Jump to content

Cu noua versiune X, Triumph face Scrambler 1200 mai accesibil. XE rămâne pentru distracție extremă în off-road!


Motobikes

Recommended Posts

Pentru 2024, britanicii de la Triumph renunță la Scrambler 1200 XC, înlocuindu-l cu o variantă mai accesibilă ca preț dar și ca stil de pilotaj, și anume Scrambler 1200 X. Totodată, Scrambler 1200 XE primește o serie de updateuri.

2024-Triumph-Scrambler-1200-XE-1.jpg

Chiar dacă din punct de vedere vizual, noile motociclete rămân foarte asemănătoare cu cele pe care le înlocuiesc, cu excepția câtorva detalii stilistice și a schemelor coloristice, există diferențe importante în ceea ce privește șasiurile.

2024-Triumph-Scrambler-1200-X-1.jpg

Astfel, în cazul lui  Scrambler 1200 XE, care este descris de Triumph drept o motocicletă de stradă, adventure touring dar și, atenție, distracție extremă în off-road, o furcă Marzocchi de 45 mm o înlocuiește pe cea Showa. Pe spate s-a mers tot pe mâna Marzocchi, o pereche de amortizoare de la acest producător înlocuind unitățile de la Ohlins. Suspensia este complet reglabilă, și pe față și pe spate, iar cursa rămâne de 250 mm.

2024-Triumph-Scrambler-1200-XE-4.jpg

În ce privește frânele, Triumph a ales cea mai nouă generație de etriere monobloc Brembo Stylema, care lucrează pe o pereche de discuri flotante de 320 mm. Totodată, bascula este cu 32 mm mai lungă decât cea a variantei mai „liniștite”, iar șaua este și ea mai înaltă, fiind plasată la 870 mm față de sol.

2024-Triumph-Scrambler-1200-X-2.jpg

Dar, pentru că, în realitate puțini sunt cei care au priceperea și nevoia unui scrambler atât de extrem, Triumph a venit cu 1200 X. Aceasta are șaua de 820 mm, o cursă de 170 mm pentru suspensii, care vin tot de la Marzocchi, dar furca nu mai este reglabilă, iar amortizoarele spate se pot regla doar pentru pre-încărcare. Frânele sunt de la Nissin, dar, pentru că această variantă folosește totuși  unitatea de măsurare inerțială prezentă pe XE, nu lipesesc cotrolul tracțiunii și cornering ABS, ambele decuplabile.

Chiar dacă puterea propulsorului de 1200 cmc a rămas de 90 de cai, iar cuplul are o valoare tot de 110 Nm, schimbările efectuate în cazul admisiei și evacuării fac ca și acesta să poată fi exploat mai plăcut la turații medii. Totodată, cuplul maxim este oferit acum la o turație cu 250 mm mai joasă, ceea ce înseamnă mai multă distracție în off-road.

Scrambler 1200 X beneficiază de cinci moduri de condus, Sport, Road, Rain, Off-Road și unul configurabil de pilot, iar 1200 XE are în plus un mod Off-Road Pro, care, după cum sugerează și numele, este rezervat piloților cu experiență.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...