vânzări poate deveni un pic monoton pentru unii oameni mai iubitori de aventură. Iar aici începe partea interesantă. Practic, toată istoria Dual Motors este marcată de o implicare ambițioasă în motociclismul sportiv. Și nu vorbim de curse organizate între prieteni ci vorbim de cele mai înalte niveluri competiționale. Perioada 2003 – 2005 a fost marcată de organizarea de etape de campionat mondial de supermoto, motocross MX3 și motocross cu ataș, o sarcină titanică, de care echipa Dual Motors s-a achitat cu brio! Iar aici, trebuie menționată relația de prietenie între familiile Popescu și Răduță, o prietenie din care sportul cu motor românesc a avut numai de câștigat. Și câștigă în continuare. „Împreună cu Adrian și Ilie Răduță am dezvoltat de la zero circuitul de motocross de la Gorgota-Ciolpani, astăzi devenit TCS Racing Park și ne-am implicat în organizarea de curse. Au fost ani frumoși dar grei, poate că ne-a ajutat și energia pe care o aveam, fiind mai tineri”, își aduce aminte Ciprian. Chiar dacă, retrospectiv privind, poate nici publicul și nici media din România nu era pregătită pentru evenimente de asemenea amploare. Apoi, perioada crizei a fost „îndulcită” și de seria de competiții private Motocross Cup, desfășurată din 2008 până în 2015. Aceasta a fost și un antidot la scăderea calității curselor din campionatul intern, într-o vreme în care cu greu, federația de profil putea „înjgheba” trei curse, pentru a avea un campionat. Cinci-șase etape anual, sute de sportivi de toate vârstele și nivelurile, un efort pentru ca motocrosul să se vadă în media main-stream, vorbim aici de marile canale TV și ziare din România, toate acestea au fost bifate anual. Iar etapele de motocross merg mai departe, existând o adevărată tradiție ca la TCS Racing Park, o etapă să fie organizată de clubul sportiv Dual Sport, iar cealaltă de Top Cross TCS. Desigur, toate acestea nu ar fi fost posibile pe termen lung, dacă în echipa Dual Motors nu s-ar fi aflat mereu oameni care iubesc motociclismul. Oameni pentru care să mergi în alt oraș în weekend pentru a pune umărul la organizarea unui concurs, după ce ai muncit de luni până vineri să nu fie o obligație, o corvoadă ci, o plăcere. Desigur nu sunt mulți astfel de oameni, chiar dacă mulți se bat cu cărămida în piept când vine vorba de statutul de … „motociclist pasionat”. Astfel de oameni pasionați vei găsi în echipa Dual Motors, despre care te asigurăm că merită să citești mai multe în acest link. Vei fi surprins de ce vei descoperi. Atenție, textul se citeste ca o poveste și nu ca o prezentare corporate. A propos de mediul corporate, trebuie spus că exigența este la ea acasă la Dual Motors. Altfel, nici o firmă nu ar putea ajunge la două decenii de existență, lucru care se va întâmpla anul viitor. Dar, această exigență nu exclude latura umană, o atmosferă de familie și membri ai echipei care se mândresc că lucrează la Dual Motors chiar de la începuturile companiei. Nu puțini sunt cei care au crescut în plan profesional și personal în acest mediu și din păcate dramele nu au lipsit… După cum spuneam, merită să descoperi aceste lucruri povestite chiar de către „vocea” Dual Motors. O privire de ansamblu asupra fenomenului moto românesc Anii `90 erau epoca motocicletelor comuniste, a eternului șurubărit după fiecare tură, niște timpuri în care apariția unei „japoneze” stârnea senzație, iar proprietarul căpăta o aură de semi-zeu. Ei bine, acestea au fost vremurile în care Dual Motors a plecat la drum, iar astăzi vorbim despre motociclete electrice sau pe hidrogen. Nu mulți sunt cei care pot spune că au rămas prezenți pe scena moto românească, așa că l-am rugat pe Ciprian Popescu să sintetize „epocile” care descriu comerțul moto în România. Sunt trei etape mari: anii 2000 – 2009: vorbim despre showroom-uri mici și termene de livrare mari, sunt probleme cu furnizarea pieselor de schimb. La sfârșitul acestei perioade, în 2007 – 2008, piața crește, se dezvoltă, este un boom pe scutere, dar aici apar și multe chinezării și tot soiul de garaje. Toată lumea se așteaptă la o creștere semnificativă și se încearcă marea cu degetul, apar firme de apartament. Apoi vine momentul crizei financiare: piața se curăță, rămân doar jucătorii importanți, ba dispar și dintre aceșteia. A fost o perioada grea, oamenii trăgeau să plătească ratele la bănci și au exclus plăcerile personale. Apoi piața își revine, reapar marii jucători, vânzările sunt din nou pe creștere și, în premiră apare o nouă categorie de clienți. Aceștia nu se identifică neapărat ca motocicliști ci doar vor deplasarea rapidă din punctul A în punctul B. Astfel, cel puțin în București, crește volumul la scutere. Aprobarea legii conform căreia poți conduce motociclete până la 125 cmc, ne-ar fi ajutat pe toți foarte mult. Și ar fi ajutat traficul. Cât despre trafic, nu pot să nu observ că șoferii s-au disciplinat și există mult mai mult respect pentru motociclete și scutere. Trebuie să spun că programul Rabla a ajutat vânzările de motociclete și de scutere noi. Au apărut în ultimii ani motoare de la test, de exemplu noi ca și dealer avem cam toate modelele la drive test. Ba avem chiar și căști Arai, aceasta fiind de alfel politica brandului, pe care o respectăm. Înainte erau doar motocicliști „hardcore”. Acum sunt și motocicliști care văd avantajele acestui vehicul: cei consumă mai puțin, taxele sunt mai mici, stai mai puțin în trafic. Iar asta înseamnă că ne-am maturizat. Și tot nu am isprăvit povestea Dual Motors… Se pare că momentele delicate în mersul lumii corelează cu pietrele de hotar ale activității Dual Motors! Perioada Pandemiei a coincis cu un alt boost pentru companie! Evident, iarăși nu a fost ușor. În 2019, Yamaha a lansat un concept de visual identity pentru toate showroom-urile, o arhitectură standard, indiferent unde acestea ar fi localizate în Europa. Acesta a resupus și o investiție de 60.000 de euro pentru refacerea completă a spațului. „Un pas înainte care iar a venit într-o perioadă delicată, cea a pandemiei, dar tot am reușit să profităm de această perioadă, întrucât neavând clienți în magazin, ne-am putut ocupa de acest proiect”, povestește Ciprian Popescu. Astfel, o jumătate de showroom, ceea dedicată motocicletelor Yamaha a fost terminată în 2021 și poți citi mai multe despre cum a fost ea gândită aici. A doua jumătate din showroom, cea destinată căștilor și echipamentelor moto a fost finalizată chiar în acest an. Pentru că Ciprian este îndrăgostit și de biciclete, în showroom-ul Dual Motors au apărut și biciclete, însă desigur nu orice biciclete. Este vorba despre Specialized, iar despre această poveste poți citi aici. Și, pentru parcă a demonstra că nu ai cum să te plictisești, în timpul – nu scurt – pentru redactarea acestui amplu material, au și apărut noutăți din partea Dual Motors, de această dată pe latura sportivă. Pentru că, v-ați convins deja, sportul și business-ul merg mână în mână, iar asta nu poate decât … dualism! L-am întrebat pe Ciprian care este „secretul” unei vieți atât de dinamice: familie, două afacere, antrenamente, curse… „Trebuie să existe o înțelegere din partea familiei” este primul lucru pe care îl aud. Apoi urmează un program bine structurat și disciplină. Iată și o sugestie despre cum să te menții tânăr: „Trezitul se face 06:30, apoi urmează micul dejun și plecatul la antrenament. Ce înseamnă antrenament? Ei bine, iată structura unei săptămâni: două antrenamente pe motor, două antrenamete de sală, 1-2 antrenamente cardio.Și multă pasiune! Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.